abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:43:42 #1
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_97257704
Hello FOK!s,

Om mezelf wat te trainen en om van m'n iets te dikke buik af te komen (verder ben ik eigenlijk niet dik) wil ik beginnen met hardlopen. Ik las nu ergens dat je beter 's ochtends kunt hardlopen omdat je lichaam dan je 'vetreserve' gebruikt, als je 's avonds traint gebruik je alleen de energie uit het voedsel wat je net ervoor hebt gegeten. Klopt dat of is dat bullshit?
M'n broer heeft van dat eiwitshakepoeder; is het een goed plan als ik 's ochtends uit bed zo'n shake neem, dan ga hardlopen en dan pas ontbijt? Of sloop ik mezelf en m'n spieren daardoor?

Ik hoef geen super afgetraind lichaam te hebben, dat vind ik ook niet mooi, maar ik wil een beetje aan m'n figuur werken en een paar kilo's kwijtraken. Ik snap dat het voor een groot deel ook aan je voeding ligt, maar daar wordt al aan gewerkt. :)

Excusez moi als er al een soortgelijk topic was, kan het zelf niet echt vinden namelijk...
We zullen zien, zei de blinde.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:48:14 #2
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_97257918
ga zumba'en, leer je ook nog eens je booty te shaken
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_97257924
Maakt bijna niks uit wanneer je het doet, als je het maar doet, en veel.
pi_97258261
Als je vet eraf wil trainen, moet je in ieder geval langer dan een half uur op een vrij hoge intensiteit bewegen want vanáf een half uur begin je pas je vetreserves aan te spreken.
Dus wil je sowieso 45 minuten tot een uur hardlopen, daarbij wel gewoon gezond eten. Die shakes heb je niet nodig.
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:55:32 #5
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_97258323
Topic nr 38341.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:03:08 #6
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_97258748
Hm, 45 minuten wordt weer een heel eind :P maar ik ga 't proberen, thanks.

quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:55 schreef fathank het volgende:
Topic nr 38341.
Dankjewel! Misschien moet je Google even bellen dat ze 38.340 topics zijn vergeten.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:11:36 #7
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_97259197
Echt niet gelijk met 45 minuten beginnen, bouw het gewoon rustig op. 5 minuten hardlopen dan minuutje lopen en weer 5 minuten ofzo. Dit een paar keer herhalen.
Als je gelijk als een malloot te keer gaat heb je snel blessures.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:20:00 #8
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_97259639
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:11 schreef Jahr00n het volgende:
Echt niet gelijk met 45 minuten beginnen, bouw het gewoon rustig op. 5 minuten hardlopen dan minuutje lopen en weer 5 minuten ofzo. Dit een paar keer herhalen.
Als je gelijk als een malloot te keer gaat heb je snel blessures.
Ik heb een tijd op hockey gezeten en gewielrend (wielgerend?), m'n conditie is dus wel redelijk, heb er alleen een tijdje niks mee/aan gedaan.

Maar ik zal het rustig opbouwen, thx. :)
pi_97259923
Als je je conditie niet onderhoudt dan ben je die ook zo weer kwijt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 24 mei 2011 @ 19:37:33 #10
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:02:38 #11
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_97265825
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:37 schreef maffemaniak het volgende:
Hardlopen voor beginners
Weetik, maar ik doelde niet zozeer op het hardlopen maar meer op het geschikte moment om te trainen, dat dat in dit geval hardlopen was maakte niet zoveel uit dacht ik. :P

Maar thanks voor alle replies. ;)
pi_97266667
Zolang je maar niet direct na het eten gaat :P

Ennuh, eiwitshake heb je echt niet nodig... Een banaan eten of helemaal niets voor het hardlopen werkt ook wel. In principe heb je 's ochtends nog redelijk genoeg energie.
pi_97272124
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:16 schreef bananablues het volgende:
Zolang je maar niet direct na het eten gaat :P

Ennuh, eiwitshake heb je echt niet nodig... Een banaan eten of helemaal niets voor het hardlopen werkt ook wel. In principe heb je 's ochtends nog redelijk genoeg energie.
Volgens mij moet je juist geen banaan eten voor het hardlopen aan. Daar zitten alleen maar koolhydraten in en je lichaam gaat eerst de koolhydraten verteren tijdens het rennen en daarna pas vet. Eet je dus een banaan duurt het nog langer voor je vet gaat verbranden.

Correct me if I'm wrong.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_97281876
Volgens mij gaat het er gewoon om dat je energie verbrandt. Je kan niet tegen je lichaam zeggen: zo laten we nu eens vet gaan verbranden, want zo werkt dat niet. Wel is het zo dat als je op lagere intensiteit traint, je relatief gezien meer vet dan koolhydraten verbrandt. Als je op hogere intensiteit traint verbruik je meer energie, waarvan relatief gezien meer koolhydraten.

Echter, bewegen is veel meer dan direct vet verbranden. Doordat de energievoorraden in de spieren leeg raken, is je lichaam nog vele uren bezig om die voorraad weer aan te vullen (onder andere door vet om te zetten naar glycogeen).

Enige wat de banaan doet is je lichaam wat energie verschaffen. Maar energie heeft je lichaam sowieso nodig. Je kan beter meer bewegen dan minder gaan eten (wel gezonder).

Kortom: ik zou me niet druk maken om die banaan en me al helemaal niet druk maken over "zo veel mogelijk vet verbranden". Plezier hebben is toch veel leuker: dan ga je vanzelf vaker en langer en gaat je stofwisseling vanzelf omhoog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')