Ja daar moet je dan weer 100 g zout in doen en mijn zout is bijna op...dus dat vind ik btje zondequote:Op zondag 22 mei 2011 17:58 schreef -moppie- het volgende:
Doe in een bak water als ie zinkt is ie nog goed als het ei drijft is ie bedorven!
Gewoon brood met gebakken ei vnvnd.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:58 schreef GizartFRL het volgende:
Als je het ei nu breekt in een kopje.
Dan ruik je eraan.
Als het bedorven is, dan merk je dat snel genoeg.
Zoja, dan weggooien.
Zonee, wat wil je er mee gaan maken?
Nee hoor, zout is niet nodigquote:Op zondag 22 mei 2011 17:58 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Ja daar moet je dan weer 100 g zout in doen en mijn zout is bijna op...dus dat vind ik btje zonde
Als je ze goed bakt en geen lopend eigeel ( jakkes), dan zou ik ze zo opeten.quote:
zout moet je er pas bij doen bij het koken...quote:Op zondag 22 mei 2011 17:58 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Ja daar moet je dan weer 100 g zout in doen en mijn zout is bijna op...dus dat vind ik btje zonde
Ik had laatst een gekookt ei welke dit niet deed.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:02 schreef Puntenjager het volgende:
Eieren maken altijd een klotsend geluid als je ze schudt... Ooit eens een ei opengemaakt!??
Hmm dat stond op die site over hoe je je eieren kon testen (wetenschappelijke site)..Ik heb ze net maar ff getest in n pannetje met water en een snufje zout (100g vond ik teveel)...ze gaan niet totaal drijven maar liggen ook niet plat op de bodem...de kont komt omhoog drijven. Doen of niet meer doen?quote:
quote:Op zondag 22 mei 2011 18:03 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Ik had laatst een gekookt ei welke dit niet deed.
Want? Kun je er flink ziek van worden als ie een paar dagen over datum is?quote:Op zondag 22 mei 2011 18:02 schreef joao het volgende:
doe maar beter niet... trouwens die met die bak water enzoo werkt wel echt
(dat ik nu toevallig kippen heb)
van ei dat niet goed meer is kan je enorm flink ziek worden idd.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:08 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Want? Kun je er flink ziek van worden als ie een paar dagen over datum is?
Ze raken de bodem dus overigens wel...alleen kont drijft wel wat omhoog..
Is dat zo? Volgens die site dus niet als het een vers ei betrof. Alleen oude eieren zouden geluid maken..quote:Op zondag 22 mei 2011 18:02 schreef Puntenjager het volgende:
Eieren maken altijd een klotsend geluid als je ze schudt... Ooit eens een ei opengemaakt!??
Maar ruik je dat dan niet oid?quote:Op zondag 22 mei 2011 18:09 schreef BrandX het volgende:
[..]
van ei dat niet goed meer is kan je enorm flink ziek worden idd.
Ik zou het risico gewoon niet nemen als je niet zeker bent.
We hebben het hier over 2 dagen, geen 2 wekenquote:Op zondag 22 mei 2011 18:09 schreef BrandX het volgende:
[..]
van ei dat niet goed meer is kan je enorm flink ziek worden idd.
Ik zou het risico gewoon niet nemen als je niet zeker bent.
Als je het ei breekt, nogal ja.quote:
klopt, maar TS twijfelt. Waarom dan om die paar rottige duppies toch persee die eieren willen eten? Doe dan het brood toasten en doe er jam op ofzo. Ook lekker.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:13 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
We hebben het hier over 2 dagen, geen 2 weken
eieren kunnen ook al rot zijn VOORdat de aangegeven datum voorbij is...quote:Op zondag 22 mei 2011 18:13 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
We hebben het hier over 2 dagen, geen 2 weken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |