abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:59:40 #1
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_97265641
Al bijna tien jaar woon ik in een heel tof maar heel onaf huis. Nu heb ik dan eindelijk de geest (en de financiën) om de laatste klussen te gaan/laten doen. Er zijn een paar grote dingen die ik wil laten doen en een heleboel kleinere die ik van de zomer met kennissen en vrienden samen wil aanpakken.

De grote dingen heb ik in drie stukken gehakt en op werkspot en marktplaats gezet. De meeste reacties zijn van mensen die willen komen kijken voor ze een bod doen maar ééntje kwam gelijk met een prijs. Ik heb gister het geheel nog eens samengevat:

'Hallo ******,

Ik denk dat je bod heel interessant is.
Het gaat dus om
- 1 gipswand en 1 gasbetonmuur afbreken + rommel afvoeren
- 1 gipswand plaatsen
-1 wasmachine-aansluiting en -afvoer maken
- 1 raamkozijn vervangen en 1 balkondeur vervangen voor een raamkozijn
voor de vaste prijs van 1150 euro.
Ik zorg voor het materiaal (kozijnen, stenen, gipswandmateriaal (balken, gipsplaten en schroeven) en wat nog meer nodig is). Ik heb géén gereedschap.
Heb je enig idee hoelang (dagen) je met de klus bezig bent? En zou je eventueel rond Hemelvaart kunnen?

groeten
mrsP'

Maar...ik vind het zo wéinig! Had het er al met een collega over en die zei, ach, het zijn geen klussen die echt fout kunnen gaan, heel veel risico loop je niet als het een beunhaas blijkt te zijn. Op de website zijn referenties te lezen en die zijn allemaal wel okay.

Klopt deze prijs? Min of meer?
Prrrrr
pi_97265944
lijkt me wel reeel, zeker omdat jij alle materialen aanlevert, is vermoedelijk allemaal makkelijk binnnen een week te doen, een gemiddelde klusjes man kost 250 euro per dag..

Dus is wel reëel, maar waarom wil jij perse het materiaal leveren? Dan moet je dr ook mee sjouwen en een beetje klusjes man kan er voordeliger aankomen dan jij, bijkomend voordeel is dat hij weet wat ie koopt en er fatsoenlijk mee zou kunnen werken, dus geeen smoesjes
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:13:20 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_97266511
Hou er wel rekening mee dat wanneer jij materiaal aanlevert, jij ook verantwoordelijk bent voor de kwaliteit en je ook geen enkele vorma van garantie hebt (als je een 'witte' klusser kiest)
De 1150 euro, begrijp ik, is dus uitsluitend uurloon?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_97266563
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:04 schreef RanTheMan het volgende:
lijkt me wel reeel, zeker omdat jij alle materialen aanlevert, is vermoedelijk allemaal makkelijk binnnen een week te doen, een gemiddelde klusjes man kost 250 euro per dag..

Dus is wel reëel, maar waarom wil jij perse het materiaal leveren? Dan moet je dr ook mee sjouwen en een beetje klusjes man kan er voordeliger aankomen dan jij, bijkomend voordeel is dat hij weet wat ie koopt en er fatsoenlijk mee zou kunnen werken, dus geeen smoesjes
Precies, vooral het laatste. geen smoesjes. En overigens begrijpelijk. Als "vakman" is e rniets zo erg dan dat iemand anders voor jouw spullen haalt. Da's namelijk net niet wat je nodig hebt.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:25:12 #5
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_97267186
Ok. Denk je dat het in totaal goedkoper is dat ik hem het materiaal laat leveren?
Prrrrr
pi_97268201
Ligt eraan wie de materialen de trap op moet sjouwen. Ik bedoel: is die muur goed bereikbaar. Ik zou als werkman in ieder geval meer vragen als ik als ik al die materialen omhoog moet sjouwen en het puin weer omlaag.

Ik zou de klusjesman ook de materialen laten verzorgen. Ga je de muur nog laten stucen?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:45:47 #7
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_97268483
Nee de muren worden niet gestuct. Ik sjouw wel mee, als dat nodig is. De man heeft zelf aangeboden alles mee te nemen dus ik was daar niet van plan bij te helpen. Er komt zaterdag nog een andere klussert, eens zien wat die ervan zegt. Ik wil wel graag aan de gang.
Prrrrr
pi_97272817
leververplichting is wel handig, als het dan tegenzit moet hij het toch afwerken.
zet ook heel precies op papier hoe je het wilt hebben.
en achteraf betalen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_97276816
Nee niet achteraf betalen. Bij vakman is het meestal zo. 30 procent vooraf. 20 procent tijdens en 50 procent achteraf oid.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_97283194
Werkspot, laatst ook gebruik van gemaakt. Een ieder die een bod uitbracht zonder langs geweest te zijn, nam ik niet eens serieus. Nu ging het in mijn geval om dikke scheuren in muren en wilde ik zeker weten dat die gasten van te voren duidelijk wisten waar ze aan begonnen en dat we niet achteraf alsnog moeten gaan betalen voor meerwerk.

Overigens hebben degene die bij mij het werk uitgevoerd hebben het perfect gedaan, vanaf het allereerste moment.

Betalen was na oplevering, als al het werk gedaan is. Zij deden het overigens alleen met eigen materiaal, ik wilde dat zelf ook niet anders. Goedkoop is duurkoop. Liever iets meer betalen en de zekerheid hebben dat het ook echt goed gebeurd.
pi_97288237
Kijk wel of de klusser (als het wit is) een keurmerk heeft.

Een collega van mij zit al een maandje met een half-afgemaakte badkamer, omdat ze vooraf betaald had en niets op papier had.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_97288654
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:56 schreef Tamashii het volgende:
Nee niet achteraf betalen. Bij vakman is het meestal zo. 30 procent vooraf. 20 procent tijdens en 50 procent achteraf oid.
zeker wel, als zeker wilt weten dat het braswerk is dan vooruit betalen. Geld hebben ze dan toch al, afwerking komt dan niet zo precies
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_97292594
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:13 schreef densmee het volgende:

[..]

zeker wel, als zeker wilt weten dat het braswerk is dan vooruit betalen. Geld hebben ze dan toch al, afwerking komt dan niet zo precies
Of ze komen helemaal niet, zie de reactie boven je.
  woensdag 25 mei 2011 @ 17:30:55 #14
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_97301612
Nou pfoei, net een klusmeneer op bezoek gehad. Zijn prijs ligt bijna 3x zo hoog, met gispwandspulsels en rotzooiafvoer maar nog zónder kozijnen...
Prrrrr
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:15:11 #15
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_97306579
Ik betaal NOOIT vooraf. Een aannemer die goed is heeft voldoende werk en inkomsten om zelf zijn werk voor te financieren. Ik ga wel akkoord met een heel vlotte betaal eis. Binnen 8-10 dagen 90% betaald en de laatste 10% een maand later. Om te zien of het werk wel goed blijft.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_97327422
quote:
Het gaat dus om
- 1 gipswand en 1 gasbetonmuur afbreken + rommel afvoeren
- 1 gipswand plaatsen
Zelf doen?

Heb je op een zaterdag gedaan ( afbreken en afvoeren ), en op zondags de gipswand plaatsen?

Dan hou je geld over voor de rest?

Succes!
pi_97328200
precies.. slopen kan je toch zelf met wat kennissen wel ?

en gips wandjes optrekken is nou ook niet echt hogere kluskunde :)

en je doet bovendien iets onbetaalbaars op: ERVARING!
  donderdag 26 mei 2011 @ 10:35:14 #18
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_97329040
Misschien moet ik het in FHF posten? Slopen in ruil voor appeltaart ofzo? Afvoeren doe ik dan wel zelf. Het gaat me erom dat ik een oud huis heb, dat ik niet precies weet hoe de balken lopen en dus niet weet of die gasbetonmuur eruit kan en dat de plafonds zachtboard zijn dat ik graag heel wil houden. Snap je?
Prrrrr
pi_97333099
volgens mij werdt er nooit gas beton gebruikt voor dragende muren :?

correct me if im wrong
pi_97334972
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 10:35 schreef mrspoeZ het volgende:
Misschien moet ik het in FHF posten? Slopen in ruil voor appeltaart ofzo?
_O-

Simpele klussen trouwens, probeer het zelf allemaal te doen, dit lukt mij ook en ik ben niet een super superklusser. Maar een waterleiding aansluiten e.d. is nu niet heel lastig.
pi_97335623
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

correct me if im wrong
correct.
pi_97335679
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

correct me if im wrong
Done :+

En dat klopt, nog steeds trouwens.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:13 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]
Simpele klussen trouwens, probeer het zelf allemaal te doen, dit lukt mij ook en ik ben niet een super superklusser. Maar een waterleiding aansluiten e.d. is nu niet heel lastig.
Op het raamkozijn vervangen is het inderdaad niet te moeilijk allemaal. Geen vaders / vriendjes die met een hamer aan de slag willen gaan?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  donderdag 26 mei 2011 @ 13:38:43 #23
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_97336098
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:30 schreef CaLeX het volgende:

[..]

En dat klopt, nog steeds trouwens.

[..]

Op het raamkozijn vervangen is het inderdaad niet te moeilijk allemaal. Geen vaders / vriendjes die met een hamer aan de slag willen gaan?
Gezocht: klusserts
Prrrrr
pi_97336328
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:30 schreef CaLeX het volgende:
_O-

quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:38 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Gezocht: klusserts
Je moet er even bijzetten waar je woont ;)
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:12:55 #25
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_97337570
Danks.
Prrrrr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')