quote:Upcoming release on Sys-X: High Voltage & B-Front - Everything Starts / Everything Changes! Releasedate: May 27th!
Hij mixed gewoon de nummers live hoor? Een Dj doet dit altijd hoor?quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:53 schreef Tha_Bartman het volgende:
het was een liveset van Ran-d, dan is het thuis onder elkaar gezet met de comp en dus niet zo heel moeilijk om 3 nrs tegelijk te mixen..
@koepert ik geef je groot gelijk, ik luister zelf ook voornamelijk andere dingen tegenwoordig. Ik ben op decibel ook wer van de partij!
Live meestal gewoon een pc mixje, ik weet me nog een filmpje te herinneren van de Donkey Rollers waar Pollen & Zany in de studio al alles achter elkaar plakten...quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:44 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Hij mixed gewoon de nummers live hoor? Een Dj doet dit altijd hoor?
Hij pakt toch CD's en stopt die in zijn CDJ's?quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:45 schreef em-dee-em-aa het volgende:
[..]
Live meestal gewoon een pc mixje, ik weet me nog een filmpje te herinneren van de Donkey Rollers waar Pollen & Zany in de studio al alles achter elkaar plakten...
hihihi gniffel gniffelquote:Op donderdag 26 mei 2011 22:38 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Nu Krullie en T-Force op Beverwijk-radio, draait lekker. Kan hun de laatste tijd steeds beter waarderenKan komen omdat ze helden zijn
Ik vind het niet zo'n lekkere drop in.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:11 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ok, ik ben net een paar dagen bezig met mixen / DJ-en
Hoe vinden jullie dit gemixt?
http://soundcloud.com/larsdg88/dj-surreal-tonight-we-speak
Slecht.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:11 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ok, ik ben net een paar dagen bezig met mixen / DJ-en
Hoe vinden jullie dit gemixt?
http://soundcloud.com/larsdg88/dj-surreal-tonight-we-speak
quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:25 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo'n lekkere drop in.
Ik had gewoon de melo laten lopen. En dan bij de outro langzaam de intro van de volgende erin faden. Low wegdraaien bij de een en dan een keer de crossfader overgooien.
Nja ik heb gehoord dat het het makkelijkst is om te beginnen met oefenen door te droppen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:28 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Slecht.
Bij een climax moet je sowieso zeer zelden tracks gaan overmixen. Bovendien komt We Speak Music uit het niets en de timing is niet ideaal.
En hoezo komt hij uit het niets, je hoort 2x een stuk vocal van We speak music door de melodie van Tonight heen lopen, voordat ik hem drop.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:28 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Slecht.
Bij een climax moet je sowieso zeer zelden tracks gaan overmixen. Bovendien komt We Speak Music uit het niets en de timing is niet ideaal.
Ja, daarover sprekende. Je moet niet 2 keer zo kort achter elkaar een sample afspelen. Meestal doe je alleen een sample van het volgende nummer bij de laatste 32 (of 16) beats.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:50 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
En hoezo komt hij uit het niets, je hoort 2x een stuk vocal van We speak music door de melodie van Tonight heen lopen, voordat ik hem drop.![]()
Ik snap hier niks van.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:34 schreef Krulliewullie het volgende:
Hoppaaaaaaa! T-Force gooit er hier gewoon D-Block & S-Te-Fan's Ride With Uz! in.
'Cause you know it's hardstyle babyyyyyyyyyyyyy![]()
![]()
Wa un dijk is het ok
Edit: Dit is dus echt een kutplaat maar T-Force zit op mijn account
Gelukkig gooi ik er nu Damned in![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hmm dus de beat van de outro van liedje 1 gelijk laten lopen met de intro van liedje 2.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:54 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ja, daarover sprekende. Je moet niet 2 keer zo kort achter elkaar een sample afspelen. Meestal doe je alleen een sample van het volgende nummer bij de laatste 32 (of 16) beats.
En ik zou gewoon beginnen door nummers rustig over te laten lopen. Met maar een cue punt van de intro van de volgende plaat en dan op het juiste moment op play drukken bij de outro van de vorige plaat en dan langzaamaan crossfaden.
[..]
Ik snap hier niks van.
Ja, dat zei ik als het goed is ook al.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:55 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Hmm dus de beat van de outro van liedje 1 gelijk laten lopen met de intro van liedje 2.
En dan (terwijl je beide nummers hoort) over faden naar liedje 2 ?
Ja. Als je op play drukt bij track 2, staat de crossfader nog helemaal bij track 1, maar dan kan je met je koptelefoon de beats matchen. Die moet je dan vrij snel gelijk krijgen en dan langzaamaan de crossfader overhalen naar het midden. En dan als de intro bij track 2 stopt en (bij de meeste tracks) de premidintro-break (heet dat zo?) erin komt de crossfader in 1 keer overzetten naar track 2. Je moet alleen wel zorgen dat dat punt ook lekker klinkt bij track 1, en dat is meestal puur platenkennis.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:55 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Hmm dus de beat van de outro van liedje 1 gelijk laten lopen met de intro van liedje 2.
En dan (terwijl je beide nummers hoort) over faden naar liedje 2 ?
Hele matige line-up vind ik het, eigenlijk alleen Tatanka en Activator echt interessant. Kan je beter in augustus naar Outdoor Stereo gaan in jouw stadjequote:Op donderdag 26 mei 2011 23:49 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Oja a.s. zaterdag naar Obsession Outdoor, hier om de hoek
http://partyflock.nl/part(...)r_Festival_2011.html
Wel gruwelijk veel hardstyle in de line up
Ja mitch, kijk hier eens:quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:23 schreef Sc0tTy het volgende:
@ micth , kan je als je blieft je vragen over 'hoe word ik een lauwe dj/producer' ergens anders stellen, ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |