Ik kan je verder niet helpen, maar deel je frustratie (zelfs nog na al die jaren; het was en hassikke lief hondje, maar dode vogels maakten hem duivels).quote:Op zondag 22 mei 2011 18:34 schreef Mday het volgende:
't was een verse dooie duif, dus ik vermoed dat de jager ( een kat oid) net ervandoor was gegaan toen mijn hond eraan kwam.
Gelukkig heeft ie niet veel opgevreten, maar ja, als ik zeg los, moet ie 'm loslaten.
da's een goede tip. liefste wil ik dit voorkomen, maar dan weet ik in ieder geval wat ik moet doen. thanks !quote:Op zondag 22 mei 2011 18:49 schreef joekeloekes het volgende:
Meestal als je die bek echt open wil is de hond niet rustig, als hij rustig was dan ging het wel vanzelf. Met die hand over de bovenkant van de bek en je vingers dan zijn bovenlippen tegen zijn tanden drukken, dat zal waarschijnlijk niet fijn zijn voor hem want elke hond laat dan los. Je hebt zijn kop zo ook vrij stevig beet dus met je andere hand kan je zijn bek dan leeggraaien. Zolang je hem zo beet hebt bijt hij ook niet in je vingers.
haha, hetzelfde gold na mijn worstelsessie. wat doe je dan? het speelgedrag negeren of boos toespreken?quote:Echt last heeft hij er niet van, als ik hem net op heel vervelende wijze iets uit zijn keel geworsteld heb dan wil hij erna altijd spelen.
dat had ie ook. hij is net weer de oude sinds de operatie, dus je kan begrijpen dat ik alles wil doen om te voorkomen dat er ook een duif uit zijn maag moet worden gehaald (hoewel dat wss wel verteertquote:Sok is linker ,voor je het weet zit je met een verstopping
ik had snoepjes mee, was in de commotie vergeten het te proberen. heb trouwens niet het idee dat ie bereid was te ruilen met dat kleine kloteding vergeleken met z'n hoofdprijs.quote:Neem zijn favoriete snoepje mee. Elke hond heeft wel een snoepje waar ze dol op zijn.
dat snap ik niet. bij het eten, of bij de oefening? maar ik begrijp het idee achter het brokje ook niet geven die hij niet mag hebben. logisch, ook. dat ga ik oefenen.quote:Niet het "pak maar" gebruiken, het lekkers wat je gebruikt voor de "no" niet laten eten, helemaal niet.
Bij de yes/no setting, niet bij het gewone eten.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:26 schreef Mday het volgende:
[..]
dat snap ik niet. bij het eten, of bij de oefening? maar ik begrijp het idee achter het brokje ook niet geven die hij niet mag hebben. logisch, ook. dat ga ik oefenen.
Als je zelf al het idee heb dat ,,dat kleine kloteding" (trainertjes?) niet volstaat ,moet je hem ook verrassenquote:Op zondag 22 mei 2011 20:15 schreef Mday het volgende:
[..]
ik had snoepjes mee, was in de commotie vergeten het te proberen. heb trouwens niet het idee dat ie bereid was te ruilen met dat kleine kloteding vergeleken met z'n hoofdprijs.
Weten hoe het moet is een ding. Het ook voor elkaar krijgen is wat anders.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:48 schreef erodome het volgende:
Nee hoor, je klinkt als een mens die leert en dat is heel goed.
En met al mijn "mooie" advies heeft mijn eigen pup een eigen speelsok met knoop erin opgegeten, waardoor wij bij de dierenarts zaten te hopen dat hij het netjes weer uit zou kotsen, wat gelukkig is gelukt...
Veelvraatjes hebben wat tijd en geduld nodig daarin en vooral heel veel opletten!
Je slaat het beest niet lens als hij iets doet wat je niet wilt, je laat hem uit, je voert hem, je probeert hem op te voeden.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:37 schreef Mday het volgende:
Was een 'tip' van het baasje van de moeder van de hond. 'als er echt iets niet mag, gewoon bij het nekvel grijpen.' dus bij dit soort taferelen, ook eendenpoep en andere dingen. Ook als-ie niet wel luisteren dan wilde ik hem nog eens via het nekvel de juiste richting op duwen. De laatste tijd niet meer, trouwens. Maar ik hoorde ook al steeds vaker dat het alleen voor zeer ernstige dingen werd gebruikt.
... ik klink als een slecht baasje, hè
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |