cherishable beseft niet dat een verandering in een taal van alles kan zijn: afwijkende uitspraak, woordkeuze, zinsbouw, grammatica etc etc.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:39 schreef cherishable het volgende:
[..]
Dat is niet evolueren, gewoon een verkeerde uitspraak. Een evolutie is bijvoorbeeld het vele gebruik van Engelse woorden in de taal.
Ja, daar heb je wel een punt. Toch is grammatica voor mij wel iets anders dan een verkeerde uitspraak. En in mijn opzicht is het simpelweg geen verrijking wanneer iemand iNdentiteitskaart of rontonde zegt. Ook niet makkelijker. Vroeger deden wij Nederlanders het ook door de 'des' voor des Ochtend weg te halen trouwens.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:46 schreef OmarKhayyam het volgende:
[..]
cherishable beseft niet dat een verandering in een taal van alles kan zijn: afwijkende uitspraak, woordkeuze, zinsbouw, grammatica etc etc.
Engels heeft het heel handig gedaan door vervelende nutteloze grammatica als die/dat, de/het, hoog/hoge, welk/welke, omkering van bijzin als in "ik vind dat ik gelijk heb" ipv. "ik vind dat ik heb gelijk" etc. Ooit werd ook het Engels (wat een germaanse taal is) geteisterd door zulke nutteloze grammaticale niet meer te gebruiken.
Door zulke absurde, zinloze grammatica weg te doen heeft Engels niks verloren, integendeel...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 81% gewijzigd door ikveranderhemniet op 26-05-2011 23:41:01 ]
quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:29 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Miekrosoft Wurd ipv Meikrosoft Word.
inb4ConsiegurasieschermSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Internet Exploser
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |