abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97232522
Mijn kat is plotseling ontzettend agressief, zij loopt telkens te janken voor de deur (dus ik neem aan dat zij naar buiten wilt) maar als ik de deur open wil zetten rent ze opeens voor haar leven. Ik heb haar geprobeerd op te pakken maar dit resulteerde in flinke krabwonden op mijn keel en armen. Ze kruipt nu telkens weg in een hoekje tot ze op gegeven moment weer voor de deur gaat mauwen.

Dit doet ze normaal nooit. Wat ik wel weet is dat de dominante kat in huis (tevens haar ''moeder'') haar vaak te grazen neemt, echter komt deze kat vanwege het weer nog maar zo'n 10 minuten per dag het huis in, dus ik snap er echt helemaal niks van.

Ter informatie: beestje is gesteriliseerd, en heeft nog nooit zo raar gedaan.

Weet iemand wat ik met dat beessie aanmoet? Ikzelf weet 't niet meer. Ik wil haar naar buiten gooien maar dat gaat gewoon niet, en ik heb geen idee wat ik met haar aanmoet.

Alvast bedankt voor de tips :*
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:24:52 #2
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97232571
Pijn? Katten die pijn hebben kunnen agressief reageren.

En naar buiten gooien zou ik maar even niet doen. Ze rent zelf weer terug toch, op het moment dat je de deur opendoet? Of begrijp ik je relaas verkeerd?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_97232585
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Mijn eerste gedachte ook.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_97232590
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat zou kunnen, maar ik heb verder geen indruk dat ze pijn heeft oid.
pi_97232606
Hoe zit het met eten, plassen, poepen?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_97232610
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:25 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Mijn eerste gedachte ook.
Maar verklaart dat ook dat gemauw voor de deur en het wegrennen als ik de deur open wil doen?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:25:51 #7
344797 CyberJesus
The final word.
pi_97232613
Geest in huis
Op donderdag 2 augustus 2012 01:33 schreef o.us het volgende:
Sterkte, vinger in je kont wil nog wel eens helpen.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:26:39 #8
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97232643
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:25 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Maar verklaart dat ook dat gemauw voor de deur en het wegrennen als ik de deur open wil doen?
Nou ja, als zo'n kat gewoon van gekkigheid niet meer weet waar ze het zoeken moet, wel.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_97232647
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:25 schreef Cat22 het volgende:
Hoe zit het met eten, plassen, poepen?
Om eerlijk te zijn geen idee :@ We hebben hier 5 katten rondlopen, dus ik hou het niet allemaal evengoed in de gaten. Volgens mij eet ze wel als ik voer in de bakjes doe, en voor de rest ligt er altijd water en drinken voor ze klaar.

Maar ik zal het in de gaten houden
pi_97232656
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:25 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Zou kunnen. Pijn: weg willen vluchten (door de deur). Mens komt: weg willen vluchten van mens.

En poezen zijn meesters in het verbergen van pijn, dus je moet naar andere fysieke signalen kijken om erachter te komen.
pi_97232675
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:26 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn geen idee :@ We hebben hier 5 katten rondlopen, dus ik hou het niet allemaal evengoed in de gaten. Volgens mij eet ze wel als ik voer in de bakjes doe, en voor de rest ligt er altijd water en drinken voor ze klaar.

Maar ik zal het in de gaten houden
Is haar een nachtje (en dag) in een andere kamer opsluiten mogelijk? Want dan weet je het precies.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:30:12 #12
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97232751
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:27 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Is haar een nachtje (en dag) in een andere kamer opsluiten mogelijk? Want dan weet je het precies.
Ja maar dan gaat dat beestje in paniek ook tegen de muren op misschien... lastig.

Ik zou (dooddoener alert:) morgenochtend meteen even naar de dierenarts gaan TS.
En geef hem/haar (niet de dierenarts }:| ) vannacht een veilig warm plekje, als dat lukt. In elk geval weg van stress-factoren als de moeder. Zet het favoriete mandje/kleedje/dekentje klaar. En wat lekkers én de kattenbak en dan morgenochtend meteen even de arts bellen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_97232798
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:30 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja maar dan gaat dat beestje in paniek ook tegen de muren op misschien... lastig.

Ik zou (dooddoener alert:) morgenochtend meteen even naar de dierenarts gaan TS.
En geef hem/haar vannacht een veilig warm plekje, als dat lukt. In elk geval weg van stress-factoren als de moeder. Zet haar favoriete mandje/kleedje/dekentje klaar. En wat lekkers én de kattenbak en dan morgenochtend meteen even de arts bellen.
Ik kan morgenochtend niet want ik moet naar school toe, vrees ik :{ Maar ik zal er zo snel mogelijk werk van maken uiteraard, en proberen haar vannacht nog rustig te houden.
pi_97232818
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:27 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat is in principe mogelijk, maar toen ik haar probeerde te pakken voor het eerst sprong ze tegen de deuren aan alsof haar leven ervan afhing, dus ik ben bang dat ze gek wordt als ik haar opsluit (als mij dat uberhaupt lukt)
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:33:46 #15
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97232867
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:31 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Ik kan morgenochtend niet want ik moet naar school toe, vrees ik :{ Maar ik zal er zo snel mogelijk werk van maken uiteraard, en proberen haar vannacht nog rustig te houden.
Oh dat is lastig dan ja. Maar ik zou als leraar wel smelten als een leerling later kwam omdat de kat naar de dierenarts moest hoor. O+

Maar bel in elk geval even met de dierenarts. Dat kan vaak al vanaf een uur of acht. Kun je in elk geval even overleggen en je zorg delen. Is voor jou ook fijn, denk ik.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_97232916
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:33 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oh dat is lastig dan ja. Maar ik zou als leraar wel smelten als een leerling later kwam omdat de kat naar de dierenarts moest hoor. O+

Maar bel in elk geval even met de dierenarts. Dat kan vaak al vanaf een uur of acht. Kun je in elk geval even overleggen en je zorg delen. Is voor jou ook fijn, denk ik.
Ik ben als minderjarige achtergebleven om op mijn huis te passen terwijl ouders in Griekenland zitten, haha. Gelukkig is er nog een dierenliefhebbende kennis in de buurt die me hiermee kan helpen, zal zo snel mogelijk contact met haar opnemen en als de ernst er echt is laat ik me morgen ziekmelden op school, mijn katten mogen geen pijn hebben punt.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:35:59 #17
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97232941
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:32 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Dat is in principe mogelijk, maar toen ik haar probeerde te pakken voor het eerst sprong ze tegen de deuren aan alsof haar leven ervan afhing, dus ik ben bang dat ze gek wordt als ik haar opsluit (als mij dat uberhaupt lukt)
Laat haar maar gewoon even met rust. Op mensen zit ze kennelijk niet te wachten, zo veel is duidelijk. Kijk even waar ze zich terugtrekt het komende uur en zet daar haar eerste behoeftes neer.
Zou ik doen, denk ik.

Lastig hoor TS. Heb je verder nog gezinsleden/huisgenoten die je kunnen helpen of met je meedenken?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:38:31 #18
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97233013
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:35 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Ik ben als minderjarige achtergebleven om op mijn huis te passen terwijl ouders in Griekenland zitten, haha. Gelukkig is er nog een dierenliefhebbende kennis in de buurt die me hiermee kan helpen, zal zo snel mogelijk contact met haar opnemen en als de ernst er echt is laat ik me morgen ziekmelden op school, mijn katten mogen geen pijn hebben punt.
Nou, goed van jou! Morgenochtend even die kennis bellen en desnoods meld je je af op school inderdaad.
Ik geloof nooit dat je daarvoor op je kop zal krijgen. En anders laat je ze dit topic maar zien, ha!

En misschien is poes gewoon even gek geworre in d'r heuf.
Met katten weet je het nooit, per slot van rekening. Morgen loopt ze misschien weer rond alsof er niks aan de hand is. :{w
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_97233060
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:38 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nou, goed van jou! Morgenochtend even die kennis bellen en desnoods meld je je af op school inderdaad.
Ik geloof nooit dat je daarvoor op je kop zal krijgen. En anders laat je ze dit topic maar zien, ha!

En misschien is poes gewoon even gek geworre in d'r heuf.
Met katten weet je het nooit, per slot van rekening. Morgen loopt ze misschien weer rond alsof er niks aan de hand is. :{w
Ik heb met de kennis gesms't en ze zegt dat het al langer speelt (hoort ze weer van mijn moeder, haha :P ). Kat is sowieso op z'n tijd een beetje treurig omdat de dominante moeder echt de pik op haar heeft, hierdoor is ze ook een stuk schichtiger/schuwer geworden maar dat probeerden we wel altijd goed te maken door haar wat meer aandacht te geven op z'n tijd.

Het probleem dat ze voor me wegrent als ik de deur open doe is er al, voor zover ík weet, sinds vrijdag want toen gebeurde iets soortgelijks (alleen liep ik toen geen kraswondjes op :P )
pi_97233081
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:35 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Laat haar maar gewoon even met rust. Op mensen zit ze kennelijk niet te wachten, zo veel is duidelijk. Kijk even waar ze zich terugtrekt het komende uur en zet daar haar eerste behoeftes neer.
Zou ik doen, denk ik.

Lastig hoor TS. Heb je verder nog gezinsleden/huisgenoten die je kunnen helpen of met je meedenken?
ik ga zometeen slapen dus dan zal ze het huis voor haarzelf hebben (that is; met de andere 3 katten (moeder is weg))
pi_97233119
Als poes zo in paniek is dan moet je haar zeker niet gaan opsluiten nee, wordt ze alleen maar meer gestressed van. Goed dat je meteen actie wil ondernemen! Misschien mist poes je ouders wel en reageert ze daar extreem op.

Maar zoals je het gedrag beschrijft lijkt me een bezoekje DA niet overbodig. Die kan eventueel ook iets kalmerends voorschrijven als het angst of stress is.
pi_97233187
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:42 schreef Cat22 het volgende:
Als poes zo in paniek is dan moet je haar zeker niet gaan opsluiten nee, wordt ze alleen maar meer gestressed van. Goed dat je meteen actie wil ondernemen! Misschien mist poes je ouders wel en reageert ze daar extreem op.

Maar zoals je het gedrag beschrijft lijkt me een bezoekje DA niet overbodig. Die kan eventueel ook iets kalmerends voorschrijven als het angst of stress is.
Dat was ik ook zeker niet van plan hoor ;) , ik laat haar wel even kalmeren
Het speelt schijnbaar al voordat mijn ouders weg zijn, maar de agressie wellicht nog niet.

Ik bespreek het nog even met de kennis maar ik denk dat ik morgen een bezoekje aan de dierenarts breng, als er ook maar een mogelijkheid is dat ze pijn heeft wil ik dat laten onderzoeken
pi_97233230
Morgen na school komt de kennis langs en dan kijken we of we de poes naar de DA brengen, zij heeft er iets meer verstand van dan ik denk ik zo.

Dank voor jullie hulp en advies F&F'ers ^O^
pi_97233238
^O^ En hou ons op de hoogte, hopelijk is ze snel weer in haar oude doen.
pi_97233318
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:46 schreef Cat22 het volgende:
^O^ En hou ons op de hoogte, hopelijk is ze snel weer in haar oude doen.
Spreekt voor zich, morgen post ik een update ;)
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:51:26 #26
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97233359
Sterkte hoor! Fijn dat je morgen back up hebt van die kennis, die er al wat meer van weet.

Ik vind het hartstikke lief zoals je je best doet. ^O^
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_97233754
Alle goede adviesen,zijn hier al geweest ^O^
Heel veel sterkte
pi_97240661
Laat de dierenarts ook even naar haar gebit kijken, het kan zijn dat ze ontzettend rotte kiezen heeft en dus kiespijn. Daar worden ze inderdaad heel agressief van, eten al een tijd slecht en zijn ronduit sjagrijnig voor een lange tijd.
pi_97249156
Kennis is net langs geweest. Zeschrikt nog steeds weg als je bij haar in de buurt komt, maar als de snoepjes uit de kast komen durft ze wel ietsjes dichterbij te komen.. Ze keek (volgens haar) verder goed uit d'r ogen en zag er niet erg ziek uit.

Kan zijn dat het complicaties zijn van anti-vlooienspul, dat heeft ze ong. een jaar geleden ook al eens gehad, maar ze is niet té ziek of jeukerig om met spoed naar de DA te moeten. Als het aanblijft gaan we wel weer naar de dierenarts voor een anti-jeukspuit en zullen we haar waarschijnlijk voortaan met anti-vlooienspul van de DA zelf bespuiten :P
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:24:04 #30
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97256822
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:30 schreef Niles-Crane het volgende:
Kennis is net langs geweest. Zeschrikt nog steeds weg als je bij haar in de buurt komt, maar als de snoepjes uit de kast komen durft ze wel ietsjes dichterbij te komen.. Ze keek (volgens haar) verder goed uit d'r ogen en zag er niet erg ziek uit.

Kan zijn dat het complicaties zijn van anti-vlooienspul, dat heeft ze ong. een jaar geleden ook al eens gehad, maar ze is niet té ziek of jeukerig om met spoed naar de DA te moeten. Als het aanblijft gaan we wel weer naar de dierenarts voor een anti-jeukspuit en zullen we haar waarschijnlijk voortaan met anti-vlooienspul van de DA zelf bespuiten :P
Misschien is ze allergisch voor een ingrediënt? Bij twijfel wel even gaan hoor. Een kat moet zich niet dagen vreemd gedragen natuurlijk.
Wel sneu zeg. Inderdaad voortaan maar even bij de DA (ik moet steeds aan de drogist denken, als ik dit zie staan :P ) laten doen, dat anti-vlooien-goedje.

Verwen poes maar lekker met snoepjes en catmilk en zulks. Heeft ze wel verdiend toch?
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 mei 2011 @ 18:56:57 #31
163650 Greys
pi_97258404
En als je ouders terug zijn, vraag of je moeder dan een Feliway stekker wil kopen bij de dierenwinkel/dierenarts :) Dat is een stekker met een goedje, dat steek je gewoon in het stopcontact, daar worden katten rustiger van, omdat ze zich er veilig van gaan voelen. Google er maar eens op :) Het zijn zeg maar de stofjes die ze zelf afgeven door kopjes te geven, dus het voelt 'vertrouwt' en soms kalmeert het katten echt. Je hebt zelfs kans dat ze er minder ruzie door gaan maken!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97258525
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:56 schreef Greys het volgende:
En als je ouders terug zijn, vraag of je moeder dan een Feliway stekker wil kopen bij de dierenwinkel/dierenarts :) Dat is een stekker met een goedje, dat steek je gewoon in het stopcontact, daar worden katten rustiger van, omdat ze zich er veilig van gaan voelen. Google er maar eens op :) Het zijn zeg maar de stofjes die ze zelf afgeven door kopjes te geven, dus het voelt 'vertrouwt' en soms kalmeert het katten echt. Je hebt zelfs kans dat ze er minder ruzie door gaan maken!
Hmm, misschien voor onderling tussen de katten een goed plan (maar of dat tegen een erg domminante kat werkt betwijfel ik) maar voor de kat zelf niet echt nodig denk ik..
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:24 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Misschien is ze allergisch voor een ingrediënt? Bij twijfel wel even gaan hoor. Een kat moet zich niet dagen vreemd gedragen natuurlijk.
Wel sneu zeg. Inderdaad voortaan maar even bij de DA (ik moet steeds aan de drogist denken, als ik dit zie staan :P ) laten doen, dat anti-vlooien-goedje.

Verwen poes maar lekker met snoepjes en catmilk en zulks. Heeft ze wel verdiend toch?
Ik hou 't in de gaten, als ik merk dat ze echt erge jeuk heeft of pijn, ga ik alsnog naar de DA, maar volgens mij houdt ze zich goed.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 24 mei 2011 @ 19:13:21 #33
163650 Greys
pi_97259279
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:59 schreef Niles-Crane het volgende:

[..]

Hmm, misschien voor onderling tussen de katten een goed plan (maar of dat tegen een erg domminante kat werkt betwijfel ik) maar voor de kat zelf niet echt nodig denk ik..
Hoezo niet dan? Ik begreep juist uit je verhaal dat hij agressief en vluchterig is enzo? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97261003
Goed dat je haar in de gaten houdt en fijn dat het ietsje beter gaat. :)
pi_97271947
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 19:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoezo niet dan? Ik begreep juist uit je verhaal dat hij agressief en vluchterig is enzo? :)
Die agressiviteit is pas sinds heel recent en ik neem aan dat dat een tijdelijk probleem is. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')