abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97130305

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
pi_97130340
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Fijn voor je, ik vind mezelf saai. :P Want ik analyseer veel dingen kapot in mijn hoofd wat me belemmert om spontaan te zijn.
Jammer genoeg is dit meer de waarheid :{
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_97130352
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:36 schreef whosvegas het volgende:
Kun je beter een lijntje coke nemen, als je moe bent :)
Dan ben je helemaal een loser.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 20:45:55 #4
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97130393
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:41 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Stel je komt iemand tegen en er is een klik, allemaal heel leuk en aardig. Dan komt het moment dat je elkaar weer gaat zien. Moet je dan weer drinken voordat je naar het afspraakje ggaat? Dan krijgt de ander een beetje vertekend beeld van je, lijkt me.
Nou daar maak ik me niet zoveel zorgen over, aangeschoten hang ik de grapjas uit en nuchter ook.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_97130410
Weet je wat het moeilijkste aan deze situatie is, de vriend die zelfmoord had gepleegd , had dit zelfde gedrag ook en had juist ook vaak woordenwisselingen over om aan te geven dat die een alcohol probleem had, en dat maakt het heel moeilijk want ik zie iets heel herkenbaars.

Ik hoop dat die ook even wijs is en uit mijn buurt blijft want ik heb het echt een beetje gehad met hem.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 20:46:35 #6
52513 whosvegas
The Trickster
pi_97130412
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar heb je dan wel weer gelijk in :)
Are you nuts??
  zaterdag 21 mei 2011 @ 20:47:32 #7
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97130435
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is dan wel een +1 waard.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_97130443
Coke is helemaal een sloper van contacten want dan denk je helemaal dat je god bent, heb aardig wat mensen verknipt zien worden door coke.
pi_97130461
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:46 schreef formerjellybean het volgende:
Weet je wat het moeilijkste aan deze situatie is, de vriend die zelfmoord had gepleegd , had dit zelfde gedrag ook en had juist ook vaak woordenwisselingen over om aan te geven dat die een alcohol probleem had, en dat maakt het heel moeilijk want ik zie iets heel herkenbaars.

Ik hoop dat die ook even wijs is en uit mijn buurt blijft want ik heb het echt een beetje gehad met hem.
Of hij bij je uit de buurt blijft heb je voor een groot deel zelf in de hand! :Y
pi_97130462
Je hebt wel veel vrienden in de drank- en drugsscene of niet? :D
  zaterdag 21 mei 2011 @ 20:48:58 #11
52513 whosvegas
The Trickster
pi_97130482
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:47 schreef formerjellybean het volgende:
Coke is helemaal een sloper van contacten want dan denk je helemaal dat je god bent, heb aardig wat mensen verknipt zien worden door coke.
Het was ook maar een grapje :)
Are you nuts??
pi_97130494
quote:

[..]

Stel je komt iemand tegen en er is een klik, allemaal heel leuk en aardig. Dan komt het moment dat je elkaar weer gaat zien. Moet je dan weer drinken voordat je naar het afspraakje ggaat? Dan krijgt de ander een beetje vertekend beeld van je, lijkt me.
Goed punt, maar ik ben helemaal niet meer zo van 't uitgaan. :P Vroeger wel geweest, maar ben best wel een beetje in mezelf gekeerd sindsdien. :') Heb het daarbij altijd een beetje mja.. heb toch een beetje zoiets van je gaat in een bar/club echt niet de liefde van je leven ontmoeten.. :P Misschien is die insteek verkeerd, maargoed, kga liever gewoon met vrienden zuipen dan op jacht naar chicks.. wel eens gedaan aantal jaren terug, maar dan was ik met vrienden die daar echt mee bezig waren, en tsja, dan ga je er in mee. Maargoed. Ik weet niet meer waar ik heenga met mijn verhaal, dus ik kap. :P
pi_97130517
quote:

[..]

Fijn voor je, ik vind mezelf saai. :P Want ik analyseer veel dingen kapot in mijn hoofd wat me belemmert om spontaan te zijn.
Ik ook, precies hetzelfde. Ik ben ook wel saai, vooral tussen zulke types dus dan kan ik toch echt beter gaan drinken i.p.v. me irriteren aan overdreven lui en zelf saai/stil zitten doen. En met drank op, kom ik prima mee. :)

Dus Halcon.. ik ben niet dieptriest, soms is 't gewoon beter vind ik.. :6

quote:

[..]

Dat is wel zo, inderdaad. Denk dan dat je 't beste eerlijk kan zijn tegenover die persoon de eerstvolgende keer dat je hem/haar ziet.
pi_97130546
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:48 schreef Hoogheid het volgende:
Dat zegt wel iets natuurlijk. Een of twee kansloze vrienden heeft iedereen wel, maar als 95% te bestempelen valt als kansloos, dan zegt dat ook wel iets over je. :X
pi_97130574
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:48 schreef Hoogheid het volgende:
Vrienden is een groot woord maar zie veel mensen die ik ken van het uitgaan (maakt ze nog niet vrienden ) Vrienden zijn meer mensen die ik ook buiten het uitgaan zie.
En daar ben ik best kritisch in.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 20:54:43 #16
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_97130689
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:51 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Vrienden is een groot woord maar zie veel mensen die ik ken van het uitgaan (maakt ze nog niet vrienden ) Vrienden zijn meer mensen die ik ook buiten het uitgaan zie.
Terecht.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_97130724
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:51 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Toch nog niet kritisch genoeg kennelijk. :X
  zaterdag 21 mei 2011 @ 20:57:17 #18
52513 whosvegas
The Trickster
pi_97130810
quote:
Fijn voor je, ik vind mezelf saai. Want ik analyseer veel dingen kapot in mijn hoofd wat me belemmert om spontaan te zijn.
Dat doe ik zelf ook,heel veel dingen analyseren in mijn hoofd.
Het mooie is dat als je dingen gaat doorzien, dat het vanzelf gaat veranderen.

Een mooi voorbeeldje is mijn stotteren, ik stotter al mijn hele leven lang, soms erg en soms minder erg. Op een gegeven moment kwam ik tot de conclusie (na een aantal voorvallen en heel veel geanalyseer), dat ik andere mensen veel te belangerijk maak en mezelf wegcijfer. Toen ik totdat inzicht kwam ging me houding naar andere mensen vanzelf veranderen en kreeg ik meer schijt aan wat mensen wel niet van mijn stotteren zouden kunnen denken. Achteraf verbaast het me dat het eigenlijk heel makkelijk ging, toen het kwartje eenmaal gevallen was.
Are you nuts??
pi_97130828
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Toch nog niet kritisch genoeg kennelijk. :X
Dat valt ook wel weer mee. Heb maar 1 vriend die overleden is aan zelfmoord, en dan dit met Martin maar dat zijn toch echt de uitzonderingen.
pi_97130932
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:57 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Dat valt ook wel weer mee. Heb maar 1 vriend die overleden is aan zelfmoord, en dan dit met Martin maar dat zijn toch echt de uitzonderingen.
Tja, als jij het zegt... Jij zult het het beste weten.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 21:01:05 #21
341159 WinterBreeze
blaast zachtjes in je nek
pi_97130940
quote:

[..]

Sexy :9
Dat, of ik heb het verkeerd gelezen.
pi_97130962
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:01 schreef WinterBreeze het volgende:

[..]

Sexy :9
Sexy?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_97131017
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:01 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Sexy?
Hij is op de versiertoer.
pi_97131028
Moeilijke situatie iig..

Er is hier een jongen in de buurt die stottert en heeft gilles de la tourette (de combinatie ook). Zielig voor hem natuurlijk, maar leedvermaak voor ons (vroeger).
pi_97131037
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hij is op de versiertoer.
Go for it winter
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')