abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97172228
Hallo,

Graag zou ik eens horen wat "buitenstaanders" hiervan vinden. Mijn vader heeft een traumatische jeugd gehad waarin hij veel liefde tekort is gekomen. Toen hij trouwde en kinderen kreeg, is hij in behandeling gegaan om min of meer "normaal" te worden, maar dat is nooit helemaal gelukt (wantrouwen tov andere mensen nog steeds groot, is erg kritisch, voelt zich ultrasnel afgewezen, maar ook...erg veel met seks bezig en neerbuigend over vrouwen). In een poging zijn eigen kinderen "vrijer" op te voeden, moest de deur in de badkamer bij ons thuis altijd open blijven. Toen ik in de puberteit kwam, zei hij regelmatig dat ik mooie borsten had of een zacht vrouwenhuidje, hij besprak met mij de borstjes van vriendinnetjes en buurmeisjes, met mijn broertje keek hij seksprogramma's en tapes op televisie (vanaf dat mijn broertje een jaar of 13 was) en dan moest die altijd zeggen wat hij van de vrouwen vond, hij pakte mijn moeder in ons bijzijn bij haar borsten, mij gaf hij altijd klopjes op mijn achterste (hoewel ik aangaf dit niet leuk te vinden). Hij heeft dus nooit echt iets met me gedaan, maar ik voelde me altijd....bekeken. Ik was zelfs een beetje bang dat hij seksueel geinteresseerd was in mij en/of vriendinnetjes.
Toen ik het huis uit ging, dacht ik hier nooit meer zo over na. Tot ik zelf kinderen kreeg. Ik ging het opeens vervelend vinden als hij ze naakt zag, wat ik dan weer heel overdreven van mezelf vond (want in mijn herinnering begon die interesse in mijn lichaam pas bij mijn puberteit). Maar nu hoorde ik hem een tijdje terug opeens "he, klein seksbommetje" zeggen tegen mijn dochtertje van 5! Dit stoorde mij enorm en ben ik gaan nadenken over vroeger. Ik realiseerde mij hoe vervelend, bijna bedreigend ik zijn gedrag vroeger eigenlijk had gevonden. Maar toen was het gewoon mijn "realiteit".
Ik heb dit vorige week ter sprake gebracht bij mijn ouders. Dat ik het naar had gevonden hoe veel mijn vader altijd openlijk bezig was met het kijken naar vrouwen op televisie, commentaar geven op mijn borsten en steeds in de badkamer komen als ik uit de douche kwam, maar vooral ook dat hij nu mijn dochtertje aansprak met "seksbommetje" terwijl zij heel onbevangen in haar pyjamaatje de kamer in kwam huppelen (NB hij wist niet dat ik het gehoord had!!). Mijn vader ontkende eerst dat hij dat gezegd had, zei vervolgens "tja, maar het is al zo'n miniatuurvrouwtje". Hij kon niet begrijpen dat ik vroeger een soort van seksuele interesse in zijn gedrag naar mij toe gevoeld had. Hij zegt dat hij dit nooit seksueel bedoeld heeft. Hij vond het heel erg dat ik dat zo ervaren had, zei hij, maar hij snapte echt niet dat ik dit zo voelde. Mijn moeder begon te huilen en zei dat zij zelf wél veel verdriet had gehad van het "oversekste gedrag" van mijn vader, maar ze had nooit gemerkt dat ik er óók last van had gehad. En dat "seksbommetje"" , ach, dat was wel een rotwoord maar ja, mijn dochtertje was toch ook zo op en top een meisje....?
Nu vraag ik mij af: overdrijf ik?? Mijn vader mag zijn gedrag naar mij dan niet seksueel bedoeld hebben, het voelde voor mij op de een of andere manier wel "te dichtbij". Als opgroeiend meisje is het best fijn om te horen dat je borsten mooi zijn en dat je in die spijkerbroek zulke mooie ronde heupen hebt, maar ik vond t verwarrend om dit van mijn vader te horen....of doen meer vaders dat? Het is geen onderwerp wat ik met anderen besprak, maar ik wil gewoon niet dat mijn kinderen ooit een rotgevoel krijgen van opa's gedrag of opmerkingen.
Ik zou heel graag wat ervaringen/meningen horen!
pi_97172316
Pedo alert
  zondag 22 mei 2011 @ 21:04:20 #3
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_97172379
Lijkt me een béétje ongepast dat je vader zulk soort uitspraken doet.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_97172488
Die heeft zich dus flink af lopen rukken op je vroeger.

Zou je trouwens even een paar keer op enter kunnen drukken in je post. Dat leest wat beter.
Ron Paul 2012
pi_97172553
Werkt ie ook toevallig bij een kerk?
pi_97172563
quote:
maar ik vond t verwarrend om dit van mijn vader te horen....of doen meer vaders dat?
Vast wel, maar die zijn ook ziek.
  zondag 22 mei 2011 @ 21:10:56 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97172839
Als ik dit zo lees, gaat je vader ver over de schreef.
Niet alleen subjectief, omdat jij het onprettig vindt, maar ook objectief. Dit soort opmerkingen hoort een vader/opa m.i. niet te maken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_97172957
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:07 schreef Sehaninne het volgende:
Werkt ie ook toevallig bij een kerk?
Ik weet niet of je dit als grap bedoelt, maar mijn post is allesbehalve luchtig of grappig bedoeld. Bovendien heeft mijn vader nooit daadwerkelijk iets "gedaan" met ons en zegt hij zijn gedrag nooit seksueel bedoeld te hebben. Vraag me alleen af of het vervelende gevoel dat hij me gaf, terecht is of overdreven.
pi_97173061
Ik ben het eens met de meeste, het is niet normaal in mijn ogen en als je het onprettig vind moet je er wat van kunnen zeggen. Knap dat dat kan, meestal zijn dit soort dingen onbespreekbaar dus ik vind het heel goed dat je het bespreekbaar hebt gemaakt.

Maar probeer je ouders ook in hun waarde te laten, ook al zegt iedereen hier op FOK! gatverdamme, vies en ga zo maar door. Het zijn jouw ouders en je bent dit gewend, ook al is het heel vervelend, zeg er af en toe wat van maar ga er geen gigantische ruzie om maken. Jij hebt het ook doorstaan en probeer je kinderen vroeg seksuele ontwikkeling te leren, dan weten ze een beetje wat wel en niet kan en kunnen ze die afweging voor zichzelf maken.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zondag 22 mei 2011 @ 21:13:43 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97173075
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:12 schreef Anouk75 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je dit als grap bedoelt, maar mijn post is allesbehalve luchtig of grappig bedoeld. Bovendien heeft mijn vader nooit daadwerkelijk iets "gedaan" met ons en zegt hij zijn gedrag nooit seksueel bedoeld te hebben. Vraag me alleen af of het vervelende gevoel dat hij me gaf, terecht is of overdreven.
Ook als er geen sexuele lading achter zit, dat soort dingen zeg je gewoon niet tegen je (klein)kind.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_97173220
nou ja ik heb het snel doorgelezen...maar je voelde je altijd lichtelijk ongemakkelijk bij je vader.........was er niet de mogenlijk heid om het contact met je huidige dochter en je vader wat te beperken? dat zou ik dan doen hey? ( het is wel dan hard voor je moeder..... )
  zondag 22 mei 2011 @ 21:15:49 #12
37769 erodome
Zweefteef
pi_97173251
Je vader vertoond iig verstoord seksueel gedrag en ik denk dat het wel goed is dat je ervoor waakt dat je kinderen daar niet teveel van meekrijgen.
Of iig dat ze het kunnen plaatsen als verstoord gedrag, onder begeleiding dus, er opgelet wordt of het hun ontwikkeling niet verstoord.

Ik zou zeker paal en perk stellen aan gedrag in deze, als dat mogelijk is en anders contact beperken en begeleiden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_97173281
dat je de vraag al moet stellen geeft ergens al aan dat er iets niet in de haak is voor jouw gevoel.

Met andere woorden hij gaat te ver in jouw ogen.
Grenzen stellen dus en duidelijk erover zijn.
pi_97173304
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:12 schreef Anouk75 het volgende:

[..]

Terecht, uiteraard.
pi_97173332
Nee, ik vind absoluut niet dat overdrijft. Dit gaat het te ver, het meisje is 5! En hoe erg het ook is dat je vader getraumatiseerd is door ervaringen van vroeger, het is niet normaal om je kinderen en kleinkinderen op zo'n dwingende en overduidelijke manier kennis te laten maken met seks! Al is het dan alleen maar met woorden, ik vind het echt niet normaal.
Mijn vader heeft nooit zulke dingen tegen me gezegd, als kind niet en nu ook niet. Tuurlijk heeft hij wel eens als grap m'n moeder een tikje op haar billen gegeven in een gekke bui maar verder dan dat ging het niet. Gelukkig heb ik seksualiteit helemaal zelf kunnen ontdekken zonder 'hulp' van m'n vader.

Ik word er al plaatsvervangend ongemakkelijk van, ik krijg er hele rare ideeën bij. En dan heb ik zelf niet eens kinderen...
  zondag 22 mei 2011 @ 21:17:56 #16
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_97173419
quote:
Nu vraag ik mij af: overdrijf ik??
Nee. Absoluut niet. En ik denk niet dat iemand hier zal beweren dat dat wel zo is. Als het mijn kind zou zijn dan zou ik haar ook niet alleen laten in bijzijn van je vader. De manier waarop hij met jou en je broertje omging op het gebied van seksualiteit is in mijn optiek op z'n zachtst gezegd ook zeer ongepast te noemen. En het lijkt me ook een teken aan de wand dat je moeder nu aangeeft dat zij problemen heeft met zijn oversekst gedrag.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_97173486
Hij verpest het voor je dochter zoals hij het voor jou verpest. Een meisje dat mooi is, is niet direct een sexbommetje, daar komt meer aan te pas.

Je moet duidelijke grenzen gaan aangeven en die steeds strenger handhaven. Géén seksopmerkingen/gebaren/suggesties tegen jou en je kinderen. Niet naar zijn normen van seks, maar naar algemene normen. Als hij die niet kent, dan weer terug naar therapie. Je moeder weet er dus van en weet ook hoe bezwaarlijk het is, ook al heeft ze het in jouw misvormde jeugd niet aan jou af kunnen lezen.

Natuurlijk nooit alleen met hem laten, want het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Verbieden seksuele suggesties te doen, betekent dat hij wat oppotten moet. En vergeet niet: vaak is seksueel misbruik bedoeld om de macht. Dat kan dus op allerlei andere manieren geuit gaan worden. Castratie helpt niet.
pi_97173524
laat

je

vader

nooit

alleen

bij

je

kinderen

like

ever
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_97173538
3 procent van alle mensen heeft een vader die niet de hare of zijne is maar dans is er sprake van verwekking door een ander............vaak gaat dit ook gepaard met een gevoel dat de man die in het huis rondloopt....een tikje vreemde gewoontes heeft omdt het niet je werkelijke vader is......
  zondag 22 mei 2011 @ 21:22:15 #20
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_97173767
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:19 schreef dandybleu het volgende:
3 procent van alle mensen heeft een vader die niet de hare of zijne is maar dans is er sprake van verwekking door een ander............vaak gaat dit ook gepaard met een gevoel dat de man die in het huis rondloopt....een tikje vreemde gewoontes heeft omdt het niet je werkelijke vader is......
Vooral ook in combinatie met opmerkingen over je geile tienerlichaam en je seksbom van een peuter inderdaad :')
pi_97173814
quote:
2s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:13 schreef Tamashii het volgende:
Jij hebt het ook doorstaan en probeer je kinderen vroeg seksuele ontwikkeling te leren, dan weten ze een beetje wat wel en niet kan en kunnen ze die afweging voor zichzelf maken.
Dat is waar, maar heb er achteraf bekeken méér last van gehad dan ik mij destijds realiseerde. Het voelt naar als je vader graag naar je borsten en je vriendinnetjes lijkt te kijken. Dat gevoel wil ik mijn dochtertje besparen. En het was een héél moeilijk gesprek, waarop mijn ouders eigenlijk nog niet gereageerd hebben.
  zondag 22 mei 2011 @ 21:23:34 #22
344122 PB-tje
Whats in a name?
pi_97173876
Totaal ongepast... of hij het nou wel of niet sexueel bedoelde... dit soort opmerkingen maak je gewoon niet. Natuurlijk schieten jou gedachte meteen een bepaalde kant op, je hebt dan ook een bepaald referentie kader bij je vader opgebouwd.

Hopenlijk als hij het echt niet sexueel bedoelde, zal hij er mee stoppen en opletten wat hij doet en zegt sinds je hem er op aan hebt gesproken.
pi_97173976
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:22 schreef Anouk75 het volgende:

[..]

Dat is waar, maar heb er achteraf bekeken méér last van gehad dan ik mij destijds realiseerde. Het voelt naar als je vader graag naar je borsten en je vriendinnetjes lijkt te kijken. Dat gevoel wil ik mijn dochtertje besparen. En het was een héél moeilijk gesprek, waarop mijn ouders eigenlijk nog niet gereageerd hebben.
Dan handel zoals je zelf zou willen dat er gehandeld zou zijn. ;)
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_97174053
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:22 schreef Suphomes het volgende:

[..]

Vooral ook in combinatie met opmerkingen over je geile tienerlichaam en je seksbom van een peuter inderdaad :')
nou ja kijk....dat heb ik een keer in een "case" meegemaakt op mijn pad dus....die situatie die ik omschreef......als je eigen vader beetje gluurt lang het douche gordijn voelt mischien stukje natuurlijker aan? ( of de vader moet een halve psycho zijn geworden? dat kan ook )

ps het het woord sexbommetje? ja puur het woord sec? dat kan ook grappig bedoelt zijn...maar ik geloof dat ts dan meer flauw val neigingen krijgt dus....dus dan zal de emotionele lading van de vader wel anders zijn geweest

[ Bericht 1% gewijzigd door dandybleu op 22-05-2011 21:33:05 ]
  zondag 22 mei 2011 @ 21:32:33 #25
345673 joao
met een golfje op de a...
pi_97174561
quote:
en zegt hij zijn gedrag nooit seksueel bedoeld te hebben
hij zegt het...
Ik leef in de wereld van het sarcasme...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')