Je snapt mijn punt niet. Je wordt overgevoelig en gaat je ergeren als je het gevoel hebt dat er geen rekening met je wordt gehouden. Rekening houden betekent niet dat je als buur geen enkel geluid mag maken, maar dat je er blijk van geeft dat wat jij vindt dat kan(of wat jij vindt dat rustgevend is, zoals die windgong) niet per se ook prima is voor je buren.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je LAST hebt van het zachte geluid van een waterpartijtje en/of een windgong (bamboe, dus ook een heel zacht geluid) dan ben je inderdaad een ongelofelijke overgevoelige zeur.
Dat verstoort je rust niet, dat is juist rustgevend.
Maar ja, als je je op gaat winden over elk geluidje dat je hoort, dan irriteert het natuurlijk.
Stel je buurmeisje gaat op pianoles en dat oefenen hoor je, heel zachtjes, door de muren heen. Vlieg je dan ook tegen de muren omhoog omdat je dat oefengepingel niet wilt horen?
Moeten jouw buren soms ook op slofjes door hun huis lopen, omdat je geen hakken wilt horen?
Moeten ze op hun tenen de trap op, want stel je voor dat je ze omhoog hoort lopen.
Mogen ze wel 's morgens douchen voor 8 uur? Of 's nachts de wc doortrekken?
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Volgens de wet werkt het misschien zo, maar als je dicht op je buren woont, heb je gewoon rekening met elkaar te houden. Ik ga toch echt niet tot 22.00 mijn muziek hard aanzetten, terwijl ik weet dat mijn buurmeisje van 3 ligt te slapen. Het mág wel, maar dat doe je dus gewoon niet.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:09 schreef JeMoeder het volgende:
Mwah, een windgong is rete irritant, monotoom gezoem.
Maar goed, vanaf 22.00 hebben ze pas recht van klagen, zoals RB hierboven al vermeldt.
Rekening houden met elkaar werkt twee kanten op. Het blijft geven en nemen. Ik heb aan de ene kant een duivenhouder en aan de andere kant had ik een buurman met een haan. Als ik erop zou gaan letten zou ik gek worden, maar het boeit me niet zo erg. Ik gooi eens wat vaker een emmer water over de tuinset en ach als er eens een keer iets op de was komt dan flikker ik het nogmaals de wasmachine in. Op mijn beurt bbq ik geregeld met vrienden tot laat en daar zit ook muziek bij (die na 23:00 wel op een laag geluidsniveau staat). Ik heb nooit problemen met de buren (gehad). Toverwoord: communicatie. Weet je wel, af en toe gewoon een normaal gesprek met elkaar doet wonderen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Volgens de wet werkt het misschien zo, maar als je dicht op je buren woont, heb je gewoon rekening met elkaar te houden. Ik ga toch echt niet tot 22.00 mijn muziek hard aanzetten, terwijl ik weet dat mijn buurmeisje van 3 ligt te slapen. Het mág wel, maar dat doe je dus gewoon niet.
Juist, ik word ook wakker van het kind dat in het weekend zo nodig herrie moet maken daar waar ik wil uitslapen. Zo zal het kind s'avonds weleens mijn tv horen, lekker boeiend. Mijn buurman heeft ook duiven , ik moet er niets van hebben. Ze zitten in mijn tuin maar daar zitten ook katten van andere buren die er niet horen. Geen zullen klachten van mij krijgen, wij communiceren immers ook. De buurman heeft vorige maand nog een boom omgezaagd in mijn tuin zodat hij meer zon in zijn tuin heeft. Ik vind het best zolang hij maar wel zorgt dat alles netjes opgeruimd was, hetgeen hij deed.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:24 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Rekening houden met elkaar werkt twee kanten op. Het blijft geven en nemen. Ik heb aan de ene kant een duivenhouder en aan de andere kant had ik een buurman met een haan. Als ik erop zou gaan letten zou ik gek worden, maar het boeit me niet zo erg. Ik gooi eens wat vaker een emmer water over de tuinset en ach als er eens een keer iets op de was komt dan flikker ik het nogmaals de wasmachine in. Op mijn beurt bbq ik geregeld met vrienden tot laat en daar zit ook muziek bij (die na 23:00 wel op een laag geluidsniveau staat). Ik heb nooit problemen met de buren (gehad). Toverwoord: communicatie. Weet je wel, af en toe gewoon een normaal gesprek met elkaar doet wonderen.
'Wel eens' is meestal niet zo'n punt.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:33 schreef Sloggi het volgende:
Mijn achterbuurman is met een slijptol in de weer. Tsja. Ik zet mijn gitaarversterker ook wel eens op 7, dus dan staan we quitte.
Een windgong is geen gezoem, het is een zacht hout op hout klingelklangel geluidje.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:09 schreef JeMoeder het volgende:
Mwah, een windgong is rete irritant, monotoom gezoem.
Als het redelijk is wel ja, zo heb ik hier ook een kleintje naast ons wonen die rond 20:00 naar bed gaat, dan zal ik ook niet doodleuk een muziek-dvd-tje uit de speakers laten knallen na die tijd, maar we hebben ook buren gehad die direct de politie belden omdat de TV te hard aanstond ... rond het middaguur zonder dat we ze erover gesproken hadden en dan is bij mij direct de grens bereikt hoor.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:33 schreef Lienekien het volgende:
Juist, geven en nemen. En goed communiceren. En dan kan het dus gebeuren dat jouw grens ergens anders ligt dan die van je buren. En dan moet je daar wat mee.
Maar andersom vindt zij het prima als daar 's zomers, elke dag 6 kinderen in het zwembad spelen. Dát moet dan weer wel kunnen, want het zijn kinderen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Je wordt overgevoelig en gaat je ergeren als je het gevoel hebt dat er geen rekening met je wordt gehouden. Rekening houden betekent niet dat je als buur geen enkel geluid mag maken, maar dat je er blijk van geeft dat wat jij vindt dat kan(of wat jij vindt dat rustgevend is, zoals die windgong) niet per se ook prima is voor je buren.
Volgens mij is het met jouw buren al zo verziekt dat inderdaad nu alles je buurvrouw op de zenuwen werkt.
Ik heb het niet over muziek, maar gewoon buiten zitten, kletsen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Volgens de wet werkt het misschien zo, maar als je dicht op je buren woont, heb je gewoon rekening met elkaar te houden. Ik ga toch echt niet tot 22.00 mijn muziek hard aanzetten, terwijl ik weet dat mijn buurmeisje van 3 ligt te slapen. Het mág wel, maar dat doe je dus gewoon niet.
Maar dat moet dan wel van twee kanten komen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:33 schreef Lienekien het volgende:
Juist, geven en nemen. En goed communiceren. En dan kan het dus gebeuren dat jouw grens ergens anders ligt dan die van je buren. En dan moet je daar wat mee.
07.45 nog slapen?....quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dat moet dan wel van twee kanten komen.
Wij mogen nog niet op gedempte toon buiten praten of ze flipt al en haar kinderen mogen de hele buurt bij elkaar krijsen.
Als hier 's avonds de tv nog aanstaat, zo zacht dat ik nog net kan verstaan waar Knevel het over heeft, dan zullen de buren best wel horen dat de tv nog aanstaat. Dit wordt dan beantwoord met oerendharde muziek om 7.45. Waar ze alleen haar kinderen doof mee maakt, want ik draai me om en slaap weer door. En de rest is hier dan meestal toch al op.
Als mijn buren klagen over een chat via de pc moet je opletten wat er gebeurt als er 6 kids in een badje zitten...... denk niet dat ik dan nog 'meedenkend' zou zijn. Immers, mijn motto is; wie de bal kaatst......... dus als zij niks kunnen hebben zou ik ook niets accepteren. Dan maar bonje met de buren maar gelijke monnikken gelijke kappen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar andersom vindt zij het prima als daar 's zomers, elke dag 6 kinderen in het zwembad spelen. Dát moet dan weer wel kunnen, want het zijn kinderen.
Niet dat ik er over klaag, maar die jongste van hun is volgens mij halfdoof, omdat mams uit wraak nogal eens de muziek wijd open zet. En als dat kind buiten speelt genieten ze daar werkelijk 7 huizen verderop van mee.
Eén van de kinderen, jongste, doet een horeca-opleiding en is dan vaak erg laat thuis. Hij wil dan ook niet meteen naar bed, nog effe zijn verhaal kwijt, effe op de computer enz.. waardoor het dan soms wel 1.00 uur wordt. En ik ben degene die niet de deur uit hoeft, dus ik blijf met hem op. Dan kan mijn man op tijd naar bed.quote:
De tijd van elkaar beleefd aanspreken op dat soort zaken is bij jullie waarschijnlijk allang voorbij.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dat moet dan wel van twee kanten komen.
Wij mogen nog niet op gedempte toon buiten praten of ze flipt al en haar kinderen mogen de hele buurt bij elkaar krijsen.
Als hier 's avonds de tv nog aanstaat, zo zacht dat ik nog net kan verstaan waar Knevel het over heeft, dan zullen de buren best wel horen dat de tv nog aanstaat. Dit wordt dan beantwoord met oerendharde muziek om 7.45. Waar ze alleen haar kinderen doof mee maakt, want ik draai me om en slaap weer door. En de rest is hier dan meestal toch al op.
Och, hun kinderen zijn nu rond de 10 (9 en 11 ongeveer) en schijnbaar heeft ze niet in de gaten dat die straks ook niet meer om 9 uur naar bed gaan, op stap willen (doen die van ons nog niet eens) misschien een brommer willen (hebben we hier ook niet). En dan ben ik benieuwd of ze het geluid van haar eigen kinderen dan wél kan verdragen. En reken maar dat dat hard zal zijn!quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De tijd van elkaar beleefd aanspreken op dat soort zaken is bij jullie waarschijnlijk allang voorbij.
Onze nieuwe buren (wij zijn er zelf pas komen wonen) lieten op een gegeven moment weten dat ze een feestje in de tuin zouden hebben. Nou, prima. En wij zijn wat gewend (voorheen woonden we naast een studentenhuis), dus de oordopjes lagen klaar. Niks, noppes, nada last van gehad. En dit ook nog even laten weten toen we ze de volgende dag weer zagen.
Ik heb mijn portie aan overlast wel gehad in de loop der jaren en heb ook wel ervaren hoe dat je op een gegeven moment op de zenuwen kan gaan werken. Je kunt na verloop van tijd steeds minder hebben. Bij de eerste tonen van harde muziek van de buren sta je dan al stijf van de adrenaline.
De situatie die jij beschrijft, Gia, ik zou er niet tegen kunnen.
Als dat je worst zal wezen, waarom vind je het dan een lijer?quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
wij wonen naast een smederij en buren die constant verbouwen.. en dan ook echt hele uitbouw projecten iedere fucking zomer.
iets als duiven of een haan (die heeft een lijer aan de overkant die al om 5 uur begint) zal me worst wezen in verhouding.
cause im a cynical bastard.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Als dat je worst zal wezen, waarom vind je het dan een lijer?
Ik zat net te denken. Je hoort zo vaak: Als je niet tegen herrie kan, moet je maar in een hutje op de hei gaan wonen. Die kun je ook omdraaien: Als je zonodig herrie moet maken, moet je maar in een hutje op de hei gaan wonen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
cause im a cynical bastard.
Hoe dan ook zoiets hou je maar op een boerderij inplaats van midden in een woonwijk.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zat net te denken. Je hoort zo vaak: Als je niet tegen herrie kan, moet je maar in een hutje op de hei gaan wonen. Die kun je ook omdraaien: Als je zonodig herrie moet maken, moet je maar in een hutje op de hei gaan wonen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |