abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97281862
het zit dus zo ; ik ben al een aardige tijd (denk ik? ) depressief, ik heb hier ook een aantal topics over gemaakt maar nooit de stap durven nemen naar de psycholoog. Omdat ik dacht dat ik mezelf aanstel (de)

Nu hoor ik net van mijn moeder toevallig dat aan mijn vaders kant in de famillie depressie voorkomt. Zou dat kunnen zorgen dat ik gevoeliger ben voor een depressie?
pi_97281874
Ja.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 25 mei 2011 @ 07:12:18 #3
324937 Sardonical-Jope
De tijd vliegt slecht.
pi_97281930
Jazeker. Genen spelen een invloed. Er zijn criteria waaraan je moet "voldoen" om te weten of je een depressieve stoornis hebt op niet. Bel je huisarts een keer op, of ga langs, die hebben geheimhoudingsplicht en hij/zij kan je eventueel doorverwijzen naar een psychotherapeut (indien nodig).
Alleen als lichaam en geest vrij zijn van angst en pijn kan de storm in het ziel tot rust komen.
Begeerte is het enige van waarde. Veel eten, geld, drank, drugs: allemaal lachwekkende pogingen dit te vergeten. Elk mini-zelfmoorden, zonder bevrediging.
pi_97281961
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 07:12 schreef Sardonical-Jope het volgende:
Jazeker. Genen spelen een invloed. Er zijn criteria waaraan je moet "voldoen" om te weten of je een depressieve stoornis hebt op niet. Bel je huisarts een keer op, of ga langs, die hebben geheimhoudingsplicht en hij/zij kan je eventueel doorverwijzen naar een psychotherapeut (indien nodig).
ik zit er sterk over te denken om dit te doen, naar de huisarts gaan. Maar ik heb nogsteeds het ide dat ik me aanstel. Of dat ik het overdrijf ofzo.
pi_97281967
Dat vertelt hij/zij je dan heus wel.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 25 mei 2011 @ 07:31:20 #6
324937 Sardonical-Jope
De tijd vliegt slecht.
pi_97282009
quote:
4s.gif Op woensdag 25 mei 2011 07:20 schreef gogosweden het volgende:

[..]

ik zit er sterk over te denken om dit te doen, naar de huisarts gaan. Maar ik heb nogsteeds het ide dat ik me aanstel. Of dat ik het overdrijf ofzo.
Mocht dat zo zijn, dan neemt hij je dat niet kwalijk. En als je daadwerkelijk een depressie hebt, heb je er baat bij als je er vroeg bij bent.
Alleen als lichaam en geest vrij zijn van angst en pijn kan de storm in het ziel tot rust komen.
Begeerte is het enige van waarde. Veel eten, geld, drank, drugs: allemaal lachwekkende pogingen dit te vergeten. Elk mini-zelfmoorden, zonder bevrediging.
pi_97282018
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 07:31 schreef Sardonical-Jope het volgende:

[..]

Mocht dat zo zijn, dan neemt hij je dat niet kwalijk. En als je daadwerkelijk een depressie hebt, heb je er baat bij als je er vroeg bij bent.
wat is het voordeel met een vroege diagnoze tegen een late? Als ik er zo over nadenk zit ik al zeker een jaar in deze "depressie? "
pi_97282027
Al een jaar lang in een depressie? pffffff hoe is dat gebeurt?
pi_97282042
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 07:34 schreef drvc het volgende:
Al een jaar lang in een depressie? pffffff hoe is dat gebeurt?
Ik heb geen idee. Het begon een keer in de winter, zelfdestructief geweest, tot hartje zomer, toen 2 maanden ofzo redelijk blij geweest, en toen vanaf oktober tot en met nu weer constant down
pi_97282088
quote:
4s.gif Op woensdag 25 mei 2011 07:37 schreef gogosweden het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Het begon een keer in de winter, zelfdestructief geweest, tot hartje zomer, toen 2 maanden ofzo redelijk blij geweest, en toen vanaf oktober tot en met nu weer constant down
Maar wat zit je dwars, waarom ben je down en wat maakt je down?
  woensdag 25 mei 2011 @ 07:48:47 #11
324937 Sardonical-Jope
De tijd vliegt slecht.
pi_97282128
quote:
4s.gif Op woensdag 25 mei 2011 07:33 schreef gogosweden het volgende:

[..]

wat is het voordeel met een vroege diagnoze tegen een late? Als ik er zo over nadenk zit ik al zeker een jaar in deze "depressie? "
Waar wacht je dan op? Ik ga je niet overtuigen. Topics openen op fora en verdrinken in zelfmedelijden levert niks op, in ieder geval niet op de lange termijn.
  woensdag 25 mei 2011 @ 07:55:29 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_97282183
ga toch eens een keer naar de huisarts en laat je doorverwijzen naar een psycholoog... je kunt wel topics blijven openen over hoe kut je je wel niet voelt, maar daar schieten wij ook weinig mee op

en ja depressie heeft wel zeker een genetische factor maar omgevingsfactoren zorgen er meestal voor dat het zich ten toon spreidt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_97286421
TS ga gewoon naar je huisarts joh! Als jij er maandenlang last van hebt dan stel je je toch duidelijk niet aan. Ik denk dat jij dat denkt omdat je er al zolang last van hebt en eigenlijk gewend eraan bent geraakt, zodat je denkt dat je er eigenlijk wel mee om kan gaan. Dit is het niet; kom op stap gewoon op die huisarts af en je zult er achteraf alleen maar blij mee zijn.

On topic: ik geloof zelf wel dat je familie invloed heeft, maar ik geloof er niet in dat het in de genen vastligt. Het heeft eerder te maken met dat je familie natuurlijk jou beinvloedt; ik heb zelf een vrij sombere vader die mij in mijn jeugd ook heeft beinvloed. We zaten namelijk allebei regelmatig in mineur over grote dingen in het leven, waardoor we vaak teleurgesteld raakten in de mensheid, omdat je zo ontzettend veel egoisme uitgestraald ziet bij handelingen van mensen. Ik weet nog dat wij ooit een reis maakten naar dat kamp Westerborg en dat wij echt ontzettend somber terugkwamen en nauwelijks met iemand wilden praten.
In mijn eerdere jaren ging ik daar erg in mee, en ben ik zelf ook ruim een jaar depressief geweest door verschillende factoren. Tegenwoordig ben ik de optimistische factor die alles wat moeilijk is als een uitdaging ziet, en raad eens... Ik trek mijn vader hier steeds een klein beetje in mee!

Ga dus alsjeblieft niet deterministisch denken dat je depressief bent omdat je familie dat is geweest en je daar dus niks aan kan doen maar geloof gewoon in je eigen kunnen. Jij leidt je eigen leven, en gaat zelf weer uit deze moeilijke periode komen! Succes! :)
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_97287295
Ja, het kan zeker zijn dat je er gevoeliger voor bent als het in je familie voorkomt.
Eerste stap is naar de huisarts, misschien wel een hele stap, maar wellicht dat het je ook wat oplevert! Succes
Fake it till you make it...
pi_97289871
ben je blij met je

*huis? ( of mis je iets moois of leuks in je huis?)
*studie?
*vliendjes?
*vliendinnetjes?
*eet je wel gezond? ( of lekker? )
*beweeg je wel genoeg?
*heb je een hobbie nodig?
*of huisdier?
*ga je wel eens naar de sauna?
*of een weekje er tussenuit? naar bijv de natuur? of londen?
*etc etc etc

dit kunnen factoren zijn die je ( ook voor lange tijd ) depri maken

*piletje bij dokter kan ook lekker zijn ....

[ Bericht 6% gewijzigd door dandybleu op 25-05-2011 12:53:54 ]
pi_97290143
ps? bij de biowinkel? heb je ook antidepressie thee......met goede kruiden erin die je lichaaam sterker maken ( bijv sintjanskruid )
pi_97290965
Als sint janskruid echt hielp was niemand meer depressief, het kan je wel rustiger maken maar het lost je problemen natuurlijk niet op, sowieso naar psycholoog gaan, als je er te lang mee wacht kan je op een gegeven moment belanden in een kliniek, die klachten gaan namelijk (bijna) nooit vanzelf over.
pi_97291171
ja oke is een beetje de vraag in hoeverre Ts echt depri is.....de een begint al te klagen bij jeuk aan de teen,,, en de ander die is echt chronisch depresief en wacht tien jaar met naar de dokter te gaan.....

ik kende wel een meisje en die was erg te spreken over sintjanskruid......

ja en ps? wat is een depressie eigenlijk? kijk je naar bepaalde Bners? op tv? bijv gordon enzo....die lijken wel elke dag een prozac injectie te nemen....en vertellen 90 000 moppen per dag en liggen 23 uur per dag in een deuk ( van zichzelf )...je vraagt je af hoe ze uberhaubt nog kunnen slapen snachts......

[ Bericht 35% gewijzigd door dandybleu op 25-05-2011 13:29:35 ]
pi_97292316
Ik heb zelf geen depressie, maar wel jarenlang gedacht "ik stel me aan/dit kan ik alleen wel oplossen". Nu ben ik echt zo blij dat ik hulp krijg. Je kunt van meer last hebben dan je zelf doorhebt!
pi_97292672
Ik kan me aansluiten bij spacekitten... wel een flinke depressie hier, maar ook heel lang gedaan alsof er niks aan de hand was. Zelfs toen de huisarts er op een gegeven moment naar vroeg.
Totdat ik blijkbaar zover was dat ik het wel kon toegeven en achteraf had ik misschien beter eerder aan de bel kunnen trekken.

Dandybleu, prozac injectie? Volgens mij zijn het gewoon pillen hoor, en je gaat er heus niet van in een deuk liggen ineens... 8)7 .
Zou toch mooi zijn als het zo zou werken... hup pilletje erin en alles is goed... helaas gaat het zo niet :N
pi_97293596
mja, toch maar eens bij die huisarts langsgaan. Wat zal ik zeggen als ik een afspraak maak?
pi_97293655
Ja kan zeker bij mij is dat ook zo. Mijn opa heeft het, mijn pa en ongeveer de helft van zijn broers en zussen (8 stuks) dus ja het zit in de genen om het zomaar te zeggen, wel kan je via een huisarts etc een bevestiging krijgen of jij er ook aanleg voor hebt enzovoorts.
pi_97294287
Misschien kan je zeggen dat je een afspraak wilt om het over je stemming te hebben. Gelijk maar bellen voor een afspraak?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')