valt mee, das ongeveer 1,5 meter, en ik ben een meter dik, dus goed te doenquote:Op maandag 18 juli 2011 22:30 schreef Ml-etje het volgende:
Nice en goed voor de lijn die afstand tussen de wasbak en het fornuis
Zou de wc onder schuin in de hoek plaatsen. Heb je de meeste ruimte voor je benen en je kijkt de meeste ruimte. Teken het is uit en je zult vebaasd staan. Hoeft geen 45 graden maar een lijn tussen douchewand en de wasbak.quote:Hieronder mijn simpele plattegrond:
[ afbeelding ]
Ik heb de douche nu aan dezelfde wand ingetekend als op de eerste afbeelding.
Watergedragen ( radiator ) lak = verdunnen met waterquote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:42 schreef RanTheMan het volgende:
Lak uiteraard, radiator lak van histor, maar om te spuiten verdund met water, dat vond ik al raar want ik dacht dat alle metaalverven/lakken verdund moesten worden met terpetine.. Misschien ligt t daar aan..geen idee
Nope, er stond absoluut verdunnen met water op, ik was daar nogal verbaasd over, omdat ik nog nooit water gedragen radiator lak had gezien, ik stond al klaar met de terpetine om te verdunnen, toen ik zag dat het met water moest..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:38 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Watergedragen ( radiator ) lak = verdunnen met water
Synthetisch ( radioator ) lak = verdunnen met terpetine
Je zal toch niet synthetische lak gemengd hebben met water?
Ik had gewoon een pot radiator verf gepakt, er van uit gaande dat het altijd op terpetine basis verdund diende te worden..quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:19 schreef blomke het volgende:
Heb zelf eens 12 radiatoren gespoten met Histor op terpetinebasis. Ging perfect en superglad oppervlak. Denk dat spuiten met die waterverdunde verf toch minder glad resultaat geeft dan terpetineverdunde.
Veel hangt ook af van de instelling van de verfspuit: druk, lucht/verfverhouding etc.
Heb nooit het voordeel van speciale radiatorlak ingezien (de winkelier waarschijnlijk wel, die vangt z'n centen) en gebruik zelf kwaliteitsverf op terpetinebasis (alkydverf); te verdunnen met wasbenzine!!quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:42 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Ik had gewoon een pot radiator verf gepakt, er van uit gaande dat het altijd op terpetine basis verdund diende te worden..
Nou ik had het voor de zekerheid gekocht. Geloof wel dat de warmte van invloed kan zijn, gebarsten verf is ook zo wat..quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb nooit het voordeel van speciale radiatorlak ingezien (de winkelier waarschijnlijk wel, die vangt z'n centen) en gebruik zelf kwaliteitsverf op terpetinebasis (alkydverf); te verdunnen met wasbenzine!!
Waarom verdun je met wasbenzine en niet met terpetine?quote:Op woensdag 27 juli 2011 15:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb nooit het voordeel van speciale radiatorlak ingezien (de winkelier waarschijnlijk wel, die vangt z'n centen) en gebruik zelf kwaliteitsverf op terpetinebasis (alkydverf); te verdunnen met wasbenzine!!
Thanx voor de info!quote:Op woensdag 27 juli 2011 19:15 schreef blomke het volgende:
Voorschrift bij de verfspuit. Met wasbenzine wordt de oppervlaktespanning lager. daardoor krijg je een fijnere nevel en een gladder resultaat qua verfoppervlak.
Zo heb ik het ook op diverse fora gevonden: google eens op verspuiten en wasbenzine. Overigens kan ook met een mengsel wasbenzine/terpetine.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |