abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97187470
In het Recreatief Wielrennen topic kwamen we op het idee een challenge te maken. De challenge houdt in: 10kg per persoon afvallen.
Uiteraard kan niet iedere wielrenner dit want niet iedere wielrenner kan nog eventjes gauw 10kg missen. Maar voor degenen die het wél kunnen missen zijn we dus een race gestart.

We hebben inmiddels 6 personen te pakken die melden dat ze mee doen:
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 18:28 schreef Freddeh het volgende:
Narcotical
Neo-Mullen
Freddeh
KnutdeIJsbeer
hetgrotesucces
Captain_Fabulous
Ik zeg: Bring it on!

Spreadsheet van de voortgang.

[ Bericht 2% gewijzigd door Freddeh op 23-05-2011 10:19:57 ]
pi_97187472
23-05-2011: 93.4kg
  maandag 23 mei 2011 @ 07:47:09 #3
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_97187835
En, hebben jullie al een plan van aanpak hoe dit te gaan bewerkstelligen?
pi_97188210
Eerlijk gezegd... Absoluut niet :')
Wat ik weet is dat ik er wat 'snel gewicht' aan heb zitten door een paar verjaardagen, dus dat is een kwestie van een paar dagen voor het eraf is. Daarna komen er nog eventjes 7kg (gok ik) bij wat dus langetermijnsgewicht is en er al jaren geleden af had moeten zijn ;)
Zoals ik zei, ik heb geen flauw idee hoe ik het eraf ga krijgen, maar wat ik wél weet is dat het echt hard werken wordt.
pi_97188546
Wordt nog een taaie. Ben net al mijn makkelijke kilo's al kwijt... Maar desalniettemin geef ik het niet op:

23-05-2011: 95.7
pi_97189288
Tuurlijk wordt het zwaar, dat wist je gisteravond al ;) Maar het gaat om het eindresultaat he!

En een linkje naar een overzichtje van de vorderingen de komende weken.
  maandag 23 mei 2011 @ 09:55:27 #7
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_97189710
Waar ben ik aan begonnen...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_97189834
Vanmiddag maar een kort intensief rondje pakken. Niet veel tijd (1 uur - 1,5 uur) dus dan lijkt me een training met wat meer intensiteit beter om meer te verbranden. Als je maar niet denkt dat ik calorieën ga tellen: ben geen wijf!
pi_97189900
Heb ik wel een tijdje gedaan en het werkt wel. Op korte termijn dan... Op een gegeven moment bleef m'n gewicht hangen terwijl ik wel netjes onder m'n cal.max zat iedere dag.
De kunst is ook om je lichaam genoeg te voeden om zijn spiermassa te kunnen onderhouden. Als je teveel onder je cal.max gaat zitten ga je op je spieren teren ipv op je vet. Bijkomend is dus dat je wel steeds meer moet gaan sporten om je vet te laten verbranden.
pi_97189910
Ik zal me vanavond eens gaan wegen. Sowieso lang geleden dat ik dat gedaan heb :) Ik gok dat ik ergens tussen de 85 en 90 kilo weeg.

Samen met afvallen door sporten wil ik ook gelijk wat gezonder gaan eten. Dus ik ga maar eens beginnen met dagelijks ontbijten (doe ik nu alleen in het weekend), minder bier, minder snoep/vet en meer water.
pi_97190303
Je hebt natuurlijk de standaard verhalen die je zou moeten eten/drinken. Ik kom van heel ver (september woog ik nog >110), maar dat kwam door ongezonde levensstijl en heel weinig doen. Op dit moment heb ik een redelijke balans.

Dagelijks eetpatroon:

Ontbijt:
250gr kwark
1 stuk fruit
Volkoren cracker met beleg

Tussendoor:
Ontbijtkoek

Lunch:
2-3 crackers met beleg
1 gekookt ei

Tussendoor:
1 stuk fruit

Maaltijd:
Dat verschilt waar ik eet, probeer meestal het volgende aan te houden
200gr groente
Bodem van bord gevult met rijst, pasta of aardappelen
100gr vlees,vis,kip

Verder drink ik water, koffie en thee

Hier moet nog wel de kanttekening bij dat ik vaak 2 a 3x per week nog wel eens een biertje 's avonds drink

[ Bericht 7% gewijzigd door hetgrotesucces op 23-05-2011 10:32:00 ]
  maandag 23 mei 2011 @ 10:27:03 #12
308981 Narcotical
Best in the World
pi_97190343
23-05-2011: 95.9 kg..

Het doel is dus 85.9.. :P Overigens Freddeh, hou jij die spreadsheet bij of geef je iedereen toegang zodat hij zn eigen gegevens bij kan houden? :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_97190373
PM me je gmail gegevens maar, dan hang ik je er in als editor.
  maandag 23 mei 2011 @ 10:29:56 #14
308981 Narcotical
Best in the World
pi_97190418
Je hebt een PM :).

Ik zie dat we 1x per week gaan wegen :P
pi_97190453
1x Per week lijkt me het meest logisch idd. Het heeft niet veel nut om je iedere dag te wegen, gezien het feit dat daar nog veel te veel fluctuatie in kan zitten.
  maandag 23 mei 2011 @ 10:35:19 #16
308981 Narcotical
Best in the World
pi_97190537
Nee klopt, heb weleens gehad dat het per dag 2 kg verschilde bij mij.. ;).

Nog even een klein puntje, zullen we afspreken dat je de "challenge" volbracht hebt als je 2x achtereenvolgend onder je streefgewicht zit? :)

Overigens ben ik ook niet van het caloriëntellen hoor, ben er ook een keer aan begonnen maar na een paar dagen werd ik er zo gek van dat je alles constant bij moet houden dat ik er meteen weer mee gekapt ben. Denk dat ik deze keer gewoon ga proberen zoveel mogelijk te sporten en zo gezond mogelijk en niet te veel te eten.. Dan moet het vast goedkomen.. Vorig jaar op vakantie at ik ook de hele week gezond en elke dag gezwommen en vele km's gelopen en toen ging het ook hard.. :P
pi_97190580
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:35 schreef Narcotical het volgende:
Nee klopt, heb weleens gehad dat het per dag 2 kg verschilde bij mij.. ;).

Nog even een klein puntje, zullen we afspreken dat je de "challenge" volbracht hebt als je 2x achtereenvolgend onder je streefgewicht zit? :)

Overigens ben ik ook niet van het caloriëntellen hoor, ben er ook een keer aan begonnen maar na een paar dagen werd ik er zo gek van dat je alles constant bij moet houden dat ik er meteen weer mee gekapt ben. Denk dat ik deze keer gewoon ga proberen zoveel mogelijk te sporten en zo gezond mogelijk en niet te veel te eten.. Dan moet het vast goedkomen.. Vorig jaar op vakantie at ik ook de hele week gezond en elke dag gezwommen en vele km's gelopen en toen ging het ook hard.. :P
Lijkt me een goeie :)
pi_97190883
@Fab: Laten we ons wel gedragen dan tijdens de BBQ a.s. weekend, anders duren die 10kg zo lang ;)
  maandag 23 mei 2011 @ 10:55:27 #19
153506 Captain_Fabulous
pi_97191055
Gedragen bij een Oksel barbeque...nou dat klinkt me helemaal niet leuk! Hij is daar nogal goed in!
Maar ik moet maar eens kijken of ik het zo kan plannen dat ik elke dag het buikspierklasje mee kan pakken op de gym...18:00 is het daar elke dag een kwartiertje beulen met de strenge maar rechtvaardige meesters trainster Sandra. Dat zal waarschijnlijk best helpen, en een kwartiertje per dag moet toch te vinden zijn. Na half 7 zijn de files ook een stuk minder vaak, win-win situatie dus...
pi_97191265
Ik moet voor mezelf maar een trainingsschema gaan maken met hierin ook wat spieroefeningen verwerkt. Denk dat ik daar vanavond maar rustig voor ga zitten, en m'n game-avond oversla deze week :)
pi_97191499
Bij mij is het toch vooral eetpatroon wat moet veranderen. Normaal voetbal ik 1 avond per week + zondag een wedstrijd en 1 of 2 avonden wielrennen + zaterdag een langere tocht.

Nu het seizoen is afgelopen nog maar 1 avond per week voetbal dus wat meer ruimte om te fietsen.

Maar het is tot nu toe allemaal compensatie van veel en ongezond eten :)

Vanavond kijken of ik me in kan houden bij de all u can eat sushi tent :P
  maandag 23 mei 2011 @ 11:13:52 #22
153506 Captain_Fabulous
pi_97191699
Trouwens geen idee om de heup-buik-borst maten ook 1 maal per week te meten? Als je buik slinkt, maar je beenspieren toenemen, ga je namelijk weinig gewicht verliezen, terwijl je wel leuk bezig bent!
pi_97191899
Ook een goed idee uiteraard :) Moeten we eigenlijk een tweede tabbladje voor aanmaken om dat erin te verwerken, maar vind het een goeie optie.

Wel erg hoor... In april heb ik nog op 86kg gezeten, eventjes misdragen en je zit al weer op 93.4kg. Ik heb eigenlijk altijd al teveel gewogen, maar nu misschien een extra stok achter de deur om het er af te krijgen. In 2005 woog ik overigens nog 115kg, dus ben al ruim 20kg kwijt over het geheel gezien. Nu nog even 10 eraf en dan gaan we voor het optische ;)
  maandag 23 mei 2011 @ 11:27:01 #24
308981 Narcotical
Best in the World
pi_97192191
Zelfde hier, zolang ik me kan herrineren ben ik al te zwaar. Eerst een tijd rond de 80 gehangen maar dan wordt je wat ouder en ga je richting 90 enz enz. Uiteindelijk was bij mij het toppunt rond de 101kg.. Is voor mij toch wel een dingetje, als ik maar onder de 100 bleef.. Toen heb ik er dus wel een aantal kilo's afgekregen maar blijven steken rond die 96 kg.. Deels omdat ik eigenlijk gewoon zwak ben wat dit betreft en ik toch altijd weer terugval in het oude patroon.. Dit keer maar eens proberen echt vol te houden, hopelijk helpt het competitiegevoel hier een beetje aan mee :).

Vind het overigens wel een grappig idee om ook de maten bij te houden, maar ik denk dat dat dan meer gewoon een leuke statistiek wordt. The Challenge gaat uiteraard om die 10 kg afvallen.. ;).
pi_97194413
Leuk initiatief! Ik ben geen wielrenner, maar mountainbiker. Verlies je niet veel spieren door zo snel mogelijk veel af te vallen? Ik was aan het afvallen, maar door krachttraining wordt ik weer zwaarder. Ik schommel nu al 2 maanden rond 87-88 kg. En ik eet ongeveer 500 kcal per dag minder dan ik nodig heb. Het lijkt een soort plateau, dit gewicht. Heeft iemand tips hoe je dat kunt doorbreken?
Ik wordt langzaam wel dunner in mijn taille, dat merk ik wel. Maar ik wil ook graag lichter worden, omdat dat fijner surft. Ik windsurf af en toe, en je kunt aan je board echt verschil merken als je een paar kg lichter of zwaarder bent.
pi_97194890
Op zich verlies je door het zo snel mogelijk afvallen niet je spieren. Het hangt er een beetje van af hoe je eetpatroon is, en dan met name wat je eet en hoeveel. Als je netjes je max.cal. binnenkrijgt iedere dag zou je netjes op gewicht blijven mits je stofwisseling goed is.

In mijn geval is mijn schildklier vernaggeld en functioneert op zo'n 70% waardoor ik dus meer moet doen om op gewicht te blijven.

Mits je dus je spieren goed voedt teer je niet op je spieren, maar op je vet. Je moet (simpel gezegd) dus zorgen dat je je max.cal. binnenkrijgt en dat je lichaam dit ook verbruikt. Als je dan over het cal.verbruik heen gaat dat je hebt vastgesteld zal je lichaam zijn vetvoorraad gaan aanpakken, puur omdat je je spieren goed voedt.

Ik eet op dit moment op een dag:
200ml havermoutpap met 1 theelepel suiker
4 boterhammen (2x kaas en 2x pindakaas)
2 plakken ontbijtkoek
1 appel
's avonds een bord eten met 200gr groente en zo'n 100gr aardappels en een stuk vlees

Als je dat allemaal optelt kom je niet op de 1900 cal. die ik maximaal binnen zou mogen krijgen. Mijn lichaam daarentegen doet niet helemaal wat hij moet doen en ik val daardoor niet af maar blijf op gewicht. Tenzij ik een verjaardagje heb en een stuk taart en een paar handjesvol chips/nootjes neem, dan kom ik aan... Helaas heb ik de laatste tijd veel verjaardagen gehad ;)

Goed, ik ga dus vanavond een work-out-plan samenstellen dat zich focust op mijn buik en borst en vetverbranding. Behalve dat ga ik een aangepast dieet samenstellen dat de spieropbouw bevordert en ook de vetverbranding.
  maandag 23 mei 2011 @ 12:49:47 #27
308981 Narcotical
Best in the World
pi_97195181
Zit zelf ook te denken om een extra groepslesje op de sportschool op te pakken om zo ook wat andere spiergroepen ook te trainen, train nu eigenlijk heel eenzijdig met alleen spinning en wielrennen..

Overigens ben ik echt een drama met eten, krijg 's ochtends niks weg, meestal alleen een plak ontbijt en chocomel ofzo. In de middag meestal 4 (witte) boterhammen en 's avonds iets van sla en aardappels of iets met rijst ofzo omdat ik maar weinig groentes lust. Resultaat is natuurlijk dat ik tussendoor vaak trek krijg en dan ga snacken en het sporten eigenlijk alleen maar helpt om op gewicht te blijven op dit moment..
pi_97196849
Ik eet wel aardig goed denk ik.
Ontbijt:
3 volkoren boterhammen met kipfilet
1 beker meestal halfvolle melk, soms magere melk.
Lunch
3 of 4 boterhammen met kipfilet/rosbief/rookvlees (mager iig)
1 beker melk
Tussendoor:
2 appels of 1 banaan.
Avondeten:
200 gram mager vlees, (kip, tartaar, biefstuk, koolvis of tonijn, al is tonijn niet zo mager)
100 gram rijst/aardappelen/pasta
300 gram groente
250 gram magere kwark.

Als ik veel fiets die dag dan eet ik 's avonds nog 2-3 boterhammen met mager beleg en 100 gram kwark.
Verder drink ik overdag koffie en veel water,
Heb het allemaal wel eens opgeteld en ik kom rond 2000 kcal uit. Als ik train zit ik rond 2400 kcal.
Soms als ik niet zoveel zin in brood heb eet ik wel eens wat noten. Geen pinda's maar gemengde notenmix. In plaats van 2 boterhammen eet ik dan 2 handjes nootjes.
Ik doe 2x per week krachttraining, en ik fiets 3 keer per week. Toch word ik niet lichter, Op trainingsdagen zou ik 3100 kcal binnen moeten krijgen, dus je zou verwachten dat ik langzaam maar zeker lichter zou worden..
pi_97197270
Tonijn is inderdaad niet heel mager, maar zorgt wel voor een verlaging van de hoeveelheid leptine in je lichaam. Dit heeft weer tot gevolg dat je stofwisseling sneller wordt en dus ook je vetverbranding.
Behalve dat zit er ook nog wel wat proteine in tonijn waardoor dat dus voor spieropbouw ook helemaal niet slecht is.
  maandag 23 mei 2011 @ 17:39:38 #30
308981 Narcotical
Best in the World
pi_97208558
Na vandaag extra op de voeding gelet te hebben (tot nog toe geen tussendoortjes *O* ) zometeen een uurtje spinnen, verwacht morgen toch de eerste kilo's al kwijt te zijn.. :P

Nee grapje natuurlijk, hoop dat ik dit zo vol kan gaan houden en dat ik binnekort de eerste resultaten ga zien :)
pi_97226733
Neo-Mullen, KnutdeIJsbeer en Captain_Fabulous: Posten jullie je gewicht nog ff, of stuur me een PM met je Gmail gegevens, dan zorg ik dat je de spreadsheet zelf kan aanvullen :)
pi_97236068
Freddeh; ik was gisteren pas zo laat thuis dat ik geen puf meer had om nog te gaan wegen. Direct t bedje in..

Positief: Bier laten staan, fruit als tussendoortje.

Minder positief: Onbeperkt japans eten :') en nog steeds geen ontbijt.
pi_97236136
lol :')
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:09:50 #34
153506 Captain_Fabulous
pi_97236686
Was vanochtend vergeten, kan het of vanavond in de sportschool doen, of morgen, ga om 6 uur voor het eerst weer een buikspierklasje meedoen...O wat een feest...
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:16:28 #35
62913 Blik
The one and Only!
pi_97238511
Gaat het om 10 kilo afvallen in zo'n kort mogelijke tijd, of om afvallen op een duurzame manier? (zodat het er ook af blijft).

Crashdieet is namelijk best te doen, alleen dan komt het er onherroepelijk weer bij een paar weken/maanden later.
pi_97238542
Crashdieet heeft bij mij nooit gewerkt... Wat mij betreft gaat het er sowieso om dat ik het kwijt raak, en dan ook permanent.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:23:22 #37
153506 Captain_Fabulous
pi_97238742
Permanent!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:31:27 #38
62913 Blik
The one and Only!
pi_97238979
En nog iets anders, ik weet niet wie het zwaarste is van de groep. Maar de zwaarste heeft het relatief gezien het makkelijkste met 10 kg afvallen, dat is % gezien namelijk het laagste.
pi_97239108
Ik denk dat ik wel weet wie dat is ;) Maar het gaat erom dát we het kwijt raken. Dat we het competitief maken is leuk, maar uiteindelijk willen we die 10kg sowieso kwijt, of het nou in de race is of niet.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 15:49:39 #40
153506 Captain_Fabulous
pi_97249999
Vandaag succesvol het broodje hamburger en de kroket ontweken in de kantine...over een uurtje naar de sportschool...ik ben trots op mezelf :+
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:08:04 #41
62913 Blik
The one and Only!
pi_97256181
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Vandaag succesvol het broodje hamburger en de kroket ontweken in de kantine...over een uurtje naar de sportschool...ik ben trots op mezelf :+
Het is maar goed dat je niet in onze kantine zit, daar hebben we elke dag kroketten, frikandellen, kaassoufflé's en zaken zoals broodje hamburger, uitsmijters etc. :D

Succes allen!
pi_97256685
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is maar goed dat je niet in onze kantine zit, daar hebben we elke dag kroketten, frikandellen, kaassoufflé's en zaken zoals broodje hamburger, uitsmijters etc. :D

Succes allen!
Hebben wij inderdaad ook op kantoor. Vind het nog steeds knap van mezelf dat ik er aan voorbij loop, en altijd m'n eigen bammetjes eet.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:37:59 #43
308981 Narcotical
Best in the World
pi_97257424
Bij ons op de uni ook, maar ze hebben (in de meeste gebouwen dan) ook altijd lekkere salades.. Als ik m'n bammetjes op heb en toch nog honger heb dan haal ik daar meestal een lekkere salade ipv die vette hap :)
pi_97264012
Ik wil eigenlijk nog gaan hardlopen nu, maar zit te wachten op de monteur van de lease maatschappij. Heb ik een lekke band, zit er niet de juiste dop bij om de bouten van m'n wielen los te draaien. Mooi spul, die sportvelgen van VW... :{

Ik heb geen flauw idee wat ik nu moet doen in de tussentijd, misschien dat ik de Wii nog even aan zet.
pi_97264547
Net gewogen --> 87 kilo.

BMI is iets te hoog; dat heb ik nog nooit gehad. Goed moment dus om hier mee te beginnen.
pi_97265049
Heb je gewicht genoteerd bij het weegpunt van gisteren.

Maar jij wil dus serieus op een 77kg gewicht komen?
pi_97266846
Dat weet ik nog niet. 80 kilo zou ik al erg tevreden mee zijn. 77 kilo is misschien wat aan de lage kant; al is je bmi dan met 22 volgens mij nog erg netjes toch?

Bij mij trouwens geen ongezonde zooi op de lunchtafel. Wel fruit, brood met biologisch beleg en 2 keer per week word er iets gekookt; couscous oid. Staat ook een fruitschaal dus dat is ook fijn.

Er is echter ook een keukenla vol marsen, koek en chips. Heb ik nog wel eens moeite mee om te laten staan :')
pi_97273720
Nou ik heb zeker een verkeerd weegmomentje gepakt ;-) Maandagochtend gemeten voorafgaand met een week van sport, weinig eten/drinken/snacken. Dit heb ik gelijk die avond teniet gedaan. Te lang in de stad gehangen met teveel drank. Nu zorgen dat het eraf gaat. Denk alleen dat het deze week zal blijven steken op gewicht of zelfs omhoog zal gaan. We zullen het zien...
pi_97281973
Ik heb even gespiekt en het gaat inmiddels de goeie kant op. Wel een waanzinnige rotavond gehad gisteren, dus m'n hele slaappatroon is door de war, met als gevolg een slechte hormoonhuishouding en dus een vertraagde stofwisseling. Hoera.

Maar m'n auto is wel gefixt!

Ik ben overigens vanavond thuis om op dochtertje te passen, dus ik spring wel even op de Wii. Als ik dan toch bewegen moet, dan moet ik die Wii maar eens afstoffen ;)
pi_97282653
Ik ben vandaag goed bezig :)

Voor het eerst in een jaar of 5 ontbeten en niet de lift maar de trap naar de vijfde verdieping genomen. Vanavond rondje fietsen.

Wat eten jullie als je even snel wat moet eten voor een avondje sporten?
  woensdag 25 mei 2011 @ 08:54:20 #51
153506 Captain_Fabulous
pi_97283040
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 08:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Voor het eerst in een jaar of 5 ontbeten en niet de lift maar de trap naar de vijfde verdieping genomen. Vanavond rondje fietsen.

Meestal haal ik dan of bij de lunch een extra krentebol en een bakje yoghurt voor om 4 uur, of neem ik wat extra brood mee van huis.

Ik was vanochtend volgens de weegschaal 104 kilo, maar volgens mij wees dat kreng een tijd geleden 116 aan, dus ik ben of al heel erg afgevallen. of hij is stuk. Zal vanavond maar ook even op de weegschaal springen van de sportschool, kijken wat die zegt, als dat kilo's scheelt moet ik thuis maar eens een andere neerzetten.
pi_97283335
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 08:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Sprak hier in het pand net nog iemand die was met iemand anders meegelopen de trap op, naar de 5e verdieping. Jouw secretaresse heet niet toevallig Vanessa, en je bent niet toevallig een oudere man? :+
pi_97283439
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 08:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ik was vanochtend volgens de weegschaal 104 kilo, maar volgens mij wees dat kreng een tijd geleden 116 aan, [quote]0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:08 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Sprak hier in het pand net nog iemand die was met iemand anders meegelopen de trap op, naar de 5e verdieping. Jouw secretaresse heet niet toevallig Vanessa, en je bent niet toevallig een oudere man? :+
En ik werk ook niet in Zoetermeer ;)
pi_97283477
Bijzonder... ;)
Ben jij er zaterdag ook bij eigenlijk?

Ah well... Vanavond en morgenavond op tijd naar bed, even bijslapen van afgelopen nacht. Wat een k**avontuur was dat weer zeg.
Vanavond Wii-en en morgenavond waarschijnlijk weer. Remmen van m'n fiets nog even afstellen voor zaterdag en dan is hij zo goed als klaar.

@Fab: Jij ook zo'n zin in zaterdag? :D
pi_97283811
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:15 schreef Freddeh het volgende:
Bijzonder... ;)
Ben jij er zaterdag ook bij eigenlijk?

Ah well... Vanavond en morgenavond op tijd naar bed, even bijslapen van afgelopen nacht. Wat een k**avontuur was dat weer zeg.
Vanavond Wii-en en morgenavond waarschijnlijk weer. Remmen van m'n fiets nog even afstellen voor zaterdag en dan is hij zo goed als klaar.

@Fab: Jij ook zo'n zin in zaterdag? :D
Nee; ik hoop zaterdag een nieuwe fiets van Rose te ontvangen :) Fiets van m'n vriendin. Dus daar even op wachten en met wat geluk 's middags weer eens samen fietsen.

Donderdagavond voetbal en zondag met een groepje fietsen. De wii opgraven is op zich ook een goed idee :P
pi_97283859
Serieus... Jouw vriendin wil met je mee fietsen? Ik moet echt een nieuwe vrouw... :{
pi_97284050
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:34 schreef Freddeh het volgende:
Serieus... Jouw vriendin wil met je mee fietsen? Ik moet echt een nieuwe vrouw... :{
Ja :D

Sportief type hoor. Heeft gevoetbald, we schaatsen samen, loopt de 10 km in ongeveer 50 minuten en fietsen vind ze ook tof. En ze ziet er nog knap uit ook O+

Ik zie trouwens erg veel vrouwen fietsen hier in de omgeving!
pi_97284098
Hier in Zuid-Holland is CyclingGirl echt de enige wielrenster :+
  woensdag 25 mei 2011 @ 09:46:24 #59
153506 Captain_Fabulous
pi_97284154
Voor mij is zij overal de enige echte wielrenster 8-)
pi_97284239
Omg, je klinkt nu wel een beetje obsessed hoor :{
  woensdag 25 mei 2011 @ 09:50:57 #61
153506 Captain_Fabulous
pi_97284276
Ik ken verder haast geen wielrensters, zie ze alleen langsflitsen als ze me inhalen heuvelop. dus dat is niet zo moeilijk _O- _O- _O-
pi_97284341
Man oh man... Ik ben echt helemaal kapot. Denk dat ik vanavond m'n dochtertje in bed kieper, en daarna eerst zelf even een uurtje ga liggen op de bank. Daarna maar eens kijken wat er nog komt van beweging.
Eerst maar zorgen dat ik weer wat energie opbouw voor a.s. zaterdag hoor.
pi_97298043
Zo eens een rondje hardlopen met mijn broertje. Merk met hockey dat mijn spieren door fietsen zijn afgenomen en na een training/wedstrijd zo'n pijn aan mijn bilspieren heb dat ik die ook maar eens moet trainen. Morgen fietsen en vrijdag tennis. Vanavond vroeg erin en weer scriptie typen. Moet ook gebeuren.
pi_97325003
Gisteren verder niet meer ingecheckt hier, maar voel me wel aardig nu. Nog steeds moe, dus vanavond weer op tijd naar bed. Wel klaar voor de rit a.s. zaterdag ook :)

Vandaag maar eens kijken of ik nog een beetje op schema kan blijven wat betreft eten en drinken. Gisteren te weinig gedronken, dus moet aardig wat gaan drinken weer. En dan geen koffie voor de verandering :')
  donderdag 26 mei 2011 @ 08:49:17 #65
153506 Captain_Fabulous
pi_97326255
Volgens de sportschool weegschaal was ik gisteren 116 kilo, dat was 119 toen ik voor de vakantie er eens op ging staan (dus die fietsvakantie heeft wel wat effect gehad!!!), maar een aardig verschil met de 104 die gisterochtend thuis op de wijzer stond. Geen idee welke ik nu moet vertrouwen...
pi_97326283
Ik zou uit gaan van die sportschool weegschaal als dat de weegschaal is waar je je normaal gesproken altijd op weegt.
Kan ik 116 invullen voor je weegpuntje van deze week?
  donderdag 26 mei 2011 @ 09:01:26 #67
153506 Captain_Fabulous
pi_97326455
Doe maar. toch jammer dat we niet twee weken geleden zijn begonnen, dan was ik al drie kilo onderweg geweest...Gisteren een uurtje met gewichten gespeeld, en een half uurtje circuit training gedaan, met de complimenten van de trainert. Hij had me nog nooit in de klas gehad, en dacht natuurlijk van Oh shit, die dikke gaat niet meekomen in de cardio gedeeltes, maar dat viel best mee :+
Vanavond Zumba les O+ O+ O+
pi_97326472
Gisteren nog 80 km weggetrapt met een hele zooi klimmen op de Utrechtse Heuvelrug. Veel te weinig gegeten though :')

Op de Amerongse Berg voelde t al niet echt goed. I.p.v. toen gelijk naar huis (toch nog een goede 35 km vanaf daar) eerst Let de Stigterpad (alleen maar op en af) en nog 2 klimmen in Doorn gepakt. Bij Driebergen was ik echt helemaal leeg en heb ik over de laatste 15 km nog 1 uur en een kwartier gedaan :')

Terwijl ik toch thuis nog wat pasta had gegeten en onderweg ook nog een reep ontbijtkoek bij had..
  donderdag 26 mei 2011 @ 09:04:46 #69
153506 Captain_Fabulous
pi_97326509
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Bij Driebergen was ik echt helemaal leeg en heb ik over de laatste 15 km nog 1 uur en een kwartier gedaan :')
Geparkeerd staan is altijd feest ja O+
pi_97345788
Gister hardgelopen en wilde vandaag nog op de fiets springen, maar ik moet wachten tot de bierkoerier mijn bestelling komt afleveren... Daarnaast de hele tijd hele donkere wolken... Denk dat het hem niet meer gaat worden.
  donderdag 26 mei 2011 @ 17:57:40 #71
308981 Narcotical
Best in the World
pi_97346952
Zit alweer 2 dagen stil en er komt van het weekend ook weinig van het fietsen aangezien mn vriendin hier is.. Ben benieuwd naar m'n weegmomentje maandag, ben bang dat er minder verschil te zien is als dat ik hoop..
  vrijdag 27 mei 2011 @ 08:51:39 #72
153506 Captain_Fabulous
pi_97371216
Gisteren na de buikspierklas toch maar meegedaan met de Zumba les...sta je daar als enige kerel tussen de vrouwen je heupen te schudden _O- maar het is allemaal gejat van Latin dansen, en aangezien ik dat een paar jaar gedaan heb, zijn de passen niet zo moeilijk, conditioneel alleen zwaar...
En ik lach me dood, want alle mannen die wel meedoen aan de buikspierklas, zijn te stoer om mee te doen aan Zumba, maar gaan wel natuurlijk de rest van de les zo op apparaten oefenen dat ze het wel kunnen zien (even billen loeren), die kregen dus mijn derrière voorgeschoteld...er zullen een paar waarschijnlijk slecht geslapen hebben vannacht _O- _O- _O-
pi_97371387
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 17:57 schreef Narcotical het volgende:
Zit alweer 2 dagen stil en er komt van het weekend ook weinig van het fietsen aangezien mn vriendin hier is.. Ben benieuwd naar m'n weegmomentje maandag, ben bang dat er minder verschil te zien is als dat ik hoop..
Denk ook niet dat ik heel veel verschil a.s. maandag. Ben enorm druk bezig geweest met m'n fiets, om die startklaar te maken voor morgen, dat dan weer wel. Sinds gisteravond is hij helemaal in orde :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gisteren na de buikspierklas toch maar meegedaan met de Zumba les...sta je daar als enige kerel tussen de vrouwen je heupen te schudden _O- maar het is allemaal gejat van Latin dansen, en aangezien ik dat een paar jaar gedaan heb, zijn de passen niet zo moeilijk, conditioneel alleen zwaar...
En ik lach me dood, want alle mannen die wel meedoen aan de buikspierklas, zijn te stoer om mee te doen aan Zumba, maar gaan wel natuurlijk de rest van de les zo op apparaten oefenen dat ze het wel kunnen zien (even billen loeren), die kregen dus mijn derrière voorgeschoteld...er zullen een paar waarschijnlijk slecht geslapen hebben vannacht _O- _O- _O-
Nasty :') Wel lachen, mannen vinden zich sowieso al snel te stoer voor cardio is me opgevallen. Gaan met z'n allen aan de gewichten hangen terwijl 'de chicks' staan toe te kijken, en als de chicks aan het zumba'en zijn, of aan het hardlopen dan komen ze wel even hangen bij die apparaten. Fantastisch, hoe die 'bouncing balls' mannen toch zo ver krijgen om toch even te gaan kijken :')

Voel me vandaag dus niet erg lekker, wat last van m'n maag. Kunnen zenuwen zijn voor morgen, maar boerde vanochtend wat maagzuur op dus vermoed dat dat het niet is. Kan wel normaal eten, maar m'n maag voelt gewoon geirriteerd. Niet echt misselijk ofzo, gewoon geirriteerd. Irritant :{ Maar goed, ik ga er van uit dat ik morgen van de partij ben, moet toch wel een griepje zijn wil ik thuis gaan blijven ipv fietsen/bbqen :)
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:46:01 #74
153506 Captain_Fabulous
pi_97372423
Ik neem je zieke karkas wel mee op sleeptouw morgen hoor, ben benieuwd hoe sterk ik ben na een week Zwitserland en dan overschakelen op cardio dingen als Zumba....goed voor de challenge denk ik, maar wel heel verschillende dingen!
pi_97372512
Ik wil die sokken echt hebben Fab :D :')
pi_97452171
Ik doe het met mountainbiken en spinning
  zondag 29 mei 2011 @ 13:14:06 #77
153506 Captain_Fabulous
pi_97453556
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:30 schreef Monco10 het volgende:
Ik doe het met mountainbiken en spinning
Ljkt me interessante porno O-)
Maar hoeveel moet jij kwijt?
pi_97477522
Morgen weer wegen. Deze week te weinig gefietst en slecht gegeten. Zit boven mijn startgewicht ben ik bang...
pi_97480096
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Ljkt me interessante porno O-)
Maar hoeveel moet jij kwijt?
6
pi_97485103
Balen, vanochtend gewogen en zit nu op 94.0.
Maar goed, het zei zo. Gisteren weer een verjaardag gehad, dus dan krijg je zoiets vanzelf. De BBQ heeft hier niet aan mee gewerkt, daar heb ik me netjes gedragen.
  maandag 30 mei 2011 @ 09:32:21 #81
153506 Captain_Fabulous
pi_97486661
Ik zie net dat ik vanavond een bedrijfsBBQ heb :{ had willen sporten en in de sauna gaan.
pi_97486869
Ik heb weer een mooie week voor de boeg:

Maandag - fietsen
Dinsdag - Hopelijk fietsen, weer ziet er niet goed uit..
Woensdag - voetbal
Donderdag - fietsen en voetbal
Vrijdag - Denk een dagje niks
Zaterdag en Zondag - afhankelijk van het weer fietsen

Weekend goed vol gehouden met wijn en gezond eten. Alleen gisteren even gefaald. Friet met witbiertje als avondeten. Maar dit was na een wandeling van een km of 10 dus voelde me er eigenlijk niet zo slecht over :)
pi_97488146
Ben overigens wel benieuwd naar jullie voortgang van de afgelopen week.
pi_97488282
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 10:31 schreef Freddeh het volgende:
Ben overigens wel benieuwd naar jullie voortgang van de afgelopen week.
Ik ga straks even een nieuwe digitale weegschaal halen. Wij hebben nu nog zo'n ouderwets geval maar die is niet meer echt nauwkeurig. Ga vanavond weer wegen, maar misschien moet ik het gewicht van vanavond als startgewicht gaan gebruiken. Zou zomaar een flink verschil in kunnen zitten.
pi_97495083
Had me weer es gewogen, 85,5. Lichter dan een week ervoor! Laatste tijd schommelde ik rond 87-88. Ik had de laatste tijd minder krachttraining gedaan, mischien dat het daar iets mee te maken heeft dat ik wat lichter ben geworden. Mijn streven is ongeveer 80 kg of een BF% van 10%. Ik ben 1,84 lang trouwens.
pi_97496412
Doen Monco01 en the85mc ook mee aan de challenge? :)
pi_97497371
96.8, mag ik mezelf aanrekenen...
pi_97497469
Ook al zwaarder geworden, balen man...
  maandag 30 mei 2011 @ 15:30:25 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_97497782
Je moet ook nooit wegen na het weekend, alleen als je echt vol best gaan sporten in het weekend. Donderdag of vrijdag zijn de beste dagen om te wegen :)
pi_97498293
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 15:30 schreef Blik het volgende:
Je moet ook nooit wegen na het weekend, alleen als je echt vol best gaan sporten in het weekend. Donderdag of vrijdag zijn de beste dagen om te wegen :)
Heb je ook wel weer een punt. Maar sowieso zou je in het weekend niet zo gek moeten doen, zoals BBQs enzo ;)
  maandag 30 mei 2011 @ 15:43:08 #91
308981 Narcotical
Best in the World
pi_97498371
Kakzooi, vanmorgen 96.6.. 7 ons aangekomen als ik het me goed herriner.. Waarschijnlijk door te weinig sporten deze week en van het weekend uit eten geweest vanwege 3-jarig jubileum van mn relatie.. Heeft m'n gewicht weinig goeds gedaan..

Vanavond iig een spinningles, waarschijnlijk donderdag of vrijdag nog even fietsen en zondag een toertocht, dus verwacht voor volgende week wel een beter resultaat!
pi_97499588
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:53 schreef Freddeh het volgende:
Doen Monco01 en the85mc ook mee aan de challenge? :)
Ja hoor, al ben ik dus moutainbiker ipv wielrenner. Mijn doel is vooral gezonder leven, lichter worden is eigenlijk bijzaak..
pi_97499696
Heb je er bij gegooid hoor. Had jij vorige week ook al een gewicht neer gegooid?

@ Fab en Neo-Mullen: Jullie moeten je gewicht nog even posten voor de stats!
pi_97499927
2 weken geleden was ik 87.5 geloof ik.
pi_97500734
Heb het er bij gezet, is er tenminste iemand afgevallen deze week ;)
pi_97502249
Zojuist gekocht:

Kom vanavond met een update :)
pi_97507641
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zojuist gekocht:

[ afbeelding ]

Kom vanavond met een update :)
85 kilo op de nieuwe en 88 op de oude :')

Ik denk dat ik die 85 moet gaan nemen als nieuw startgewicht. Die oude heb ik geen vertrouwen meer in.
pi_97507909
Prima, aangepast :) 2 Mensen afgevallen, de rest aangekomen. Tenminste, tenzij Fab met ander nieuws komt ;)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 08:33:38 #99
153506 Captain_Fabulous
pi_97529386
Mijn sportschool heeft dezelfde weegschaal als Knut net gekocht heeft zo te zien! _O-
Kwam gisteren op werk en zag dat ik een meeting/presentatie moest bijwonen van heel hoog honcho management over de 'toekomst van het bedrijf' (met al het andere voetvolk) en dat daarna de bedrijfsBBQ was, dus ben niet wezen sporten of wegen, ga dat vanavond doen.
Maar goed, twee barbeque in 1 weekend praktisch, niet handig voor het gewicht denk ik...ik kon een tweede ronde biefstukpuntjes met kruidenboter niet laten staan, en het ijsje evenmin helaas, dus ik verdien eigenlijk o|O o|O o|O o|O
pi_97531247
Schaam je ;)

Ik heb gisteren eigenlijk ook teveel gegeten, maar m'n lichaam vraagt altijd wat meer brandstof na extreme dagen. Dus dat is niet heel vreemd voor me.
pi_97532071
Ik denk ook weer +1kilo, gisteravond eens even gebbqd, Was lekker weer voor een bbq! Wel geprobeerd de bbq enigszins gezond te houden, dus verse hamburgers en kipsate gegeten. Was wel erg lekker. Af en toe moet het ook wel kunnen, je leeft maar 1 keer.
pi_97534069
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 10:48 schreef the85mc het volgende:
Ik denk ook weer +1kilo, gisteravond eens even gebbqd, Was lekker weer voor een bbq! Wel geprobeerd de bbq enigszins gezond te houden, dus verse hamburgers en kipsate gegeten. Was wel erg lekker. Af en toe moet het ook wel kunnen, je leeft maar 1 keer.
Voor mij is dat de reden om er 10kg af te slingeren.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 12:11:08 #103
153506 Captain_Fabulous
pi_97534680
Broodje bal en de kroketten weer ontweken voor een soepje en brood met kipfilet en een joghurtje...vind mezelf heel braaf weer.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 20:32:02 #104
308981 Narcotical
Best in the World
pi_97555695
Vandaag ook weer braaf mijn boterhammetjes weggewerkt, alle lekkernijen ontwerken..

Grote pluspunt is wel dat ik nu 5 weken een project hebt op de Uni op het lab, in een gebouw wat eigenlijk gesloopt gaat worden en waar nog maar superweinig mensen in aanwezig zijn.. Gevolg is dat de kantine hier gesloten is omdat die zwaar verlies draaide en ik dus ook niet in de verleiding kan komen tot kroketten, frikandellen etc.. ;)

Enige verleiding aanwezig zijn nu nog de snoepautomaten, maar die weet ik vrij goed te negeren.. :)
pi_97562250
Ik weet eigenlijk altijd snoepautomaten en kantines wel aardig te negeren. Om een of andere reden val ik dan toch weer niet af, terwijl ik dan echt niet bijzonder veel eet.

Vrijdagmiddag een lange rit fietsen, wie weet brengt dat m'n vetverbranding nog weer wat op gang.

Wat me overigens wel van mezelf tegenvalt is dat de Wii nog steeds onaangeraakt in de kast staat... Eerst maar eens de batterijen van dat balance board opladen. Heb er wel zin in, maar eigenlijk nooit op het moment dat ik er iets mee zou moeten doen :{
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:38:45 #106
62913 Blik
The one and Only!
pi_97562891
Bedenk je ook dat veel trainen ook zorgt voor meer spieropbouw op de korte termijn, op de langere termijn gaat je verbranding omhoog en zou je moeten afvallen
pi_97571500
Heb eens zitten rondlezen op het web en wat wel interessant lijkt is een beloningssysteem. Denk dat ik mezelf maar eens moet belonen met het (in het RW topic) geshowde NetApp wielertenue :)

Dus hard aan de slag! :D
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:08:18 #108
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_97571599
Succes! Ik doe morgen ook een duurtraining. Al doe ik niet mee met de challenge.
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:05:07 #109
153506 Captain_Fabulous
pi_97572369
Gisteravond woog ik 115.6 op de sportschool. Trouwens, ik kan de sheet niet bewerken...m'n gewicht van vorige week staat er ook nog niet in!

[ Bericht 53% gewijzigd door Captain_Fabulous op 01-06-2011 09:10:41 ]
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:08:37 #110
153506 Captain_Fabulous
pi_97575330
Ik heb geloof ik de grafiek een tikje vernaggeld...
pi_97578403
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb geloof ik de grafiek een tikje vernaggeld...
Wel wat. Google Docs snapt geen komma's, daar moet je een punt gebruiken ;) En je had een heel ander type grafiek ingesteld. Nie meer doen he! :+
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:49:47 #112
153506 Captain_Fabulous
pi_97578515
Hey, ik werk in de IT, ik heb dus overal verstand van :+ :+ :+ :+
pi_97580545
Morgen weer een extra gratis lange fietsdag! 's Avonds lekker voetballen!

Beste dagen :)
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:50:59 #114
153506 Captain_Fabulous
pi_97580645
Moet donderdag of vrijdag het dak op even wat afmaken, maar de andere dag ga ik een lekker end fietsen! Weekend voorspelt vooral zondag veel regen, hopelijk gaat zaterdag meevallen!
pi_97612379
Vanochtend heel evn gespiekt om te zien hoe het gaat. Kort gezegd: Het gaat super :)
  zaterdag 4 juni 2011 @ 02:23:59 #116
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_97686791
Ik fiets inmiddels bijna een jaar en ongeveer 12 kilo afgevallen (van plusmin 100 naar 88 nu). Hoeveel ik ook fiets, ik word maar niet lichter! Er is zoveel spiermassa bijgekomen :/
(Voor de volledigheid, ik ben 1m85)
pi_97688574
Fietsen is inderdaad fantastisch voor aanvulling van de spiermassa in de benen.

Vandaag weer even gespiekt en ben terug bij af. Ik vertrouw die weegschaal niet meer zo, ik denk dat ik maar op afmetingen de wedstrijd ga uitspelen hier. Ik heb vandaag m'n dumbells er weer bij gezocht, even die armen straktrekken en wat extra spiermassa erbij in de armen kan ook geen kwaad. Heb nu vanaf maandag in m'n agenda staan dat ik iedere avond een uurtje moet sporten dus dat is ook wel prettig voor de vorderingen vermoed ik.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:51:38 #118
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_97702529
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 07:18 schreef Freddeh het volgende:
Fietsen is inderdaad fantastisch voor aanvulling van de spiermassa in de benen.

Vandaag weer even gespiekt en ben terug bij af. Ik vertrouw die weegschaal niet meer zo, ik denk dat ik maar op afmetingen de wedstrijd ga uitspelen hier. Ik heb vandaag m'n dumbells er weer bij gezocht, even die armen straktrekken en wat extra spiermassa erbij in de armen kan ook geen kwaad. Heb nu vanaf maandag in m'n agenda staan dat ik iedere avond een uurtje moet sporten dus dat is ook wel prettig voor de vorderingen vermoed ik.
Iedere dag een uur sporten zet inderdaad wel wat zoden aan de dijk. Is toch wel belangrijk om, als je veel fietst, toch wat aandacht te besteden aan het bovenlichaam. Laatst was ik een dagje surfen en heb 3 dagen spierpijn gehad van al het peddelen, haha!
pi_97732747
Weer een beetje afgevallen. Motiverend om resultaat te zien :)
  zondag 5 juni 2011 @ 14:59:34 #120
275429 scoloo
Just Popeye the Sailorman
pi_97737244
Bij wie moet je opgeven? Ik denk er sterk over na om ook mee te doen! Lijkt me een leuke challenge en ik kan die 10 kilo ook wel missen..... als kiespijn eigenlijk ;)
Als je zegt wat je doet, moet je ook doen wat je zegt!
  zondag 5 juni 2011 @ 15:09:40 #121
308981 Narcotical
Best in the World
pi_97737680
Hier in dit topic.. ;).

Freddeh kan je dan eventueel in de OP erbij zetten en toegang geven tot het spreadsheet geloof ik..
Heb ik ook toegang toe maar weet niet of ik jou ook toegang kan geven.. ;)
  zondag 5 juni 2011 @ 15:11:17 #122
275429 scoloo
pi_97737741
Ok mooi! Eerst vanavond mijn gewicht es opmeten en dan meld ik me dan officieel aan! Bedankt!
pi_97753359
:D Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Eens kijken of de Wii nog opstart :)
pi_97755465
Wilde vandaag nog even fietsen om morgen weer op een beter gewicht uit te komen. Begint het na een kwartier te regenen. Wist niet hoe snel ik moest omkeren en droog thuis te komen. Dat wordt nog wat morgen.
pi_97756000
Ik ben ook niet helemaal lekker bezig wat sporten betreft hoor. Af en toe baal ik wel dat ik toch blijkbaar nog zoveel mensen ken. Heb nu in een maand al 3 verjaardagen en etentjes gehad dus ik denk niet dat ik morgen afgevallen ben weer.
Maar toch, eindelijk eens de Wii opgestart en toch maar weer eens iets gedaan wat betreft lichaamsbeweging. Ik wil dit eigenlijk iedere dag dat ik niet fiets vol proberen te houden, ook omdat er wel geinige oefeningen tussen zitten voor je bovenlichaam.
Misschien dat ik dit verplaats naar de ochtend voor ik douche en eet. Op die manier geef je je stofwisseling een boost schijnt het, lijkt me wel wat om dat in de praktijk eens te testen.
  zondag 5 juni 2011 @ 21:32:19 #126
308981 Narcotical
Best in the World
pi_97758622
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:46 schreef hetgrotesucces het volgende:
Wilde vandaag nog even fietsen om morgen weer op een beter gewicht uit te komen. Begint het na een kwartier te regenen. Wist niet hoe snel ik moest omkeren en droog thuis te komen. Dat wordt nog wat morgen.
Pussy.. :P (Nee grapje :)) Heb wel vandaag een kleine 3 uur in de regen gereden.. 76 km weggetrapt.. Tot nu toe mn beste tocht ooit.. :). Hoop morgen op een mooi resultaatje.. ;)
pi_97760332
Morgen weer een weegpuntje. Ben enorm benieuwd, maar verwacht dat ik inmiddels tegen de 95kg loop...
pi_97774816
Ben redelijk opgelucht nu, vanochtend nog even op de Wii gestaan, die gaf aan 93.5 ipv de 95 die ik verwachtte. Vanochtend dus een half uur hardgelopen (weliswaar op de Wii, maar heb het toch ff gedaan) en voelde erg lekker. In de auto net ontbijt gehad en dan vanavond nog een half uurtje oefeningen voor het bovenlichaam doen. Vond het wel vroeg vanochtend, om 5:50 eruit, maar dat is maar een kleine prijs om te betalen straks als mijn 10kg eraf is.

Nog 9.5 te gaan :)
  maandag 6 juni 2011 @ 09:49:10 #129
275429 scoloo
pi_97776431
Netjes. 10 voor 6 :D dat doe ik je niet na. Ok ik doe nu officieel mee.
Startgewicht : 87.1

Vanmiddag stap ik weer even op de fiets voor ong 50 km denk ik. Het is hier in Drenthe nou heerlijk weer om te fietsen!
pi_97776546
Ik heb je er bij gezet :)

Ik ga overigens al jaren om 6 uur m'n bed uit, dus ben wel wat gewend. En 's avonds wil ik om 22:00 in bed liggen, dus om 21:30 m'n eten voor de volgende dag vast klaarmaken enzo, scheelt de ochtend erna nogal tijd.

Waar in Drenthe zit je?
  maandag 6 juni 2011 @ 09:56:50 #131
275429 scoloo
pi_97776575
Assen. Kijk dat scheelt natuurlijk al. Dan heb je een bepaald ritme hé.
pi_97776622
Assen, lekker dichtbij de plek waar ik heel misschien wonen ga. Kom ik na a.s. woensdag nog even op terug. Wie weet heb je een trainingsmaatje ;)
  maandag 6 juni 2011 @ 10:07:56 #133
308981 Narcotical
Best in the World
pi_97776772
Vanmorgen m'n weegmomentje gemist, maar ik voelde me dan ook net een zombie.. Begin nu pas enigszins wakker te worden.. :'). Zal me morgenochtend even wegen, kan ik meteen zien wat het resultaat van gister 75 km fietsen en vanavond spinnen is.. :).
  maandag 6 juni 2011 @ 10:40:35 #134
153506 Captain_Fabulous
pi_97777516
Heb van het weekend op het dak gestaan voor een reparatie, en m'n kuitspier verrekt of overbelast...in elk geval loop ik mank, dus even niet fietsen, morgen maar naar de sportschool om te wegen en alleen gewichten-werk te doen.
pi_97779044
Balen man :{
  maandag 6 juni 2011 @ 12:15:23 #136
153506 Captain_Fabulous
pi_97780625
Je kent me, goed met domme blessures...voelt alsof het met een par dagen rust over zou moeten zijn gelukkig, dus deze week maar wat aangepast trainen, en de kuit ontzien.
pi_97782595
Voel m'n kuiten van vanochtend half uurtje hardlopen ook wel. Misschien als ik zo door ga dat ik op 2/9 juli minder last van kramp heb ;)
pi_97784955
Vanmorgen ff op de weegschaal; 84.3! *O*

Dat zal waarschijnlijk ook wel even de laatste vooruitgang zijn. Zaterdag op vakantie en hoewel ik wel van plan ben te gaan duiken, snorkelen, fietsen en wandelen ga ik vooral niet op de calorieën letten :)

Ben nu al benieuwd hoe de zaken er over 3 weken voor staan.. :P
pi_97785339
Hehehe, tegen de tijd dat jij terug bent van vakantie zit ik onder jouw huidige gewicht. Als jij niet voorzichtig bent zit zelfs Fab onder jouw gewicht :+
Waar ga je precies heen? Iets met duiken klinkt als een warm land.
pi_97786133
Naar Sicilië. Klein eilandje voor de kust bij Trapani; Favignana :)
pi_97786274
Stoer :) Ik heb nog helemaal geen vakantie geplanned voor dit jaar. Is ook nog even de vraag of dat uberhaupt doorgaat, kan zijn dat ik straks klusvakanties mag gaan plannen in m'n eigen huis :+
pi_97790973
Had me gister even gewogen: onveranderd 85,5. Valt nog mee, want afgelopen week niet echt strikt aan mijn dieet gehouden, 2 keer bbq... Maar wel de een paar dagen klussen aan de boot en dat is toch anders dan de hele dag achter de pc werken. Vanavond even een stukje fietsen, een uurtje ofzo.
  maandag 6 juni 2011 @ 19:36:04 #143
275429 scoloo
pi_97800629
Zo vandaag in plaats van 50 maar even 85 km gemaakt. Alleen een beetje te enthousiast begonnen waardoor het eind van de rit best pittig was. En ook nog een heerlijk stortbuitje meegepakt ;) voor de rest was het heerlijk. Morgen nieuwe schoentjes ophalen en een goede zonnebril en deze man kan er weer helemaal tegen :9
  dinsdag 7 juni 2011 @ 06:59:35 #144
308981 Narcotical
Best in the World
pi_97827570
Hmm, ook hier onveranderd sinds vvorige week..Helaas..
pi_97828168
Volgens de Wii ben ik juist 0.1 aangekomen vandaag :+ Da's wel knap omdat ik gisteren totaal niet heb lopen snoepen, en wel een half uur heb hardgelopen. Vanochtend ook weer een half uur hardgelopen, voel het wel in m'n kuiten nu. Maar goed, gewoon doorgaan, die worden vanzelf sterker :) Voor je het weet loop ik een marathon :+
  dinsdag 7 juni 2011 @ 09:40:37 #146
275429 scoloo
pi_97829535
Even flink poepen en het is er weer af :P zijn er hier ook nog mensen die maandag de elfstedentocht op de fiets gaan doen?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:04:41 #147
153506 Captain_Fabulous
pi_97830139
Die tocht is altijd zo snel vol, en zo druk...hoe vroeg start je?
Zal me vanavond weer wegen op de sportschool, benieuwd!
pi_97831251
Fab, gisteren niet wezen sporten dan?

Scoloo, flink poepen lost het idd wel op, maar voor je gevoel is het toch fijner als je afvalt zonder te poepen ;)

M'n kuiten begin ik nu wel behoorlijk te voelen zeg. Traplopen doe ik vandaag niet meer, dan maar heel de dag de lift. Heb de auto direct voor de uitgang staan, da's wel ideaal :+
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:05:12 #149
153506 Captain_Fabulous
pi_97831668
Wegens die kuitblessure heb ik gespijbeld, ga vanavond weer naar het buikspieramrtel lesje
pi_97833447
Ik doe nu ook buikspieren, maar heb gisteravond overgeslagen. Doe normaal nooit zoiets, en heb nu waanzinnig pijnlijke spieren ook langs m'n onderste ribben. Gaat ook wel weer over uiteraard, maak me er dus niet zo druk over. Ben overigens ook m'n armen een workout gaan geven, in eerste instantie alleen biceps.
Komende week wil ik gaan uitbreiden in m'n armspiertraining, dan wil ik ook m'n schouders, triceps en onderarmen gaan doen. Nog even kijken wat hier goede oefeningen voor zijn :)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:38:52 #151
275429 scoloo
pi_97834424
Daar heb je gelijk in het voelt beter om zonder af te vallen. Ja ik heb er nog niet eerder aan mee gedaan maar ik geloof je gelijk als je zegt dat het druk is. Ik start om half 8. Beetje laat maar ja dat is ook mijn eigen schuld want ik heb het kaartje wat te laat geregeld.
pi_97845286
Ik meet mezelf ook regelmatig op, dat zegt meer dan gewicht alleen.. ik ben een paar weken van 85 naar 88-89 gegaan, maar ik werd wel dunner. Ik deed toen wel veel krachttraining en at relatief veel eiwit.
Vanavond even een stukje door het bos raggen, gister was het hier geen fietsweer..
pi_97864413
Ik heb nog geen omvang ofzo opgemeten en laat dat wel even zitten voor volgende week. Nu eerst maar eens slapen, morgenochtend maar eens kijken of m'n kuiten een half uur hardlopen toelaten en daarna lekker huisje kijken. Ben erg benieuwd wat dit gaat brengen, ik hoop dat het is wat we zoeken en dat het allemaal doorgaat. Kan ik later dit jaar hardlopen in de Friese Wold :D
  woensdag 8 juni 2011 @ 08:51:30 #154
153506 Captain_Fabulous
pi_97875850
Gisteren was de kuit al een stuk minder pijnlijk, en ik kon er 20 minuten mee op de hometrainer zonder problemen, al ging ik niet voluit, 75% inspanning zeg maar, maar goed, die 20 minuten beweging heb ik wel meegepakt, en daarnaast weer buikspierklas, en met gewichten gespeeld, dus braaf geweest :+
Gewicht was 114,8 volgens de weegschaal op de gym!
  woensdag 8 juni 2011 @ 09:56:17 #155
153506 Captain_Fabulous
pi_97877109
Met dit schema, heb ik in oktober voor het eerst sinds....eh lang geleden...weer een gewicht van twee cijfers ipv drie. Dat zou wel leuk zijn, met de chalenge ben ik nog steeds boven de 100 kilo. 99 voelt toch leuker :7
  woensdag 8 juni 2011 @ 10:56:03 #156
275429 scoloo
pi_97878714
Dat komt vast wel goed! Is het bij jullie ook allemaal zulk schijt weer? Ik wacht maar even tot vanmiddag af en anders wordt het toch gewoon in de regen fietsen..... niet heel veel trek in eigenlijk.
  woensdag 8 juni 2011 @ 19:57:30 #157
275429 scoloo
pi_97901634
Zo het klaarde vanmiddag op :) dus toch nog even de fiets gepakt en een rondje van 35km gemaakt.
pi_97902342
Goed bezig Fab :)

Vandaag niet helemaal volgens 'de regels' geleefd. Was een wat rare dag, ben wezen kijken naar een huis en heb tussendoor wel een en ander gesnoept en vermoed iets aan te zijn gekomen.
Kuiten doen nog steeds pijn, meer dan gisteren zelfs. Morgenochtend denk ik alsnog weer hardlopen met die Wii, het bevalt me goed hoewel het pijn doet. Straks nog een minuut of 20 met de dumbells in de weer.
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:15:11 #159
153506 Captain_Fabulous
pi_97902515
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:11 schreef Freddeh het volgende:
hardlopen met die Wii, het bevalt me goed hoewel het pijn doet.
Fout, moet zijn:
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:11 schreef Freddeh het volgende:
hardlopen met die Wii, het bevalt me goed omdat het pijn doet.
:+ :+ :+
pi_97902910
Kan ook... kan ook... Maar ik hou niet zo van pijn. Hoewel, misschien ook wel. Door die pijn voel je dat het werkt :)
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:23:59 #161
275429 scoloo
pi_97903010
hahah ja inderdaad! Ik heb het niet zo op hardlopen, in het verleden vaak geprobeerd maar het is niet voor mij weggelegd. Dan ga ik liever ernaast roeien.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:25:56 #162
153506 Captain_Fabulous
pi_97907701
Ik KAN niet hardlopen tot ik onder de 100 kilo zit, zou m'n knieen gelijk aan gort helpen als ik het nu deed.
pi_97908121
Ik blijf hardlopen tot ik op 85 zit....

...Nah, ik blijf denk ik altijd hardlopen :) Als m'n nieuwe huis doorgaat kan ik binnen 1 minuut in het Friese Wold zijn en daar zo lang hardlopen als ik zelf wil. Je kan daar een route lopen/fietsen van ruim 200km zonder dat je het bos uit gaat, en zonder dat je érgens je pad kruist :D
En hoewel ik hardlopen eigenlijk best leuk vind, wil ik toch weer méér gaan wielrennen. Ik vind het gewoon tof. Ik wil 120km kunnen fietsen met anderen bij gemiddelde snelheden van 35km/u. Ik mis het.
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:48:18 #164
275429 scoloo
pi_97932951
Ja als je der plezier aan hebt is het alleen maar beter natuurlijk. Dat is nou wat ik ook wil met wielrennen. Gewoon dat heerlijke gevoel op de fiets. En dan natuurlijk met een lekkere snelheid.

@ fab : dat is wel vervelend. Ga je als je der onder zit wel hardlopen dan?
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:52:01 #165
153506 Captain_Fabulous
pi_97933074
Zodra ik het vertrouw qua gewicht ga ik mezelf een goed paar schoenen laten aanmeten ja, ik heb vroeger wel hardgelopen, en vond het heerlijk. Rond Hilversum ligt een heleboel hei en bos waar het goed lopen is, dus daar kijk ik best wel naar uit...
pi_97934781
ik wil ook meedoen! ik heb alleen geen weegschaal, mag het dan in maten broek die verminderen? Op dit moment zal ik iets van 85 kg wegen, veel te veel dus (ik ben 1.80 en vrouw)! Ik fiets op dit moment veel op de mountainbike, maar ik ben verslaafd aan fris en lekker eten. Ook snoep ik maar al te graag en gaan er dingen per zak doorheen ;( . Discipline dus.
Ik ga over minder dan 1 week naar een festival om te werken met een afwijkend eet en slaapritme.
Zo begint iedereen pas rond een uur of 12 met opstaan en gaan we door tot de late uurtjes. Mijn idee was dan te ontbijten (11:00) met muesli en yoghurt, tussendoortje en dan om een uur of 6 te lunchen met avond eten. 'S avonds om een uur of 10 te dineren met brood.
Na de 'lunch' even een half uur uitbuiken en daarna een half uur of uur op de fiets te stappen.
Waar ik tegenaan loop is dat ik van brood honger krijg, graag zou ik tips ontvangen over hoe ik het knagende gevoel kan remmen. Ik wil eigenlijk weer terug naar 65 kg, ik weet dat het onrealistisch is maar elke kilo is er 1!

Van dinsdag tot 2,5 week later zondag ben ik in hartje Rotterdam (nabij de Euromast) te vinden, dus als er een fietsmaatje zou zijn leuk! Daarna reis ik af naar Scheveningen in het westbroekpark en wil daar ook een fietsmaatje hebben. (ook kom ik nog in hartje Utrecht en de rivierenbuurt in Amsterdam)

Kortom als iemand leuke/mooie routes weet (15 a 30 km) Ik zie ze graag. Fietsmaatjes zijn ook welkom
pi_97936102
Hardlopen is alleen leuk als je het met minstens 10 anderen + een voetbal doet :P
pi_97936416
Dat Friese Wold ziet er trouwens mooi uit Freddeh! ^O^ Had er echt nog nooit van gehoord. Friesland ziet er in m'n hoofd heel anders uit :)
pi_97937786
@ freddeh: mooi gebied lijkt me. Ik heb zelf vroeger in de kop van overijssel gewoond, is daar vlakbij als ik me niet vergis. Soms ga ik nog wel es terug en het valt me altijd op relaxt daar alles gaat. Veel minder jachtig allemaal dan hier in de randstad. Ik mocht zelf altijd graag fietsen in havelte en de woldberg.. Maar dan wel MTBen.
Ik had dinsdag ook nog even gefietst in soest. Mooie MTB route daar.
pi_97972277
Hey, kan ik nog meedoen hier?

Ben net 10 kg afgevallen, maar er moeten er nog zeker 10 af.
pi_97973053
Ja hoor, tuurlijk kun je nog meedoen. Laat me je gewicht even weten, dan zet ik je er bij in het overzicht.

Piepkuiken21, ik zet jou ook in het overzicht. Ik had overigens graag een ritje willen maken met je, maar zit momenteel met een studie die nog even vlug af moet. Heb ook pas volgende week zaterdag eventjes tijd, vind dat wel erg last minute ;)
pi_97973338
Ik heb zelfs de historie nog:

5/23/2011 90,1
5/30/2011 88,4
6/6/2011 87,1

In januari begonnen op 97, mijn uiteindelijke streefgewicht is onder de 75, maar dat zal nog zeker een jaar duren. Wat is jullie planning zo'n beetje?
pi_97973491
Ik heb niet echt een planning, maar wil gewoon die 10kg kwijt. Hoe maakt me niet echt uit, maar ik wil het wel dit jaar nog kwijt, liefst tegen het einde van de zomer.

Fantastisch eigenlijk, totaal willen we nu dus al 100kg kwijt met z'n allen :D
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:06:41 #174
275429 scoloo
pi_97973778
Ja mooi gewicht idd nou je dat zo zegt. Ik hoop dat we het allemaal halen. Dat zou helemaal supervet zijn. Nou denk ik wel dat het goed werkt om aan zown challenge meedoet. Geeft wat drijfkracht. Bij mij wel tenmiste.
pi_97974547
Maakt het wat competitiever he :) Soort van wedstrijd wie het eerst klaar is.
pi_97974611
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:06 schreef scoloo het volgende:
......Dat zou helemaal supervet zijn........
Dat is juist niet meer de bedoeling, toch? ;)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:36:01 #177
275429 scoloo
pi_97974848
Excuus dat zou echt supermager zijn :9 ook niet echt een fijne verwoording :9 superslank! Dat is het juiste woord.
pi_97975019
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:36 schreef scoloo het volgende:
Excuus dat zou echt supermager zijn :9 ook niet echt een fijne verwoording :9 superslank! Dat is het juiste woord.
Superstrak 8-)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:41:16 #179
275429 scoloo
pi_97975065
Ja dat is nog beter :Y Lijkt me wel een genot zeg als het eraf is. Ben men hele leven al wat te zwaar.
pi_97975135
ooit was ik 60 kg bij 1m84.....had ik toen maar wat meer getraind, was ik een superklimtalent geworden :P
pi_97975186
Ik was ook altijd al dik. Werd op de basisschool al gepest omdat ik chubby was. Helaas een familiekwaaltje, te langzame schildklier. Omdat ik zo werd gepest durfde ik me niet in zwembroek te vertonen, zwemmen was dus geen optie. Uberhaupt was sporten geen optie, want ja... korte broeken enzo he. Altijd het gevoel dat je enorm voor lul loopt terwijl dat uiteindelijk helemaal niet zo was. En mensen zien het, als jij je ongemakkelijk voelt, ze gaan je alleen maar erger pesten wat je probleem alleen maar erger maakt.

Zo, genoeg levensgeschiedenis van een dikkertje :+ Tijd om er wat aan te gaan doen, toch?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 12:56:34 #182
275429 scoloo
pi_97977846
Jep zo is het maar net. Trainen tot je er bij neer valt. En als het er eenmaal af is dan ben je maar wat blij dat je zoveel hebt getraind.
pi_97977941
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:47 schreef Freddeh het volgende:
Ja hoor, tuurlijk kun je nog meedoen. Laat me je gewicht even weten, dan zet ik je er bij in het overzicht.

Piepkuiken21, ik zet jou ook in het overzicht. Ik had overigens graag een ritje willen maken met je, maar zit momenteel met een studie die nog even vlug af moet. Heb ook pas volgende week zaterdag eventjes tijd, vind dat wel erg last minute ;)
Waar woon je ergens in het land?

Ik heb overigens gisteren 30 minuten geskatet en 23 kilometer gefietst op de mountainbike (60 minuten). Ik hoop vanavond nog wat te kunnen doen maar ik heb het druk vandaag gezien er een opening is bij ons in het theater.
pi_97978499
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:56 schreef scoloo het volgende:
Jep zo is het maar net. Trainen tot je er bij neer valt. En als het er eenmaal af is dan ben je maar wat blij dat je zoveel hebt getraind.
Zo is het. Deze week weinig kunnen trainen, wel woensdag een uurtje gespind en 2x avondvierdaagse gelopen, vanavond ook weer (is ook beweging natuurlijk). Morgenochtend ff krachttraining, zondag weer lekker fietsen, eindelijk mijn nieuwe fiets eens goed inrijden :) .
pi_97996701
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:59 schreef piepkuiken21 het volgende:

[..]

Waar woon je ergens in het land?

Ik heb overigens gisteren 30 minuten geskatet en 23 kilometer gefietst op de mountainbike (60 minuten). Ik hoop vanavond nog wat te kunnen doen maar ik heb het druk vandaag gezien er een opening is bij ons in het theater.
Ik zit in Dordrecht, dus wel redelijk in jouw richting.

Zometeen nog even de trainingsbroek aan en een shirtje, nog een flink stuk hardlopen. Zit te denken over 15km op de Wii 8-)
pi_98003453
Zo... Net ff bijna 400kcal verbrand.
pi_98016108
Zo, weer 246kcal verbrand. Vandaag maar eens kijken wat er aan te passen is in de workout voor m'n bovenlichaam.
pi_98017814
ik doe ook vaak spinning oefeningen op de fiets, hoewel mensen dan wel raar kijken ;-). Leunend opdrukken als ik op de trein wacht
pi_98017948
Onderweg kun je zo waanzinnig veel dingen doen om je lichaam extra aan het werk te zetten. Normaal gesproken doe je het alleen niet, omdat je toch wel een beetje bang bent voor hoe mensen naa rje kijken ;)
  zaterdag 11 juni 2011 @ 11:15:48 #190
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_98018193
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 10:53 schreef piepkuiken21 het volgende:
ik doe ook vaak spinning oefeningen op de fiets, hoewel mensen dan wel raar kijken ;-). Leunend opdrukken als ik op de trein wacht
Dat vind ik wel een beetje lame hoor, ga dan lopend de zaterdagse boodschappen doen met 2 grote boodschappentassen in iedere hand. :{w
pi_98018649
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 11:15 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een beetje lame hoor, ga dan lopend de zaterdagse boodschappen doen met 2 grote boodschappentassen in iedere hand. :{w
Ik weet niet wat jij verstaat onder een grote boodschap, maar ik ga dat niet doen :')
  zaterdag 11 juni 2011 @ 12:17:55 #192
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_98019527
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 11:39 schreef Freddeh het volgende:

Ik weet niet wat jij verstaat onder een grote boodschap, maar ik ga dat niet doen :')
Dan loop je toch 2x O-) hoef je schouders niet meer te trainen
pi_98020445
Ha, heb ik net gedaan, boodschappen. Idd 2x gelopen omdat ik mijn portemonnee vergeten was :')
pi_98020753
Zijn ook bonuscalorieën toch? :)
pi_98101998
13-6: 86,5 kg :)

Gezond gewicht komt in de buurt.
pi_98102363
Pff... Ben weer aangekomen :{
  maandag 13 juni 2011 @ 09:43:54 #197
308981 Narcotical
Best in the World
pi_98102682
Ben op dit moment niet thuis dus zal morgen even thuis wegen.. Ben er wel bang voor dat er niks af is, aangezien ik maandag voor het laatst gesport heb en gister een BBQ had..
pi_98104553
Och, een keer goed zondigen is wel goed, houdt de spijsvertering lekker op gang ;)
pi_98105465
193 met 73 kg. meld zich :')

Ga ik beter worden in de bergen als ik meer afval :@?
  maandag 13 juni 2011 @ 12:06:32 #200
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_98105780
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:56 schreef Kandijfijn het volgende:
193 met 73 kg. meld zich :')

Ga ik beter worden in de bergen als ik meer afval :@?
Nee dan waai je van de weg af
pi_98106925
quote:
6s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:06 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nee dan waai je van de weg af
Rasmussen hield zich aardig staande :7 B-)

Succes aan alle afvallers hier gewenst, wielrennen is een mooi middel hiervoor O+ :*
  maandag 13 juni 2011 @ 12:39:52 #202
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_98110344
quote:
:'( :{w
  dinsdag 14 juni 2011 @ 06:53:24 #204
308981 Narcotical
Best in the World
pi_98146040
Helaas weer niet afgevallen, 96.5 vandaag..
pi_98148571
Had me van het weekend even snel gewogen. Normaal weeg ik me altijd 's ochtends en met alleen boxer aan. Nu had ik me na het avondeten gewogen met kleren en ik woog 86 kg. Ik denk dat ik wel afgevallen ben, alleen weet ik niet precies hoeveel. Ik denk dat ik nu ongeveer 85 weeg.

En aan alle mensen die niet afvallen, maar toch dieten: Gewoon volhouden! Toen ik net begon met fietsen krachttraining en anders eten kwam ik ook aan, ik ging van 85 naar 88, maar ik ben wel dunner geworden in de tussentijd! Vetpercentage ging wel omlaag en dat is eigenlijkkhet belangrijkste. Ik houdt mijn dieet nog steeds vast en nu begin ik goed af te vallen. gaat niet extreem snel, maar hopelijk is het resultaat blijvend.

[ Bericht 44% gewijzigd door the85mc op 14-06-2011 10:27:48 ]
pi_98149182
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:18 schreef the85mc het volgende:
En aan alle mensen die niet afvallen, maar toch dieten: Gewoon volhouden! Toen ik net begon met fietsen krachttraining en anders eten kwam ik ook aan, ik ging van 85 naar 88, maar ik ben wel dunner geworden in de tussentijd! Vetpercentage ging wel omlaag en dat is eigenlijkkhet belangrijkste. Ik houdt mijn dieet nog steeds vast en nu begin ik goed af te vallen. gaat niet extreem snel, maar hopelijk is het resultaat blijvend.
:Y inderdaad. Toen ik begon met krachttraining ben ik ook hopeloos lang blijven hangen op de 94kg. Gewoon vol blijven houden, en uiteindelijk begon die weegschaal toch gestaag te dalen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:36:51 #207
153506 Captain_Fabulous
pi_98152368
Van het weekeinde niet kunnen trainen omdat ik alleen was met m'n dochtertje en dus niet weg kon, maar eens zien hoe de weegschaal vanavond gat staan, ben bang dat ik aangekomen ben. En ik ben m'n sportbroek volgens mj vergeten...maar ze hebben altijd wel een paar (gewassen)exemplaren liggen die vergeeten zijn, dus maar even vragen aan de balie vanavond.
pi_98156696
Had vandaag willen fietsen naar huis, maar dat komt er niet van omdat ik een stapel dozen moet halen bij m'n schoonzus thuis :{ Vanavond maar weer een extra lange krachttraining sessie. Doe nu alleen nog maar m'n biceps, maar wil dus vanaf vandaag uitbreiden. Wat denken jullie wat ik er bij moet gaan doen?

1. buik
2. schouders
3. triceps
4. onderarm
5. borst
pi_98156782
Ik start met krachttraining eerst met grote spiergroepen, dus rug en buik eerst, dan opdrukken en optrekken daarna dumbelltraining dus bi en triceps..
pi_98156869
Ik deed in eerste instantie ook nog wel wat korte buikspieroefeningen, met name op de Wii (wat een fantastisch ding is dat zeg ;) ). Denk dat ik de buikspieren er maar bij ga pakken.

Hoe ver moet ik gaan? Tot het echt niet meer gaat? Of tot het nog wel gaat maar ik het begin te voelen? Weinig ervaring met spieroefeningen, dus heb werkelijk geen idee...
pi_98157710
Ik doe zo''n standaard rondje waarbij je alle spiergroepen zo'n beetje traint, met van die automatisch apparaten die je trainingsgegevens bijhouden.

Daarnaast doe ik minimaal 1x per week in een groepje een buiksprierkwartier mee onder begeleiding van een trainer. Deze oefeningen doe ik los thuis ook nog wel eens. Op zich mag je die best voelen ;)
pi_98158162
Ik heb nu een paar keer gehad met die buikspieroefeningen op de Wii dat de volgende dag lachen zelfs pijn deed. Ik vraag me dan altijd af of je niet té ver bent gegaan.
pi_98158402
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:26 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb nu een paar keer gehad met die buikspieroefeningen op de Wii dat de volgende dag lachen zelfs pijn deed. Ik vraag me dan altijd af of je niet té ver bent gegaan.
Nee, dat hoort zo ;)

Eerste keer dat ik op de sporschool meedeed met buikspierkwartier, zeiden ze nog: "Je zult morgen wel spierpijn hebben". Ik had de volgende morgen nergens last van, maar 's-avonds begon het :{ . Maar dat wordt bij wekelijks herhalen beduidend minder, kan ik je melden :)
pi_98159049
Hm... Dan ga ik vanavond maar eens flink aan de gang voor m'n buikspieren. Heb overigens nog geen echte spierpijn gehad in m'n biceps, dus dat kan ook nog wel iets extremer.

Wat is dan handig, minder gewicht en meer reps/sets, of juist meer gewicht en minder reps/sets?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:18:40 #215
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_98160619
Toevallig gisteren na lange tijd eindelijk eens de remblokjes van mn racefiets vervangen. De andere staat al een jaar met lekke banden. In de tussentijd mn beide ligfietsen gebruikt maar daar schijn je juist weer een pens(je) van te krijgen terwijl dat ding juist weg moet.

Ik ben wel benieuwd naar een trainingsschema? Verder doe ik niet aan sporten.
Ook hoi !
pi_98160927
Ik ben nog een trainingsschema aan het opbouwen, ik kan je daar dus niet echt mee helpen. Ik probeer ook meer te fietsen en het lukt gewoon iedere keer weer niet. Er is gewoon altijd wel wat.
Ben nu aan het brainstormen hoe ik al mijn spullen meekrijg op mijn fiets, zonder dat ik 50km met een rugzak hoef te fietsen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:13:51 #217
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_98162871
Tja, bagagerekjes maken. Ofwel middels bagagedrager achter, anders met van die tassen die naast je voorwiel hanger.
Ook hoi !
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:58:46 #218
308981 Narcotical
Best in the World
pi_98164576
Ik weet dat je in het begin van het dieten eerst niet echt afvalt, maar daar ligt het in mijn geval nu niet aan.. Ik heb in de afsluitende weken van het collegejaar elk jaar een practisch dingetje wat betekent dat ik een paar weken lang van 9 tot 5 in een lab ben te vinden. Daarbij moet ik ook nog ruim 1.5 uur heen en 1.5 terugreizen, dus ik ben zo'n 12 uur per dag van huis.. Combineer dit met de weinige mogelijkheden tot sporten en enkele BBQ's en 2 keer uit eten, resultaat: Niet afgevallen.. ;).

Over een kleine 3 weken begint de zomervakantie, dan kan ik eindelijk de trainingsarbeid eens flink omhoog knallen.. Zie er nu al naar uit :)
pi_98169278
Mijn trainingsschema:
2x per week uurtje fitness/krachttraining
1x per week uurtje spinning
1 a 2 x per week 1-3 uur fietsen (hangt van de beschikbare tijd af)

Verder alles een beetje matigen, minder alcohol, weinig tussendoortjes en ik probeer wit brood zoveel mogelijk te mijden. Hiermee ben ik sinds januari ruim 10 kilo afgevallen. Ik merk wel dat ik af en toe blijf hangen op een bepaald gewicht en dan even extra streng moet zijn om resultaat te bereiken.
pi_98169391
En ja, lange dagen met veel reistijd zijn voor mij de voornamelijke oorzaak geweest van het omhooglopen van de weegschaal.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:00:58 #221
308981 Narcotical
Best in the World
pi_98170304
Ik wil, wanneer ik daar tijd voor heb de trainingsarbeid opkrikken naar 2x per week spinning en een andere groeples om het bovenlijf ook wat meer aan te pakken, denk zelf BodyCombat.. Daarnast 2 a 3 keer per week een mooi stuk fietsen :)
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:24:57 #222
153506 Captain_Fabulous
pi_98191164
Goed, de weesgchaal wees 113,8 aan, dus weer gewicht kwijt. Maar toen ik vroeg hoe betrouwbaar dat ding eigenlijk was, zij de trainster, 'oh, helemaal niet, 1 van de voetjes is half weg dus hij meet niet nauwkeurig, ik ga het deze week repareren'. Dus...als ik volgende week opeens een ander gewicht heb, zal het me niet verbazen. Anyway, moest overwerken dus pas laat naar de gym, even in de gewichten gehangen en daarna een 20 minuten zelf op de spinfiets gegaan, zo fanatiek dat na 10 minuten het zweet via mijn polsen van het stuur begon te druipen, en de spetters rondvlogen als ik m'n hoofd schudde. Stond wel stoer, of het ook effectief is? We zullen zien...
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:00:49 #223
275429 scoloo
pi_98191974
Hahah fantastisch dan ben je er echt hard tegenaan gegaan :D ze konden gelijk dweilen daar zeker :9

Vanmorgen weer even gemeten en weeg nu 85,6 betekend dus dat er 1,5 af is :) Vandaag stap ik weer op de fiets. Niet te ver want heb nog redelijk spierpijn in men rechterbeen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:04:33 #224
153506 Captain_Fabulous
pi_98192077
Het ging wel lekker, en morgen is het weer Zumba les, dus dat is ook goed voor de lijn...maar ik baal er wel van dat ik geen idee nou hheb of ik ben afgevallen, en hoeveel. Ik heb wel het idee dat de pens kleiner is geworden, m'n fietskleren zitten volgens mij minder strak, en m'n vrouw (die mij ook wel eens naakt ziet :+ ) zegt ook dat ik afval, dus het zal wel...maar toch wil ik die weegschaal terug zien lopen!
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:13:19 #225
275429 scoloo
pi_98192297
Wat ik altijd heb geleerd is dat je beter naar het zicht kan kijken dan naar de weegschaal. Tuurlijk telt het gewicht ook wel mee maar als je spieren aanmaakt val je ook niet veel af. En als je vrouw het zegt en jij hebt het gevoel dat je afgevallen bent door die fietskleren, dan lijkt me dat je gewoon afgevallen bent. Die weegschaal is natuurlijk wel leuk omdat je dan zeker weet dat er wat gewicht af is. Maar door dat rot ding kan je de moed ook verliezen das het nadeel ervan :9
pi_98192781
Goed bezig, mannen!

Belangrijkste is uiteraard dat je je beter voelt, maar daar helpen sowieso het zicht, als de weegschaal natuurlijk wel bij ;)
pi_98195097
Let er wel even op dat vetverbranding sneller gaat dan spieropbouw, dus qua gewicht zou je wel moeten afvallen ook dan. Maar goed, we horen het wel als de weegschaal gerepareerd is ;)

Zat overigens een paar dagen terug eens te lezen over bijnieruitputting. Ik moet me er nog verder in verdiepen, maar het ziet er wel érg naar uit dat dat is waar ik last van heb... Mag er zelf uiteraard niet zomaar de diagnose over vellen, dat weet ik. Daarom lees ik me eerst even in, en bespreek ik dat in september met m'n internist (waar ik loop ivm hypothyreoidie).
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:23:50 #228
153506 Captain_Fabulous
pi_98212501
Ik ben erg blij met ons topic, hier valt tenminste op een gewone manier over sport en fitness te praten...dit topic wordt je echt niet vrolijk van!
pi_98213734
Wat een bagger topic is dat :X
pi_98213785
Inderdaad, hier is het gelukkig wat gemoedelijker. Gister nog eens een stukje geMTBt, ging erg mooi. Niet helemaal kapot omdat ik met een maat aan het fietsen was.
Misschien vanavond nog een rondje, maar eerst even gezond eten: Pastasalade met tonijn, spinazie citroen komkommer etc. Erg lekker en relatief veel eiwit. Staat op de AH site, http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=pasta+tonijn+spinazie
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:58:07 #231
153506 Captain_Fabulous
pi_98213862
Ik ben bijna klaar, zit nog steeds op m'n werk software te updaten...maar vanavond niet fitnessen, wel eens de weegschaal thuis proberen, die wees 104 aan toen de challenge begon, dus die lijkt me nog onbetrouwbaarder dan die op de gym...maar ben nu wel benieuwd wat DIE schaal nou wer zegt!
pi_98213947
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ben bijna klaar, zit nog steeds op m'n werk software te updaten...maar vanavond niet fitnessen, wel eens de weegschaal thuis proberen, die wees 104 aan toen de challenge begon, dus die lijkt me nog onbetrouwbaarder dan die op de gym...maar ben nu wel benieuwd wat DIE schaal nou wer zegt!
Gewoon opmeten af en toe. Ik werd steeds zwaarder in het begin, maar mn taille nam tegelijkertijd af van 98 naar 92cm. Borstkas werd tegelijkertijd groter, dus dan zie je wat meer resultaat dan alleen gewicht.
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:16:55 #233
275429 scoloo
pi_98214826
Ja dat is ook een goed middel idd.

Toch vandaag maar niet gefietst. Had enorm last van men rechterkuit, hoop dat het morgen een beetje over is.

Wel op de trampoline gesprongen :9 dat ging namelijk wel. Ik denk dat je daarmee ook wel wat verbrand.

Hoe zit dat trouwens met dat staatje... kan je dat nou zelf veranderen of moet dhr freddeh dat doen?
pi_98214867
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ben erg blij met ons topic, hier valt tenminste op een gewone manier over sport en fitness te praten...dit topic wordt je echt niet vrolijk van!
Nou....inderdaad. Gelukkig hebben een hoop mensen bij het woord "wielrennen" als iets van :{w

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:16 schreef scoloo het volgende:

Toch vandaag maar niet gefietst. Had enorm last van men rechterkuit, hoop dat het morgen een beetje over is.

Wel op de trampoline gesprongen :9 dat ging namelijk wel. Ik denk dat je daarmee ook wel wat verbrand.

Hoe zit dat trouwens met dat staatje... kan je dat nou zelf veranderen of moet dhr freddeh dat doen?
Trampolinespringen verbrand een hoop calorieën als me niet vergis :Y
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:28:26 #235
308981 Narcotical
Best in the World
pi_98215436
quote:

Dat kan je zelf veranderen, maar dan moet je even lief aan Freddeh vragen of hij je met je gmail account ook toegang kan geven.. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:17 schreef cafca het volgende:
Trampolinespringen verbrand een hoop calorieën als me niet vergis :Y
Dan heb ik van het weekend een hele hoop calorieën verbrand :7

Sorry, enigszins melig :')
pi_98215702
Ik heb ooit een trampoline ingegraven, daar verbrand je nog meer calorieën mee trouwens :P

Oh, Freddeh, wil je mij ook schrijfrechten geven op de spreadsheet? Hij staat wel in mijn google docs, maar kan hem niet aanpassen.
pi_98218331
quote:

Als je een gmail account hebt moet je hem ff PMen, dan voeg ik je toe als moderator en kun je hem zelf wijzigen. Anders zul je me iedere keer even je gewicht moeten PMen ofzo, dan doe ik het.
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:34 schreef cafca het volgende:
Ik heb ooit een trampoline ingegraven, daar verbrand je nog meer calorieën mee trouwens :P

Oh, Freddeh, wil je mij ook schrijfrechten geven op de spreadsheet? Hij staat wel in mijn google docs, maar kan hem niet aanpassen.
PM me je gmail ff.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:17 schreef cafca het volgende:
Nou....inderdaad. Gelukkig hebben een hoop mensen bij het woord "wielrennen" als iets van :{w
Dat kan in dit geval wel prettig zijn. Maar over het algemeen zegt dat wel iets over ons imago. Helaas zijn er teveel rotte appels die het gemiddelde beeld verpesten, ook al zijn er meer goeie appels dan rotte.
pi_98244605
Ik had een andere vraag, misschien dat iemand dat hier weet. Ik houd mijn bloeddruk bij omdat die vroeger aan de hoge kant was. Ik meet dat altijd 's ochtends en 's avonds mijn bloeddruk als ik een tijdje rustig ben geweest. Nu valt mij op dat mijn rusthartslag enorm kan varieren per dag. De ene keer heb ik een rusthartslag van 50, de andere keer van 65. Weet iemand waar dit verschil door wordt veroorzaakt? Ik heb wel al eens gemerkt dat wanneer ik 's avonds alcohol drink mijn rusthartslag omhoog gaat. Maar die verschillen zijn er ook als ik geen alcohol heb gedronken. Weet iemand hier iets vanaf? En is dat normaal?
pi_98245478
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:41 schreef the85mc het volgende:
Ik had een andere vraag, misschien dat iemand dat hier weet. Ik houd mijn bloeddruk bij omdat die vroeger aan de hoge kant was. Ik meet dat altijd 's ochtends en 's avonds mijn bloeddruk als ik een tijdje rustig ben geweest. Nu valt mij op dat mijn rusthartslag enorm kan varieren per dag. De ene keer heb ik een rusthartslag van 50, de andere keer van 65. Weet iemand waar dit verschil door wordt veroorzaakt? Ik heb wel al eens gemerkt dat wanneer ik 's avonds alcohol drink mijn rusthartslag omhoog gaat. Maar die verschillen zijn er ook als ik geen alcohol heb gedronken. Weet iemand hier iets vanaf? En is dat normaal?
Bedoel je verschil tussen 's-ochtends en 's-avonds? Dat is wel normaal.
Ik meet mijn bloeddruk en hartslag niet dagelijks, maar die schommelt ook tussen de 45 en de 65 zo'n beetje.
pi_98245925
Nee het verschilt per dag. De ene ochtend meet ik 50 bpm, de volgende ochtend 65 bpm. 's avonds ligt ie iets hoger dan 's ochtends bij mij. Dat schijnt wel normaal te zijn.
Ik las ook ergens dat het kan liggen aan training, die 50 meet ik als ik een paar rustige dagen heb gehad, en 65 meet ik als ik veel en intensief heb gesport.
Bloeddruk is wel goed: onderdruk varieert van 60-65 en bovendruk 115-125. Maar ik gebruik dan wel lichte medicatie. Ik ben medicatie aan het af bouwen trouwens. Mijn nieren geven teveel een bepaalde stof af (renine) waardoor mijn bloeddruk te hoog was. Ik ben al behoorlijk doorgelicht in het ziekenhuis en dit was het enige wat eruit kwam. Zout, cholesterol enzo was allemaal prima, en toen woog ik nog rond de 95 kg.
Waarschijnlijk is hogere bloeddruk erfelijk, mijn oma had op haar 58 een hersenbloeding. Mijn bloeddruk was ook niet extreem, maar wel te hoog 140/95. Je voelt er niets van maar toch kun je te hoge bloeddruk hebben.
Ik vind het dan ook bizar dat je je huisdier elk jaar een check laat doen en je auto door de APK gaat, maar dat je zelf niet ieder jaar een check krijgt. Kan volgens mij veel ellende schelen. Bloeddruk is simpel te meten maar wordt bijna nooit gedaan..
pi_98247990
Meet je voor het opstaan, of daarna?

Bij mij wisselt ook hoor, volgens mij is dat wel normaal. Je eetpatroon kan ook van invloed zijn, als ik bijvoorbeeld dropjes eet (wat ik nu dus nooit meer doe), schiet mijn bloeddruk omhoog.

Ja, ik slik ook medicijnen voor de bloeddruk (bij mij was die ooit 250/150), daarom is mijn rusthartslag ook wel erg laag over het algemeen, maar bij het trainen ook moeilijk echt hoog te krijgen.
pi_98248674
Ik meet het gelijk als ik wakker word. Ik heb een bloeddruk meter naast mn bed staan. Af en toe heb ik een week dat ik het elke dag meet. Ik heb geen problemen met mn hartslag omhoog krijgen. Ik train normaal op 150-160 bpm.
Ik heb wel een stress bloeddruk. Bij de arts meet ik 180/100. Thuis 115-65 een uurtje daarvoor. Daarom willen ze ook liever thuismetingen, dan heb je al die stress niet. Toch voel ik me niet gestresst als ze mn bloeddruk meten, maar blijkbaar kan ik ook stressen zonder dat ik het merk..
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:38:44 #243
308981 Narcotical
Best in the World
pi_98257195
Bah, wat een rotdagen achter de rug.. Veel honger, lange dagen en weinig slaap.. Lichaam voelt vermoeid en daardoor merk ik dat ik eerder toegeef.. Daarbij ook nog eens weinig tijd om te sporten, vorige week maandag was alweer de laatste keer..

Kortom: Ik voel me niet top..
pi_98262311
Niet veel gegeten, kreeg niet echt veel door m'n strot ook. Vanochtend een eitje en 2 boterhammen, en een plakje ontbijtkoek. Tussendoor therapie, vermoedelijk de oorzaak van een naar gevoel in m'n maag. Bij de lunch 2 boterhammen en vanavond een klein bordje met aardappelen, broccoli en vlees.
pi_98267901
Nou, km's maken gaat makkelijker worden nu met de fiets. Ik heb een bagagedrager en fietstassen gemonteerd op m'n racefiets. Het ziet er wel wat vreemd uit, maar dat is een kwestie van wennen denk ik ;) De blauwe kleur in de fietstassen matcht wonderbaarlijk genoeg ook nog met m'n frame :D

Nu nog uitzoeken wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot het bewaren van spullen op kantoor. Zie het niet zitten iedere dag 50ct te betalen voor een kluisje, die ze hebben staan. Maar eens bespreken met een andere fietscollega op kantoor, kijken wat hij doet. Misschien laat ik wel een setje kleren los in de kleedkamer hangen als het kan, met nog wat reservespullen in m'n kantoor eventueel. Eens brainstormen hoe ik de lading toch zo licht mogelijk kan houden. Wie weet kunnen na wat brainstormen en testrijden de fietstassen en bagagedrager er wel weer af zelfs.
  donderdag 16 juni 2011 @ 21:27:06 #246
308981 Narcotical
Best in the World
pi_98268130
Foto'tje? :)

En als je bang bent dat je kleding niet veilig is in de kleedkamer dan zou je altijd een klein hangslotje aan je tas kunnen hangen.. ;)
pi_98268282
Fotootje probeer ik morgen even te regelen. Ga nu naar bed, ben er ff klaar mee.

Morgen krijg ik als het goed is een boek binnen over bijnier insufficientie. Eens kijken of ik m'n lichamelijke huishouding daarmee weer een beetje op orde ga krijgen, begin langzaamaan gillend gek te worden van alles in m'n leven... Ik probeer zo vrolijk mogelijk over te komen heel de dag, maar in m'n hoofd stormt het :{
  donderdag 16 juni 2011 @ 21:33:36 #248
308981 Narcotical
Best in the World
pi_98268502
Heeft geen haast.. :).

Doe lekker rustig aan, als het in het hoofd niet goed zit dan wil het inderdaad niet.. ;)
pi_98281749
Lekker een beetje bijgeslapen, scheelt een hoop voor de drukte in je hoofd :)

Fotootje:
  vrijdag 17 juni 2011 @ 07:57:44 #250
308981 Narcotical
Best in the World
pi_98281967
Ziet er nog heel beschaafd uit Fred :). En als je het makkelijk kan (de-)monteren is dat natuurlijk alleen maar mooi :)

Ik wou dat ik de mogelijkheid had naar de Uni op en neer te kunnen fietsen, dan kon ik ook wat kilimeters maken wantdat komt er nu nauwelijks van..
  vrijdag 17 juni 2011 @ 08:16:35 #251
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_98282139
Mja, toch maar melden hier...want ik moet ook écht wat gaan doen!

Ik rijd momenteel op een oude MTB met smalle straatbandjes (bijna slicks), alleen doe ik dat nog vééééééél te weinig. Het doel van 10kg afvallen past me prima!
Ik werk 16km van huis vandaan, fietsend doe ik daar zo'n 3 kwartier over. Al hoef ik de komende 3,5 weken niet naar mn werk :P
F means you're fucked
pi_98282526
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 07:20 schreef Freddeh het volgende:
Lekker een beetje bijgeslapen, scheelt een hoop voor de drukte in je hoofd :)

Fotootje:
[ afbeelding ]
Goed zo, vooral je rust nemen (en tot rust komen, nog belangrijker)

Fiets ziet er best netjes uit. Woon je ver van je werk af?

Vanmorgen ook op de fiets naar kantoor, is maar 10 km, op de terugweg even een ommetje maken als het weer (en het werk) meewerkt.
pi_98282541
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 08:16 schreef YUR het volgende:

Ik rijd momenteel op een oude MTB met smalle straatbandjes (bijna slicks), alleen doe ik dat nog vééééééél te weinig. Het doel van 10kg afvallen past me prima!
Ik werk 16km van huis vandaan, fietsend doe ik daar zo'n 3 kwartier over. Al hoef ik de komende 3,5 weken niet naar mn werk :P
Nou, dan heb je juist de tijd om extra te fietsen! ;)
  vrijdag 17 juni 2011 @ 08:40:38 #254
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_98282558
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 08:39 schreef cafca het volgende:

[..]

Nou, dan heb je juist de tijd om extra te fietsen! ;)
Dat zou je wel verwachten ja, maar de komende paar dagen moet ik hard aan de studie. Woensdag vertrek ik naar een camping in Brabant, en de fietsen gaan mee. Wellicht gaat er daar wat gebeuren, al krijg ik mn vriendin vast niet mee op lange stukken
F means you're fucked
pi_98282779
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 08:16 schreef YUR het volgende:

16Km op een MTB met straatbandjes in 45min is best netjes moet ik zeggen :) Fijn dat je er bij komt, zal ik je ook in de google docs sheet erbij zetten?
Laat me je gmail ff weten, dan kun je het iedere week zelf aanpassen.
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 08:38 schreef cafca het volgende:

[..]

Goed zo, vooral je rust nemen (en tot rust komen, nog belangrijker)

Fiets ziet er best netjes uit. Woon je ver van je werk af?

Vanmorgen ook op de fiets naar kantoor, is maar 10 km, op de terugweg even een ommetje maken als het weer (en het werk) meewerkt.
Ik woon op dit moment 42km van m'n werk af, is te doen binnen 2 uur (als je niet doorrijdt maar teveel geniet van je omgeving ;) ).
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 07:57 schreef Narcotical het volgende:
Ziet er nog heel beschaafd uit Fred :). En als je het makkelijk kan (de-)monteren is dat natuurlijk alleen maar mooi :)

Ik wou dat ik de mogelijkheid had naar de Uni op en neer te kunnen fietsen, dan kon ik ook wat kilimeters maken wantdat komt er nu nauwelijks van..
Thanks. (De)monteren is een eitje, het zijn maar 3 schroefjes waarmee het geheel vast zit. Als je goed kijkt op de foto zie je dat hij om de zadelpen vast zit met een klem van een lampje. Lampje was toch overleden, en de klem past perfect, het zit nog écht goed vast ook :)
  vrijdag 17 juni 2011 @ 09:01:59 #256
153506 Captain_Fabulous
pi_98282954
Goeie fietstas Freddeh, leid de aandacht mooi af van je voorvork ^O^
De weegschaal blijft een kermis op de gym, gisteravond woog ik opeens 99 kg, en iemand die net voor me was geweest zei dat de schaal zo te zien 10 kilo te weinig aanwees die dag...dus dan zou ik opeens 109 kilo zijn? das 4 kilo minder dan de laatste meting...niet echt geloofwaardig O+
pi_98283069
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Goeie fietstas Freddeh, leid de aandacht mooi af van je voorvork ^O^
De weegschaal blijft een kermis op de gym, gisteravond woog ik opeens 99 kg, en iemand die net voor me was geweest zei dat de schaal zo te zien 10 kilo te weinig aanwees die dag...dus dan zou ik opeens 109 kilo zijn? das 4 kilo minder dan de laatste meting...niet echt geloofwaardig O+
Vooral die mooie roze ritsen die erin zitten... :')

Als ik jou was zou ik gewoon altijd dezelfde weegschaal aanhouden. Als je altijd die van thuis gebruikt moet je die gewoon blijven gebruiken, anders ga je jezelf alleen maar verwarren met rare gewichten die nooit kúnnen kloppen.

Ik ben overigens deze week m'n spiertrainingen niet gaan uitbreiden. Ben er niet echt meer aan toe gekomen en kwam wat met mezelf in de knoop te zitten. Moet zeggen dat ik nu 2 nachten lang heb geslapen en dat het al een stuk beter gaat. Eigenlijk voel ik me best goed nu zelfs.
Op dit moment train ik dus nog steeds alleen m'n biceps, en het valt me wel op dat die wat steviger worden en beginnen er wel aardig uit te zien (ja, ook dikkertjes kunnen ijdel zijn ;) ). Ik ben ook nog niet toe gekomen aan een goed trainingsschema, terwijl dat wel zou moeten eigenlijk. Vanmiddag ben ik vrij en ga ik zooi thuis inpakken, en wat meuk op marktplaats gooien. Misschien dat ik dan nog tijd overhoud voor het maken van een trainingsschemaatje. Kijken of ik een schema kan maken dat alle spieren in het bovenlichaam een beetje aan het werk zet. Wil er in ieder geval m'n schouders bij gaan doen nu, want anders heb ik straks grote biceps en verder geen spieren in m'n bovenlichaam :')
  vrijdag 17 juni 2011 @ 22:14:31 #258
275429 scoloo
pi_98312439
Heeft ook wel wat hoor :9 tis maar wat je mooi vindt. Maar pas je wel op dat je boven niet te breed wordt en dat het dan van onderen net 2 luciferstokjes zijn??

Succes met het schema iig.
pi_98314291
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:14 schreef scoloo het volgende:
Heeft ook wel wat hoor :9 tis maar wat je mooi vindt. Maar pas je wel op dat je boven niet te breed wordt en dat het dan van onderen net 2 luciferstokjes zijn??

Succes met het schema iig.
Onderkant krijgt fietstraining ;)
pi_98325805
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:14 schreef scoloo het volgende:
Zo van: "Er hangen 2 draadjes los aan je broek. Oh nee, dat zijn je benen"

Maar dat zal bij de meeste wielrenners wel meevallen.
pi_98332275
Die draadjes vallen inderdaad wel mee. Heb een redelijk grote onderkant qua spieren, vergeleken met de bovenkant. Het gehele plaatje klopt wel qua omvang, maar da's meer omdat de onderkant aardig gespierd is en de bovenkant wat dikker ;)
  zaterdag 18 juni 2011 @ 14:13:10 #262
308981 Narcotical
Best in the World
pi_98332564
Bij mij een beetje hetzelfde idee.. Heb flink gespierde bovenbenen en kuiten, maar het bovenlijf en de armen blijven een beetje achter.. Alleen valt dat niet zo op omdat daar wat meer vet zit..

Probleem bij mij is alleen dat ik me er gewoon weg niet naar kan zetten om met gewichten wat krachttraining te gaan doen voor het bovenlijf.. Dat vind ik toch wel zo dodelijk saai..
pi_98335108
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:13 schreef Narcotical het volgende:
Bij mij een beetje hetzelfde idee.. Heb flink gespierde bovenbenen en kuiten, maar het bovenlijf en de armen blijven een beetje achter.. Alleen valt dat niet zo op omdat daar wat meer vet zit..

Probleem bij mij is alleen dat ik me er gewoon weg niet naar kan zetten om met gewichten wat krachttraining te gaan doen voor het bovenlijf.. Dat vind ik toch wel zo dodelijk saai..
Ligt er ook een beetje aan hoe ijdel je bent hoor. Ik ben nu twee weken bezig met m'n biceps en begin daar aardig verschil te zien, moet er zelfs gewicht bij gaan doen nu. Gisteravond (enigzins verlaat) begonnen met m'n schouders, maar voel daar direct al een heel, heel, héél klein beetje verschil. Ben nog aan het zoeken wat er te vinden is voor m'n buikspieren zonder dat ik daarmee m'n rug te erg vernaggel.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:43:08 #264
308981 Narcotical
Best in the World
pi_98337886
Ik ben wel een beetje ijdel hoor, daar niet van.. Maar ik kan mezelf daar gewoon niet toe zetten.. Spinning bijvoorbeeld is heerlijk om te doen, zo'n grote groep mensen, opzwepende muziek en een instructeur die je tot het uiterste drijft.. ;). Wielrennen in de buitenlucht is ook heerlijk, lekker tempo maken terwijl je de wind in je shirt voelt wapperen en je benen al het werk doen.. Vogeltjes die fluiten en de zon die van je frame af glinstert.. O+

In een hoekje van de sportschool met ijzer staan smijten terwijl er allemaal zweterige kerels om je heen staan... Nee dankje.. :{
pi_98350043
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:43 schreef Narcotical het volgende:
Ik ben wel een beetje ijdel hoor, daar niet van.. Maar ik kan mezelf daar gewoon niet toe zetten.. Spinning bijvoorbeeld is heerlijk om te doen, zo'n grote groep mensen, opzwepende muziek en een instructeur die je tot het uiterste drijft.. ;). Wielrennen in de buitenlucht is ook heerlijk, lekker tempo maken terwijl je de wind in je shirt voelt wapperen en je benen al het werk doen.. Vogeltjes die fluiten en de zon die van je frame af glinstert.. O+

In een hoekje van de sportschool met ijzer staan smijten terwijl er allemaal zweterige kerels om je heen staan... Nee dankje.. :{
Ik doe het ook niet in de sportschool, daar voel ik me altijd enorm bekeken. Ik doe het gewoon thuis met een set dumbells.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 22:41:37 #266
308981 Narcotical
Best in the World
pi_98351037
Ik heb ook een setje dumbells gehad hier, maar ook daar deed ik eigenlijk weinig mee en heb ik uiteindelijk ook aan iemand weggegeven.. Ik voel me dan gewoon niet gemotiveerd genoeg om zoiets vol te houden..
  zondag 19 juni 2011 @ 10:41:14 #267
275429 scoloo
pi_98363418
Ik heb het ook een jaartje gedaan. Ik vond vooral het begin moeilijk om dat ik geen resultaat zag. Maar toen ik eenmaal resultaat zag ging het een stuk makkelijker. En soms is het wel even doorbijten.
pi_98400444
Ben weer aangekomen, en merk het ook in m'n kleren. Ik heb inmiddels een boek liggen over bijnier uitputting, en er staan veel goeie tips in voor het verbeteren van m'n leefstijl en het herstellen van m'n bijnieren. Donderdag het boek mee naar m'n internist, hem eens laten kijken hiernaar.
Anyway, ik ga dus morgen weer beginnen met fietsen. Het is best wat laat voor de meet op 2/9 juli, maar het moet er wel van komen. Kan de training goed gebruiken. Vandaag een grote tas met kleding, handdoeken en wat al niet meer mee naar kantoor. Vanavond de bagagedrager er weer af, dan kan ik iig zo licht mogelijk reizen, dus ook zo snel mogelijk.

Hoe komt dat mooie weer zo, vanochtend? :? Ik meende verwachtingen te hebben gezien van regen, en windkracht 4...
  maandag 20 juni 2011 @ 07:29:23 #269
308981 Narcotical
Best in the World
pi_98400613
Ik had wel redelijk weer verwacht aangezien hier thuis het weer scherp in de gaten werd gehouden gister. M'n zusje gaat vandaag naar een pretpark met school.. :P.

Even back on-topic..
Ondanks de slechte week die ik achter de rug heb en het feit dat ik 2 weken geleden voor het laatst gesport heb, gaf de weegschaal vanmorgen 95.9 aan. Zou beteken dat ik weer terug op start gewicht zit. Als ik dit nog 2 weken vast kan houden kan ik daarna de trainingsarbeid flink opschroeven en The Challenge gaan volbrengen :)
  maandag 20 juni 2011 @ 07:36:33 #270
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_98400651
herkenbare dingen hier, zit nu op 52 kilo gewichtsverlies, mijn benen zien er uit als die van een wielrenner (mag ook wel met gemiddeld 1000 km per maand) maar mijn bovenlichaam (buik en borst) daar hangt en kwabbelt het allemaal nog goed.

doe er wel een hemd of een t-shirt overheen, ziet niemand en het bespaart me de martelgang van de sportschool (hel op aarde, echt, al die foute mannetjes die daar liggen te puffen en te hijgen en die huisvrouwtjes op een crashdieet _O-). De zichtbare plekken zijn goed getraind bij mij, en daar ben ik gelukkig mee.

Trouwens goede instelling om er geen crashdieet van te maken, ben voor mijn gewichtsverlies nu iets meer dan 3 jaar bezig, je moet er gewoon een levensstijl van maken en het eigenlijk geen dieet noemen, een dieet is iets eindigs, gezond eten, leven en bewegen is oneindig
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_98401032
Ben in het verleden ook al 25 kwijt geraakt en erg blij dat ik dat er nog steeds van af weet te houden. Gisteravond nog eens flink met die gewichten gespeeld, was wel erg heftig en voel m'n schouders nu wel wat :')
pi_98401839
Weegschaal viel niet tegen. Toch redelijk ongezond weekend gehad kwa eten en drinken en weinig gefietst. Maar uiteindelijk tussen de buien door toch nog een ruim uurtje op de fiets gezeten (35km), wel veel poetswerk achteraf... :{
Maar toch iets lager dan vorige week :)

@Freddeh: lullig, zo'n bijnieruitputting, maar als je weet wat het is kun je er waarschijnlijk meer gericht iets aan doen.
pi_98403555
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:24 schreef cafca het volgende:
@Freddeh: lullig, zo'n bijnieruitputting, maar als je weet wat het is kun je er waarschijnlijk meer gericht iets aan doen.
Het zou wel (eindelijk) verklaren waarom ik zo'n moeite heb met afvallen. Je hebt van die 15-jarige meisjes die stoppen dan met eten, maar dat werkt bij mij zelfs niet ;)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 10:45:14 #274
153506 Captain_Fabulous
pi_98453076
Ben bezig om te proberen m'n dieet verder om te gooien richting gezond...en voel me zwaar klote, geen greintje energie om te sporten gisteren, en vandaag ook heel slap. Hoop dat het gewoon een detox reactie is, heb ZO geen zin in sporten nu...
pi_98453378
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 10:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ben bezig om te proberen m'n dieet verder om te gooien richting gezond...en voel me zwaar klote, geen greintje energie om te sporten gisteren, en vandaag ook heel slap. Hoop dat het gewoon een detox reactie is, heb ZO geen zin in sporten nu...
Veel drinken (water/thee, geen bier ;) ) en fruit eten. Slapheid kan inderdaad een detox reactie zijn, zeker als je veel kort op koffie, suikers en vetten, maar dat gaat redelijk snel over. Verder ook niet te weinig eten natuurlijk. Gewoon gezond, genoeg eten.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 10:56:07 #276
153506 Captain_Fabulous
pi_98453523
Heb bruin brood bij me, en drink de rest van de dag alleen thee en water...
pi_98453783
Ik zit gewoon al weer aan de koffie. Ben op de fiets vandaag en dan gaat onderin m'n lichaam alles een beetje in slaapstand. Net voor het eerst naar het toilet geweest sinds ik ben vertrokken van huis vanochtend, dus werd wel tijd. Nu verder alleen nog maar water dus...

Ben inmiddels een paar dagen geleden begonnen met het trainen van mijn schouders, naast mijn biceps. Of het helpt weet ik nog niet, maar het voelt wel alsof het helpt.
Nog even wat verder klungelen met een trainingsschema, ben er nog niet helemaal uit hoe ik het in ga delen.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:09:01 #278
275429 scoloo
pi_98454016
Is dit nou de eerste keer dat je op de fiets bent gegaan freddeh? En als je je schouder traind dan worden ze vanzelf groter hoor ;) Ik heb hier nog een paar trainingschema's liggen. Als je der belang bij hebt dan hoor ik het wel.
pi_98454277
Trainingsschema's heb ik altijd belang bij :Y

Is inmiddels de derde keer dat ik hierheen fiets. Ik heb altijd hele goede voornemens, maar op langere termijn laat ik ze weer vallen. Het was fantastisch dat ik het bijna 2 jaar heb volgehouden om van Dordrecht naar Capelle a.d. IJssel te fietsen en weer terug, dat soort dingen lukt me normaliter nooit. Maar als ik dan op de weegschaal kijk, of in de spiegel, dan besef ik me wel dat het belangrijk is te blijven weer flink te gaan bewegen.
Op de fiets naar kantoor is iets wat ik eigenlijk iedere maandag/woensdag wil doen, maar die auto voor de deur bevordert mijn goede voornemens niet echt. Ik verzin altijd veel te makkelijk excuzen om iets gewoon niet te doen:
Nee, dat kost teveel tijd.
Nee, ik moet vanavond Hannah (mijn dochtertje) naar bed brengen dus ben dan veel te laat thuis.
Nee, ik moet vanavond nog zoveel doen.
Nee, ik vind het wel erg vroeg hoor.
Nee, het gaat regenen.
Nee, het waait te hard.
Nee, ik heb geen zin.

Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat ik wat aan de luie kant ben, terwijl ik fietsen wel heel fijn vind. De vorige meet+bbq was enorm gezellig, en ik wil eigenlijk toch graag die 120km van de komende meet volmaken, dat zou me echt een fantastisch gevoel geven.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:47:42 #280
275429 scoloo
pi_98455505
Die trainingschema's zal ik ff sturen. Als je email adres misschien ff kan pm'en?

Ja zo vergaat het mij meestal ook. Ik ben nou ongeveer 2 maand aan het wielrennen en ik hoop ook dat ik het vol ga houden. Maar merk wel dat de stap van de bank naar de fiets het grootst is. Als ik er maar eenmaal opzit. Dan vindt ik het heerlijk. En het is voor mij ook de ideale manier om mijn gedachten weer een beetje op een rijtje te krijgen.
pi_98455980
Thanks scoloo :)

Er zijn nogal wat puntjes die ik zou willen verbeteren aan mezelf. Met name die luiheid probeer ik al een aantal weken eruit te krijgen, handig die self improvement audio books voor in de auto ;)
pi_98456743
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:59 schreef Freddeh het volgende:
Thanks scoloo :)

Er zijn nogal wat puntjes die ik zou willen verbeteren aan mezelf. Met name die luiheid probeer ik al een aantal weken eruit te krijgen, handig die self improvement audio books voor in de auto ;)
Die audiobooks kun je ook op de mp3 speler zetten, dan kun je ze op de fiets ook afspelen ;)

Ik merk dat het bij mij voornamelijk een kwestie is van de knop omzetten. Als ik eenmaal lekker bezig ben, is het makkelijk bezig te blijven. Totdat ik een blessure oploop of op de één of andere manier niet kan sporten, dan verval ik snel weer in die luiheid en vliegen de moeizaam verloren kilo's er ook weer aan. Ik ben nu dus ook als de dood voor blessures, durf daarom ook niet meer hard te lopen. Hou het wel bij fietsen + fitness voorlopig. Maar ik merk dat ik nu dus ook veel makkelijker de auto laat staan waar ik eerder er niet eens aan dacht om de fiets te pakken.
Als je eenmaal in die goede "flow" zit, kost het nauwelijks moeite om goed bezig te bljiven.
It's all in the mind, you know ;)
pi_98457295
Speel ze ook wel eens op de mp3 speler af inderdaad. Maar dan vind ik in de auto makkelijker, want ik kan wel een beetje opzwepende beat gebruiken bij het fietsen ;)

We zitten al bijna op een tweede topic :)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:57:34 #284
275429 scoloo
pi_98458093
Ja idd. Goed idee van jouw freddeh. Wat trouwens wel een goede manier is voor afvallen (werkt bij tenmiste) is elke week foto's van jezelf maken. Klinkt raar maar dan zie je zelf wel wat voor progressie je maakt. En het is leuk om terug te kijken.

Ik hoor iedereen nou denken......... GAY :P
pi_98458488
Weer eens flink aan het fietsen geweest. Ik was naar Concert at sea geweest en een paar dagen niet op eten/ drinken gelet. Helaas ging de 2e dag niet door.. Eerste dag was wel perfect!
Maar gister dus eens een weegschaal gekocht. Normaal weeg ik me altijd bij mijn ouders. Anderhalve week geleden bij mijn ouders gewogen en toen woog ik ongeveer 85 kg. Ik stap gister op dit ding en die wijst 88,5 aan. Nu weet ik het ook niet meer welke nu klopt. Dit is wel een supergoedkoop apparaat van de kijkshop, 10 euro. Wel een mechanische. Is het normaal dat er zoveel verschil in zit?
pi_98458603
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:57 schreef scoloo het volgende:
Ja idd. Goed idee van jouw freddeh. Wat trouwens wel een goede manier is voor afvallen (werkt bij tenmiste) is elke week foto's van jezelf maken. Klinkt raar maar dan zie je zelf wel wat voor progressie je maakt. En het is leuk om terug te kijken.

Ik hoor iedereen nou denken......... GAY :P
Heb daar zelf ook wel over zitten denken, maar ben altijd bang wat anderen van me denken, dus doe dat gewoon niet. Vind het een goed idee van je, en het feit dat nog iemand het een goed idee vindt geeft me de stimulans om het wél te doen :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:06 schreef the85mc het volgende:
Weer eens flink aan het fietsen geweest. Ik was naar Concert at sea geweest en een paar dagen niet op eten/ drinken gelet. Helaas ging de 2e dag niet door.. Eerste dag was wel perfect!
Maar gister dus eens een weegschaal gekocht. Normaal weeg ik me altijd bij mijn ouders. Anderhalve week geleden bij mijn ouders gewogen en toen woog ik ongeveer 85 kg. Ik stap gister op dit ding en die wijst 88,5 aan. Nu weet ik het ook niet meer welke nu klopt. Dit is wel een supergoedkoop apparaat van de kijkshop, 10 euro. Wel een mechanische. Is het normaal dat er zoveel verschil in zit?
Het kan verschillen per weegschaal, dat is heel 'normaal'. Zorg er in ieder geval wel voor dat je geen 2 verschillende blijft gebruiken, neem één van beide als richtlijn.
Pas ook even het sheetje aan, ik mis 3 weken van je. Zometeen met het nieuwe topic is het fijn om te kunnen noteren in de TT hoeveel we al kwijt zijn ;)
pi_98458873
Ik kan dat bestand wel openen, niet bewerken..
pi_98459206
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:15 schreef the85mc het volgende:
Ik kan dat bestand wel openen, niet bewerken..
PM me je e-mailadres even, dan zet ik je er bij als editor.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 18:03:24 #289
308981 Narcotical
Best in the World
pi_98471870
Vandaag wel een hele lichte spierpijn in de bovenbenen bij het opstaan. Nu alweer weg, maar zo merk je dat je wat gedaan hebt.. :).
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:39:03 #290
16715 Mylene
*schatje*
pi_98475768
Even 2 huishoudelijke mededelingen.

Ik heb een FOK! Wiki aangemaakt. Om deze te bewerken hoef je je enkel maar te registeren. En ik heb van dit topic een reeks gemaakt.

http://wiki.fok.nl/index.(...)_%2810kg_afvallen%29

http://forum.fok.nl/topicchain/1506
pi_98497010
Dank je wel Mylene :)
pi_98542781
Nog even gespiekt op de weegschaal, maar wéér geen verandering. Vandaag naar de internist, eens kijken wat die me gaat vertellen...
  donderdag 23 juni 2011 @ 09:04:18 #293
153506 Captain_Fabulous
pi_98543285
Ze hebben de weegschaal vervangen op de sportschool, nu lijkt deze een stuk betrouwbaarder, maar wijst wel ietsje meer aan...117,8. Nu dacht ik aan het begin van challenge dat ik 120 woog, dus deze schaal kan best wel eens gelijk hebben. Dus ik neem 117,8 maar als nieuw tabelpunt, en kijk hoeveel ik vanaf dat punt kan afvallen de komende weken.
pi_98547153
Net terug van therapie, wéér hoofdpijn. Net als vorige week. Even nergens zin meer in, ik ben weg. :{
pi_98553266
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:41 schreef Freddeh het volgende:
Net terug van therapie, wéér hoofdpijn. Net als vorige week. Even nergens zin meer in, ik ben weg. :{
Gaat niet helemaal goed of wel? Ik las ook even je bericht van vorige week, en dit erbij. Wat is er precies met je bijnieren, weten ze dit al in het ziekenhuis? En als je psychisch het even niet meer trekt dan is het niet raar om een keer bij een psycholoog te praten. Beter te vroeg dan te laat.. Er zijn veel mensen die er baat bij hebben, alleen praat niemand erover. Ik heb in mijn nabije omgeving meegemaakt dat mensen te lang ergens mee doorliepen en het uiteindelijk niet meer trokken. De ene heeft nu een diepe depressie en de ander.. sja.. die hoeft niet meer naar de psycholoog zal ik maar zeggen. Maar wat ik vooral wil zeggen: schroom niet om advies te vragen bij een arts/psycholoog. Iedereen heeft wel eens een flinke dip. Die mensen zijn er om je daar doorheen te helpen.
pi_98561211
Zit inmiddels in groepstherapie voor wat vervelende dingen uit het verleden die mijn persoonlijke groei hebben beperkt. Is redelijk heftig over het algemeen, krijg er na de sessie wat hoofdpijn van ook.

Die bijnieren kunnen wel de oorzaak zijn van een en ander. Dus vandaag bij de internist geweest en krijg een vervolgonderzoek.
pi_98561572
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:03 schreef Freddeh het volgende:
Zit inmiddels in groepstherapie voor wat vervelende dingen uit het verleden die mijn persoonlijke groei hebben beperkt. Is redelijk heftig over het algemeen, krijg er na de sessie wat hoofdpijn van ook.

Die bijnieren kunnen wel de oorzaak zijn van een en ander. Dus vandaag bij de internist geweest en krijg een vervolgonderzoek.
Goed dat je er wat aan doet. Het kost nu even tijd en energie, maar op de langere termijn is het beter voor je.
  donderdag 23 juni 2011 @ 18:05:21 #298
275429 scoloo
pi_98563483
Idd goed van je freddeh.

Ff een vraagje... is die koffie nou echt slecht voor het afvallen? Val je der slechter door af? Koffie drijft toch altijd het vocht af?
  donderdag 23 juni 2011 @ 18:07:06 #299
275429 scoloo
pi_98563560
En gefeliciteerd hé. Niet heel ver van mij af.
pi_98563715
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 18:07 schreef scoloo het volgende:
En gefeliciteerd hé. Niet heel ver van mij af.
Jij zat bij Assen toch?
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 18:05 schreef scoloo het volgende:
Idd goed van je freddeh.

Ff een vraagje... is die koffie nou echt slecht voor het afvallen? Val je der slechter door af? Koffie drijft toch altijd het vocht af?
Koffie drijft inderdaad he vocht af, maar door de caffeine en andere rommel dat erin zit wordt je bloedsuikerspiegel erg instabiel. Rare dingen zoals 's avonds na 22:00 nog een energieboost bijvoorbeeld terwijl je al even niets meer gegeten/gedronken hebt, 's ochtends niet op gang kunnen komen, vreetbuien tussendoor, noem maar op.
pi_98563861
Daarnaast zit in koffie ook vet, zeker als je er koffiemelk in doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')