abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100065258
Heey s_e, eerste week is handig maar niet noodzakelijk. Als je straks in Rotterdam vragen of trouble hebt dan moet je maar ff een mailtje sturen! Of we overleggen het tijdens een biertje ofzo..
pi_100107721
Volgens mij mis je niets belangrijks. Enige is dat je er wel ff op moet letten is dat je je op tijd inschrijft!! Hoorde vandaag dat de masterdeadline 1 augustus was, kan dat zo snel even niet terugvinden maar zou zonde zijn..
pi_100115529
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 22:01 schreef Kaas- het volgende:
Heey s_e, eerste week is handig maar niet noodzakelijk. Als je straks in Rotterdam vragen of trouble hebt dan moet je maar ff een mailtje sturen! Of we overleggen het tijdens een biertje ofzo..
Prima! ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 23:03 schreef Qwerty911 het volgende:
Volgens mij mis je niets belangrijks. Enige is dat je er wel ff op moet letten is dat je je op tijd inschrijft!! Hoorde vandaag dat de masterdeadline 1 augustus was, kan dat zo snel even niet terugvinden maar zou zonde zijn..
Inschrijven voor wat? Ik heb afgelopen week nog gebeld en daar werd mij verteld dat ik toegelaten was? Ik heb destijds al mijn papiertjes doorgestuurd, en kreeg zo'n brief dat je geaccepteerd was en dat je toen ergens op moest klikken. Wat bedoel je met de master deadline 1 augustus? Dat je je daarna niet meer kan inschrijven?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100117915
Dan heb je 't waarschijnlijk al gedaan. Ik doelde op inschrijven via studielink, formuliertje insturen etc
pi_100139332
Heeft iemand nog goede suggesties voor online Matlab courses?
Zit komende weken te niksen op kantoorbaantje dus kan ik alvast 1 vak voor volgend jaar doen :P
Beneath the gold, bitter steel
pi_100140383
Je kunt mij toevoegen bij geneeskunde en bsc econometrie.

Nog handige tips voor eerstejaars econometristen?
pi_100203619
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 22:40 schreef Physics het volgende:

Nog handige tips voor eerstejaars econometristen?
Sla eviews over en begin meteen met matlab.
pi_100204364
Eviews krijg je geloof ik niet eens, ik heb het iig nog niet gehad en in september begin ik met Matlab..
In het 1e jaar krijg je 1 blokje java, compleet nutteloos.
pi_100215093
Ik kan erbij met IBEB.

Trouwens nog een vraagje aan de econometristen: ik ga gedurende het 2e en 3e jaar een aantal extra vakken volgen. Tot zover staan analyse 1+2, matrix algebra 1+2, econometrie 1+2 en statisitiek/voortgezette statistiek + kansberekening op mn lijstje. Ik vroeg me af of er nog vakken zijn waarvan jullie zeggen dat ze misschien nodig/handig zijn voor deze vakken?
Americans are apt to be unduly interested in discovering what average opinion believes average opinion to be.
pi_100215183
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 19:48 schreef Fingon het volgende:
Eviews krijg je geloof ik niet eens, ik heb het iig nog niet gehad en in september begin ik met Matlab..
In het 1e jaar krijg je 1 blokje java, compleet nutteloos.
Java is op zich wel goed als voorbereiding op Matlab. Heb zelf niet de bachelor gedaan maar in het schakelprogramma was het de hele tijd Eviews voor en na.
pi_100216403
Hoe komen jullie aan matlab? Van de uni, betaald of pirate?
pi_100217737
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:54 schreef Physics het volgende:
Licentie van mijn vorige uni waar ik mijn bachelor deed.

Hoe zit het eigenlijk met R! ? Komt dat nog ter sprake?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100222888
quote:
Gratis via TUDelft :)
pi_100222948
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:28 schreef Nileson het volgende:
Ik kan erbij met IBEB.

Trouwens nog een vraagje aan de econometristen: ik ga gedurende het 2e en 3e jaar een aantal extra vakken volgen. Tot zover staan analyse 1+2, matrix algebra 1+2, econometrie 1+2 en statisitiek/voortgezette statistiek + kansberekening op mn lijstje. Ik vroeg me af of er nog vakken zijn waarvan jullie zeggen dat ze misschien nodig/handig zijn voor deze vakken?
Afhankelijk van je niveau in limieten en integreren is een stukje van basiswiskunde misschien ook wel handig. Je krijgt daar alle VWO wiskunde + extra er in 7 weken doorheen gejaagd.

Wbt Analyse I veel succes, dit jaar was de gemiddelde tijd aan die opdrachten zo'n 12 uur thuis om alles enigszins af te krijgen(en dan hadden we nog een goed slim jaar :P )
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 09:26:34 #215
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_100223880
quote:
Mja heb maar studentversie gekocht voor ¤99 of zo ;(
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_100225327
quote:
Afhankelijk van je niveau in limieten en integreren is een stukje van basiswiskunde misschien ook wel handig. Je krijgt daar alle VWO wiskunde + extra er in 7 weken doorheen gejaagd.
Ja dat dacht ik ook maar dat mag ik niet kiezen, waarschijnlijk omdat Math 1+3 van IBEB grotendeels hetzelfde meepakt en ze je geen gratis credits willen geven.

quote:
Wbt Analyse I veel succes, dit jaar was de gemiddelde tijd aan die opdrachten zo'n 12 uur thuis om alles enigszins af te krijgen(en dan hadden we nog een goed slim jaar )
Ha, bedankt. Moet in jaar 2 pas beginnen dus ik kan nog 1 jaar rustig aan doen...
Americans are apt to be unduly interested in discovering what average opinion believes average opinion to be.
pi_100229648
Hee!

Dit jaar ga ik beginnen aan Fiscale Economie op de EUR, veel zin in! Zijn er mensen hier die het ook doen / gaan doen / gedaan hebben? Ik doe zelf ook de wiskundezomercursus omdat ik op het VWO Wiskunde A had, zijn er ook mensen die dit doen? :P

En de EUREKA week wil ik ook wel aan meedoen, is dat tof of niet? :)

Veel vragen :D
  donderdag 4 augustus 2011 @ 13:40:59 #218
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_100311889
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 13:08 schreef Snuf. het volgende:
Hee!

Dit jaar ga ik beginnen aan Fiscale Economie op de EUR, veel zin in! Zijn er mensen hier die het ook doen / gaan doen / gedaan hebben? Ik doe zelf ook de wiskundezomercursus omdat ik op het VWO Wiskunde A had, zijn er ook mensen die dit doen? :P

En de EUREKA week wil ik ook wel aan meedoen, is dat tof of niet? :)

Veel vragen :D
Ik hoor dat de Eureka week meer een propaganda week is voor studentenverenigingen. Je kan dan ook bij een verenigingshuis slapen mocht je daar interesse hebben.

Zelf twijfel ik nog of ik wel of niet bij een vereniging wil gaan
pi_100314520
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 13:40 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Ik hoor dat de Eureka week meer een propaganda week is voor studentenverenigingen. Je kan dan ook bij een verenigingshuis slapen mocht je daar interesse hebben.

Zelf twijfel ik nog of ik wel of niet bij een vereniging wil gaan
Gewoon doen, al moet je niet denken dat het er zo ook aan toe gaat buiten de EUREKA week als je in een verenigingshuis logeert :P
  donderdag 4 augustus 2011 @ 15:52:57 #220
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_100316674
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:59 schreef Fingon het volgende:

[..]

Gewoon doen, al moet je niet denken dat het er zo ook aan toe gaat buiten de EUREKA week als je in een verenigingshuis logeert :P
Ik weet niet of ik er bij pas, ik ben dan waarschijnlijk de enige die niet 100% nederlands is
pi_100319651
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:52 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik er bij pas, ik ben dan waarschijnlijk de enige die niet 100% nederlands is
Alleen rasechte, volbloed Nederlanders zijn inderdaad welkom bij de eurekaweek. Beter doe je dus niet mee.
Cool story, Hansel.
pi_100320994
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 15:52 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Ik heb in Rotterdam juist moeite om Nederlanders te vinden...
pi_100321616
Wanneer ontvang je eigenlijk je collegekaart? Want ik heb de foto al weken geleden geupload, ik heb mijn OV kaart wel al binnengekregen en volgens mij is mijn inschrijving voltooid.

Weet iemand ook hoe laat je de 29e op de universiteit moet zijn? Ik zie nergens een begintijd :@
pi_100323762
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:14 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Alleen rasechte, volbloed Nederlanders zijn inderdaad welkom bij de eurekaweek. Beter doe je dus niet mee.
Ik kwam echt niets anders tegen op hospiteeravonden

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:58 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Ik heb in Rotterdam juist moeite om Nederlanders te vinden...
Dat is juist het vreemde
pi_100324102
Zijn de inschrijvingsbewijzen eigenlijk al verstuurd?
Geen referral hier.
pi_100324493
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:31 schreef Marktplaatsman het volgende:

[..]

Ik kwam echt niets anders tegen op hospiteeravonden

[..]

Dat is juist het vreemde
Ik denk dat autochtonen ook vaker op kamers gaan dan allochtonen, vandaar.
Cool story, Hansel.
pi_100348408
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:47 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Ik denk dat autochtonen ook vaker op kamers gaan dan allochtonen, vandaar.
Dat klopt volgens mij wel ja.

Toch heb ik nog nooit het idee gehad dat allochtonen buiten de boot vallen bij een verenigig, maar dat komt natuurlijk ook omdat enkel bepaalde allochtonen zich daar aanmelden. Pas je er tussen is er geen probleem, pas je er niet tussen wordt het een ander verhaal. Hierin zit echter geen onderscheid tussen allochtoon en autochtoo, een autochtoon die zich helemaal niet thuis voelt bij een vereniging is er ook zo weg.
pi_100353713
Hee allemaal nog even een kort vraagje.

Ik hoorde net van een vriend van mij dat er in Rotterdam alleen maar microeconomie 1 gegeven wordt met het boek "Microeconomics and Behaviour" en dat dit een weinig wiskundig en zeer inleidend boek is.

Geeft de ESE ook nog meer advanced vakken in micro of is dit vak het enige?
pi_100369490
Wat dacht je er zelf van..? :P Een van de afstudeerrichtingen is micro.
pi_100374800
Bijna eurekaweek! Hai!
pi_100379182
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 21:13 schreef Kaas- het volgende:
Wat dacht je er zelf van..? :P Een van de afstudeerrichtingen is micro.
Ja dat dacht ik al, maar die nutteloze types bij het studieadvies zeiden dus dat er binnen de bachelor geen pure microvakken zijn behalve microeconomie I.

Ik laat voortaan die mailtjes naar die mensen maar zitten, dat wordt echt helemaal niks.
pi_100384982
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 00:45 schreef Nileson het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik al, maar die nutteloze types bij het studieadvies zeiden dus dat er binnen de bachelor geen pure microvakken zijn behalve microeconomie I.
Hmm, dat is eigenlijk wel gek dan. De major/master in Economics of Markets, Organisations and Policy bestaat voor het grootste gedeelte uit micro-economische vakken, die zou je eens kunnen checken op de ESE-website. Daarnaast heb je in het tweede jaar ook nog het vak toegepaste micro-economie. :)
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 10:27:19 #233
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_100385183
Examencommissie heeft m'n masterwijziging goedgekeurd, mijn leven is weer niet verneukt. Nu dus in blok 1 nog een paar leuke management & controlvakjes en dan maar afstuderen.

Examencommissie weet trouwens wel de spanning erin te houden in hun schrijfstijl :')

quote:
Op vrijdag 5 augustus 13:40 schreef Examencommissie ESE het volgende:

De Examencommissie heeft uw verzoek beoordeeld en is tot de volgende beslissing gekomen.

Een wijziging in uw Masterprogramma wordt alleen toegestaan indien de inhoud, het niveau en de omvang van het programma voldoende zijn om af te kunnen studeren. * eleusis : uh-oh..

Daaarnaast moet het om een samenhangend vakkenpakket gaan. * eleusis : owww shit I'm fucked

De Examencommissie is van mening dat de bovengenoemde wijziging aan deze eisen voldoet en gaat hiermee derhalve akkoord. * eleusis : :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 10:41:03 #234
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100385392
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:27 schreef eleusis het volgende:
Examencommissie heeft m'n masterwijziging goedgekeurd, mijn leven is weer niet verneukt. Nu dus in blok 1 nog een paar leuke management & controlvakjes en dan maar afstuderen.

[..]

Wat voor wijziging is dat? Kun je dan je eigen master indelen?
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 10:51:46 #235
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_100385555
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat voor wijziging is dat? Kun je dan je eigen master indelen?
De finance-richting van mijn master gaat onmiddellijk verdwijnen, vanaf september is het alleen nog maar logistiek, dus ik werd geacht mijn ontbrekende ECTS in te vullen met logistiekvakken (blergh). Ik heb aangevraagd om die te mogen vervangen met een paar management & control vakken die me wél leuk lijken. Dit is dus goedgekeurd.

Je kan inderdaad ook een volledig custom masterprogramma aanvragen ("vrije master"), maar ik denk dat de toets daarvoor wel vrij zwaar is. Zal wel niet vaak worden gedaan. Maar 1 of een paar vakjes wijzigen moet dus wel kunnen, mits de zwaarte nog OK is.

Denk ook dat wel meespeelde dat ze ons redelijk voor het blok hebben gezet, door eind juni opeens een master track op te heffen zonder een "uitloopjaar". Ze zullen wel veel brieven hebben gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door eleusis op 06-08-2011 10:57:35 ]
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 13:30:13 #236
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100389037
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:51 schreef eleusis het volgende:

[..]
Denk ook dat wel meespeelde dat ze ons redelijk voor het blok hebben gezet, door eind juni opeens een master track op te heffen zonder een "uitloopjaar". Ze zullen wel veel brieven hebben gehad.
Natuurlijk is dat zo! Het zijn eikels dat ze niet eens een overgangsregeling hebben bedacht en dat jij nu voor hen met oplossingen moet komen }:|
Maar gelukkig uiteindelijk in jouw voordeel dus :)
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_100392847
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:27 schreef eleusis het volgende:

Examencommissie weet trouwens wel de spanning erin te houden in hun schrijfstijl :')

[..]

Nice, gefeliciteerd :)

Ja, de truc is dat de toewijzingsbrieven van de examencommissie hetzelfde zijn als de afwijzingsbrieven. Op het laatste regeltje na is alles meestal exact gelijk, ze hebben mij ook al een paar keer bang gemaakt. :{
pi_100392983
Is bij jullie de inschrijving voor volgend jaar al bevestigd op studielink?
Geen referral hier.
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:35:34 #239
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_100415090
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 16:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Is bij jullie de inschrijving voor volgend jaar al bevestigd op studielink?
Ja, dezelfde nacht gingen de raderen in werking. Heb al machtiging opgestuurd en papieren inschrijfbewijs gekregen.
pi_100419464
Ik krijg in mijn schakeljaar Bedrijfskunde dit trimester Methodologie (1e jaar), Operations Research en Organisatietheorie (2e jaars vakken). Iemand enig idee of de studieboeken verplicht zijn en indien dat zo is, iemand die weet welke boeken het zijn?

Bij een verkoop houd ik me ook graag aanbevolen :)

edit: ook Wetenschapsleer is te volgen komend trimester. Is het aan te raden de samenvattingen van BACompact te kopen? Of is dit vrijwel weggegooid geld?

[ Bericht 16% gewijzigd door lvw88 op 07-08-2011 13:19:03 ]
pi_100419572
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:09 schreef lvw88 het volgende:
Ik krijg in mijn schakeljaar Bedrijfskunde dit trimester Methodologie (1e jaar), Operations Research en Organisatietheorie (2e jaars vakken). Iemand enig idee of de studieboeken verplicht zijn en indien dat zo is, iemand die weet welke boeken het zijn?

Bij een verkoop houd ik me ook graag aanbevolen :)
Als methodologie hetzelfde is als methodology bij IBA heb je je boek eigenlijk bijna niet nodig, maar zijn vooral de slides belangrijk. Sowieso is het een kutboek om te lezen. Wij gebruikten deze: Bryman & Bell (2011) Business Research Methods (3rd Ed.), Oxford: Oxford University Press, maar ik denk dat je met samenvattingen + slides net zo goed af bent.
Cool story, Hansel.
pi_100419933
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:12 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Als methodologie hetzelfde is als methodology bij IBA heb je je boek eigenlijk bijna niet nodig, maar zijn vooral de slides belangrijk. Sowieso is het een kutboek om te lezen. Wij gebruikten deze: Bryman & Bell (2011) Business Research Methods (3rd Ed.), Oxford: Oxford University Press, maar ik denk dat je met samenvattingen + slides net zo goed af bent.
Thnx voor je reply. Iemand anders die net het 1e (of 2e jaar) heeft afgerond en me hierbij kan helpen?
pi_100420189
Oh, Operations Research (en modelbouw) is de Nederlandse versie van Quantitative Decision Making? Daar heb je een reader voor nodig, en ik raad je wel aan om die te kopen. Kost niet zo veel, geloof ik.

Organisatietheorie heb je de literatuur ook wel voor nodig, is 50% opdracht 50% tentamen en voor allebei zijn de boeken wel redelijk relevant. Als dit hetzelfde is als Organization Theory & Dynamics dan :P.
Cool story, Hansel.
pi_100421221
Dan moet ik maar op zoek naar de boeken :) Bedankt voor de hulp!
pi_100446091
Iemand enig idee hoe je je bevestiging van je BSA ontvangt? Ik heb namelijk BSA gehaald mbv compensatie, en wil eigenlijk nu wel graag de 100% zekerheid dat ik door mag.
pi_100446368
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 00:16 schreef Philip10 het volgende:
Iemand enig idee hoe je je bevestiging van je BSA ontvangt? Ik heb namelijk BSA gehaald mbv compensatie, en wil eigenlijk nu wel graag de 100% zekerheid dat ik door mag.
Ik heb die brief net gisteren binnen gehad, dus misschien komt hij deze week.
Geen referral hier.
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:32:24 #247
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_100451606
Met z'n allen tegelijk op sin-online voor de goeie groepjes site nu alweer plat FTW
pi_100457879
Is het alweer zover? Maar gauw even online dan..
pi_100458037
Lol, hoe komt het toch dat studenten altijd overal te laat zijn en nooit weten hoe laat x of y begint, maar zich wel midden in de vakantie op de eerste dag dat je je kunt registreren al massaal hebben ingeschreven voor al die werkgroepen? Helft is vol.
pi_100458086
Maar om 9 uur dan, kom ik ook eens op tijd uit bed.
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:01:07 #251
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_100458476
Ik zit lekker in de deeltijdgroep _O_ Lkr met serieuze eind-twintigers bij KPMG die het vak moeten halen voor hun RA programma :9 Succes met de Chinezen en klaplopers, voltijdgroepen _O_
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:08:31 #252
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_100458715
Ik zit lekker in een lege groep :') sochtends om 9 uur heb ik mijn practica. Die middag groepen zijn gelijk vol _O-
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_100458969
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:47 schreef Kaas- het volgende:
Lol, hoe komt het toch dat studenten altijd overal te laat zijn en nooit weten hoe laat x of y begint, maar zich wel midden in de vakantie op de eerste dag dat je je kunt registreren al massaal hebben ingeschreven voor al die werkgroepen? Helft is vol.
Prioriteiten, hè. En ze/we weten wat nou écht belangrijk is.
Cool story, Hansel.
pi_100459534
Bij de bewuste minor die ik ga volgen staat bij de course pagina op sin-online 'Application: via minorsite' i.p.v. 'Application: via sin-online'. Ik ben toegelaten tot de minor en in mijn timetable staan al tutorial groepen met tijden etc. Ondanks het feit dat ik mailtjes krijg dat iedereen zich weer moet inschrijven voor de practicumgroepen, neem ik aan dat dit niet voor mij geldt? Iemand anders die ook een minor volgt en het antwoord weet? :P
pi_100459904
Heb me vanochtend ook maar mooi ingeschreven voor de werkgroepen, wil niet om maandag 9u beginnen. Studielink doet een beetje vaag bij mij, vorig jaar liep het systeem ook vast en moest ik de eur ook bellen. Er staat nu het volgende:

Status: Inschrijvingsverzoek ingediend
De onderwijsinstelling heeft verzoek ontvangen
Collegegeld voor dit inschrijvingsverzoek nog niet betaald

Betalingsgegevens:
Betalingsgegevens ingediend
Collegegeldbedrag is bepaald

Moet ik verder nog wat doen?
pi_100460157
Je hebt de machtiging geprint en opgestuurd? Bij mij was alles een of twee dagen na het versturen geregeld en op SL veranderd naar: ingeschreven.
Cool story, Hansel.
pi_100460271
Ok dankje, had machtiging al enige tijd geleden opgestuurd., maar zal het nog eens opsturen. Er hoefde toch geen postzegel op :P
pi_100460400
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:50 schreef B.A.S het volgende:
Ok dankje, had machtiging al enige tijd geleden opgestuurd., maar zal het nog eens opsturen. Enig idee hoelang het duurt voordat ze zo'n machtiging hebben verwerkt?
Bij mij binnen twee dagen.

Mijne was een herinschrijving, het kan ook zijn dat het bij nieuwe studies wat langer duurt.
Cool story, Hansel.
  maandag 8 augustus 2011 @ 13:56:56 #259
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_100460501
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:32 schreef Conversatie het volgende:
Bij de bewuste minor die ik ga volgen staat bij de course pagina op sin-online 'Application: via minorsite' i.p.v. 'Application: via sin-online'. Ik ben toegelaten tot de minor en in mijn timetable staan al tutorial groepen met tijden etc. Ondanks het feit dat ik mailtjes krijg dat iedereen zich weer moet inschrijven voor de practicumgroepen, neem ik aan dat dit niet voor mij geldt? Iemand anders die ook een minor volgt en het antwoord weet? :P
Ik doe Behavioral Finance en hoef (volgens mij) ook geen practica te volgen. Minorsite zegt tenminste dat ik net zoveel contacturen per week heb als hoorcolleges :P
pi_100460545
De mijne was ook een herinschrijving. Paupers bij TNT zullen mijn machtiging wel kwijt hebben gemaakt, zal vandaag eens even een nieuwe uitsturen.
pi_100461554
quote:
9s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:32 schreef eleusis het volgende:
Met z'n allen tegelijk op sin-online voor de goeie groepjes site nu alweer plat FTW
Precies, ik was express extra vroeg naar werk om klaar te zitten voor goede groepjes :P
Econometrie is wel dramatisch geslonken trouwens, vorig jaar nog 4 werkgroepen, nu nog maar 2..
pi_100499066
Ik heb een klein probleempje, ik ben te laat met inschrijven voor IBA/IBEB en ik zal dit toch graag willen studeren. Nu heb ik ook de keus om Bedrijfskunde of Bedrijfseconomie te studeren, alleen weet ik nog niet welke van de twee. Oogpunt is dat ik volgend jaar dan toch IBA of IBEB wil gaan studeren, maar ik heb te weten gekregen dat zij weinig tot geen studenten aannemen die de 'Nederlandse versie' studeren; oftewel, je kan bijv. niet van Bedrijfskunde(1e j) naar IBA(1e j).

Dat zou betekenen dat ik net zo goed niet kan gaan studeren, aangezien dit mijn kansen zal vergroten om tot IBA/IBEB toegelaten te worden.

Iemand tips hoe ik dit een beetje in goede banen kan leiden?
pi_100499647
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2011 12:47 schreef Kaas- het volgende:
Omdat mensen zelfs op de universiteit liegen en desinteresse tonen terwijl ze het allemaal wel prima weten. Genoeg gevallen gezien van mensen "die zo'n drukke agenda hebben dat ze echt geen tijd hebben voor die belachelijke opdrachtjes" en vervolgens bij een verplichte sessie netjes alles uitgeprint, gelezen en gemarkeerd hebben.
pi_100503702
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 10:13 schreef Aarsgezicht. het volgende:
Ik heb een klein probleempje, ik ben te laat met inschrijven voor IBA/IBEB en ik zal dit toch graag willen studeren. Nu heb ik ook de keus om Bedrijfskunde of Bedrijfseconomie te studeren, alleen weet ik nog niet welke van de twee. Oogpunt is dat ik volgend jaar dan toch IBA of IBEB wil gaan studeren, maar ik heb te weten gekregen dat zij weinig tot geen studenten aannemen die de 'Nederlandse versie' studeren; oftewel, je kan bijv. niet van Bedrijfskunde(1e j) naar IBA(1e j).

Dat zou betekenen dat ik net zo goed niet kan gaan studeren, aangezien dit mijn kansen zal vergroten om tot IBA/IBEB toegelaten te worden.

Je bent inderdaad veel te laat voor inschrijving voor beiden. Ben je al wel door de selectie gekomen? Als dat niet het geval is zou ik je aanraden een jaar te wachten en je dan gelijk in januari al voor beiden aan te melden.

De selectie voor beiden is een stuk strenger geworden, en met name bij IBEB gaan ze steeds meer op je wiskundige achtergrond letten. Zorg dus dat je een goed gemiddelde hebt als je je voor IBA/IBEB aanmeld met het liefst hoge cijfers voor Engels (8 of hoger) en wiskunde (voor B rond de 7, voor A 8 of hoger).

Je ziet inderdaad bijna nooit dat er een soort doorstroom of is van economie naar IBEB of van bedrijfskunde naar IBA omdat er nou eenmaal vaak een heel andere mentaliteit heerst in de groepen en het niveauverschil is ook vaak groot. Dit wordt formeel niet erkent maar ik heb al meerdere malen van mensen bij zowel de ESE als RSM gehoord dat ze er wel zo naar kijken.

Kijk ook goed naar het verschil tussen de studies. IBEB is voornamelijk economie en maar een klein beetje bedrijfseconomie terwijl IBA echt alleen business is. Dit betekent dat IBA heel breed is, met ook sociologische vakken terwijl IBEB zich voornamelijk richt op pure economie, en de toepassing van wiskunde en statistiek daarin. Wees hiervan bewust voor je kiest.
pi_100508362
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 13:56 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Ik doe Behavioral Finance en hoef (volgens mij) ook geen practica te volgen. Minorsite zegt tenminste dat ik net zoveel contacturen per week heb als hoorcolleges :P
Dan zal het wel kloppen :)
pi_100516608
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 10:13 schreef Aarsgezicht. het volgende:

Weet je zeker dat je een heel jaar wil wachten met studeren, enkel om in de internationale variant terecht te komen? Was zelf eerst in 2009 ook toegelaten voor IBA, maar kwam er gelukkig op tijd achter dat ik bedrijfskunde verschrikkelijk vond en meer de economische kant op wilde. Vroeg of ik overgeschreven kon worden naar IBEB (deadline was immers verstreken), maar dat kon niet. Ben toen ook gewoon de NL versie (economie & bedrijfseconomie) gaan doen, aangezien de vakken en de daarbij gebruikte boeken identiek aan elkaar zijn. Alleen heb je de eerste 2 jaar dan vakken met Nederlanders op de stoelen naast je en zit je pas in B3 en de Master met alle internationale studenten. Dat verschil rechtvaardigde het voor mij persoonlijk absoluut niet om een jaar te wachten. Niet dat je hetzelfde moet doen, maar denk er wel goed over na of dat het wel waard is. ;)

p.s. Wat HFB hierboven zegt klopt overigens niet helemaal, bij IBEB (zowel int. als nl versie) kan je gewoon specialiseren in bedrijfseconomie. Dat je veel meer economie krijgt dan bij IBA en dat het kwantitatiever is klopt wel, maar dat is tof. :*
pi_100522557
Oh ze zijn weer lekker bezig. Gister expres vroeg opgestaan voor het inschrijven omdat ik niet om 9 uur wil (net als iedereen). Vervolgens was ik de eerste die zich inschreef voor groepje 3 (het groepje met de beste tijden) en bestond het maximale aantal aanmeldingen toen nog uit 30 per groepje. Goed, bevestiging ontvangen om 8:35 dat het allemaal was gelukt. Kijk ik vandaag ineens op sin-online, hebben ze het maximale aantal aanmeldingen naar 20 gehaald en mij ineens naar groepje 2 verplaatst! Uiteraard met de meest ONgunstige tijden. Ik ga maar eens een boos mailtje sturen zo...
pi_100524321
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 17:17 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je een heel jaar wil wachten met studeren, enkel om in de internationale variant terecht te komen? Was zelf eerst in 2009 ook toegelaten voor IBA, maar kwam er gelukkig op tijd achter dat ik bedrijfskunde verschrikkelijk vond en meer de economische kant op wilde. Vroeg of ik overgeschreven kon worden naar IBEB (deadline was immers verstreken), maar dat kon niet. Ben toen ook gewoon de NL versie (economie & bedrijfseconomie) gaan doen, aangezien de vakken en de daarbij gebruikte boeken identiek aan elkaar zijn. Alleen heb je de eerste 2 jaar dan vakken met Nederlanders op de stoelen naast je en zit je pas in B3 en de Master met alle internationale studenten. Dat verschil rechtvaardigde het voor mij persoonlijk absoluut niet om een jaar te wachten. Niet dat je hetzelfde moet doen, maar denk er wel goed over na of dat het wel waard is. ;)

p.s. Wat HFB hierboven zegt klopt overigens niet helemaal, bij IBEB (zowel int. als nl versie) kan je gewoon specialiseren in bedrijfseconomie. Dat je veel meer economie krijgt dan bij IBA en dat het kwantitatiever is klopt wel, maar dat is tof. :*
Je slaat de spijker op de kop. Dit is precies hetgeen waar ik over twijfel. Een internationale omgeving is wel erg belangrijk voor me, aangezien ik momenteel bezig ben met een business in het buitenland die ik dit jaar heb opgezet. Ik ben bang dat ik twee jaar lang veel int. contacten misloop, ook belangrijk vind ik de internationale sfeer tijdens de lessen.

Wat zou jij mij aanraden? Nu weet je niet hoe ik denk, maar het probleem is dat ik bijv. nu Bedrijfskunde kies, dat ik eigenlijk al zeg dat ik geen IBA meer doe volgend jaar (IBA neemt geen Bedrijfskunde studenten aan). Ook weet ik dus niet of Bedrijfskunde of -Economie mij meer ligt. Vind het beide wel prima.

Bedankt !
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 21:16:14 #269
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_100525720
Is de Eurekaweek die vanuit de universiteit georganiseerd is wat? Twijfel nog of ik die van de universiteit ga volgen of van het verenigingshuis
pi_100528285
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:16 schreef StraatSoldaat het volgende:
Is de Eurekaweek die vanuit de universiteit georganiseerd is wat? Twijfel nog of ik die van de universiteit ga volgen of van het verenigingshuis
Exact hetzelfde, enige verschil is dat je via de universiteit in de gymzaal slaapt en via een vereniging slaap je in een studentenhuis (en bespaar je 15 euro ofzoiets)

Moet ik me als eerstejaars ook inschrijven voor uren? Heb daar geen informatie oid over gekregen (of iig niet dat ik weet...)
The keyring: An invention created so that you can lose all of your keys at once.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:26:56 #271
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_100529388
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:08 schreef Broempoe het volgende:

[..]

Exact hetzelfde, enige verschil is dat je via de universiteit in de gymzaal slaapt en via een vereniging slaap je in een studentenhuis (en bespaar je 15 euro ofzoiets)

Moet ik me als eerstejaars ook inschrijven voor uren? Heb daar geen informatie oid over gekregen (of iig niet dat ik weet...)
Het verenigingshuis (Laurentius) waar ik kom te slapen heeft zijn eigen programma los van de universiteit.

Hoe staan de studentenverenigingen eigenlijk bekend in Rotterdam? De enige leuke lijkt mij RSG omdat die geen ontgroening heeft. Ik denk niet dat ik zo'n ontgroening kan doorstaan zonder iemand te slaan mochten ze echt zo erg zijn (Ik ben niet agressief maar ik laat mij natuurlijk niet kleineren)
pi_100530598
Ik heb me ook ingeschreven voor de EUREKAweek, ga wel thuis slapen denk ik (of bij kennissen familie in Rotterdam, maar ik woon niet zo ver van Rotterdam). Maar goed ik denk ook niet dat ik bij een studentenvereniging ga. Misschien wel volgend jaar omdat ik dan op kamers wil en het 1e jaar door ben gekomen.
pi_100530756
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:47 schreef Snuf. het volgende:
Ik heb me ook ingeschreven voor de EUREKAweek, ga wel thuis slapen denk ik (of bij kennissen familie in Rotterdam, maar ik woon niet zo ver van Rotterdam). Maar goed ik denk ook niet dat ik bij een studentenvereniging ga. Misschien wel volgend jaar omdat ik dan op kamers wil en het 1e jaar door ben gekomen.
Bij een Verenigingshuis heeft wel veel voordelen en je bent nog nergens aan gebonden.
pi_100530891
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:51 schreef Marktplaatsman het volgende:

[..]

Bij een Verenigingshuis heeft wel veel voordelen en je bent nog nergens aan gebonden.
Hoe moet ik dat regelen eigenlijk? :@ Ik hoop dat het wel leuk wordt ik hoor van veel mensen dat het best saai is _O-
pi_100531296
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:53 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Hoe moet ik dat regelen eigenlijk? :@ Ik hoop dat het wel leuk wordt ik hoor van veel mensen dat het best saai is _O-
Welke vereniging wil je? Kan je wel een paar e-mailadressen pmen.

Staat ook wel aangegeven op de site van elke vereniging en anders kan je http://www.wordlid.com/rotterdam/slaapplaatsen.html nog proberen

Elke vereniging heeft ook een unieke zondagactiviteit voor de logees, zo heeft het RSC bijvoorbeeld een rondvaart
pi_100531349
En ik hoor trouwens ook dat het overdag saai is en vooral s'avonds het leukste is
pi_100531575
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:00 schreef Marktplaatsman het volgende:

[..]

Welke vereniging wil je? Kan je wel een paar e-mailadressen pmen.

Staat ook wel aangegeven op de site van elke vereniging en anders kan je http://www.wordlid.com/rotterdam/slaapplaatsen.html nog proberen

Elke vereniging heeft ook een unieke zondagactiviteit voor de logees, zo heeft het RSC bijvoorbeeld een rondvaart
Nou ik ga gewoon thuis slapen of bij familie/kennissen denk ik want ik ga misschien ook alweer woensdag of donderdag weg naar een festival. Moet lukken verder.

Ik ga er gewoon heen maandagochtend en dan zie ik wel of het tof wordt :) In ieder geval leer je misschien al wat mensen kennen en de campus (hoop ik)
pi_100532499
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:04 schreef Snuf. het volgende:

[..]

Nou ik ga gewoon thuis slapen of bij familie/kennissen denk ik want ik ga misschien ook alweer woensdag of donderdag weg naar een festival. Moet lukken verder.

Ik ga er gewoon heen maandagochtend en dan zie ik wel of het tof wordt :) In ieder geval leer je misschien al wat mensen kennen en de campus (hoop ik)
D'r valt niet veel campus te leren kennen hoor :P
pi_100532930
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:26 schreef StraatSoldaat het volgende:

[..]

Het verenigingshuis (Laurentius) waar ik kom te slapen heeft zijn eigen programma los van de universiteit.

Hoe staan de studentenverenigingen eigenlijk bekend in Rotterdam? De enige leuke lijkt mij RSG omdat die geen ontgroening heeft. Ik denk niet dat ik zo'n ontgroening kan doorstaan zonder iemand te slaan mochten ze echt zo erg zijn (Ik ben niet agressief maar ik laat mij natuurlijk niet kleineren)
RSC/RVSV: "Het corps", meest traditionele vereniging. Zware ontgroening, veel zuipen.
Laurentius: De feest vereniging met feestbeesten. Mooiste vrouwen vind je hier.
SSR: Iets serieuzer dan Laurentius, ontgroening stelt niet heel veel voor.
RSG: Geen ontgroening, iedereen is gelijk mentaliteit. Vaker wat serieuzere studenten maar er zitten een hoop losers tussen.

Ik zit zelf niet bij een vereniging, maar als k het had gedaan zou ik wsl bij het RSC zitten.
pi_100533235
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:29 schreef Physics het volgende:

[..]

RSC/RVSV: "Het corps", meest traditionele vereniging. Zware ontgroening, veel zuipen.
RSG: Geen ontgroening, iedereen is gelijk mentaliteit. Vaker wat serieuzere studenten maar er zitten een hoop losers tussen.

Ik zit zelf niet bij een vereniging, maar als k het had gedaan zou ik wsl bij het RSC zitten.
Nu ben ik wel benieuwd wat je als een loser classificeert, de eeuwige student die nog altijd in z'n eerste jaar zit?
pi_100533551
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:21 schreef Fingon het volgende:

[..]

D'r valt niet veel campus te leren kennen hoor :P
Ik ben echt bang dat ik de eerste dag gelijk de weg kwijt raak _O- :@
pi_100534330
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:35 schreef Fingon het volgende:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd wat je als een loser classificeert, de eeuwige student die nog altijd in z'n eerste jaar zit?
Nee, mensen die over het algemeen minder sociaal zijn, "ik heb geen alcohol nodig om plezier te maken" mensen, niet uitgaan, zich kleden als hun ouders etc..
pi_100535966
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 22:08 schreef Broempoe het volgende:

[..]

De programma's verschillen compleet. Via de universiteit ga je in een groepje door Rotterdam, terwijl je bij een vereniging alleen einde van de middag en 's avonds borrels en feesten hebt. Je kunt het combineren, maar als je tot een uur of 4 bij een vereniging bent, vraag ik me af of je de volgende dag om 10 uur al weer een dag door Rotterdam wilt gaan.
pi_100536125
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:29 schreef Physics het volgende:

[..]

had ik toch maar voor Laurentius huis gekozen ;(

Die RSC ongemengde avonden lijken mij trouwens helemaal niets
pi_100546274
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 21:16 schreef StraatSoldaat het volgende:
Er is maar één eurekaweek.
pi_100548871
Ik moet de introductie van econometrie helaas missen, die nu aan de gang is. Vind ik wel jammer eigenlijk, maarja helaas.
pi_100550761
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 13:29 schreef Physics het volgende:
Ik moet de introductie van econometrie helaas missen, die nu aan de gang is. Vind ik wel jammer eigenlijk, maarja helaas.
Is die nu? Of in het weekend? Wilde zelf misschien nog even langsgaan, helemaal vergeten wanneer die was.
pi_100561590
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:17 schreef Fingon het volgende:

[..]

Is die nu? Of in het weekend? Wilde zelf misschien nog even langsgaan, helemaal vergeten wanneer die was.
Ja nu, 9 t/m 12 augustus. Wat een belachelijke datum ook, zo voor de eurekaweek. Slaat echt 3 keer nergens op.
pi_100562007
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:51 schreef Physics het volgende:

[..]

Ja nu, 9 t/m 12 augustus. Wat een belachelijke datum ook, zo voor de eurekaweek. Slaat echt 3 keer nergens op.
Nou daar ken ik er wel meer van, ook andere studieverenigingen hebben dat als tijd.
Maar wanneer moet het anders? Week eerder is een beetje vroeg en de week na de EUREKA zitten de meesten bij te komen.
pi_100562180
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:02 schreef Fingon het volgende:

[..]

Nou daar ken ik er wel meer van, ook andere studieverenigingen hebben dat als tijd.
Maar wanneer moet het anders? Week eerder is een beetje vroeg en de week na de EUREKA zitten de meesten bij te komen.
Zoals IBEB is het beste imho.
pi_100563062
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:06 schreef Physics het volgende:

[..]

Zoals IBEB is het beste imho.
En wanneer is die?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:33:42 #292
350468 StraatSoldaat
Soldaat van de straat
pi_100563134
Als ik in mijn eigen kamer ga slapen tijdens Eurekaweek moet ik of heel vroeg al weg van die feesten of pas om 5 uur anders moet ik naar zuid toe lopen ;(
pi_100589709
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:51 schreef Physics het volgende:

[..]

De Eurekaweek is halverwege het jaar een week naar voren gehaald ;) Vandaar dat het zo rot, of juist heel goed, valt.
pi_100592399
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:42 schreef Philip10 het volgende:

[..]

De Eurekaweek is halverwege het jaar een week naar voren gehaald ;) Vandaar dat het zo rot, of juist heel goed, valt.
Waarom eigenlijk?
pi_100599618
Omdat het academisch jaar ook een week eerder van start gaat.
pi_100617534
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:27 schreef Kaas- het volgende:
Omdat het academisch jaar ook een week eerder van start gaat.
Idd |:(
pi_100618683
De vakanties worden ook steeds korter...
Sommige studies bij de Universiteit Leiden starten echt 2 weken later en waren ook nog eens 3 weken eerder klaar dit jaar, nog afgezien van de vakanties en vrijwel collegevrije weken daar.
pi_100620668
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 21:35 schreef Fingon het volgende:
De vakanties worden ook steeds korter...
Sommige studies bij de Universiteit Leiden starten echt 2 weken later en waren ook nog eens 3 weken eerder klaar dit jaar, nog afgezien van de vakanties en vrijwel collegevrije weken daar.
Achja..
Geneeskunde: min 6 weken vakantie, maximaal 9
Econometrie: min 10 maximaal 13 weken
pi_100620897
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:18 schreef Physics het volgende:

[..]

Achja..
Geneeskunde: min 6 weken vakantie, maximaal 9
Econometrie: min 10 maximaal 13 weken
Ik had er welgeteld 8 hoor, 2(+nog wat dagen?) kerst en 6 zomer, maar zonder herkansingen idd 10 weken. Hoe kan je 6 weken hebben voor geneeskunde?
pi_100622390
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 22:23 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ik had er welgeteld 8 hoor, 2(+nog wat dagen?) kerst en 6 zomer, maar zonder herkansingen idd 10 weken. Hoe kan je 6 weken hebben voor geneeskunde?
Herkansingen zijn tot 1 augustus. En twee weken kerst dan.

Econometrie: In my timetable zie ik 2 weken kerst, daar 2 weken voor 1 week vrij. In april of mei 1 week, en dan vanaf 20 juni.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')