Toch maar een topic open in R&P, hoewel ik het niet echt van plan was omdat ik er niet extreem mee zit of zo, maar ik heb het gevoel dat het gewoon niet hoort op deze manier en dat is ook zo. Ik weet ook niet zo goed wat ik er aan heb om hier een topic te openen maarja doe het toch maar, misschien meningen of soortgelijke situaties. Ik probeer/en hoop dat niet te lang wordt.
Waar begin ik.. Ik heb gewoon geen goede band en ook nooit gehad met beide ouders en broers. Mijn ouders zijn 2/3 jaar geleden uit elkaar gegaan, daarvoor had ik ook al geen echt goede band vooral niet met mijn vader. Momenteel is de band met me vader beter dan met me moeder. Me vader zie ik eens in de 3 a 4 weken en ik woon bij me moeder.
Na de scheiding was en is mijn moeder vooral met haarzelf bezig, ze zoekt wanhopig naar een nieuwe man (je kent het allemaal wel) en is de band, die er bijna al niet was nog slechter geworden. Ik geef gewoon niet om haar. Ik voel geen liefde (ik kan haar bijv.geen knuffel geven, dat voelt gewoon niet goed). Ik deel geen verhalen/ervaringen/gevoelens met haar, en dat heb ik ook nooit echt gedaan. Ik weet niet hoe het komt. Mijn persoonlijkheid is anders dan die van me moeder, ik denk anders over dingen als haar. Doordat ik niet veel om haar geef, heb ik ook lak aan bijv. taken die ik in het huis moet doen, de hele dag zeurt ze daarover en dat is dan ook het enige wat ze zowat tegen me zegt. Alleen maar dingen doe ik moet doen, of die ik niet goed doe. Dit doe ik fout, en dat doe ik fout, en dat moet je zo doen. Op ten duur wordt je daar gek van. Daarom word ik ook boos op haar en hebben we wel eens ruzie. Er zullen vast wel dingen aan mij liggen daar niet van. Ik match meer met me vader dan met me moeder, alleen die zit zo dicht als wat. Mijn vader zegt nooit echt iets over zichzelf, het gaat altijd over mij, hoe die nou werkelijk is is voor mij een raadsel (qua persoonlijkheid). Ik weet niet veel over zijn jeugd etc.
Laatste tijd gaat het wat beter met hem maar nu gaat het juist weer slecht met me moeder. Me broer heeft wel een betere band met me moeder en dat merk je ook. Dingen worden niet aan mij verteld of met mij besproken en wel met hem etc.
Ergens doet het pijn van binnen, want je voelt je toch op de een of andere manier in de steek gelaten. Je vader loopt weg, en je hebt geen band met je moeder. Wie is er dan nog over?
Als ik naar andere mensen kijk dan zie ik dat zij allemaal een goede band hebben met hun ouders, gaan leuk met elkaar om, delen veel. Dit is bij mij niet het geval en dat is ook nooit zo geweest. Me vader is dus weggegaan bij mijn moeder omdat hij op een andere vrouw verliefd is geworden, en die jaren daarvoor merkte je ook al gewoon dat hij niet meer verliefd was op mijn moeder. Ik heb nooit meegemaakt dat ik liefde tussen beide ouders zag. Ze liepen nooit hand in hand, ze kuste nooit, het was eigenlijk de laatste jaren meer een vriendschappelijke relatie. En me moeder had dat al die tijd niet door (zegt ze).
Ik heb nu zo iets van nog een paar jaartjes en dan kan ik eindelijk op mezelf gaan wonen. Alleen denk ik sowieso dat de band daar ook niet beter op wordt, en dat ik haar dan minimaal ga zien.
Shit men, i don't know what to do
Tips, adviezen, meningen zijn welkom..