Op zich verlies je door het zo snel mogelijk afvallen niet je spieren. Het hangt er een beetje van af hoe je eetpatroon is, en dan met name wat je eet en hoeveel. Als je netjes je max.cal. binnenkrijgt iedere dag zou je netjes op gewicht blijven mits je stofwisseling goed is.
In mijn geval is mijn schildklier vernaggeld en functioneert op zo'n 70% waardoor ik dus meer moet doen om op gewicht te blijven.Mits je dus je spieren goed voedt teer je niet op je spieren, maar op je vet. Je moet (simpel gezegd) dus zorgen dat je je max.cal. binnenkrijgt en dat je lichaam dit ook verbruikt. Als je dan over het cal.verbruik heen gaat dat je hebt vastgesteld zal je lichaam zijn vetvoorraad gaan aanpakken, puur omdat je je spieren goed voedt.
Ik eet op dit moment op een dag:
200ml havermoutpap met 1 theelepel suiker
4 boterhammen (2x kaas en 2x pindakaas)
2 plakken ontbijtkoek
1 appel
's avonds een bord eten met 200gr groente en zo'n 100gr aardappels en een stuk vlees
Als je dat allemaal optelt kom je niet op de 1900 cal. die ik maximaal binnen zou mogen krijgen. Mijn lichaam daarentegen doet niet helemaal wat hij moet doen en ik val daardoor niet af maar blijf op gewicht. Tenzij ik een verjaardagje heb en een stuk taart en een paar handjesvol chips/nootjes neem, dan kom ik aan... Helaas heb ik de laatste tijd veel verjaardagen gehad

Goed, ik ga dus vanavond een work-out-plan samenstellen dat zich focust op mijn buik en borst en vetverbranding. Behalve dat ga ik een aangepast dieet samenstellen dat de spieropbouw bevordert en ook de vetverbranding.