+ klachtquote:Inbe4; Wees blij dat hij voorrang geeft.
En dit.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:06 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Je gaat toch niet stoppen als je voorrang hebt gek!
Ik kan wel voorrang hebben maar, wil niet zeggen dat hij me niet raak kan rijdenquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:06 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Je gaat toch niet stoppen als je voorrang hebt gek!
Ik weet niet waar jij woont maar bij mij stoppen ze toch echt nietquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:06 schreef Chai het volgende:
[..]
En dit.Ik kijk ze dan altijd indringend aan en fiets door.
Nee, de auto niet stilzetten. Bespaart een miniem beetje benzine. Is mij ooit vertelt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:07 schreef Melleyn het volgende:
En als je dan oversteekt heb je altijd nog van die figuren in de auto die zachtjes nog doorrijden. Wat wil je nou, er doorheen? Fucking irritant
Als je te lief kijkt stoppen ze juist wel. Ik zie er gewoon veel liever uit dan jijquote:Op woensdag 25 mei 2011 19:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij woont maar bij mij stoppen ze toch echt nietOf ik kijk te lief
Vrouwen hebben inderdaad een voordeeltje bij mij.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:08 schreef Chai het volgende:
[..]
Als je te lief kijkt stoppen ze juist wel. Ik zie er gewoon veel liever uit dan jij
ben je blind? iemand zegt net dat het rontonde is mongool :squote:Op woensdag 25 mei 2011 19:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij een rotonde moet je gewoon linksom gaan.
Ik kreeg een keer voorrang toen ik een 60km weg over wou steken met de haaientanden voor mijn voeten.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:10 schreef JJH het volgende:
[..]
Vrouwen hebben inderdaad een voordeeltje bij mij.
Alsof ze zien hoe jij kijkt als ze eraan komen racen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:07 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij woont maar bij mij stoppen ze toch echt nietOf ik kijk te lief
Dat vind ik wel een beetje ver gaan, maar in de stad voorrang krijgen terwijl je het niet hebt kan wel eens voorkomen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:11 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik kreeg een keer voorrang toen ik een 60km weg over wou steken met de haaientanden voor mijn voeten.
Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg heeft voorrang. Dus die fietser ook. Mits het een apart fietspad is. (en dan moet ie ook nog haaientanden hebben, verkeer van rechts enzo. )quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:12 schreef eight het volgende:
Ik erger me juist aan fietsers die onterecht voorrang pakken op een rotonde.
Dan zit ik al op de rotonde en wil eraf, maar dan zie je zo'n fietser de rotonde oprijden en meteen rechtdoor rijden, waar ik rechtsaf wil. Ik heb gewoon voorrang maar veel fietsers weten dat niet ( de haaientanden kijken ze ook niet naar)
Het verschilt inderdaad per rotonde. Onduidelijkheid troef. Het liefst wil ik ze voor m'n auto hebben, dan kan ik zien wat ze uitspoken.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Min of meer terechte klacht. Oorzaak: wegbeheerders doen maar waar ze zin in hebben! Soms heeft de fietser voorrang, soms ook niet. In het laatste geval staan er haaietanden voor de fietser, maar niks waaraan de auto/motorrijder kan zien dat hij voorrang heeft op de fietser die van rechts komt. Dit schept onduidelijkheid.
De overheid zou er goed aan doen om alle verkeerspleinen hetzelfde in te richten qua voorrangsregels i.p.v. de huidige willekeur.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:11 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
[..]
ben je blind? iemand zegt net dat het rontonde is mongool :s
Apart fietspad met haaientanden, dus ik heb gewoon voorrang.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:13 schreef JJH het volgende:
[..]
Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg heeft voorrang. Dus die fietser ook. Mits het een apart fietspad is. (en dan moet ie ook nog haaientanden hebben, verkeer van rechts enzo. )
Het is vaak niet dezelfde weg: het fietspad maakt eerst een slinger naar rechts, dan weer naar links, zodat-ie een klein stukje verder moet oversteken. Het resultaat is dat je op de fiets voor driekwart rond een stuk of 8 bochtjes maakt.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:13 schreef JJH het volgende:
[..]
Rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg heeft voorrang. Dus die fietser ook. Mits het een apart fietspad is. (en dan moet ie ook nog haaientanden hebben, verkeer van rechts enzo. )
Dan heb je voorrang inderdaad.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:18 schreef eight het volgende:
[..]
apart fietspad met haaientanden, dus ik heb gewoon voorrang.
Hier in de stad liggen er veel rotondes met gewoon een fietsstrook naast de weg, en dus altijd voorrang voor hun.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het is vaak niet dezelfde weg: het fietspad maakt eerst een slinger naar rechts, dan weer naar links, zodat-ie een klein stukje verder moet oversteken. Het resultaat is dat je op de fiets voor driekwart rond een stuk of 8 bochtjes maakt.
het is voor beide partijen idd. wel verwarrend, gewoon omdat er teveel verschillende rotondes zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:19 schreef JJH het volgende:
[..]
Dan heb je voorrang inderdaad.
Maar ik heb meer dan eens het idee dat voorrangsregels voor fietsers en brommertjes niet gelden.
Ik zei net al, het liefts wil ik ze voor me langs hebben. Dan zie ik waar ze zijn en wat ze uitspoken.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:23 schreef eight het volgende:
[..]
het is voor beide partijen idd. wel verwarrend, gewoon omdat er teveel verschillende rotondes zijn.
Ik heb tot 2 x toe bijna iemand op de motorkap gehad terwijl ik gewoon voorrang had, dus tegenwoordig pak ik maar niet meer gelijk voorrang als ik die heb.
tja, op een zebrapad heeft een voetganger altijd voorrang maar het ziet er wel wat vreemd uit idd.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Hier rijdt de fietser een vierkant:
[ afbeelding ]
Die haaietanden voor een zebrapad zie ik vaker... Is dat totale onwetendheid van de wegbeheerder? Haaietanden regelen niets voor voetgangers, die haaietanden hadden uiteraard na het zebrapad moeten liggen.
Je nek kan niet draaien of zo?quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:25 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik zei net al, het liefts wil ik ze voor me langs hebben. Dan zie ik waar ze zijn en wat ze uitspoken.
En op het zebrapad mogen we niet stilstaan, dat word dan helemaal lekker. Die dingen liggen prima waar ze nu liggen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Hier rijdt de fietser een vierkant:
[ afbeelding ]
Die haaietanden voor een zebrapad zie ik vaker... Is dat totale onwetendheid van de wegbeheerder? Haaietanden regelen niets voor voetgangers, die haaietanden hadden uiteraard na het zebrapad moeten liggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |