Dat komt vooral omdat er heel wat op die 'prestatie' af te dingen valt Dat wordt ook onderbouwd. Erg je best hoef je daar ook niet voor te doen.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:16 schreef svetan het volgende:
Iedereen doet vandaag weer lekker zijn best...... om een mogelijkheid te vinden om de prestatie van LD weer te kleineren en als waardeloos af te stempelen.
Gisteren was het thema borderline enz. ........ waar gaan jullie morgen over zeuren? http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/16.gif
Even voor de goede orde... Ik heb nooit beweerd dat een circumnavigation voor een jonge meid van amper 15 jaar oud en grotendeels in haar eentje, geen prestatie zou zijn.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:16 schreef svetan het volgende:
Iedereen doet vandaag weer lekker zijn best...... om een mogelijkheid te vinden om de prestatie van LD weer te kleineren en als waardeloos af te stempelen.
Gisteren was het thema borderline enz. ........ waar gaan jullie morgen over zeuren? http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/16.gif
Ach gut, daar gaan we weer....quote:Op zondag 29 mei 2011 19:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat komt vooral omdat er heel wat op die 'prestatie' af te dingen valt Dat wordt ook onderbouwd. Erg je best hoef je daar ook niet voor te doen.
Dat er over borderline wordt gesproken komt omdat dat in het nieuws is geweest.
Mogen we geen kritiek hebben van jou?
Aan de andere kant kun je ook stellen dat de gemiddelde jongere niet net zoals Laura al op 13-jarige leeftijd bij een vriendje in bed ligt, bier drinkt tot ze dronken is, vandalisme pleegt en midden in de nacht op straat loopt te schreeuwen, veelvuldig spijbelt, omkomt in het strafwerk, wegloopt naar verre oorden, in de polsen snijdt en met zelfmoord dreigt.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:31 schreef svetan het volgende:
Kritiek mag je wel hebben..... maar wat ik hier in de afgelopen tijd heb gezien is gewoon een soort mobbing!
Laura is een buitenbeentje en doet gewoon iets anders als andere jongeren. Voor Nederland is ze iets bijzonders maar internationaal gezien is ze gewoon een actieve puber die heel goed weet wat ze wil.
Ik moet werkelijk zeggen dat ik eigenlijk minder van haar had verwacht en dat ze meer op ondersteuning zou zijn aangewezen maar ze schijnt met haar basiskennis goed voorbereid geweest te zijn en ze leert er met de dag meer bij.
Wat betreft haar schoolopleiding: Laura heeft natuurlijk bij enkele leervakken een achterstand op specifieke leerstof die de massa moet leren maar weet daarvoor van het kennisgiebied 100x meer als Jantje modaal in de examenklas.
Veel belangrijker voor Laura is dat ze nu de specifieke kennis, praktijk en theorie, van het zeezeilen onder de knie krijgt. Daartoe behoren ook talen en ze zal vaststellen dat ze internationaal naast engels en frans toch ook wel veel met spaans (en protugees) te maken krijgt.
Dat gejammer over haar nederlandse taalvaardigheid en haar spreken in het openbaar: Ik zie het aan mezelf.... in die 35 jaar dat ik buiten nederland woon heb ik mijn nederlands maar uiterst zelden gebruikt en nog nooit echt nodig gehad. Engels is een wereldtaal en daar moet ze ten eerste goed in zijn - niet het "simplified" steenkolen engels wat de meeste nederlanders spreken maar engels met een behoorlijke woordenschat waarin vooral de vaktermen niet ontbreken. Niet iedereen heeft de gave om vrij in het openbaar te spreken en die heeft ze (nog) niet. Het is te leren maar dat zal ze pas hoeven te doen als ze het later in haar beroep werkelijk nodig heeft. Zeilen doe je met je hoofd en handen en niet met je mond!
Wat betreft wis en natuurkunde, handvaardigheid, navigatie, meteorologie en communicatie technologie stopt ze wat praktische en theoretische kennis nu al iedereen op dit draadje in haar zak. Ze zal ook het een en ander leren van de regeltjes die er in andere delen van de wereld gelden als ze zichzelf en Guppy in een vreemde haven aan moet melden.
Ook zullen er niet veel mensen rondlopen die zoveel kennis van flora en fauna hebben en practisch in contact gekomen zijn met zoveel andere culturen in het oorsprongsland.
Bij het behalen van haar havo diploma zal ze eerder het probleem hebben dat ze teveel weet dan te weinig! Maar ze heeft een geweldige opstap in een vervolgstudie op maritiem gebied of, als ze geen zin heeft om verder te studeren heeft ze een goede basis om bv in een zeilschool, ergens ter wereld, een dikke boterham te verdienen met haar naamsbekendheid die ze nu al heeft.
Die verhalen van vakantiehouden en overdreven feesten zijn ook zo’n thema wat elke keer weer op tafel komt. Hoevaak is de gemiddelde jongeren in het weekend en in de schoolvakanties aan het feesten? Ook ligt Laura geen dagen achtereen met een breezertje op het strand.
Als je zo Laura’s (idd korte) berichten leest pikt ze van elk tochtje op het vaste land toch wel veel kennis over cultuur en natuur op. Dat zg feesten van haar had toch meestal ook wel de praktische bijsmaak van het leggen van sociale contacten met mensen die eventueel nuttig voor haar zouden kunnen zijn bij het vervolg van haar reis. Bovendien zal ze een graag geziene gast zijn omdat ze nu al veel om over te vertellen heeft.
Mag ze...... ze heeft geen geregelde vrije weekenden of schoolvakanties. Als je haar tijdsbesteding tegen die van een gemiddelde scholier afzet is Laura toch wel iets meer tijd actief bezig om wat te leren.
Het gemiddelde kind, is geen probleemkindquote:Op zondag 29 mei 2011 22:27 schreef svetan het volgende:
Je zou eens hier in de zomervacantie op de camping kijken wat nederlandse kinderen van 13 doen.... voor het overgrote deel probleemkinderen! En als men de ouders erop aanspreekt trekken ze hun schouders op.
Laura is nu op de goede weg omdat ze haar ding kan doen en tegelijk veel kan leren. De meeste kinderen vertonen zulk opstandig gedrag omdat ze in de regeltjes wereld hun ei niet kwijt kunnen.
Ze was toen al 14 (november/december 2009).quote:Op zondag 29 mei 2011 21:47 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
al op 13-jarige leeftijd bij een vriendje in bed ligt, bier drinkt tot ze dronken is, vandalisme pleegt en midden in de nacht op straat loopt te schreeuwen.
Niet volgens het boek van oma Riek Dekker en de door haar gegeven interviews.quote:Op maandag 30 mei 2011 00:13 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Ze was toen al 14 (november/december 2009).
Zie "Mijn verjaal" op site 74. "Het is intussen december 2009."quote:Op maandag 30 mei 2011 01:19 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Niet volgens het boek van oma Riek Dekker en de door haar gegeven interviews.
Dat bij het vriendje slapen, tot dronken toe bier drinken etc... was al op 13-jarige leeftijd. Volgens oma, ik ben er zelf niet bij geweest.quote:Op maandag 30 mei 2011 01:32 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Zie "Mijn verjaal" op site 74. "Het is intussen december 2009."
vanaf 3:23
http://www.radio1.nl/cont(...)lde-zelfmoord-plegen
De kritiek is onderbouwd, dus legitiem. Dat is geen mobbing.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:31 schreef svetan het volgende:
Kritiek mag je wel hebben..... maar wat ik hier in de afgelopen tijd heb gezien is gewoon een soort mobbing!
Laura is een buitenbeentje en doet gewoon iets anders als andere jongeren. Voor Nederland is ze iets bijzonders maar internationaal gezien is ze gewoon een actieve puber die heel goed weet wat ze wil.
Ik moet werkelijk zeggen dat ik eigenlijk minder van haar had verwacht en dat ze meer op ondersteuning zou zijn aangewezen maar ze schijnt met haar basiskennis goed voorbereid geweest te zijn en ze leert er met de dag meer bij.
Wat betreft haar schoolopleiding: Laura heeft natuurlijk bij enkele leervakken een achterstand op specifieke leerstof die de massa moet leren maar weet daarvoor van het kennisgiebied 100x meer als Jantje modaal in de examenklas.
Veel belangrijker voor Laura is dat ze nu de specifieke kennis, praktijk en theorie, van het zeezeilen onder de knie krijgt. Daartoe behoren ook talen en ze zal vaststellen dat ze internationaal naast engels en frans toch ook wel veel met spaans (en protugees) te maken krijgt.
Dat gejammer over haar nederlandse taalvaardigheid en haar spreken in het openbaar: Ik zie het aan mezelf.... in die 35 jaar dat ik buiten nederland woon heb ik mijn nederlands maar uiterst zelden gebruikt en nog nooit echt nodig gehad. Engels is een wereldtaal en daar moet ze ten eerste goed in zijn - niet het "simplified" steenkolen engels wat de meeste nederlanders spreken maar engels met een behoorlijke woordenschat waarin vooral de vaktermen niet ontbreken. Niet iedereen heeft de gave om vrij in het openbaar te spreken en die heeft ze (nog) niet. Het is te leren maar dat zal ze pas hoeven te doen als ze het later in haar beroep werkelijk nodig heeft. Zeilen doe je met je hoofd en handen en niet met je mond!
Wat betreft wis en natuurkunde, handvaardigheid, navigatie, meteorologie en communicatie technologie stopt ze wat praktische en theoretische kennis nu al iedereen op dit draadje in haar zak. Ze zal ook het een en ander leren van de regeltjes die er in andere delen van de wereld gelden als ze zichzelf en Guppy in een vreemde haven aan moet melden.
Ook zullen er niet veel mensen rondlopen die zoveel kennis van flora en fauna hebben en practisch in contact gekomen zijn met zoveel andere culturen in het oorsprongsland.
Bij het behalen van haar havo diploma zal ze eerder het probleem hebben dat ze teveel weet dan te weinig! Maar ze heeft een geweldige opstap in een vervolgstudie op maritiem gebied of, als ze geen zin heeft om verder te studeren heeft ze een goede basis om bv in een zeilschool, ergens ter wereld, een dikke boterham te verdienen met haar naamsbekendheid die ze nu al heeft.
Die verhalen van vakantiehouden en overdreven feesten zijn ook zon thema wat elke keer weer op tafel komt. Hoevaak is de gemiddelde jongeren in het weekend en in de schoolvakanties aan het feesten? Ook ligt Laura geen dagen achtereen met een breezertje op het strand.
Als je zo Lauras (idd korte) berichten leest pikt ze van elk tochtje op het vaste land toch wel veel kennis over cultuur en natuur op. Dat zg feesten van haar had toch meestal ook wel de praktische bijsmaak van het leggen van sociale contacten met mensen die eventueel nuttig voor haar zouden kunnen zijn bij het vervolg van haar reis. Bovendien zal ze een graag geziene gast zijn omdat ze nu al veel om over te vertellen heeft.
Mag ze...... ze heeft geen geregelde vrije weekenden of schoolvakanties. Als je haar tijdsbesteding tegen die van een gemiddelde scholier afzet is Laura toch wel iets meer tijd actief bezig om wat te leren.
Dat zijn niet bepaald examenvakken.quote:Op zondag 29 mei 2011 21:31 schreef svetan het volgende:
navigatie, meteorologie en communicatie technologie
quote:Op maandag 30 mei 2011 01:35 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat bij het vriendje slapen, tot dronken toe bier drinken etc... was al op 13-jarige leeftijd. Volgens oma, ik ben er zelf niet bij geweest.
Nou, dat maakt een groot verschil inderdaad. Als je "al" 14 bent, dan zijn al die dingen doodnormaalquote:Op maandag 30 mei 2011 09:35 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]. Dat vond plaats in november en december 2009. Laura werd op 20 september 1995 geboren, dus was ze toen 14.
Daar op inhakend :quote:Op zondag 29 mei 2011 16:00 schreef Disana het volgende:
Iemand schreef laatst dat vooral de Nederlandse reacties vol lof zijn. Nou, deze kan er ook wat van:
quote:Helemaal eens met John, die foto's zijn ongelooflijk goed! Ik ben zelf beroepsfotograaf met meer dan 20 jaar ervaring, maar dit verbeter ik je niet! Technisch perfect, compositie geweldig, onderwerpskeuze altijd raak en je weet steeds weer het juiste moment te treffen! Jij hoort bij de top van de internationale fotojournalistiek, dat weet ik zeker!
Oh, ze was al 14! Tja, dan ben je al praktisch volwassen, toch? Dan is bier drinken en te bed kruipen met jongens heel normaal!quote:Op maandag 30 mei 2011 09:35 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]. Dat vond plaats in november en december 2009. Laura werd op 20 september 1995 geboren, dus was ze toen 14.
Ja wat denk jij? Ze was al meer dan een maand 14 hoorquote:Op maandag 30 mei 2011 10:07 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nou, dat maakt een groot verschil inderdaad. Als je "al" 14 bent, dan zijn al die dingen doodnormaal
Bijna 15. En als je 15 bent, dan ben je zo goed als 16 en is bier drinken toegestaan.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja wat denk jij? Ze was al meer dan een maand 14 hoor
haha die heb ik geschrevenquote:Op maandag 30 mei 2011 10:41 schreef Ericr het volgende:
[..]
Daar op inhakend :
[..]
Nu ben ik geen beroepsfotograaf met 20 jaar ervaring maar de resultaten van Laura verbeter ik met alle gemak. Of dat hele gastenboek wordt vol getrolld of het is Laura of haar vader die daar vooral in reageert. Dit kan gewoon niet serieus zijn.
quote:Op maandag 30 mei 2011 11:06 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
haha die heb ik geschrevenal mn andere werden niet geplaatst dus zo maar eens geprobeerd
Ik was al zo verbaasdquote:Op maandag 30 mei 2011 11:06 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
haha die heb ik geschrevenal mn andere werden niet geplaatst dus zo maar eens geprobeerd
quote:Op maandag 30 mei 2011 10:07 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Als je "al" 14 bent, dan zijn al die dingen doodnormaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |