abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97323643

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
pi_97323665
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 01:06 schreef minibeer het volgende:

[..]

Met het risico dat er nu een girls vs boys discussie volgt: :Y
Ja en? De oplossing is duidelijk toch? De zender en ontvanger moeten dichter naar elkaar toe: hij moet subtiele hints hier en daar leren, zij leren wat direkter te uiten.

Dan gaat het versieren stukken beter :)

Mijn ervaring is ook, dat veel 30+ vrouwen/mannen dit vaak goed door hebben, tov de jonge 16-25 jarige meisjes/jongens.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_97323672
@former: wat bedoel je met horken tijdens het versierproces?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_97323684
Dat mannen de hints niet snappen.. maar andersom is het net zo goed.
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_97323700
Alle theorie ten spijt, als iemand je leuk vind heb je dat echt wel in de gaten.
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_97323711
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 01:14 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ja en? De oplossing is duidelijk toch? De zender en ontvanger moeten dichter naar elkaar toe: hij moet subtiele hints hier en daar leren, zij leren wat direkter te uiten.

Dan gaat het versieren stukken beter :)

Mijn ervaring is ook, dat veel 30+ vrouwen/mannen dit vaak goed door hebben, tov de jonge 16-25 jarige meisjes/jongens.
Dat is ook logisch een boel 19 jarige meiden hebben een heel romantisch beeld van relaties wat vaak niet zo is en zijn ook nog een beetje puberaal.
Zijn vaak wat kleviger en ook het idee van hoe een relatie moet zijn, denk dat dat bij vrouwen in de 30 meer veranderd meer ervaring en ook gewoon vaak wat relaxter in de omgang zijn.
Hoor trouwens van een boel mannen dat vrouwen in de 30 zowieso veel relaxter in de omgang zijn dan de jonge meiden.
pi_97323728
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 01:16 schreef GroenerDanGras het volgende:
Alle theorie ten spijt, als iemand je leuk vind heb je dat echt wel in de gaten.
Soms ook niet hoor, soms vind je iemand heel leuk en word je een soort klungel als diegene je leuk vind, maar sta je er ook niet altijd bij stil dat de ander jou ook leuk vind.
  donderdag 26 mei 2011 @ 01:19:58 #8
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_97323734
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 01:18 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Dat is ook logisch een boel 19 jarige meiden hebben een heel romantisch beeld van relaties wat vaak niet zo is en zijn ook nog een beetje puberaal.
Zijn vaak wat kleviger en ook het idee van hoe een relatie moet zijn, denk dat dat bij vrouwen in de 30 meer veranderd meer ervaring en ook gewoon vaak wat relaxter in de omgang zijn.
Hoor trouwens van een boel mannen dat vrouwen in de 30 zowieso veel relaxter in de omgang zijn dan de jonge meiden.
maar jonge meisjes gaan hun vriendje toch ook weer vaak 10X per dag opbellen enzo?

oh dat lijkt mij juist heerlijk als jongen zijnde O+
pi_97323745
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 01:19 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

gaan jonge meisjes hun vriendje vaak 10X per dag opbellen enzo?

ik zou gelijk afkappen :')
  donderdag 26 mei 2011 @ 01:20:39 #10
240618 Micson
The lonely stoner
pi_97323746
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 01:08 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Precies. In het echt zullen ze zoiets nooit zeggen.

[..]

Zegt echt helemaal niks. Iedereen doet wel eens vervelende dingen waar ie achteraf spijt van krijgt. Plus ik was jong, vond het grappig en liep mee. Ophouden met zeggen dat ik er trots op ben enzovoort, het is gebeurd. Klaar.
Okee nu trek jij overhaaste conclusies door te zeggen dat ik in het echt je niet zou 'bashen'. Iets waar je mij zelf van betichtte. Als ik erbij was geweest had ik het zelf wel grappig gevonden tot en met het moment dat het meisje haar kleren uit deed. Om er foto's van te maken en verspreiden is gewoon heel laag, zo kan je echt iemands leven verneuken.

Verder zeg ik er niks over, boeit me ook niet wat je doet. Aan de hand van de overige posts die ik van je gelezen heb lijk je me geen superlul, maar dit vond ik wel te fur gaan.
pi_97323748
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 01:15 schreef Godshand het volgende:
@former: wat bedoel je met horken tijdens het versierproces?
Veel groffer aanpak tijdens versieren die nogal vervelend kunnen zijn dus vanuit het niets je kontgrijpen, als je geen interesse hebt er blind voor zijn en lastig zijn.
pi_97323766
fur ???
pi_97323781
fuk fuk fuk hoe langer ik in deze reeks rondhang hoe akeliger ik mijn tekort ervaar.
pi_97323786
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 01:19 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Soms ook niet hoor, soms vind je iemand heel leuk en word je een soort klungel als diegene je leuk vind, maar sta je er ook niet altijd bij stil dat de ander jou ook leuk vind.
Ja dat klopt ook wel.. alleen als iemand klungelig gaat doen opeens is dat ook best wel een signaal en is het aan de ander om daar iets mee te doen.
pi_97323799
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 01:23 schreef GroenerDanGras het volgende:

[..]

Ja dat klopt ook wel.. alleen als iemand klungelig gaat doen opeens is dat ook best wel een signaal en is het aan de ander om daar iets mee te doen.
En als je allebei een klungel bent ????
pi_97323805
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 01:24 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

En als je allebei een klungel bent ????
Dan ben je voor elkaar gemaakt. :')
pi_97323828
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 01:18 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Misschien zeggen ze dat ook wel tegen 19 jarige meiden :P
Finally, someone let me out of my cage
pi_97323832
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 01:19 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

maar jonge meisjes gaan hun vriendje toch ook weer vaak 10X per dag opbellen enzo?

Ik neem juist de telefoon nooit op, vind ik vervelend als mensen vaak bellen en smsen. Vandaag belde mijn vriendin me ook en toen ik opnam was het eerste wat ze geirriteerd zei: ''Leuk dat je je telefoon ook een keer opneemt''.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 01:20 schreef Micson het volgende:

[..]

Okee nu trek jij overhaaste conclusies door te zeggen dat ik in het echt je niet zou 'bashen'. Iets waar je mij zelf van betichtte. Als ik erbij was geweest had ik het zelf wel grappig gevonden tot en met het moment dat het meisje haar kleren uit deed. Om er foto's van te maken en verspreiden is gewoon heel laag, zo kan je echt iemands leven verneuken.

Verder zeg ik er niks over, boeit me ook niet wat je doet. Aan de hand van de overige posts die ik van je gelezen heb lijk je me geen superlul, maar dit vond ik wel te fur gaan.
Ik was 15/16, dan denk je daar anders over, dan denk je dat 't stoer en grappig is. Vele leeftijdsgenoten vonden het ook grappig toen, weet niet hoe jij het zou ervaren toen je 15/16 was..

edit; over overhaaste conclusies gesproken?
  donderdag 26 mei 2011 @ 01:26:44 #19
240618 Micson
The lonely stoner
pi_97323833
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 01:22 schreef formerjellybean het volgende:
fur ???
Jeugd van Tegenwoordig? :)
pi_97323836
godver, ik heb morgen om 9u college blijkbaar :P. Wordt weer skippen denk ik...
Finally, someone let me out of my cage
pi_97323860
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 01:23 schreef minnemin het volgende:
fuk fuk fuk hoe langer ik in deze reeks rondhang hoe akeliger ik mijn tekort ervaar.
Dan moet je weggaan, misschien ervaar je het dan anders (positiever).
pi_97323866
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 01:26 schreef minibeer het volgende:

[..]

Misschien zeggen ze dat ook wel tegen 19 jarige meiden :P
Nou nee, om heel eerlijk te zijn de jongens die ik ken rond 25 /27 mijden meisjes van 19 juist vanwege dat puberale gedrag en zoeken wat meer meiden die ook rond de 25 / of erboven zijn.
  donderdag 26 mei 2011 @ 01:30:34 #23
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_97323895
quote:
ja helemaal irritant is dat. maar jij kan er wel wat aan doen toch?

wat voor beeld heb jij bij al die posts van lanterfanteraar, en wat vind je daarvan?
pi_97323898
quote:
Gezien dit al topic nr 103 van deze reeks is ben je niet de enige die er problemen mee heeft. Ik zou ipv je akelig te voelen alle topics nog even teruglezen en her en der wat nuttige tips in de praktijk ten uitvoer brengen.

Wat heb je te verliezen?
pi_97323905
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 01:29 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Nou nee, om heel eerlijk te zijn de jongens die ik ken rond 25 /27 mijden meisjes van 19 juist vanwege dat puberale gedrag en zoeken wat meer meiden die ook rond de 25 / of erboven zijn.
Hoe oud ben jij dan, former?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')