Nederland is opgeschaald naar GRIP3 2 blus voertuigen (crashtenders) vanuit Woensdrecht aanwezigquote:19:16:22 25-05-11 GROUP-1 PRIO 1 VERBINDINGSDREEF PUTTE BUITENBR NATUUR (fase kleur: rood) (Grip: 3)
GRIP 3 1200008 BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (ROGS) (Infocode)
GRIP 3 1200025 BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (Regionaal Militair Commando Zuid)
GRIP 3 1200030 BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (Onbekende code)
GRIP 3 1200035 BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (RCvD) (Alarmeringscode)
GRIP 3 1200036 BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (HOvD West) (Alarmcode)
GRIP 3 1200037 BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (HOvD Oost) (Alarmcode)
GRIP 3 1200052 BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (Meetplanleider) (Infocode)
GRIP 3 1201101 BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (Actiecentrum Gemeenten)
http://www.kalmthout.be/N(...)van-zaken-21-00.htmlquote:De Kalmthoutse Heide staat nog steeds in brand. Momenteel zou tussen 300 en 400 ha Heide branden. De brandhaarden situeren zich in de buurt van het Stappersven, de Nolse Duinen en de Groenendries in Kalmthout.
Het voortdurend veranderen van de windrichting maakt het moeilijk voor brandweer en civiele bescherming om de brand te blussen. Verschillende ploegen van brandweer, medische hulpverlening, politie, civiele bescherming en defensie werken samen om de noodsituatie te beheren.
De situatie raakt stilaan onder controle. De hulpdiensten hebben tot morgenmiddag 14u in verschillende ploegen voorzien die elkaar kunnen aflossen.
Er is momenteel geen gevaar voor de bevolking.
Momenteel is het provinciaal rampenplan van kracht. De gouverneur van de provincie Antwerpen Cathy Berx heeft beslist de provinciale fase af te kondigen, onder andere omdat de rookpluim richting Nederland gaat en roet daar neerslaat. Bovendien zijn er ook brandhaarden in Nederland.
De gouverneur coördineert samen met de burgemeesters van Kalmthout en Essen en de hoofden van de verschillende disciplines (brandweer, medische, politie, civiele bescherming, defensie en informatie) de noodsituatie. Er is tevens continu overleg met Nederland.
De Kalmthoutse Heide wordt bij provinciaal politiereglement afgesloten en is dus verboden gebied voor iedereen. Niemand mag hier in de buurt komen.
Omwonenden kunnen naar het callcenter van het Rode Kruis bellen: 03 620 22 78.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-heide-flakkert.htmlquote:Brand Kalmthoutse Heide flakkert op
Uitgegeven:
26 mei 2011 11:07
Laatst gewijzigd:
26 mei 2011 11:07
BRUSSEL - De brand op de Kalmthoutse Heide op de Belgisch-Nederlandse grens boven Antwerpen is nog niet voorbij. Omdat de wind steviger waait dan verwacht, flakkerde het vuur donderdag op meerdere plaatsen op.
De Belgische brandweer kampte ook met een gebrekkig communicatiesysteem. De brandweerlieden moesten tijdelijk gebruik maken van hun eigen gsm-toestellen.
Ook het verouderde materiaal, zoals bosbrandweerwagens van dertig jaar oud, leidde tot heel wat frustratie bij de brandweerkorpsen.
De Nederlandse brandweer staat met acht korpsen ter beschikking. Daarnaast is een Nederlandse blushelikopter ingezet die tot 10.000 liter water kan vervoeren.
quote:Wel raakte een brandweerwagen ingesloten door het vuur. Die moest zwaar beschadigd worden weggesleept.
Wat is er preciesquote:
Die band er weer opnieuw opleggenquote:
Die gesmolten band.quote:
Thuis viel niets te ruiken he? Wel grote gele wolk.quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:16 schreef Bamba het volgende:
Wij zitten hier redelijk dichtbij de brand (gemeente Woensdrecht). We kunnen heel goed de rook zien en nog beter ruiken, we zitten hier met de deur open en de brandlucht ruiken we binnen. Ik heb rond half 7 een foto gemaakt vanaf m'n werk, de rookwolk vanuit thuis is nog hefftiger..
[ afbeelding ]
Link doet het niet.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:41 schreef Crazy-M het volgende:
Nood vordering in woensdrecht:
http://www.woensdrecht.nl(...)attachment=0&c=42473
Die beloofde regen klopt vooralsnog ook al niet. De zon schijnt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:44 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Raar dat ze zeggen dat de wind sterker waait dan verwacht. Volgens mij zat een flinke windkracht 5 toch wel in de verwachtingen. Ik zag het gisteren al wel aankomen dat het hele ding vandaag verder zou aanwakkeren.
even refreshe dan doet ie hetquote:
Nee hoor.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop