abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114467994
En dan heb je een koud dak zonder dampdichte laag gecreëerd
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:20:58 #277
243274 zuluman
www.indlu.nl
pi_114476784
Gespoten pur heeft een mu-waarde tussen 50 en 100. Dus dampwerend.
Inderdaad niet 100% dampdicht.
Wél een véél hogere dampdiffusieweerstand dan de open cell foams (mu-waarde3,3 ; vergelijkbaar met houtwolplaat)

dasrnaast heeft ran een warm dak. hij heeft de pur aanvullend gedaa . heb ik ook gedaan. warm dak met balklaag eronder. ik heb achteraf tussen de balken 160mm geisoleerd. op de dakplaat ligt 120mm isolatie. volgens mij collega bouwfysicus is dat geen probleem.
"A man can do all things if he but wills them."
Leon Battista Alberti
pi_114481030
ik heb verder geen idee.. weet alleen dat t zo goed is, alleen nog stucplaatjes dr tegen aan... t is mn broertje zn dagelijks werk dus die zal t wel weten ;)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_117321065
Ran? Hoe staat het ermee? Ben toch wel nieuwsgierig hoe het is geworden allemaal.
Leon Battista Alberti
pi_117333583
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:25 schreef zuluman het volgende:
Ran? Hoe staat het ermee? Ben toch wel nieuwsgierig hoe het is geworden allemaal.
idd even een beetje opjutten :+
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_117351058
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:25 schreef zuluman het volgende:
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 22:23 schreef crv het volgende:

[..]

idd even een beetje opjutten :+
Hahah, jullie klinken wel een beetje zoals mijn eega :) schiet es op!!

Maar gelukkig is de Mona-neger nog niet langs geweest..

We zijn 7 weken verder waarvan ik 3 weken op vakantie ben geweest. Daarnaast heb ik met mijn buren de afspraak gemaakt dat ik niet na 8 uur lawaai maak ivm kleine kindjes.. Als je dan tussen 6-7 thuis komt hou je weinig tijd over.. Alleen het weekend..

Maar goed, ik ben aardig opgeschoten, bijna alles is dubbel gegipst (echt veel werk 2x alles) en ik heb zelf maar kasten gemaakt, en knieschotten etc.. Daar gaat erg veel tijd in.. Morgen alle electra er in (als ik daar uit kom, ik wil nogal wat ingewikkelde dingen)..

Ik zal zo ff wat foto's maken!

[ Bericht 0% gewijzigd door RanTheMan op 28-09-2012 15:03:43 ]
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_117353596
Nou klinkt alsof je toch nog veel gedaan hebt in weinig tijd ^O^ Ik ben benieuwd naar de foto's!
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_117354042
Ha Njos ;) Leuk dat jij je hier ook meldt :)

De crappy foto's

*de zelfemaakte knieschotten.. De totale lengte is 4,80 meter, daarin heb ik 2 "uitpak" deurtjes gemaakt van 80 cm, zodat ik overal makkelijk bij kan.. Verder heb ik de oude balken alvast 2x gegrond.

Eerst wilde ik een timmerman laten komen voor de deuren in de "punt"gedeelten, maar dat was dermate duur dat ik zelf maar een alternatief heb gemaakt.. Ik ben er best tevreden over voor alsnog.. De binnenafwerking volgt nog, maar de deuren zijn ongeveer 1,40 hoog en dan over de breedte.. Diepte van de kast is ongeveer 70cm.. Ik heb ze laten zagen uit voorgegrond MDF en vervolgens met de bovenfrees er langs etc..

Nu steken de MDF stroken nog 16mm uit, maar die diepte verdwijnt straks voor een groot deel door het spackwerk waardoor het echt geïntegreerd gaat lijken.

Dit stukje blijft nog even open, omdat ik de verwarming nog onder het raam moet bevestigen

En het frame van de puntdeur is ook af, viel me eerlijk gezegd nog best tegen.. Daarnaast mijn rommelhoek met materiaal, maar t is best netjes overal

dat was het voor nu :)
pi_117354396
Nou dat schiet al goed op! Netjes hoor :Y
Wat een werk.. Zit je nog op schema?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_117354646
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 15:24 schreef Njosnavelin het volgende:
Nou dat schiet al goed op! Netjes hoor :Y
Wat een werk.. Zit je nog op schema?
neuh niet echt :) mijn schema is nu:
-komend weekend electra en ander leiding werk
- dan een weekend kast aan de andere kant maken + keukenblok plaatsen + andere dingen afwerken (2 weekenden)
- stucadoor laten komen
- dan nog een weekend vloertje leggen en het laatste verven..

Mijn deadline is 1 november :) maandje later dan 1,5 jaar terug gepland :)
  vrijdag 28 september 2012 @ 15:35:32 #286
243274 zuluman
www.indlu.nl
pi_117354766
Go RantheMan! ziet er goed uit! we houden je goed in de gaten en 1 november staat!
Leon Battista Alberti
  vrijdag 28 september 2012 @ 17:04:15 #287
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_117358521
Wow! Wat heb je veel gedaan!
Wordt al een echte kamer daar op zolder!

Hier door omstandigheden de badkamer nog steeds niet af -O- .
  vrijdag 28 september 2012 @ 21:15:43 #288
102912 crv
Screwed up
pi_117368933
toch best opgeschoten hoor ^O^
Zeker als je bedenkt dat je 's avonds gewoon bijna niks kan doen
En dat puntdeurtje vind ik leuk geworden _O_
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_117720113
Hoe staat het ermee Ran?
I Like it@ J-Star
pi_117722591
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 02:19 schreef J-Star het volgende:
Hoe staat het ermee Ran?
Goed :)

Ik zal vanavond even een foto update doen..
Er gaat erg veel werk in de kleine dingen, zo was ik vrijdag 3 uur bezig met het omleggen van de waterafvoer.. Maar goed..

De komende 3 avonden staan in het teken van afronden en de zolder helemaal leegruimen zodat donderdag de stucadoor er in komt.. Die gaat donderdag alles af (en voor)smeren en komt dan zaterdag alles spackspuiten. (120m2 totaal)

Naast de zolder wordt dan ook de overloop en trap opgangen meegepakt.. Dan kan ik zondag de vloer op zolder leggen en heb ik 5 avonden en de zaterdag om boven alles te schilderen (staat al in de 2x grondverf) electra aan te sluiten, de trap naar boven af te lakken (mits ik er aan toe kom) en wat meubels in elkaar te schroeven en dan is alles mooi af voor mijn Eega dr verjaardag zondag de 21ste als veel familie van over ver komt..

Enige dat dan nog ontbreekt is een beklede trap van de benedenverdieping naar de eerste etage.. maar dat komt later wel :)
pi_117732415
Ach die trap is afwerking. Dat mag best als laatste vind ik altijd.
I Like it@ J-Star
pi_117732771
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:00 schreef J-Star het volgende:
Ach die trap is afwerking. Dat mag best als laatste vind ik altijd.
dat gaat ook als laatste (of eigenlijk als 1 na laatste (het verven dan) bekleden van de trap er onder is de laatste stap
pi_117733121
Jij reageert snel haha.. Ben benieuwd naar de foto's van vanavond!
I Like it@ J-Star
pi_117756118
quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2012 09:32 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Goed :)

Ik zal vanavond even een foto update doen..
Er gaat erg veel werk in de kleine dingen, zo was ik vrijdag 3 uur bezig met het omleggen van de waterafvoer.. Maar goed..

De komende 3 avonden staan in het teken van afronden en de zolder helemaal leegruimen zodat donderdag de stucadoor er in komt.. Die gaat donderdag alles af (en voor)smeren en komt dan zaterdag alles spackspuiten. (120m2 totaal)

Naast de zolder wordt dan ook de overloop en trap opgangen meegepakt.. Dan kan ik zondag de vloer op zolder leggen en heb ik 5 avonden en de zaterdag om boven alles te schilderen (staat al in de 2x grondverf) electra aan te sluiten, de trap naar boven af te lakken (mits ik er aan toe kom) en wat meubels in elkaar te schroeven en dan is alles mooi af voor mijn Eega dr verjaardag zondag de 21ste als veel familie van over ver komt..

Enige dat dan nog ontbreekt is een beklede trap van de benedenverdieping naar de eerste etage.. maar dat komt later wel :)
I Like it@ J-Star
pi_117763429
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 22:51 schreef J-Star het volgende:

[..]

lol, jah idd, dat had ik toegezegd.. Echter ik stopte om 10 uur en ik heb nog niet zoveel licht op zolder dus de foto's waren erg crappy.. Dus zonde van mijn tijd om ze te plaatsen.. Ik update het sowieso binnenkort :)
pi_117769227
Haha, oke we zullen zien man
I Like it@ J-Star
pi_117784528
E: Oeps, dacht dat dit een algemeen klustopic was. My bad.
pi_117847665
Zo de stucadoor is begonnen vanmorgen om 7.15 met dichtsmeren en gazen van alle naadjes van mn stucplaten, en het aansmeren van de " kraters" rond mijn nieuwe trapgat.. Morgen middag is alles weer netjes :) Zaterdag vloertje er in en dan nog een paar dagen schilderen, mn Eega dr verjaardag ga ik wel halen verwacht ik w/ w/
pi_117852656
Wanneer is ze jarig?
I Like it@ J-Star
pi_117854304
21 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')