dat dus!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:08 schreef Ticootje het volgende:
Danic, ik vind jouw verhaal ook echt schokkend.
Ik heb beide bevallingen een nachtje mogen blijven, maar ik ben echt vol lof over het ziekenhuis en de verpleging. Ik kan me er gewoon geen voorstelling bij maken dat mensen waar je van afhankelijk bent zo met jou en je kindje omgaan. Bah!
Dito, maar wij lagen in hetzelfde ziekenhuis, dat scheeltquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:14 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
dat dus!
Ik voelde me na de bevalling bezwaard om te bellen. Hij was maar aan t huilen, arm kind, maar ik wist gewoon even niet wat ik ermee moest(ik functioneer geloof ik niet echt optimaal na 36 uur wakker en een bevalling tussendoor). Vonden ze natuurlijk niet erg en dachten ook gewoon mee. Uiteindelijk hebben ze m meegenomen (hij bleek last van licht te hebben) en toen ie weer lekker sliep naast me gezet. Daardoor heb ik ook 2 uur kunnen slapen
Maar had ook gewoon vertrouwen dat ie in goede handen was bij de verpleging.
ja, precies hahaquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:26 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dito, maar wij lagen in hetzelfde ziekenhuis, dat scheelt
Danic, lag je in het rvp? Wat verschrikkelijk naar zeg
ik ben heel comfortabel bevallen jaquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:31 schreef Ticootje het volgende:
Ja maar jullie bevallen in een ziekenhuis waar je comfortabel bevalt.
ik had trouwens wel een prive-kamer! Viel me alles mee, was heel fijnquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
ja, precies haha
Wij zijn er ook om tico's ervaring te verzachten
haha, ja preciesquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:33 schreef Ticootje het volgende:
De bevalling van leyla was echt niet zwaar en heel goed te doen, maar bij comfortabel heb ik toch een ander beeld dan een bevalling. Echt wat een zak!
Welke gyn had je?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:33 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
ik ben heel comfortabel bevallen ja
zonder pijnstilling, want dat mocht niet
(maar dat lag niet aan de gyn hoor, die was lief, die vond Floris een mooie naam en een mooi kind enzo, heeft ie TWEE keer gezegd, na de bevalling en de dag erna toen ie nog even langs kwam)
Dat heeft ook niet geholpen nee. Maar dat was vooral waarom ik er bij jen niet wilde bevallen. Maar nee het is nooit mijn eerste keuze geweest. Ik ben toen omgepraat door m. En de vk om naar dat ziekenhuis te gaan. Dat was dus de overtijdscontrole, en toen was ik zeker. Ik ga nooit hier bevallen. Al sterf ik.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Het ging toch om het feit dat de ex van je man daar van priscil was bevallen en hij hele verhalen over toen op ging hangen?
dat had ik juist met het Westeinde..quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat heeft ook niet geholpen nee. Maar dat was vooral waarom ik er bij jen niet wilde bevallen. Maar nee het is nooit mijn eerste keuze geweest. Ik ben toen omgepraat door m. En de vk om naar dat ziekenhuis te gaan. Dat was dus de overtijdscontrole, en toen was ik zeker. Ik ga nooit hier bevallen. Al sterf ik.
Op zich begrijp ik dat wel. Je krijgt zo vaak zoiets te horen als "heel veel sterkte" dat je dreigt te vergeten dat het een bijzondere gebeurtenis is met een geweldige uitkomst. En tja, het bevallen hoort daarbij.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:35 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
haha, ja precies
Nou ja zo las ik laatst weer terug dat iemand mij plezier had gewenst voor de bevalling
Ik vond bevallen niet zo vreselijk (achteraf dan), maar plezier zie ik toch anders
hahahahaquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
De Grootoftewel Pieter Kees (aldus mijn verloskundige, die vroeg het en toen was het Oh Pieter Kees)
Die had ook gewerkt in t LUMC, toen ik mn stage Gyn hadHij kwam me wel vaag bekend voor
(leuk joh gesprekken tijdens het hechten)
Haha, mijn lief reageerde met: "Moet dat?"quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat ik apart vond was dat Mr.DML nog net op tijd kon roepen 'ho, ik zou de navelstreng doorknippen'.
Het leek me zo'n logisch iets dat je dat de vader laat doen maar ik was maar wat blij dat ik mijn lief dit nog maar eens verteld had van te voren en dat hij daarom dus in greep want die arts-assistent had het bijna zelf gedaan
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Haha, mijn lief reageerde met: "Moet dat?"
Zelfs na een ks mag de papa dat doenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat ik apart vond was dat Mr.DML nog net op tijd kon roepen 'ho, ik zou de navelstreng doorknippen'.
Het leek me zo'n logisch iets dat je dat de vader laat doen maar ik was maar wat blij dat ik mijn lief dit nog maar eens verteld had van te voren en dat hij daarom dus in greep want die arts-assistent had het bijna zelf gedaan
Van het uit laten kloppen zoals in mijn geboorteplan stond kwam dus ook niks terecht![]()
Dan lijkt het net echt, haha, maar fijn dat ze ook bij een ks aan dat soort dingen denkenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:44 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Zelfs na een ks mag de papa dat doenZe knippen hem extra lang af en dan de papa kort op de foto lijkt het net echt
Ja, is ook maf!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
![]()
Maar ze vroegen het tenminste nog. Ik vond het zo'n rare actie om dit niet te vragen en maar gewoon te doen.
Nee joh, hij herkende mij niet *lol* gelukkig maarquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:39 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hahahaha
ohja! Son! ja zo zie ik een hele andere kant van jezoiets?
Ik stond blijkbaar onder controle bij dr Ter Harmsel of Van Harmsel, weet ik het, ik moest bij hem op nacontrole, de beste man had mn hele dossier nog niet bekeken want drukdrukdruk en hij geloofde het allemaal wel
Zonde van mn tijd
Dat aan pakken had ik graag mee willen maken dat lijkt me idd zo iets bijzonders!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, is ook maf!
Zo verbaas ik me erover dat in het RTL-programma Bevallingsverhalen - ik weet niet waarom ik ernaar kijk, het is zó slecht - het kind vrijwel altijd eerst drooggewreven wordt en de navelstreng doorgeknipt wordt voor de baby op de borst van de moeder wordt gelegd (met handdoek eronder). Ik ben blij dat ik beide keren de baby meteen bij me kreeg. Lena heb ik zelf aangepakt. Tof was
dat.
och ik vond de nacontrole bij de vk best gezelligquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:42 schreef MamaPurk het volgende:
Ik vond de nacontrole zowieso zonde van mijn tijd.. Hoe gaat het? Goed. En met de kleine? Goed. Heb je nog vragen? Nee. Verplicht verhaaltje over anticonceptie, opmerking dat ik de komende 12 maanden niet zwanger mag worden. Tot ziens
Ik zie het ook af en toe. Van de week een vrouw die alleen maar zich tot Jezus wendde en iedereen moest voor haar bidden daar ter plekke want ze had het zo zwaar. Als je nou niet de hele tijd over Jezus stamelt maar lekker op je ademhaling let was mijn gedachte maar goed.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, is ook maf!
Zo verbaas ik me erover dat in het RTL-programma Bevallingsverhalen - ik weet niet waarom ik ernaar kijk, het is zó slecht - het kind vrijwel altijd eerst drooggewreven wordt en de navelstreng doorgeknipt wordt voor de baby op de borst van de moeder wordt gelegd (met handdoek eronder). Ik ben blij dat ik beide keren de baby meteen bij me kreeg. Lena heb ik zelf aangepakt. Tof was dat.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:52 schreef Ticootje het volgende:
Jen wilde ik niet zo op me. Dat vond ik vies. Gelukkig heeft ze dat ruim ingehaald door me onder te piesen, te kotsen of te poepen in de jaren erna. Bij leyla was ik nergens meer vies van. Hieeeeeer dat kind. En voilà, ook die poepte me meteen onder. Ze hebben gewoon schijt aan me.
Bij Amber niet, bij Tess wel, maar dat stelde ook barweinig voor.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:58 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb geen nacontrole gehad. Beide keren niet.
Het is Canada trouwens, en de serie is ruim 10 jaar geleden opgenomen. Dat laatste maakt de serie ook wat moeilijk om je in te verplaatsen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik zie het ook af en toe. Van de week een vrouw die alleen maar zich tot Jezus wendde en iedereen moest voor haar bidden daar ter plekke want ze had het zo zwaar. Als je nou niet de hele tijd over Jezus stamelt maar lekker op je ademhaling let was mijn gedachte maar goed.
Ik verbaas me er ook altijd over dat in Amerika men het niet zo heeft op 'viezigheid'.
Ik denk wel dat veel vrouwen dat herkennen, dat ze misschien niet zozeer blij zijn dat de baby er is maar dat de bevalling erop zit. Ik had het na de bevalling niet, maar ik was tijdens de bevalling alleen maar bezig met wanneer het afgelopen zou zijn en helemaal niet met het feit dat er een baby aankwam.quote:Aanpakken lijkt me ook wel bijzonder. Maar toen hij eruit was heb ik me achterover laten zakken en was ik echt half van de wereld. Ik was zo moe, zo moe. Je ziet dat ook heel duidelijk op de eerste foto's. Dat ik moe ben en daardoor eigenlijk nauwelijks besef dat er een baby is. Jammer is dat. Ik kijk die foto's daardoor ook niet graag terug. Ik stap altijd pas een paar foto's later in zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |