abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97234689
Sinds een paar maanden treed er, na het eten van een appel, een allergische reactie op;

- Jeukende mond, keel en oren.
- Schrale lippen.
- Een brok in m'n keel.
- Slikken doet pijn.

Ik heb ook al sinds ik mij kan herinneren last van hooikoorts. Medicijnen helpen gelukkig goed.

Het kutte is dat ik qua fruit alleen maar appels hoef. Mijn vraag is of er meer mensen dit 'probleem' hebben en of er ook een appel bestaat waar je geen allergische reactie van krijgt..
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
  dinsdag 24 mei 2011 @ 02:58:59 #2
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_97234726
Er is een appel met minder allergenen ja. Die zou je kunnen proberen. Santana heet die.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_97234844
blijf dan ook van de appels van sneeuwwitje af, je weet toch.....
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
pi_97236149
Op de appel terug te komen. Een collega van mij heeft hetzelfde. Zij lost het op door de appel een paar minuten in de magnetron te doen in blokjes. Zo blijft het wel een beetje hard, net geen moes, maar ze kan er wel tegen dan.
pi_97236167
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 08:35 schreef Pepelientje het volgende:
Op de appel terug te komen. Een collega van mij heeft hetzelfde. Zij lost het op door de appel een paar minuten in de magnetron te doen in blokjes. Zo blijft het wel een beetje hard, net geen moes, maar ze kan er wel tegen dan.
Zoveel alternatieven en dan toch zo 'moeilijk' doen om een gemankeerde appel naar binnen te krijgen?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 08:39:22 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_97236201
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 04:14 schreef zarGon het volgende:
En, oh, excuses voor het verneuken van je topic, GroenerDanGras. Een kusje alvast op de zachte lipjes van de moderator die het in de ochtend zal opruimen.
Ik hoop dat diezelfde mod dan ook even die afgrijselijke TT zal verbeteren....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_97236215
Ja klopt, maar die 'speciale' appel werkt niet bij haar. Verder weet ik er ook niks vanaf, dus als er meer ideeen komen geef ik die meteen aan haar door.
pi_97236312
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 08:40 schreef Pepelientje het volgende:
Ja klopt, maar die 'speciale' appel werkt niet bij haar. Verder weet ik er ook niks vanaf, dus als er meer ideeen komen geef ik die meteen aan haar door.
Ik bedoel meer: waarom wil ze per se een appel eten? Er zijn toch genoeg alternatieven?
pi_97236475
De appel een halfve minuut in de magnetron doen, dan gaan de eiwitten die de allergische reactie veroorzaken kapot en kun je hem gewoon eten :)
pi_97237008
opgeruimd en de tt even ontspelfout :+
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_97237055
Heb ik ook. Dezelfde allergenen als bij hooikoorts zitten in de schil van de appel.
Schillen kan dus werken.
pi_97237443
Ik heb alleen jeuk in mijn keel als ik een appel eet,
echter wel zodanig veel jeuk dat het echt irritant is.
Ben dus gewoon gestopt met appels eten. Opgelost.
Nee.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:58:15 #13
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_97239766
Heb ik ook.
Ik krijg na (tijdens al) het eten van een appel:
Jeuk in mijn mond en keel, pijn in mijn keel, moeizamere ademhaling, zwellingen op mijn lippen.

Ik heb het niet alleen bij appels, maar ook bij peer, perzik, nectarine, kersen, pruimen, mango, abrikozen en verschillende noten. Terwijl ik dat allemaal zooo lekker vind ;(

Appels en peren eet ik alleen wanneer ze gebakken zijn.
Die andere vruchten wil ik ook gewoon kunnen eten.
Komende tijd testen of ik niet allergisch reageer wanneer ik ze eerst verwarm.wat zal dat lekker zijn... :{ .

Voor zover ik weet heeft deze allergie wel een link met hooikoorts.

Tips are welcome..
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:26 schreef _Loki het volgende:
Heb ik ook. Dezelfde allergenen als bij hooikoorts zitten in de schil van de appel.
Schillen kan dus werken.
Helaas helpt dat bij mij niet..

[ Bericht 10% gewijzigd door NouMooiNiet op 24-05-2011 11:08:23 ]
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  dinsdag 24 mei 2011 @ 11:08:28 #14
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_97240121
http://www.huidarts.com/c(...)=form&fid=1035729226

quote:
Het paraberksyndroom behoudt u LEVENSLANG.
:'(
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_97251970
ik heb dit alleen bij bepaalde appels. meeste supermarktappels kan ik wel gewoon eten, maar van de groenteboer niet.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 16:48:48 #16
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_97252608
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:40 schreef Opa_vertelt het volgende:
Ik heb alleen jeuk in mijn keel als ik een appel eet,
echter wel zodanig veel jeuk dat het echt irritant is.
Ben dus gewoon gestopt met appels eten. Opgelost.
Je weet dat er in bijvoorbeeld tomatensoep in blik ook appelpulp zit? Om maar te zwijgen over sausjes en marinades in een restaurant. Als je er echt zwaar allergisch voor bent, is het niet zo makkelijk om gewoon te stoppen met appels eten.

En ik krijg de indruk dat jij alleen van grotere hoeveelheden last krijgt aangezien je zo luchtig doet?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_97254524
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:48 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Je weet dat er in bijvoorbeeld tomatensoep in blik ook appelpulp zit? Om maar te zwijgen over sausjes en marinades in een restaurant. Als je er echt zwaar allergisch voor bent, is het niet zo makkelijk om gewoon te stoppen met appels eten.

En ik krijg de indruk dat jij alleen van grotere hoeveelheden last krijgt aangezien je zo luchtig doet?
Nee, alleen van rauwe appel. 2 happen zijn in feite al voldoende. Appelmoes, appeltaart ( :9~) e.d. zijn geen probleem.
Daarnaast doe ik er inderdaad luchtig over ja, het is niet alsof de wereld vergaat ofzo. :')
Nee.
pi_97275968
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 08:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik hoop dat diezelfde mod dan ook even die afgrijselijke TT zal verbeteren....
Het was laat ;)

On: Jammer dat je dit voor de rest van je leven blijft houden. Appels zijn het enige fruit wat ik lus! Dan maar even een minuutje in de magnetron. Of ik koop wel een pot appelmoes :)
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:50:30 #19
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_97276544
Eet je altijd hetzelfde ras? Als je altijd Hollandse Elstars eet, zou je een Australische Pink Lady kunnen proberen bijvoorbeeld. Misschien heb je daar ook geen last van.

Ik noem maar iets hoor, maar hierboven zei iemand het en voor mij gold het ook.
pi_97277319
Eh volgens mij haalt me vriendin altijd elstar ja..
Ik zei vanavond tegen haar dat ze andere appels moest kopen, maar ze zei neuj je moet je niet zo aanstellen haha.. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')