abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97329744
Naar aanleiding van de diverse HIV infomercials, nu ook op fok als banner, even gelijk maak het volgende.

Ik dus niet. Eigenlijk.

Kijk, je hebt ze ook met de strekking 'zou ik mogen werken in jouw bedrijf als ik hiv had' . Dat is misschien weer een ander verhaal. Maar persoonlijk.... Ik zou dus niet aan intiem contact doen met een HIV patient. (bv sexuele handelingen (ook al zou het 'veilig' zijn door bv voorzorgsmaatregelen, maar ook niet zoenen) Het risico zou me toch te groot zijn, ook al krijg ik de indruk dat het gevoel de andere kant op wordt gestuurd door deze campagne. (niets aan het handje)

Stelling
Het is goed dat er aandacht aan het probleem wordt gegeven, maar de suggestie dat er ook niet echt wat mis is met intiem contact gaat (wat) te ver.

Wat vindt jij?
pi_97330000
dat hele Sire mag v mij sowieso wel opgedoekt worden.

En nee ik zou een HIV patient niet kussen.
pi_97330022
Ik zou op seksueel gebied (zoenen hoort daar m.i. ook bij) echt niks, nada te maken willen hebben met iemand die een SOA heeft.
pi_97330163
Nee, ik zou het niet doen.
pi_97330725
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:05 schreef captainkid het volgende:
dat hele Sire mag v mij sowieso wel opgedoekt worden.

Nja ik weet niet, ze zullen wel wat resultaat boeken anders zouden ze er al niet meer zijn.
Ben meer benieuwd of dit specifieke stukje campagne wel zo verstandig is.
pi_97331018
Ik zou het wel doen en ik vind het een goede campagne! De reacties hierboven bewijzen dat het belangrijk is aandacht te besteden aan HIV én aan de risico's die hier wel of niet aan verbonden zijn. Er is echt géén kans dat je besmet raakt door te zoenen met iemand die besmet is. Helemaal geen kans! En als de patiënt medicijnen gebruikt en je doet het veilig is de kans dat je door sex besmet word eigenlijk ook gewoon nihil.
Het nut van deze campagne is dat mensen hopelijk aan het denken worden gezet over hun houding jegens hiv positieve mensen, ze zijn niet gevaarlijk! Je word niet zomaar besmet, de angst is nog veel te groot hiervoor. Er zijn nog veel te veel negatieve verhalen, erg vervelend en nodig dat er iets aan gedaan word, kortom ik sta helemaal achter deze campagne ;)
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:22:40 #7
344435 OneTeaspoon
of common sense
pi_97342708
Ik vind dat jij onzin uitkraamt. Waarom zou dit not done zijn? Dit is precies waar de campagne om draait. Dat mensen met HIV niet meer zo raar behandeld worden. Er is GEEN kans om zo besmet te raken. Echt nul komma nul. Ik zou er dan ook geen problemen mee hebben.
pi_97342908
ik zou zo'n persoon echt op geen enkele manier aan willen raken :X
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_97342955
Zou wel vrienden zijn, maar verder gaan dan 'intiem', nee.
pi_97342964
Wat een onzin, van speeksel uitwisselen kun je zelf geen HIV krijgen. Snap je probleem niet, lees je misschien eerst eens in HIV. Misschien doe je dan minder domme uitspraken.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_97342999
Ik neem aan dat TS verder bedoeld dan alleen maar kussen, aangezien ze ook sexuele handeling schrijft. Je kan altijd een condoom ofzo kopen maar ik riskeer liever niet de rest van mijn leven zo een ziekte te hebben.
pi_97343016
Laat mij er lekker gewoon bang voor zijn.
pi_97343021
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:27 schreef HostiMeister het volgende:
Wat een onzin, van speeksel uitwisselen kun je zelf geen HIV krijgen. Snap je probleem niet, lees je misschien eerst eens in HIV. Misschien doe je dan minder domme uitspraken.
ach en bloedend tandvlees bestaat ook niet......

nee mij zul je niet zien tongworstelen met een HIV patient :{w
pi_97343026
Het ruimdenkende Nederland hè... Not... Nou ja, iedereen heeft wel recht op een eigen mening. Dat vind ik dan ook wel weer bij ruimdenkend horen.

Of misschien heb je weleens in de mond/soep van een persoon met HIV geroerd zonder dat je er zelf weet van had..?
pi_97343083
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:29 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Dan zou het twee bloedende lappen tong moeten zijn die minimaal een paar minuten tegen elkaar aangedrukt moeten worden wil er überhaupt een kans zijn dat de ander geïnfecteerd wordt. Zoals ik al zei, lees je eens in :)
pi_97343093
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:29 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

van een piepklein beetje bloed vanuit het tandvlees krijg je geen hiv! Zelfs al zou je beide een wondje hebben en deze minuten lang precies tegen elkaar aan drukt; tadaah géén hiv!!!
pi_97343133
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:30 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

van een piepklein beetje bloed vanuit het tandvlees krijg je geen hiv! Zelfs al zou je beide een wondje hebben en deze minuten lang precies tegen elkaar aan drukt; tadaah géén hiv!!!
ach dan ga jij dat toch lekker uitproberen en de resultaten hier melden :Y

ik blijf gewoon uit de buurt van personen waarvan ik zou weten dat ze HIV hebben
pi_97343159
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:31 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ik blijf gewoon uit de buurt van personen waarvan ik zou weten dat ze HIV hebben
Kortzichtig (en onnodig) zeg
pi_97343170
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:32 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Kortzichtig (en onnodig) zeg
better safe than sorry
pi_97343230
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:31 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

? Dat is dus niet gewoon!

Maar goed heb niet de illusie dat ik je met de mening en de onderbouwing die je nu hebt ook maar enigszins op andere gedachte kan brengen dus tja...
pi_97343243
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:32 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

better safe than sorry
Gaat wel een beetje ver om ook maar uit de buurt te blijven he?
pi_97343271
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:33 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

? Dat is dus niet gewoon!
blijkbaar wel als een stichting zoals SIRE het blijkbaar nodig vindt om de publieke opinie om te moeten buigen :)
pi_97343309
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:34 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

blijkbaar wel als een stichting zoals SIRE het blijkbaar nodig vindt om de publieke opinie om te moeten buigen :)
nee precies andersom: het is niet gewoon en het moet dus ook niet gewoon gevonden worden!
pi_97343356
Heeft niks met ombuigen te maken toch... Als je goed op de hoogte bent en je eigen mening hebt, ok. Maar er lopen genoeg mensen rond die niet eens weten dat je via een toiletbril of zoenen niet besmet kunt raken met HIV.
pi_97343381
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:35 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

nee precies andersom: het is niet gewoon en het moet dus ook niet gewoon gevonden worden!
maar als meerendeel van de mensen het 'gewoon' vind om niet intiem te zijn met een HIV patient dan is dat dus 'gewoon' (de meerderheid bepaalt wat gewoon is)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')