quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:35 schreef Baas_Bierbuik het volgende:
Wat haat ik het toch, van die dikke snorvrouwen in hun mobiele tentkleding. In de hand bristol en wibra tassen vol meuk en die elkaar onuitspreekbare termen toe werpen wat geen westers mens kan verstaan. Vrouwlief, je bent in Nederland, pas godvertering aan en praat Nederlands..
Wat een stelletje asociale uitkering lifters. bah.
Of Fries.quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:54 schreef BlueMage het volgende:
Waren ze niet gewoon Limburgs aan 't praten?
ts is homoquote:Op donderdag 26 mei 2011 00:58 schreef ZureLucht het volgende:
Is heel normaal TS tegenwoordig. En een terechte klacht.
En ik noem even reacties die nog gaan komen of al de revue zijn gepasseerd:
* heb je er last van?
* denk je dat ze het over jou hebben?
* en als het nou chinezen of belgen waren?
* leer arabisch
* wou je met ze mee praten dan?
* gastarbeiders en dat wou de VVD hebben
* PvdA geeft ze een uitkering
* TS woont in Amsterdam Zuid Oost / kansarme buurt
* ga verhuizen
* luister een iPod dan hoef je het gekakel niet te horen
Dit.quote:Op donderdag 26 mei 2011 00:58 schreef ZureLucht het volgende:
Is heel normaal TS tegenwoordig. En een terechte klacht.
En ik noem even reacties die nog gaan komen of al de revue zijn gepasseerd:
* heb je er last van?
* denk je dat ze het over jou hebben?
* en als het nou chinezen of belgen waren?
* leer arabisch
* wou je met ze mee praten dan?
* gastarbeiders en dat wou de VVD hebben
* PvdA geeft ze een uitkering
* TS woont in Amsterdam Zuid Oost / kansarme buurt
* ga verhuizen
* luister een iPod dan hoef je het gekakel niet te horen
Paar jaar in het buitenland gewoond. En dan kwam je een Nederlander tegen in de bus, dan ga je niet heel hard praten. Nederlanders zijn wat fatsoenlijker en hebben wat meer inlevingsvermogen dan een gemiddelde buitenlander in Nederland.quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:54 schreef Tederheidsmachine het volgende:
Ah, als jij in het buitenland een Nederlander tegenkomt, ga jij in de taal van dat land tegen hem praten.
Maar het is wel waar.quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:58 schreef Copycat het volgende:
Nederlanders zijn gewoon timide en niet hartstochtelijk.
Om er even nog een scheerkam tegenaan te gooien
michiel smitquote:Op donderdag 26 mei 2011 08:34 schreef Prullenbak6 het volgende:
Ik erger mij daar ook altijd dood aan van die kut doeken die eigen taaltje spreken.
(Jammer dat er kale vandalen in de titel staat en die hardcore plaatjes)
Nou heb je het over hard v.s. zacht praten. Maar dit topic gaat over taal. En als jij daar in het buitenland andere Nederlanders tegenkwam, praatte je dan in het 'buitenlands' met hun? Nee toch zeker?quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:56 schreef ZureLucht het volgende:
[..]
Paar jaar in het buitenland gewoond. En dan kwam je een Nederlander tegen in de bus, dan ga je niet heel hard praten. Nederlanders zijn wat fatsoenlijker en hebben wat meer inlevingsvermogen dan een gemiddelde buitenlander in Nederland.
Nee dat was gister, maar ze zijn hier altijd wat trager van begrip.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:18 schreef coban het volgende:
Is het vandaag 'scheld buitenlanders uit'-dag?
quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:00 schreef Leevancleef het volgende:
TS, autochtone homo. Ga samen met je vrouw een workshop bloemen drogen volgen, net als je soortgenoten.
Je weet toch dat elke Nederlander onmiddellijk de taal van dat land leert, ook al zitten ze er maar een week? Nederlanders spreken natuurlijk ook vloeiend Engels!quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou heb je het over hard v.s. zacht praten. Maar dit topic gaat over taal. En als jij daar in het buitenland andere Nederlanders tegenkwam, praatte je dan in het 'buitenlands' met hun? Nee toch zeker?
quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:36 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je weet toch dat elke Nederlander onmiddellijk de taal van dat land leert, ook al zitten ze er maar een week? Nederlanders spreken natuurlijk ook vloeiend Engels!
Als ze naar een ander land verhuizen, genieten ze ook de cultuur van dat land. Ze laten echt geen kroketten importeren ofzo!
Nee want in Salou en die andere streken in Spanje zijn geen complete snackbars met allerlei Nederlandse snacks etc. toch? En satelietschotels etc. etc.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:36 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je weet toch dat elke Nederlander onmiddellijk de taal van dat land leert, ook al zitten ze er maar een week? Nederlanders spreken natuurlijk ook vloeiend Engels!
Als ze naar een ander land verhuizen, genieten ze ook de cultuur van dat land. Ze laten echt geen kroketten importeren ofzo!
Die heb ik geen, maar ik maak het dagelijks mee, vandaar die conclusie.quote:
Ah! Dus zo krijgt de PVV zijn stemmen. Zo van ik maak het dagelijks mee dus vandaar. Goede argumenten zijn dat.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:31 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Die heb ik geen, maar ik maak het dagelijks mee, vandaar die conclusie.
Alsof ik PVV stem. Het idee.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:37 schreef ZureLucht het volgende:
[..]
Ah! Dus zo krijgt de PVV zijn stemmen. Zo van ik maak het dagelijks mee dus vandaar. Goede argumenten zijn dat.
Dit dusquote:Op donderdag 26 mei 2011 10:36 schreef Levolution het volgende:
[..]
Nee, niet letterlijk nemen en op jou toepassen. Zo van Henk en Ingrid maken het dagelijks mee dus stemmen ze PVV.quote:
Ik zeg ook niet dat alle Nederlanders saai zijn, integendeel juist. Het is eerder die mentaliteit van: "doe maar normaal dan doe je gek genoeg" wat soms erg aanwezig is, dat heeft bij mij een beetje dat idee in de hand gewerkt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:40 schreef ZureLucht het volgende:
[..]
Nee, niet letterlijk nemen en op jou toepassen. Zo van Henk en Ingrid maken het dagelijks mee dus stemmen ze PVV.
Zou bijna een slagzin kunnen zijn.
En natuurlijk veel te kort door de bocht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |