TS ga gewoon naar je huisarts joh! Als jij er maandenlang last van hebt dan stel je je toch duidelijk niet aan. Ik denk dat jij dat denkt omdat je er al zolang last van hebt en eigenlijk
gewend eraan bent geraakt, zodat je denkt dat je er eigenlijk wel mee om kan gaan. Dit is het niet; kom op stap gewoon op die huisarts af en je zult er achteraf alleen maar blij mee zijn.
On topic: ik geloof zelf wel dat je familie invloed heeft, maar ik geloof er niet in dat het in de genen vastligt. Het heeft eerder te maken met dat je familie natuurlijk jou beinvloedt; ik heb zelf een vrij sombere vader die mij in mijn jeugd ook heeft beinvloed. We zaten namelijk allebei regelmatig in mineur over grote dingen in het leven, waardoor we vaak teleurgesteld raakten in de mensheid, omdat je zo ontzettend veel egoisme uitgestraald ziet bij handelingen van mensen. Ik weet nog dat wij ooit een reis maakten naar dat kamp Westerborg en dat wij echt ontzettend somber terugkwamen en nauwelijks met iemand wilden praten.
In mijn eerdere jaren ging ik daar erg in mee, en ben ik zelf ook ruim een jaar depressief geweest door verschillende factoren. Tegenwoordig ben ik de optimistische factor die alles wat moeilijk is als een uitdaging ziet, en raad eens... Ik trek mijn vader hier steeds een klein beetje in mee!
Ga dus alsjeblieft niet deterministisch denken dat je depressief bent omdat je familie dat is geweest en je daar dus niks aan kan doen maar geloof gewoon in je eigen kunnen. Jij leidt je eigen leven, en gaat zelf weer uit deze moeilijke periode komen! Succes!
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death