Op 8 mei 2011 trok tropische storm Aere over de Filipijnen. Hierbij vielen 31 slachtoffers.quote:De Filipijnen bevinden zich in de zogenaamde tyfoongordel, het gebied waar langs elk jaar vele tropische stormen en zo'n negentien tyfoons vanaf de Stille Oceaan langs de Filipijnen naar het noordwesten trekken. Gemiddeld trekken acht a negen tyfoons direct over Filipijns grondgebied. De gevolgen van dergelijke tyfoons zijn vaak groot, als gevolg van de enorme windsnelheden en regenval in korte tijd.
Wikipedia
De koers volgens Tropical storm riskquote:Tropische storm Aere eist 31 levens op Filipijnen
De tropische storm Aere heeft op de Filipijnen al 31 mensen het leven gekost, zo hebben de autoriteiten laten weten.
De storm geselde de Filipijnen afgelopen zondag en ging gepaard met stortregens. Op het grote eiland Luzon moesten bijna 70.000 mensen hun huizen verlaten.
De Filipijnen krijgen elk jaar een twintigtal taifoens te verwerken. Sommige richten veel schade aan en zorgen ook voor doden.
De grootste eilanden van Japan lijken gespaard te blijven. De Riukiu-eilanden krijgen nog wel het een en ander over zich heen.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:43 schreef Frutsel het volgende:
Zo te zien schampt hij dus beide landen, al krijgen ze wel bakken met water.
Japan volgende doelwit...
Dit gebied krijgt volgens mij de meeste overlast.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zijn er plaatsen die ik kan mee nemen in een weeroverzicht?
Dan krijg je het zelfde idee als in het DASOO topic: Klik maar dan voor deze orkaan.
Aan de hand daarvan kunnen we ongeveer zien hoeveel neerslag/wind er gaat komenuiteraard wordt de wind in km/h berekent
Vooruitzicht is dat de snelheid iets toeneemt tot zo'n 15 km/uur. Wat niet snel is.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:24 schreef Frutsel het volgende:
Gaat er nu een beetje om hoe snel hij langs de kust gaat. Hoe langer dat duurt des te meer bakken water het noorden van de Filipijnen voor de kiezen krijgt.
Oke dan zal ik straks wat plaatsen toevoegen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit gebied krijgt volgens mij de meeste overlast.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:09 schreef SoldMayor het volgende:
Waarom hebben zoveel plaatsen op de Phlilipijnen van die beetje Spaanse namen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Filipijnenquote:De Filipijnen waren ruim 300 jaar lang een Spaanse kolonie tot de archipel in 1898 aan het eind van de Spaans-Amerikaanse Oorlog in Amerikaanse handen kwam
Hah kijk.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:11 schreef aloa het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Filipijnen
Riukiu-eilanden. 98 kleine eilandjes met 1.5 miljoen inwoners.quote:
Ze verwachten voor zaterdag 48 mm neerslag. Ik denk dat er nog wel wat meer gaat vallen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Heb zojuist paar eilanden toegevoegd in het menu, klik hier
Leuke is dat je makkelijk kunt zien wanneer ongeveer de aankomst tijd is en het hoogtepunt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |