Hallo...
Wij zijn in het bezit van 4 poezen en 1 kater..een van die 4 poezen is de moeder van de andere 4 Snowie genaamd.
Snowie is een fopsiamees (alleen de vader was een echte siamees) die nooit fatsoenlijk ''miauw'' heeft kunnen zeggen... ze floept er maar wat gebrabbel uit en heeft dit ook aangeleerd aan haar kinderen

ze mauwen namelijk geen van allen normaal, en verschillen enorm.
van die 4 poezenkinders zijn er 2 poezen 4,5 jaar oud... en de jongste 2 (poes en kater) zijn net 4.
de jongste poes genaamd ''Sokkie'' was bij de geboorte echt een zielig klein pluisje... heeft tot een half jaar oud last gehad van dichtplakkende oogjes en was ielig dun en klein.
we dachten eerst dat ze doof was omdat ze een raar ''stemgeluid'''heeft.. heel hoog zoals een muis zeg maar.
na een paar maanden leerde ze dus wel luisteren.. met haar gehoor was niks mis dit hebben we heel goed getest.
echter heeft ze dus nooit op een normale frequentie kunnen mauwen

probeer maar eens met een zo hoog mogenlijk stemmetje IEEEEE te doen.. zo klonk zij dus 4 jaar lang
nu is het zo... afgelopen week schrok ik me kapot van het geluid wat ze maakte
inplaats van heet hoog ''ieeeeee'' mauwt ze nu ineens met een lage mannen stem MAWWW
haar gedrag is niet veranderd, ze is vrolijk als altijd alleen HOE is het mogenlijk dat van de een op de andere dag haar stem ineens van heel hoog naar heel laag is gegaan?
het is zo laag dat ik soms denk dat ze gromt, maar ze mauwt gewoon
kan hier iets goed mis zijn of maak ik me helemaal druk om niks?