abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 28 mei 2011 @ 16:39:16 #226
137949 Disana
pi_97423266
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 16:28 schreef moussie het volgende:

Omdat het niet zo vaak voorkomt misschien? Maar ja, ze is de enige niet die het zo snel heeft gedaan, deze twee heren deden er net een paar uur langer over
http://svskylark.blogspot(...)os-to-marquesas.html

of neem deze, vertrokken op 27 juli en aangekomen op 12 augustus .. ook 17 dagen ..
http://fiu-sailing-advent(...)sing%20Marquesa2.htm
Dat eerste schip is sowieso een stuk groter dan dat van Laura, en het tweede werd gedreven door veel wind.

Petje af trouwens voor beider uitgebreide en deskundige verslaggeving. Daarbij vergeleken zijn Laura's blogjes armetierig.
pi_97424997
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 16:39 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat eerste schip is sowieso een stuk groter dan dat van Laura, en het tweede werd gedreven door veel wind.
Want groter is automatisch sneller?
En Laura kan niet gedreven worden door veel wind?

quote:
Petje af trouwens voor beider uitgebreide en deskundige verslaggeving. Daarbij vergeleken zijn Laura's blogjes armetierig.
eeuh, hoe weet jij dat die verslagen geschreven zijn tijdens de reis? Het kunnen net zo goed aantekeningen zijn die na de reis uitgewerkt en online zijn gezet. En zelfs al hebben ze het wel dagelijks bijgehouden, dan nog is het alleen maar logisch dat je daar meer tijd aankan besteden als je met meerdere personen bent. En last but not least .. dat ze kan zeilen als een volwassene wil niet zeggen dat ze ook kan schrijven als een volwassene
pleased to meet you
  † In Memoriam † zaterdag 28 mei 2011 @ 17:39:58 #228
137949 Disana
pi_97425297
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 17:32 schreef moussie het volgende:

Alles is mogelijk, maar jij bent degene die met deze vergelijkingen komt. Ik merk slechts op dat iedereen verbaasd is dat Laura het zo snel deed en voeg daaraan toe dat ze eerder op de motor heeft gevaren zoals ook de zeilers uit mijn eerdere quote op deze route.

quote:
eeuh, hoe weet jij dat die verslagen geschreven zijn tijdens de reis? Het kunnen net zo goed aantekeningen zijn die na de reis uitgewerkt en online zijn gezet. En zelfs al hebben ze het wel dagelijks bijgehouden, dan nog is het alleen maar logisch dat je daar meer tijd aankan besteden als je met meerdere personen bent. En last but not least .. dat ze kan zeilen als een volwassene wil niet zeggen dat ze ook kan schrijven als een volwassene
Tja, zo kun je wel aan alles twijfelen om Laura in een goed daglicht te zetten. Van mij mag het, maar ik vind haar verslagen armetierig, karig, en weinig getuigen van iemand die zo'n reis op waarde weet te schatten. Die andere verslagen zijn een plezier om te lezen.
pi_97427034
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:51 schreef svetan het volgende:
dat de Guppy een naar verhouding snel bootje is
Ik had gelezen dat haar type boot juist niet erg snel was..
  zaterdag 28 mei 2011 @ 18:31:33 #230
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_97427175
Laura's blogs en columns zijn inderdaad nauwelijks interessant. Ik vind het ook nog steeds heel raar dat het AD met haar in zee is gegaan. Schrijven kan ze echt niet en heel interessante dingen maakt ze nou ook niet echt mee.
Ik verheug me ook niet op alle feestjes, vrienden en dat soort verhalen waar we nu voorlopig op getrakteerd zullen worden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_97429705
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 17:32 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

Nee dat weet je niet. Maar aangezien Laura meer tijd aan land door brengt dan op zee zou ze misschien af en toe eens wat meer tijd kunnen besteden aan haar weblog.
Zo vallen me de verslagen over de Galapagos eilanden erg tegen. Ze heeft er mensen van Sea Shepherd ontmoet: niets erover! Ook het aantal foto's viel erg tegen. Dat soort dingen vind ik echt jammer voor haar fans. En de meeste foto's zijn ook nog eens van haar zelf i.p.v. de schitterende omgeving.
pi_97429863
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 17:39 schreef Disana het volgende:

[..]

Alles is mogelijk, maar jij bent degene die met deze vergelijkingen komt. Ik merk slechts op dat iedereen verbaasd is dat Laura het zo snel deed en voeg daaraan toe dat ze eerder op de motor heeft gevaren zoals ook de zeilers uit mijn eerdere quote op deze route.
Omdat het inderdaad sneller is dan gemiddeld, daarom is iedereen verbaasd.
En de snelheid heeft op zich zo veel te maken met de grootte, al duurt het bij een grote schuit iets langer voor je op tempo bent, maar als je een keer een goede wind te pakken hebt maken de verhoudingen groot of klein niet meer zoveel uit. En dat die wind er af en toe is maken die twee verslagen wel duidelijk lijkt me, dus waarom die opmerking 'de tweede werd gedreven door veel wind', alsof dat een een of ander eenmalige gebeurtenis die zeker Laura niet kan overkomen? Je gaat maar meteen van het slechtste uit, zoals hier in dit topic blijkbaar onderhand de gewoonte is?

quote:
Tja, zo kun je wel aan alles twijfelen om Laura in een goed daglicht te zetten. Van mij mag het, maar ik vind haar verslagen armetierig, karig, en weinig getuigen van iemand die zo'n reis op waarde weet te schatten. Die andere verslagen zijn een plezier om te lezen.
Het is toch een simpel feit dat Laura 15 is en alleen op die boot, en dat de mensen die deze verslagen hebben geschreven volwassen zijn en met meerdere personen? Mi zou het eerder raar zijn als de (bijna) dagelijkse blog van een 15 jarige kwalitatief zou gaan lijken op die verslagen.
Wat heeft dat te maken met 'haar in een goed daglicht zetten'? Lijkt mij eerder op terug brengen naar de ware proporties .. dat zij net zo goed kan zeilen als een volwassene betekent toch niet dat zij net zo goed kan schrijven als een volwassene?

Ik bedoel maar, heb je even naar de crew gekeken op die Fiu? Als je die beroepen ziet is het niet zo gek dat je in hun verslag eerst de technische data krijgt uit de log en daarna soms een verhaal.
En dat er meer is om te vertellen als je met meerdere personen bent, dat spreekt toch voor zich?

Overigens hoef je bij het verslag van de 4 heren alleen maar goed op de data te letten om te weten dat het later uitgewerkt is .. bovenaan staat de datum waarop het gepost is en in het artikel zelf de data van de gebeurtenissen .. zo wordt het verslag over de gehele reis van 7 tot 25 maart gepost op 21 april. En dat kom je dus dwars door al die verslagen heen tegen, dat het dagen en soms zelfs weken later pas geplaatst wordt, verhalen vanaf eind maart tot eind mei werden pas in de tweede helft van juni geplaatst. Totaal andere koek dus dan zo'n dagelijkse blog.

Hoe dan ook, als je de wind mee hebt is het blijkbaar te doen in pakweg 18 dagen, het gebeurd niet vaak maar toch wel vaker ..
pleased to meet you
pi_97430181
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 19:43 schreef spuitje het volgende:

[..]

Nee dat weet je niet. Maar aangezien Laura meer tijd aan land door brengt dan op zee zou ze misschien af en toe eens wat meer tijd kunnen besteden aan haar weblog.
Zo vallen me de verslagen over de Galapagos eilanden erg tegen. Ze heeft er mensen van Sea Shepherd ontmoet: niets erover! Ook het aantal foto's viel erg tegen. Dat soort dingen vind ik echt jammer voor haar fans. En de meeste foto's zijn ook nog eens van haar zelf i.p.v. de schitterende omgeving.
Zou dat wat hiermee te maken kunnen hebben?
quote:
There are many Internet cafes and cabins, and they are about $2.00/hour. Considering on the mainland it costs around $.80/hour, it's very expensive and slow! I recommend making a list of things you want to write beforehand and sending a group e-mail from the islands.
http://www.galapaguide.com/comunication_galapagos.html
pleased to meet you
  † In Memoriam † zaterdag 28 mei 2011 @ 20:01:26 #234
137949 Disana
pi_97430544
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 19:53 schreef moussie het volgende:

Kom nou moes, 2 dollar per uur, dat is toch niks?

Prima dat je excuses voor Laura bedenkt, maar op haar leeftijd las ik al romans in vier talen voor school, schreef ik lange opstellen en moest ik spreekbeurten kunnen houden. Laura is gewoon niet welbespraakt, dat blijkt ook uit de filmpjes die er van haar zijn, en dat heeft niets met leeftijd maar alles met interesse te maken. Ze beleeft het avontuur van haar leven maar is niet in staat het levendig te delen.
pi_97430685
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 19:53 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

Dat zou best kunnen. Maar dat was niet mijn enige opmerking. Over Sea Shepherd niets en als ik even kijk naar de foto's van San Blas: op 13 van de 19 staat ze zelf! Hoe het met jou zit weet ik niet maar ik zou toch liever wat meer foto's van de omgeving waar ze op dat moment is zien en wat minder van haar!
pi_97432666
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:01 schreef Disana het volgende:

[..]

Kom nou moes, 2 dollar per uur, dat is toch niks?
2 dollar en baggertraag .. en hoeveel dagen heeft ze daar gezeten?
Ik heb het de laatste tijd niet echt gevolgd allemaal, totaal andere dingen aan mijn hoofd, maar heeft zij nu ineens weer wel genoeg geld?

quote:
Prima dat je excuses voor Laura bedenkt, maar op haar leeftijd las ik al romans in vier talen voor school, schreef ik lange opstellen en moest ik spreekbeurten kunnen houden. Laura is gewoon niet welbespraakt, dat blijkt ook uit de filmpjes die er van haar zijn, en dat heeft niets met leeftijd maar alles met interesse te maken. Ze beleeft het avontuur van haar leven maar is niet in staat het levendig te delen.
Dan zijn talen/woorden dus zowel jouw talent alsook jouw interesse (je had er toch je beroep van gemaakt als ik het goed herinner?) en kon jij dat dus wel op die leeftijd, spelen met woorden. Alhoewel er wel een reusachtig verschil is tussen een opstel/spreekbeurt, waarop je je toch meestal over een langere periode kan voorbereiden en wat meer kan bijslijpen, en je dagelijkse belevenissen eventjes knalboem zo uit de losse pols op een levendige manier delen.
Maar ja, haar talent en interesse liggen elders, da's duidelijk, maar tegen de tijd dat zij net zo oud is als die rijke pensionairs heeft zij vast geleerd het ook schriftelijk/visueel wat beter over te brengen?
pleased to meet you
  † In Memoriam † zaterdag 28 mei 2011 @ 20:59:29 #237
137949 Disana
pi_97433127
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:47 schreef moussie het volgende:

[..]

2 dollar en baggertraag .. en hoeveel dagen heeft ze daar gezeten?
Ik heb het de laatste tijd niet echt gevolgd allemaal, totaal andere dingen aan mijn hoofd, maar heeft zij nu ineens weer wel genoeg geld?

Dan zijn talen/woorden dus zowel jouw talent alsook jouw interesse (je had er toch je beroep van gemaakt als ik het goed herinner?) en kon jij dat dus wel op die leeftijd, spelen met woorden. Alhoewel er wel een reusachtig verschil is tussen een opstel/spreekbeurt, waarop je je toch meestal over een langere periode kan voorbereiden en wat meer kan bijslijpen, en je dagelijkse belevenissen eventjes knalboem zo uit de losse pols op een levendige manier delen.
Maar ja, haar talent en interesse liggen elders, da's duidelijk, maar tegen de tijd dat zij net zo oud is als die rijke pensionairs heeft zij vast geleerd het ook schriftelijk/visueel wat beter over te brengen?
Die traagheid speelt geen rol, als je je tekst klaar hebt om in te voeren, heb je dat plus het verzenden vast wel in een uurtje voor slechts twee dollar voor elkaar.

Ik ben denk ik niet duidelijk genoeg geweest. Ik vind Laura uitzonderlijk achter lopen voor haar leeftijd qua taalvaardigheid. Er is geen filmpje waarin ze gemakkelijk praat en geen tekst die soepel overkomt.

En dan is dit mijn punt: er is niemand die dit aanpakt zodat ze als een welbespraakte volwassene die sociaal met mensen omgaat uit haar puberteit komt. Integendeel, ze dobbert in haar eentje op het water en komt slechts mensen tegen die het haar naar de zin willen maken.
pi_97433367
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:04 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen. Maar dat was niet mijn enige opmerking. Over Sea Shepherd niets en als ik even kijk naar de foto's van San Blas: op 13 van de 19 staat ze zelf! Hoe het met jou zit weet ik niet maar ik zou toch liever wat meer foto's van de omgeving waar ze op dat moment is zien en wat minder van haar!
Wat de Sea Sheperd aangaat, zoals ik al zei, ik heb het niet echt gevolgd allemaal, maar is het mogelijk dat er afspraken gemaakt zijn over publicaties?

En wat ik eerder al zei, omdat ze kan zeilen als een volwassene .. .. ..

Het is een 15 jarig trutje, natuurlijk staat zij in het middelpunt, het is toch haar reis ..
als je foto's van de omgeving wil zien google je die maar, toch?

Ik snap dat het een teleurstelling is, want wat we eigenlijk willen, zeker nadat het wedstrijdelement is komen te vervallen, is de verwondering delen, hoe het is als je 'het' voor het eerst ziet met eigen ogen .. immers niets is mooier dan de wereld herontdekken door de ogen van een (onschuldig) kind.
pleased to meet you
  † In Memoriam † zaterdag 28 mei 2011 @ 21:11:04 #239
137949 Disana
pi_97433677
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:04 schreef moussie het volgende:

Ik snap dat het een teleurstelling is, want wat we eigenlijk willen, zeker nadat het wedstrijdelement is komen te vervallen, is de verwondering delen, hoe het is als je 'het' voor het eerst ziet met eigen ogen .. immers niets is mooier dan de wereld herontdekken door de ogen van een (onschuldig) kind.
Ik denk dat het nog wel meer is dan dat. Bijvoorbeeld de verbazing dat dit kleurloze en talentloze kind werkelijk de kans heeft gekregen school te ontlopen en een lange vakantie te vieren.
pi_97434095
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:04 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat de Sea Sheperd aangaat, zoals ik al zei, ik heb het niet echt gevolgd allemaal, maar is het mogelijk dat er afspraken gemaakt zijn over publicaties?

En wat ik eerder al zei, omdat ze kan zeilen als een volwassene .. .. ..

Het is een 15 jarig trutje, natuurlijk staat zij in het middelpunt, het is toch haar reis ..
als je foto's van de omgeving wil zien google je die maar, toch?

Kan me nauwelijks voorstellen dat er met Sea Shepherd afspraken zijn gemaakt over publicatie. Die moeten het namelijk ook hebben van donaties dus lijkt me alle positieve publicatie welkom. Maar goed, zoals mijn opa altijd zei: wat niet kan is nog nooit gebeurd!

Wat je laatste alinea betreft: die begrijp ik niet goed.
pi_97436868
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 20:59 schreef Disana het volgende:
Die traagheid speelt geen rol, als je je tekst klaar hebt om in te voeren, heb je dat plus het verzenden vast wel in een uurtje voor slechts twee dollar voor elkaar.
Tekst wel, foto's is weer een ander verhaal

quote:
Ik ben denk ik niet duidelijk genoeg geweest. Ik vind Laura uitzonderlijk achter lopen voor haar leeftijd qua taalvaardigheid. Er is geen filmpje waarin ze gemakkelijk praat en geen tekst die soepel overkomt.
Dus omdat zij niet makkelijk uit haar woorden komt als haar een microfoon onder de neus gedouwd wordt naast die camera en niet 'levendig' kan bloggen constateer jij dat zij achter loopt qua taalvaardigheid? Sorry hoor, maar mi klopt daar niets van .. ik heb mensen met wiens taalvaardigheid helemaal niets mis was zien bevriezen voor de camera, er kwam nog geen complete zin uit (werd dan ook niet uitgezonden), en ik ken mensen die prachtige boeiende verhalen kunnen vertellen, maar als je ze vraagt om dat op te schrijven, dat lukt hun niet

quote:
En dan is dit mijn punt: er is niemand die dit aanpakt zodat ze als een welbespraakte volwassene die sociaal met mensen omgaat uit haar puberteit komt. Integendeel, ze dobbert in haar eentje op het water en komt slechts mensen tegen die het haar naar de zin willen maken.
Waarom zou het sociale leerproces dat zij nu meemaakt, onderweg, slechter zijn dan hetgeen zij in Nederland zou meemaken? En waarom moet je welbespraakt zijn als volwassene? Het maakt het algeheel wat makkelijker, klopt, maar het is geen must en velen, ongeacht de rest van hun capaciteiten, kunnen dat gewoon niet.
En so what als Laura alleen mensen tegen komt die het haar naar de zin willen maken, meer dan genoeg ouders die dat hier ook doen? En de kinderen van die ouders gaan daarna niet de elementen trotseren, en een fout kan hun leven kosten dus ze blijven wel alert ..
nee, die stappen met hun oordoppies in op de fiets en rijden door rood ;)
pleased to meet you
pi_97439624
Weet je Moussie, ik weet niet tot hoelang je het allemaal hebt gevolgd. Maar tijdens haar bezoek aan de HISWA kreeg Laura o.a. de vraag of haar recordpoging niet in gevaar kwam nu ze een paar dagen de motor had gebruikt. Waarop Laura antwoordde dat dat niet het geval was want als je een haven invoer moest je ook weleens de motor gebruiken.
Op dat moment stond het kind dus gewoon kei- en keihard te liegen en dat is wat me tegen staat!
pi_97448442
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:13 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

Dus omdat zij niet makkelijk uit haar woorden komt als haar een microfoon onder de neus gedouwd wordt naast die camera en niet 'levendig' kan bloggen constateer jij dat zij achter loopt qua taalvaardigheid? Sorry hoor, maar mi klopt daar niets van .. ik heb mensen met wiens taalvaardigheid helemaal niets mis was zien bevriezen voor de camera, er kwam nog geen complete zin uit (werd dan ook niet uitgezonden), en ik ken mensen die prachtige boeiende verhalen kunnen vertellen, maar als je ze vraagt om dat op te schrijven, dat lukt hun niet

[..]

Waarom zou het sociale leerproces dat zij nu meemaakt, onderweg, slechter zijn dan hetgeen zij in Nederland zou meemaken? En waarom moet je welbespraakt zijn als volwassene? Het maakt het algeheel wat makkelijker, klopt, maar het is geen must en velen, ongeacht de rest van hun capaciteiten, kunnen dat gewoon niet.
En so what als Laura alleen mensen tegen komt die het haar naar de zin willen maken, meer dan genoeg ouders die dat hier ook doen? En de kinderen van die ouders gaan daarna niet de elementen trotseren, en een fout kan hun leven kosten dus ze blijven wel alert ..
Naar mijn idee mag mag ze wel een beetje een stok achter de deur hebben wat haar studie betreft. Ze maakt nl ook flink wat schrijffouten.
En ouders die het hun kinderen alleen maar naar de zin maken? Ik ken idd een paar strontverwende blagen.. Brrr..
De elementen trotseren valt wel mee toch? Ze heeft zich verwond omdat ze niet alert was en zich niets aantrok van veiligheidsvoorschriften, schijnt. In die zin is ze gewoon een puber, met het nadeel dat hulp ver te zoeken is als het misgaat. Vandaar dat sommigen zich afvragen of ze niet beter eerst naar school had kunnen gaan.
  zondag 29 mei 2011 @ 11:40:12 #244
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_97450801
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:36 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Want: wat is nu nog het probleem? :?
:{w
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  † In Memoriam † zondag 29 mei 2011 @ 11:42:40 #245
137949 Disana
pi_97450871
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 22:13 schreef moussie het volgende:

Ik heb het ook uitsluitend over tekst gehad. Het ging namelijk om haar armetierige verslagjes, jij voerde toen als excuus aan dat internetten daar zo duur en langzaam is, maar voor een paar lapjes tekst lijkt me dat helemaal geen probleem.

quote:
Ik zie Laura nergens bevriezen, ik zie haar stijf staan van onwil. Zoals ze ook nu weer een interview aan de lokale pers heeft geweigerd.

quote:
Ik zie haar geen positief leerproces meemaken. Ze is eraan gewend geraakt dat er overal mensen voor haar klaarstaan. Ze heeft geen plichten, alleen maar pleziertjes.

quote:
Laura is voorzover ik het kan beoordelen een kind dat gespeend is van enig talent. Ze zal toch vroeg of laat haar best moeten gaan doen om een positie in het leven te verwerven, en dat gaat niet lukken als ze alleen maar hulp en pleziertjes en lof toegeworpen krijgt.
pi_97451701
Ze kan goed zeilen Disana, dat zul je haar toch na moeten geven! Maar of je daar je brood mee kunt verdienen weet ik niet. Ze zal toch eerst een opleiding moeten gaan volgen. Want er komt een dag dat ze zelf moet gaan werken voor haar geld.
  † In Memoriam † zondag 29 mei 2011 @ 12:39:47 #247
137949 Disana
pi_97452412
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:14 schreef spuitje het volgende:
Ze kan goed zeilen Disana, dat zul je haar toch na moeten geven! Maar of je daar je brood mee kunt verdienen weet ik niet. Ze zal toch eerst een opleiding moeten gaan volgen. Want er komt een dag dat ze zelf moet gaan werken voor haar geld.
Dat zeilen heeft ze met de paplepel ingegoten gekregen, dus dat kun je niet onder talent scharen.

Maar daar gaat het me niet om. Het gaat me erom dat ze op deze cruciale leeftijd geen goede input krijgt.

Ze heeft geleerd dat je je zin krijgt als je in je polsen snijdt, met zelfmoord dreigt en wegloopt. Ze heeft geleerd dat je als klein meisje overal met open armen wordt ontvangen als je in een bootje ronddobbert. Maar dat zijn dingen die niet blijvend zijn.

Ze heeft haar charme en karakter niet mee om levenslang dingen gedaan te krijgen, dus zoals je zegt, ze zal toch verder moeten leren. Het ziet er alleen niet naar uit dat ze dat van plan is.
pi_97452779
Ook dat niet naar school gaan, is met de paplepel ingegoten. Pa Dekker, ging na zijn 14e jaar ook niet meer naar school. Hij heeft geen middelbare schooldiploma gehaald, en geen enkele beroepsopleiding gevolgd. Hoe het met haar moeder zit, weet ik niet. Maar aangezien haar "beroep" clown spelen op kinderfeestjes is, vermoed ik dat het bij haar niet veel anders zal zijn. Het zou me daarom zeer verbazen, als Laura ooit nog een studieboek zal openslaan.
pi_97452821
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 23:02 schreef spuitje het volgende:
Weet je Moussie, ik weet niet tot hoelang je het allemaal hebt gevolgd. Maar tijdens haar bezoek aan de HISWA kreeg Laura o.a. de vraag of haar recordpoging niet in gevaar kwam nu ze een paar dagen de motor had gebruikt. Waarop Laura antwoordde dat dat niet het geval was want als je een haven invoer moest je ook weleens de motor gebruiken.
Op dat moment stond het kind dus gewoon kei- en keihard te liegen en dat is wat me tegen staat!
Lol, dat nog steeds .. en we blijven ons maar blind staren op regels voor een GBR-record dat niet meer bestaat .. wat voor wakkere muts heeft die vraag gesteld .. ..

Overigens .. http://asa.com/pressroom.html#zac .. nog iemand die zijn motor gebruikt heeft en toch heeft die een record. Rara, hoe kan dat? Zouden er soms nog andere organisaties bestaan die recordpogingen erkennen en die net iets andere regels hanteren?
pleased to meet you
pi_97452968
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:52 schreef moussie het volgende:

[..]

Lol, dat nog steeds .. en we blijven ons maar blind staren op regels voor een GBR-record dat niet meer bestaat .. wat voor wakkere muts heeft die vraag gesteld .. ..

Overigens .. http://asa.com/pressroom.html#zac .. nog iemand die zijn motor gebruikt heeft en toch heeft die een record. Rara, hoe kan dat? Zouden er soms nog andere organisaties bestaan die recordpogingen erkennen en die net iets andere regels hanteren?
Nee hoor, de recordpoging van Zac Sunderland is juist om die reden nooit erkend.

http://yachtpals.com/zac-sunderland-record-4178
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')