Ik weet de realisme wel te behouden, ik ga geen keuze maken als die niet goed voor me is. Echter wil ik gelukkig leven en niet bezuurd leven. Ik weet hoe het nu in Sarajevo is qua financiële dingen maar het gaat bij onze cultuur niet alleen om geld.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:53 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Uiteraard, maar tis zo jammer als die persoon dat niet inzag, alles makkelijk weg geeft om weer "terug" te gaan naar bijvoorbeeld Turkije en er vervolgens na een tijdje achterkomt dat dat eigenlijk ook niet alles is
Kan ik me wel voorstellen hoor, toen ik tegen het eind van de burgeroorlog terug naar Nederlandquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:52 schreef L3IPO het volgende:
[..]
TS bijvoorbeeld, die voelt zich hier niet thuis en in Bosnie wel.
Die zul je nooit tegenkomen want wij zijn niet zo bezuurd als hij. Integendeel leven wij in Bosnie Sarajevo in harmonie met elkaar. Een moskee, een kerk en een synagoge. 1 kerkhof met moslims, christenen en orthodoxe mensen bij elkaar. Dit is een mooi voorbeeld waarom het daar ook beter is.quote:
Begrijp ik, maar TS is niet opgegroeid in Bosniequote:Op woensdag 25 mei 2011 16:55 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Kan ik me wel voorstellen hoor, toen ik tegen het eind van de burgeroorlog terug naar Nederland
ging nam ik een neef en een oom mee. Beide zijn acht na 2 maanden weer teruggegaan naar Sarajevo omdat ze Nedelrand gewoon niets vonden hebben. Lege straten na 18:00 uur, kille
mensen, mensen welke je niet teruggroeten, dat idee. Niet iedereen hoeft zich natruurlijk thuis
te voelen in Nederland.
OMG kan iemand deze gast gewoon verbannen uit dit topic, wordt het onderhand wel spuugzat.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:57 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar TS is niet opgegroeid in BosnieDus die vergelijking met je neef en oom gaat niet op.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oorlogen_in_Joegoslaviëquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Die zul je nooit tegenkomen want wij zijn niet zo bezuurd als hij. Integendeel leven wij in Bosnie Sarajevo in harmonie met elkaar. Een moskee, een kerk en een synagoge. 1 kerkhof met moslims, christenen en orthodoxe mensen bij elkaar. Dit is een mooi voorbeeld waarom het daar ook beter is.
Dat is ook maar sinds kort weer.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Die zul je nooit tegenkomen want wij zijn niet zo bezuurd als hij. Integendeel leven wij in Bosnie Sarajevo in harmonie met elkaar.
..en dat op loopafstand van elkaar. Ja, daar ben ik best trots op.quote:Een moskee, een kerk en een synagoge.
Dat is je argument? Een wikipedia pagina van Joegoslavie? Terwijl je niks af weet van Joegoslavie?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:58 schreef L3IPO het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oorlogen_in_Joegoslavië
Ik denk dat het tussen de verschillende religies in Nederland ook erg goed gaat, moslims die veel op CDA stemmen etc.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:58 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Dat is ook maar sinds kort weer.
[..]
..en dat op loopafstand van elkaar. Ja, daar ben ik best trots op.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:59 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ik denk dat het tussen de verschillende religies in Nederland ook erg goed gaat, moslims die veel op CDA stemmen etc.
Even iets specifieker voor jou danquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat is je argument? Een wikipedia pagina van Joegoslavie? Terwijl je niks af weet van Joegoslavie?
Zink niet dieper alstublieft.
Even iets duidelijker voor jou dan:quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:00 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Even iets specifieker voor jou dan![]()
http://nl.wikipedia.org/w(...)C3.AB_en_Herzegovina
Dus er waren eigenlijk geen foute Duitsers, de 2e wereldoorlog was volledig de schuld van Hitler?quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Even iets duidelijker voor jou dan:
Mladic, Milosevic en Karadzic. Meer hoef ik niet te zeggen.
Hij beschikt niet eens over enige kennis van geschiedenis, vandaar zijn Wikipedia pagina.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:02 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Dus er waren eigenlijk geen foute Duitsers, de 2e wereldoorlog was volledig de schuld van Hitler?
Zoals ik al eerder zei, familiebanden zijn bij ons ontzettend sterk. Ik (zei de gek) ben er letterlijkquote:Op woensdag 25 mei 2011 16:57 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar TS is niet opgegroeid in BosnieDus die vergelijking met je neef en oom gaat niet op.
brate, je legt het zelfs te goed uit voor die man, ik stop ook met reageren tegen zo'n tokkie die het alsmaar beter weetquote:Op woensdag 25 mei 2011 17:03 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, familiebanden zijn bij ons ontzettend sterk. Ik (zei de gek) ben er letterlijk
voor bereid te sterven. Hoef ik geen seconde over na te denken. Stel je voor we nu met zijn allen
(dus ook jij) nu niet in Nederland zouden wonen, maar ehm.. Oostenrijk. Dan zou je (denk ik) net
zo over Nederland spreken als wij het over Bosnië doen. Ook al ben je daar niet opgegroeid, je
bent er toch elk jaar (misschien zelfs meerdere malen) op vakantie bij familie geweest. Diezelfde
familie mis je (en ze missen jou ook) als je weer in Oostenrijk bent. Dus wat doet men dan graag?
Je land van herkomst ophelemelen.. De mindere dingen zie je dan automatisch door de vingers.
Ik denk dat je gelijk hebtquote:Op woensdag 25 mei 2011 17:03 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, familiebanden zijn bij ons ontzettend sterk. Ik (zei de gek) ben er letterlijk
voor bereid te sterven. Hoef ik geen seconde over na te denken. Stel je voor we nu met zijn allen
(dus ook jij) nu niet in Nederland zouden wonen, maar ehm.. Oostenrijk. Dan zou je (denk ik) net
zo over Nederland spreken als wij het over Bosnië doen. Ook al ben je daar niet opgegroeid, je
bent er toch elk jaar (misschien zelfs meerdere malen) op vakantie bij familie geweest. Diezelfde
familie mis je (en ze missen jou ook) als je weer in Oostenrijk bent. Dus wat doet men dan graag?
Je land van herkomst ophelemelen.. De mindere dingen zie je dan automatisch door de vingers.
En dat van die familiebanden sowieso, ze zijn bij ons net zo sterk als bij de Turken, het is toch iets religieus iets wat bij de cultuur hoort.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:03 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Je bedoeld positief beïnvloedquote:Op woensdag 25 mei 2011 17:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
En dat van die familiebanden sowieso, ze zijn bij ons net zo sterk als bij de Turken, het is toch iets religieus iets wat bij de cultuur hoort.
Dat zie je hier ook niet idd. Maarja Amerika heeft West-Europa ook te erg aangetast.
Daarom zie je ook deze partij die veel stemmen krijgt in Sarajevo:quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Die zul je nooit tegenkomen want wij zijn niet zo bezuurd als hij. Integendeel leven wij in Bosnie Sarajevo in harmonie met elkaar. Een moskee, een kerk en een synagoge. 1 kerkhof met moslims, christenen en orthodoxe mensen bij elkaar. Dit is een mooi voorbeeld waarom het daar ook beter is.
Deze goedheilige baas is dan ook 41 en kan dingen beter uitleggen dan wij kinderen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:05 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebtBedankt voor je verhelderende posts itt het relaas van de kinderen hier
Graag gedaan L3IPO, hopenlijk heb ik je iets meer inzicht kunnen geven over hoe wij diaspora denken.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:05 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebtBedankt voor je verhelderende posts itt het relaas van de kinderen hier
a ma on bez pitanjaquote:Op woensdag 25 mei 2011 17:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Deze goedheilige baas is dan ook 41 en kan dingen beter uitleggen dan wij kinderen.
A sad neznam ko je vise djete mi ili on, ali jebiga.
Mother in Law is net zo nationalistisch en ik kom niet van het platteland baas.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:06 schreef ecktebaas het volgende:
[..]
Daarom zie je ook deze partij die veel stemmen krijgt in Sarajevo:
http://en.wikipedia.org/wiki/Na%C5%A1a_Stranka
Jammer genoeg is er sterk nationalisme op het platteland.
Alaihmanetquote:Op woensdag 25 mei 2011 17:07 schreef Shalimar het volgende:
ik ga ervandoor brace
spreek jullie nog wel
vozdrica
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |