quote:Arctic Monkeys's Jamie Cook has revealed how the band have gone about choosing their recent live setlists.
Speaking to New York Magazine, the guitarist also said the band enjoy playing the US recently "because the pressure is off." He added that US gigs-goers "are more willing to try things out. In the UK, everyone wants to hear the big songs."
Cook revealed that the band were inspired by The Strokes to open their set with 'The View From The Afternoon', saying: "When I saw The Strokes at Madison Square Garden, they started with the first song on their first album, and it was great. I thought we should do the same."
He added that the band try to keep the early part of their setlist full of faster songs such as 'This House Is A Circus', 'Brianstorm' and new single 'Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair'. "We try to do five that are pretty fast-paced before people get bored," he said.
Cook also joked that the band plan their setlist for fans who are on first dates. He said: "I imagine a fan bringing a date to our show who doesn't know us that well. We play loads of new stuff, and when we get to 'I Bet You Look Good On The Dancefloor', he turns to her and says, 'You’ll definitely know this one.' If she says, 'I don’t know this one either,' that’s when maybe you shouldn’t see much of her again."
The guitarist also hinted that 'The Hellcat Spangled Shalalala' will probably be the band's next single. Arctic Monkeys played in New York last night with The Vaccines supporting them.
Hmm ik vind het nog steeds een gaap nummer. Snap al dat crowdsurfing ook niet op dit nummer.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:40 schreef Vatta het volgende:
Moet zeggen dat ik toch wel erg onder de indruk ben van de live versie van She's Thunderstorms getuige dit filmpje in redelijke geluidskwaliteit.
Hoewel het publiek het druk heeft met heel andere dingen.
Grappig, ze hebben een heel artikel geschreven aan de hand van de omschrijvingen op die ene scanquote:
Wow, Xurkquote:Op woensdag 25 mei 2011 11:41 schreef Xurk het volgende:
[..]
Semi-offtopic: fuck me, ik kom er zojuist achter toen ik voor de gein de Wikipedia-pagina van TLSP ging bekijken dat ze natuurlijk meer dan één single hebben gehad en er daardoor gewoon vier liedjes [B-sides] zijn die ik niet kenMaar vervolgens: omg
![]()
Betwistbaar een van Alex Turner's sterkste liedjes. (Al hoor ik ook een duidelijke Miles-invloed trouwens). Paste helaas niet in de live-set.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:39 schreef sander26 het volgende:
Oh jah, ik vergeet Sequals helemaal. Die was echt top!
Ja, ik schaam me diepquote:Op woensdag 25 mei 2011 14:36 schreef Aisumasen het volgende:
Wow, Xurk. Dat zijn de beste, hebben ze zelf nog live gedaan. Eerste single heeft 3 B-kanten waarvan 2 covers, tweede heeft 3 unieke TLSP-composities, derde heeft 3 live-opnames waarvan 2 'unieke' covers.
Dat einde van Piledriverquote:Op woensdag 25 mei 2011 23:43 schreef Arn0 het volgende:
http://www.1019rxp.com/Channels/NewonRXP/Story.aspx?ID=1423668
Akoestische sessie met "Piledriver Waltz", "Suck It And See" and "Love Is A Laserquest".
Ik vind The Colour of the Trap ook een erg lekker album, al blijft ie momenteel ver achter wat betreft het aantal draaibeurten op Suck it and See, maar dat lijkt me logisch.quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:02 schreef Xurk het volgende:
[..]
Ja, ik schaam me diepMaar ik heb destijds ook helemaal nergens online iets over TLSP gevolgd, ik heb puur de muziek die toen beschikbaar was binnengehaald en heb het daarmee vervolgens gedaan. Om de één of andere onverklaarbare reden is het tot vandaag nooit in me opgekomen om te checken of ze misschien wel meer singles behalve de eerste zouden hebben en daardoor dus ook meer liedjes in de vorm van B-sides.
Ik heb nu al zin om ze te luisteren als ik dit zo leesDe B-sides van "The Age of the Understatement" vind ik ook totaal niet onder doen voor de liedjes op het album, ook al is bijv. "In the Heat of the Morning" een cover [scheelt misschien dat het van David Bowie is, bijna bij voorbaat al geniaal].
Als we dan toch semi-offtopic het over TLSP hebben, hoe vinden jullie "The Colour of the Trap" wanneer vergeleken met het TLSP-album? Op de 3voor12 website stonden toen Miles Kane 'album van de week' was allerlei citaatjes van recensenten waarbij velen zeiden dat Miles Kane duidelijk de betere van de twee Puppets blijkt te zijn. Maar buiten beschouwing latend dat ik zijn album erg lekker vind en een goed pop-album, vind ik de teksten van TLSP vooralsnog een stuk briljanter, om het zo maar te zeggen. Vanochtend al forenzend nog beide albums geluisterd dus
Watquote:Op vrijdag 27 mei 2011 00:31 schreef Merkie het volgende:
Ik luister nu pas Wavin' Bye To The Train Or Bus voor het eerst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |