SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kun je iets met deze info?
Er komt vast nog wel iemand met verstand van zaken langs vanavond in je topic.
15 cm zand voor 60x60 tegels op zandgrond is nogal veel als het alleen maar door mensen belopen wordtquote:Op woensdag 25 mei 2011 14:35 schreef cheqy het volgende:
Wat 75020 zegt, als er maar minimaal 15cm zand op ligt. Verder niet te ingewikkeld doen.
@ AnneX: Met afwatering moet altijd rekening worden gehouden ongeacht de maat tegels.
Als je nog iets wilt weten, ik zit ruim 15 jaar in de bestrating.
O ja? Zand is er niet voor de fundering hoor.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:48 schreef densmee het volgende:
[..]
15 cm zand voor 60x60 tegels op zandgrond is nogal veel als het alleen maar door mensen belopen wordt
Dat advies komt rechtstreeks van mijn vakman en die heeft aardige referenties en ruim 25 jaar ervaring...quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:58 schreef cheqy het volgende:
En verder geef ik gewoon advies als vakman omdat ik best wel onzinnige reacties zie, zelfs boven me met dat puin en specie. Wat een onzin.
In eerste instantie is de zandlaag nodig om opvriezen van tegels te voorkomen, want dan komen ze na verloop van tijd ongelijk te liggen. Zand houdt minder vocht vast dan aarde, vandaar.quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:58 schreef cheqy het volgende:
[..]
O ja? Zand is er niet voor de fundering hoor.![]()
15cm zand is nodig om goed te kunnen werken.
Je mag er ook 5 gebruiken op een onderlaag van klei, veen of wat dan ook, succes met die grote tegels aan slaan.
En verder geef ik gewoon advies als vakman omdat ik best wel onzinnige reacties zie, zelfs boven me met dat puin en specie. Wat een onzin.
TS vraagt goed advies en leken zoals jij en boven me zouden geen advies moeten geven. Daar help je TS namelijk niet mee.
Mij zal je daarom nooit zien reageren in bijv. een topic over elektra.
Dit topic gaat uit mijn myat, als TS wat wilt weten kan het via pm.
Uitgangspunt is gewoon dat het net zo lang mee gaat als de woning en dat het perfect blijft.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:01 schreef Forno het volgende:
Het puin is inderdaad wat overdreven, er hoeven geen 10-tonners overheen te rijden toch?
correctie een zandbed van 5 cm op klei is te weinig.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:17 schreef exlurker het volgende:
Hier liggen 30 x 30 tegels op een zandbed van 5 cm, daaronder klei.
Na elke vorstperiode liggen de tegels een tijdje los, conclusie een zandbed van 5 cm is te weinig om opvriezen te voorkomen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |