Je schreef echter dit:quote:
Kun je me dan uitleggen waarom je als je nu een huis zou kopen per definitie failliet bent? Je kunt nu prima een huis kopen en er tegen lage lasten in oud worden volgens mij.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
<plaatje>dan bent u morgen failliet!</plaatje>
Omdat ik in je oprechtheid geloof, zal ik het uitspellen. Dat was een gechargeerde reactie op de eerdere post.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je schreef echter dit:
[..]
Kun je me dan uitleggen waarom je als je nu een huis zou kopen per definitie failliet bent? Je kunt nu prima een huis kopen en er tegen lage lasten in oud worden volgens mij.
Dus graag onderbouwing van je eigen stelling.
OW, OK.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Omdat ik in je oprechtheid geloof, zal ik het uitspellen. Dat was een gechargeerde reactie op de eerdere post.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
OW, OK.
Boven je post staat nog zo'n semi-intelligent plaatje.
Doe er je voordeel mee dan.
Ik bedoelde dat hij er zijn voordeel mee moest doen. Niet dat jij er je nadeel mee moest benadrukken...quote:
Ga maar hulp zoeken voor je angsten...quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat hij er zijn voordeel mee moest doen. Niet dat jij er je nadeel mee moest benadrukken...
Niet nodig, ik heb maar 1 angst, en dat is dat ik op termijn gratis woon en de rest van de huurders de huur niet kan betalen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:56 schreef Censuur-152 het volgende:
Ga maar hulp zoeken voor je angsten...
http://www.facebook.com/p(...)eerlijk/290293769508
Het heeft weinig zin om mensen te bombarderen met cijfers als ze zelf al niet eens inzien dat als ze niets doen ze een huurschuld hebben voor de komende 50 a 60 jaar.quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:42 schreef Scorpie het volgende:
O god, de doemdenkers met hun instorten van de woningmarkt hebben de kop weer opgestoken. Tijd om ze weer eens te bombarderen met de keiharde cijfers zodat ze hun leugenachtige praktijken kunnen stopzetten.
Ik heb ook lol hoor! Lol om al die huilende verzuurde grootleners die hier uit eigen belang een piramidespel verdedigen. De waarheid kunnen ze niet aan. Een ontkenningsfase volgens het boekje!quote:Op donderdag 26 mei 2011 01:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik zal me aanpassen aan spamzuur. Kijk jongen, twee babyboomers. En lol dat die hebben, zuurpruimLaughing all the way to the bank.
hypotheekquote:Op woensdag 25 mei 2011 23:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het heeft weinig zin om mensen te bombarderen met cijfers als ze zelf al niet eens inzien dat als ze niets doen ze een huurschuld hebben voor de komende 50 a 60 jaar.
Wat zou de huur zijn over 30 jaar voor eensgezinswoning? 2500 - 3000 euro.quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Niet nodig, ik heb maar 1 angst, en dat is dat ik op termijn gratis woon en de rest van de huurders de huur niet kan betalen.
Klein kansje op anarchie dan. En ik zit niet te wachten op wanhopige huurkneuzen () die met bivakmuts en al mijn openhaardhout willen stelen.
(Ik ben nu eenmaal gewend er warmpjes bij te zitten.)
Over dertig jaar dan zijn er zo gruwelijk veel huizen over dat we ze gaan gebruiken voor het houden van konijnen .quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wat zou de huur zijn over 30 jaar voor eensgezinswoning? 2500 - 3000 euro.
Dan moet je toch nog flink wat werken om dat op te brengen. Over 30 jaar doe ik een tandje terug om van mijn EIGEN huis en pensioen te genieten. Lekker van mijn vrije tijd genieten en de wereld over trekken.
Helaas voor de huurder ziet hun persoonlijk vrijheid er iets anders uit
Wat voor drugs heb je daarvoor genomen om deze onzin zo bij elkaar te verzinnen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:48 schreef meth77 het volgende:
[..]
Over dertig jaar dan zijn er zo gruwelijk veel huizen over dat we ze gaan gebruiken voor het houden van konijnen .
Overigens is geld lenen voor een woning dan niet meer nodig, dat kun je gewoon bijelkaar sparen want dan kost een woning minder dan een nieuwe auto
Scheelt wel enorm in de HRA subsidie
Een ontkenningsfase? Je bedoelt diezelfde ontkenningsfase waarin de doemdenkers al sinds 2007 roepen dat er 50% af gaat in 2009, en die nog steeds in dit topic rondlopen?quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:05 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Ik heb ook lol hoor! Lol om al die huilende verzuurde grootleners die hier uit eigen belang een piramidespel verdedigen. De waarheid kunnen ze niet aan. Een ontkenningsfase volgens het boekje!
Leuk dan nemen de wachttijden voor sociale huur nog meer toe, en kunnen we toch wel stellen dat er in ieder geval geen stucturele oplossing van het kwantitatieve tekort op de woningbouwmarkt zal plaatsvinden. De enigste reden dat dan nog de huizenprijzen gaan dalen zal komen door de verminderde financierbaarheid, niet meer niets minder.quote:Corporaties bouwen minder woningen Uitgegeven: 26 mei 2011 11:22
Laatst gewijzigd: 26 mei 2011 11:58
AMSTERDAM - Woningcorporaties hebben vorig jaar minder woningen gebouwd. Vorig jaar realiseerden ze 7600 nieuwe koopwoningen, tegen 10.000 in 2009. Ook het aantal nieuw gebouwde huurwoningen daalde, van 30.400 naar 29.300.
Dat blijkt uit voorlopige cijfers die het Centraal Fonds Volkshuisvesting donderdag heeft bekendgemaakt.
De financieel toezichthouder op woningcorporaties komt later dit jaar met definitieve cijfers.
Komende jaren
Corporaties zijn ook van plan de komende jaren minder woningen te bouwen. Ze hebben het voornemen om in de periode 2011-2015 164.200 nieuwe huurwoningen te realiseren.
In de periode 2009-2013 zijn dat er volgens hun eigen plannen 204.100. Voor het aantal nieuwe koopwoningen liggen die cijfers op 59.000 voor de periode 2011-2015 en 95.200 voor 2009-2013.
Investeren
Daar tegenover staat dat corporaties in meer woningen fors (meer dan 20.000 euro) willen investeren om ze beter te maken.
Voor 2011-2015 ligt de ambitie op 117.000 woningen, voor 2009-2013 op 101.800.
Woningbouwverenigingen verkochten vorig jaar naar verwachting 15.500 huurwoningen. Dat waren er meer dan in 2009: 13.100. Daarmee komt een einde aan een dalende lijn.
Er kunnen wel 250K woningen te koop staan maar deze staan natuurlijk niet allemaal leeg. Bewoners van die 250K woningen moeten na verkoop weer een ander huis (al dan niet huur of koop).quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:25 schreef lutser.com het volgende:
Er staan 250K huizen te koop, welk tekort bedoel je?
Sorry, ik heb ook een koophuis, maar dit argument is een beetje overdreven.quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:24 schreef Revolution-NL het volgende:
Dan moet je toch nog flink wat werken om dat op te brengen. Over 30 jaar doe ik een tandje terug om van mijn EIGEN huis en pensioen te genieten. Lekker van mijn vrije tijd genieten en de wereld over trekken.
Dit is echt onzin. De maatschappij wordt steeds individualistischer (=meer woningen nodig). Ouderen blijven langer op zichzelf wonen (=meer woningen bezet).quote:Op donderdag 26 mei 2011 12:48 schreef meth77 het volgende: Over dertig jaar dan zijn er zo gruwelijk veel huizen over dat we ze gaan gebruiken voor het houden van konijnen .
Overigens is geld lenen voor een woning dan niet meer nodig, dat kun je gewoon bijelkaar sparen want dan kost een woning minder dan een nieuwe auto
Een hoop van deze argumenten horen we natuurlijk al 15 jaar, en van die 15 jaar gaat het al een jaartje of 13 up up up.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Wat wil je horen? De huizenmarkt is aan het instorten. Er gaat nog wel een procent of 10 vanaf.
Redenen:
- hypotheken worden volgens strengere criteria verleend
- de economische crisis is nog (lang) niet voorbij. het is geen normale recessie; de economie zal steeds meer gedomineerd gaan worden door opkomende economieen. Ga er maar niet vanuit dat na deze recessie alles weer zo mooi wordt als ervoor.
- gemeenten blijven nog op hun grond zitten, weigeren deze voor veel lagere bedragen te verkopen. uiteindelijk zullen ze wel moeten.
- huizenverkopers verlagen hun prijzen nog niet, maar verkopen niet voor de prijs die ze geboden krijgen. Marktwerking. Uiteindelijk zullen ze wel moeten gezien de teruglopende vraag ivm moeilijker rondkrijgen financiering + aangepast verwachtingspatroon van mensen over hun financiele toekomst.
Volgens mij is dat laatste wederzijts...quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:09 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
De huurkneuzen worden met de dag meer gefrustreerd..
's ochtend wakker worden met de hoop dat die dag de voorspellingen zal waarmaken en dan 's avonds huilend weer het bedje in uit teleurstelling
en natuurlijk op het forum net doen alsof je neus bloedt
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |