abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97117810
Ik ben zelf heel lang gepest als kind, vanaf groep 5 tot halverwege de middelbare school. Ik werd uitgescholden, buitengesloten, geslagen, dingen werden van mij ontvreemd... hoewel mijn ouders gingen klagen bij de schoolbesturen, werd de schuld bijna altijd bij mij gelegd en werd er amper iets tegen gedaan. Vanzelfsprekend wil ik mijn toekomstige kind deze hel niet laten meemaken.
Ik zeg toekomstig omdat ik wel een kinderwens heb, maar nog studeer en dus niet de financiele middelen heb om een kind op te voeden.

Naast het tijdelijke geldprobleem maak ik me ook zorgen in wat voor wereld mijn kind straks opgroeit. Deze wereld. die steeds meer en meer belust lijkt op geld en schoonheid, is tegenwoordig al de jongsten aan het aantasten. Toen ik klein was werd ik al gepest om mijn bril, om het feit dat ik geen merkkleding had, omdat ik "lelijk"was in de ogen van de jongens (alle meisjes in mijn klas hadden al gezoend op hun 10e ofzo...). Dit werd vanzelfsprekend alleen maar erger op de middelbare school. Natuurlijk waren dat niet de enige redenen. Mijn moeder is buitenlands en ik werd altijd gepest om haar accent. Daarnaast was ik een van de slimsten van de klas en waren mensen jaloers op mijn cijfers. Toch was het uiterlijk de meest voorkomende reden.

Ik ben straks bang voor mijn kind dat het gepest word. Ik weet niet hoe het er uit zal zien, maar gezien ik en vriend allebei lenzen hebben, is de kans groot dat mijn kind straks een brilletje moet. lenzen zijn natuurlijk niet te doen voor een kind van 8. Gelukkig zijn er ook andere kinderen met een bril. daarnaast kan ik wel allemaal merkkleding gaan kopen, mijn kind een hip kapsel geven en het soort moeder worden die haar kind alles geeft wat maar cool is, zoals elke maand een nieuwe game console, dure telefoon etc. Maar dat vind ik geen opvoeden, ik wil geen verwend nesten kweken. Toch ben ik bang dat het daar tegenwoordig wel om gaat., ben je niet cool,ben je niet knap genoeg (zelfs als kind!!!) dan val je buiten de boot. Zelfs het meest weerbare kind (en ik ben mijn kind van plan te leren dat als iemand je slaat, je gewoon hard tegen de buik moet trappen zodat ze het wel afleren) kan niet op tegen een hele groep mensen die hem/haar uitkotst.

Mijn angst is dus dat mijn kind later gepest wordt. hoe voorkom ik dit?
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:53:10 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_97118041
doe je zoontje op krav maga
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:53:50 #3
345183 -Turk-
Slapen, eten, neuken.
pi_97118067
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:53 schreef leeell het volgende:
doe je zoontje op krav maga
Plus ervoor zorgen dat het geen dikzak wordt.
Maximaal schijnend.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:54:04 #4
268740 flexoo
100% Apple fan
pi_97118075
je kind zo sociaal mogelijk op te voeden? iets beters kon ik niet bedenken. meer kun je volgens mij ook niet doen.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:54:38 #5
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_97118091
Ik vraag me af of je het als ouder kunt voorkomen. Ik denk dat een kind meer heeft aan zelfvertrouwen dan aan dure merkspullen maar heb daar zelf geen ervaring mee. Overigens merk dit bij mijn neefjes (4 en 8) nog absoluut niet zo.

Ik begrijp dat je door je eigen ervaring hier bang voor bent maar waarschijnlijk kun je niet anders dan de dingen op zijn beloop te laten gaan en alert blijven.
pi_97118168
Merkkleding en al die dingen hoeven echt niet. Gewoon goed verzorgd naar school, haren gekamd, schoon, geen broeken met hoog water,dat soort dingen.
Verder je kind goed opvoeden, hij mag best een beetje brutaal zijn, maar niet te.

Verder heb je het niet echt in de hand denk ik, kinderen blijven kinderen.
Goed betrokken blijven bij school en communiceren met je kinderen.
Pesten word verder wel beter aangepakt als vroeger, dat scheelt.
pi_97118411
Goede insteek. Misschien bij de naam alvast nadenken wat daar mee gedaan kan worden? Volgens Cash moet je als het een jongen is Sue noemen, al gaat dat iets te ver volgens mij :)

Misschien een naam met 1 lettergreep? Of een eindklank die niet snel met scheldwoorden te rijmen is?

Er wordt altijd overdreven veel aandacht gegeven aan de daders van het pesten. Maar naar mijn idee moet er wel een persoon zijn die dit gedrag uitlokt en lokken kinderen die gepest worden het vaak ook zelf uit. Waarbij ik pesten niet goedkeur. Ik geef hierbij alleen maar aan dat er vaak meer mensen zijn die dit gedrag voeden.

Kinderen kopiëren gedrag en houding van ouders. Dus als er nog steeds iemand rondloopt met een 'trauma' en een onzekere houding heeft dan is de kans groot dat het kind deze houding onbewust over zal nemen.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 15:05:16 #8
21166 Mayhem
Fulltime Kansloos.
pi_97118424
Als je een zoontje krijgt, geef hem dan geen meisjesnaam en laat hem niet op ballet ;)

Maar zonder dollen, je zult je kind gewoon zelfvertrouwen moeten aanleren. Een bril is natuurlijk wel makkelijk om mee gepest te worden, maar lang niet alle kinderen die een bril dragen worden gepest natuurlijk. Ik draag ook mijn hele leven lang een bril en natuurlijk ben ik er wel eens mee gepest als kind zijnde, maar niet in zo'n mate dat het meer was dan een losse opmerking?
Leer je kind gewoon zelfvertrouwen aan en sociaal vaardig te zijn. Al heb je dat natuurlijk niet altijd voor het kiezen. Maar dat zal al een hoop schelen, lijkt me?
Mijn schijtlijst : FritsvanEgters
Xbox Live GT : Dutch Mayhem // PSN ID : Dutch_Mayhem
pi_97118594
Zorg dat he tvoor zichzelf zal opkomen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  zaterdag 21 mei 2011 @ 15:17:53 #10
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97118713
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:53 schreef leeell het volgende:
doe je zoontje op kickboxen
Tevens; laat hem vrienden worden met de grootste bink uit de klas.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 15:18:38 #11
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_97118731
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:57 schreef Troeta het volgende:
Merkkleding en al die dingen hoeven echt niet. Gewoon goed verzorgd naar school, haren gekamd, schoon, geen broeken met hoog water,dat soort dingen.
Verder je kind goed opvoeden, hij mag best een beetje brutaal zijn, maar niet te.
Je weet dat pestkoppen altijd wel iets zoeken om de pestkop uit te hangen?

quote:
Pesten is iets van alle dag en zolang jij maar je kind leert hoe die zich hiertegen
kan verdedigen,of het nu geestelijk of lichamelijk is, dan redt die zichzelf wel.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 15:19:01 #12
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97118737
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 15:12 schreef schommelstoel het volgende:
Zorg dat he tvoor zichzelf zal opkomen.
Dit, stuur hem naar judo / karate of 1 van die andere oosterse vechtsporten.
  † In Memoriam † zaterdag 21 mei 2011 @ 15:19:05 #13
21636 Feestkabouter
pi_97118742

vanaf 1.00
  zaterdag 21 mei 2011 @ 15:19:42 #14
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97118755
Het draait maar om 1 ding; je kind is alfa, of hij is het niet.
Als ze jong zijn, kun je dit makkelijk aanleren
pi_97119117
Nouja, ik wil hem sowieso geen meisjesnaam geven, of een gaye naam zoals Engelbert ofzo.

Vechtsport... tsja, judo, karate, heb je niet veel aan, is vooral een beetje schijnbewegingen maken enzo. Beter is denk ik om ze te leren hoe te vechten. Mijn mening is dat een goede schop tegen de ballen of een stoot tegen de maag meer doet dan dat je een soort dansje doet a la de Power Rangers. ik heb zelf een paar lesjes karate gedaan en ik denk niet dat kinderen daar echt bang van worden. Zelf heb ik nooit gevochten als kind, ik pikte alles maar, daarom hoop ik dat mijn kind ze gewoon zo hard terugslaat dat ze moeten huilen en voor lul staan voor de rest, is het meteen ove.

Ik ben niet onzeker tegenwoordig, ik voel me goed over mezelf, maar ik weet hoe gemeen kinderen vaak zijn en ik wil mijn kind niet zoiets laten herbeleven.
pi_97119181
ik was altijd een soort eenling tot groep 4, werd toen ook wel is gepest, vonden ze heel grappig allemaal totdat ik er 2 met een steen op het hoofd sloeg...

toen nooit meer gebeurt geloof ik, beetje gel in je haar werkt ook heel erg op die leeftijd....

tjuss
Rustig aan.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 15:44:57 #17
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97119433
Laat maar anders krijg ik toch maar geflame
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_97119541
Mja gel... ik weet niet, is dat zo simpel? Als lelijk meisje is het ook erger dan lelijke jongen denk ik, lelijke mannen kunnen als ze cool zijn best een vrouw krijgen, andersom is het moeilijker.

Als jij het laatste meisje bent dat borsten krijgt omdat je een jaar jonger bent, dan word je al gepest door de jongens in de klas... best grappig wel, mij noemden ze altijd een plank en heb nu een mooi hourglass figuur:)
pi_97119670
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 15:48 schreef herpaderp het volgende:
best grappig wel, mij noemden ze altijd een plank en heb nu een mooi hourglass figuur:)
Ey dat je vroeger gepest werd betekent niet dat je nu ons mag zitten plagen!

dus: PICS
Rustig aan.
  Moderator zaterdag 21 mei 2011 @ 15:53:18 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97119693
Niks aan te doen

Grote kans dat als je probeert een 'niet gepestte' op te voeden dat je dan juist een 'pester' opvoed.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_97119991
Zeggen dat hij vriendjes moet maken op school (y) werkt prima denk
Rustig aan.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:01:43 #22
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_97120010
Een enigszins sportief, goed verzorgd kind dat een beetje sociaal is ingesteld moet de jeugd wel door kunnen komen zonder al te nare ervaringen. Een vechtpartijtje op zijn tijd hoort erbij en als je dan te paniekerig doet werkt dat averechts.

Laat het kind lekker mee voetballen op de sport club, piano spelen en koop niet alleen maar meuk bij de kringloopwinkel en de zeeman. Op de basisschool helpt het ook als er regelmatig andere kinderen bij hem of haar thuis kunnen komen spelen, daar kweek je vriendschappen mee. De rest moet diegene zelf doen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator zaterdag 21 mei 2011 @ 16:04:25 #23
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97120112
WTF heeft dingen bij de zeeman kopen er nou weer mee van doen :? Daar kweek je lekkere irritante kinderen mee die op merkjes letten.

* Bosbeetle heeft nooit merkspul gehad en ik ben er een beter mens door geworden (vind ik zelf)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:16:12 #24
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97120558
Dat merkkleding verhaal begon meer op de middelbare school eigenlijk. (ben nu 24)
op de basisschool waren we daar totaal niet mee bezig. Maarja, tijden veranderen. tegenwoordig lopen ze nu op de basisschool al met LV tassen en Rayban brillen

Diep triest eigenlijk :')
pi_97120582
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:57 schreef Troeta het volgende:

Dus als je brutaal bent dan pesten ze je?
en wat als je lulletje rozenwater bent? en wat heeft dat met goed opvoeden te maken.
Een goed opgevoed kind zal dus niet gepest gaan worden?
Betrokken blijven bij school is leuk maar daarme kan je niets voorkomen.

En in mijn ervaring is pesten van altijd en overal en valt het niet aan te pakken.
Ik heb genoeg scholen gezien met een mega anti pest protocol waar het erg mis gaat.

Mijn idee is dat het niet is te voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')