abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97209894
Hallo,

Mijn vraag is of er iemand hier is die ervaring heeft met het herstellen van een fundering.

Ik kom namelijk uit zaandam en daar zijn de funderingen van huizen een hot issue door bijv palenrot etc.

Wie heeft er ervaringen :)
pi_97209995
palenrot? houten heipalen?
Mag hopen dat de regering oplet dat het waterpeil niet teveel zakt waardoor de palen niet meer in het water staat.
Of bedoel je betonnen heipalen?
pi_97211063
Er zijn gevallen bekend van huizen met houten heipalen waar dus een soort van houtwurm in zit.
Nu is t huis waar ik mn oog op heb ook behoorlijk oud en vertoont scheuren in de buitenmuren, dus t zou kunnen komen door verzakking of door palenrot.

Maar t gaat mij nu meer erom of er dus mensen zijn die ervaring hebben met funderingsherstel, wat t allemaal inhoud, kosten etc.
  Moderator maandag 23 mei 2011 @ 19:01:19 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_97212381
Heb wel eens verhalen gehoord van funderingspalen die altijd onder water gestaan hebben (voor soms vele honderden jaren) en nu door dat de grondwaterspiegel gedaald is (door het waterschap oid.) palen droog zijn komen te staan en daarom gaan rotten.

Maar meer weet ik er eigenlijk ook niet van :)
pi_97214199
Wat zei de constructeur die je hebt laten kijken naar het huis ervan dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_97219161
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 19:01 schreef Vonkenboer het volgende:
Heb wel eens verhalen gehoord van funderingspalen die altijd onder water gestaan hebben (voor soms vele honderden jaren) en nu door dat de grondwaterspiegel gedaald is (door het waterschap oid.) palen droog zijn komen te staan en daarom gaan rotten.

Maar meer weet ik er eigenlijk ook niet van :)
dat klopt.
Vaak oude centra zoals Amsterdam staan veel gebouwen op houten heipalen.
Dit is geen probleem wanneer het altijd onder water staat.
Wanneer dit waterpeil zakt... en de palen niet meer onder water staan zal het gaan rotten... en dus verzakkingen.

Daar moet dus goed opgelet worden... anders zullen veel oude winkelcentra dat op houten palen is gebouw verzakken...
pi_97238861
Geen persoonelijke ervaring, maar hier in Dordrecht hebben ze ook funderingsproblemen.

Klik hier voor meer informatie, er staan ook technieken beschreven..wellicht heb je er wat aan.
En...raak jij al gefrustreerd van al die typ fouten?
  FOK!fotograaf dinsdag 24 mei 2011 @ 10:49:57 #8
17893 Forno
pi_97239508
Weet dat er door bronbemaling oftewel het kunstmatig verlagen van het grondwaterpeil veel schade is/wordt aangericht. Hetzij door gemeenten die besluiten het algehele grondwaterpeil te verlagen of een bouwput van de buren die een kelder laten aanleggen.
De houten palenfundering van oude huisjes komen in contact met lucht en beginnen te rotten met verzakking van de woning als gevolg. Kosten van de herstelwerkzaamheden lopen meestal in de vier nullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')