De makro heeft idd vaak een sparerib aanbieding, daar zijn ze niet zo duur, een paar weken geleden hadden ze ook buikribs in de aanbieding, dit herhaald zich vaak, dus ik zou de online folder even in de gaten houden.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:11 schreef piepkuiken21 het volgende:
Wie weet er een goedkoop en lekker adresje voor spareribs, ik heb voor zo'n 30 personen nodig en wil ze graag gaan BBQ-en.
Oja niet onhandig om te vertellen in woon in Weesp (dichtbij Amsterdam). evenetueel kan ik een makro en of Sligropas regelen.
Kijk zo hoort het!quote:Op zondag 22 mei 2011 13:16 schreef Xlarge het volgende:
Hier trouwens de mijne van gisteren, 6 uurtjes low&slow op eikenhout
[ afbeelding ]
Nee het is verdeeld over 4 dagen, gewoon in alufolie en op de bbqquote:Op zondag 22 mei 2011 13:14 schreef Xlarge het volgende:
[..]
De makro heeft idd vaak een sparerib aanbieding, daar zijn ze niet zo duur, een paar weken geleden hadden ze ook buikribs in de aanbieding, dit herhaald zich vaak, dus ik zou de online folder even in de gaten houden.
Wanneer is je bbq eigenlijk. ?
Ik vraag me alleen wel af hoe je dat gaat doen, voor 30 man spareribs, ga je ze eerst uitkoken, of echt low&slow, want dan heb je toch een hele grote smoker/bbq nodig
Een uur, en niet echt hard koken, maar net zoals een stoofpotje, af en toe een blubje in het water.quote:
Kun je ze niet beter in de oven doen?quote:Op zondag 22 mei 2011 17:45 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Een uur, en niet echt hard koken, maar net zoals een stoofpotje, af en toe een blubje in het water.
Na een uur zal je zien dat het vlees terugtrekt van het bot, dan kan je ze marineren en op de bbq doen
koken is koken, hard of zacht, kookpunt heb maar 1 temperatuur!quote:Op zondag 22 mei 2011 17:45 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Een uur, en niet echt hard koken, maar net zoals een stoofpotje, af en toe een blubje in het water.
Na een uur zal je zien dat het vlees terugtrekt van het bot, dan kan je ze marineren en op de bbq doen
Spareribs/babybacks kokenquote:Op maandag 23 mei 2011 09:10 schreef Spirit82 het volgende:
Uurtje koken in bouillon, marineren en op de bbq. Vlees is dan zo zacht dat het gewoon van het bot af valt. HeerlijkAlleen je proeft de marinade dan niet heel erg sterk omdat je pas marineert nadat het vlees gaar is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |