Je weet dat pestkoppen altijd wel iets zoeken om de pestkop uit te hangen?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:57 schreef Troeta het volgende:
Merkkleding en al die dingen hoeven echt niet. Gewoon goed verzorgd naar school, haren gekamd, schoon, geen broeken met hoog water,dat soort dingen.
Verder je kind goed opvoeden, hij mag best een beetje brutaal zijn, maar niet te.
Pesten is iets van alle dag en zolang jij maar je kind leert hoe die zich hiertegenquote:Verder heb je het niet echt in de hand denk ik, kinderen blijven kinderen.
Goed betrokken blijven bij school en communiceren met je kinderen.
Pesten word verder wel beter aangepakt als vroeger, dat scheelt.
Dit, stuur hem naar judo / karate of 1 van die andere oosterse vechtsporten.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:12 schreef schommelstoel het volgende:
Zorg dat he tvoor zichzelf zal opkomen.
Ey dat je vroeger gepest werd betekent niet dat je nu ons mag zitten plagen!quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:48 schreef herpaderp het volgende:
best grappig wel, mij noemden ze altijd een plank en heb nu een mooi hourglass figuur:)
Dus als je brutaal bent dan pesten ze je?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:57 schreef Troeta het volgende:
Merkkleding en al die dingen hoeven echt niet. Gewoon goed verzorgd naar school, haren gekamd, schoon, geen broeken met hoog water,dat soort dingen.
Verder je kind goed opvoeden, hij mag best een beetje brutaal zijn, maar niet te.
Verder heb je het niet echt in de hand denk ik, kinderen blijven kinderen.
Goed betrokken blijven bij school en communiceren met je kinderen.
Pesten word verder wel beter aangepakt als vroeger, dat scheelt.
Er zit al een wereld van verschil tussen kleding van de Zeeman (spotgoedkoop en slonzig) en de H&M (goedkoop maar hip). Niet alles hoeft meteen van Armani te zijn, maar een kind met een verzorgd en hip voorkomen komt al wat beter over. Op de basisschool is het merkje niet zo belangrijk, maar kan het juiste plaatje op het t-shirtje ook al een boel helpen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:04 schreef Bosbeetle het volgende:
WTF heeft dingen bij de zeeman kopen er nou weer mee van doenDaar kweek je lekkere irritante kinderen mee die op merkjes letten.
* Bosbeetle heeft nooit merkspul gehad en ik ben er een beter mens door geworden (vind ik zelf)
Pesten is dan ook een vrij natuurlijk sociaal verschijnsel, hoe erg en ongewenst de gevolgen er van ook kunnen zijn. Ouders die verwachten dat de school de verantwoordelijkheid neemt als het komt op het tegengaan van pesten komen regelmatig van een koude kermis thuis. Je kan je dochter wel heel erg koppig in een duurzaam verantwoorde juttezak naar school sturen met het idee dat ze dan 'lekker haar zelf kan zijn', maar dan is het goed mogelijk dat je elke dag een huilende dochter aan de keukentafel hebt zitten omdat niemand met haar durft/wil omgaan. Hoeveel begeleiding zij ook krijgt van de juffrouwen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:16 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dus als je brutaal bent dan pesten ze je?
en wat als je lulletje rozenwater bent? en wat heeft dat met goed opvoeden te maken.
Een goed opgevoed kind zal dus niet gepest gaan worden?
Betrokken blijven bij school is leuk maar daarme kan je niets voorkomen.
En in mijn ervaring is pesten van altijd en overal en valt het niet aan te pakken.
Ik heb genoeg scholen gezien met een mega anti pest protocol waar het erg mis gaat.
Mijn idee is dat het niet is te voorkomen.
Ja, maar TO ha het over merkkleding en dure dingen. Dat hoeft helemaal niet, maar goede verzorging en er een beetje op letten dat je kind geen pipobroek aan heeft kan een hoop schelen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:18 schreef galtfactory het volgende:
[..]
Je weet dat pestkoppen altijd wel iets zoeken om de pestkop uit te hangen?
[..]
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:16 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dus als je brutaal bent dan pesten ze je?
Nee, je leest het verkeerd
en wat als je lulletje rozenwater bent?
Soms wel ja
en wat heeft dat met goed opvoeden te maken.
Een goed opgevoed kind zal dus niet gepest gaan worden?
Ik denk wel minder kans ja, en ook wat minder snel gaan pesten, vin dik ook wel belangrijk
Betrokken blijven bij school is leuk maar daarme kan je niets voorkomen.
Nee, maar wel op tijd ingrijpen,zodat bijv.spijbelen,achterstand op school en depressies op tijd gezien worden.
En in mijn ervaring is pesten van altijd en overal en valt het niet aan te pakken.
Ik heb genoeg scholen gezien met een mega anti pest protocol waar het erg mis gaat.
Het kan altijd beter en natuurlijk gaat het wel eens mis, maar het gat al stukken beter als 10 jaar geleden.
Mijn idee is dat het niet is te voorkomen.
uiteraard, maar ze zoeken wel altijd een makkelijk slachtoffer, zo gaat dat gewoon.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:18 schreef galtfactory het volgende:
[..]
Je weet dat pestkoppen altijd wel iets zoeken om de pestkop uit te hangen?
[..]
oneens, kinderen maken met elkaar ook onderscheid, en zien dat iemand met een bril anders is dan de rest, zodra iemand anders is is het voor kinderen dus een makkelijke prooi om te pesten...quote:Op zondag 22 mei 2011 16:57 schreef simmu het volgende:
ik negeer even de discussie over pesten hoor, dus enkel op de op en de vraag hoe je voorkomt dat je kind gepest wordt.
zolang jij een probleem hebt met de smoesjes die gebruikt worden om te pesten (een bril, te dik, te dun, verkeerde kleren, verkeerde cijfers, blablabla), werk je iig onbewust juist pestgedrag (en dan zowel pestgedrag als in pesten, dan wel gepest worden) in de hand. want jij maakt het onderscheid, dus je kind ook. jij stelt dat die bril uitmaakt bij het pesten (of gepest worden)
nu haal je er dingen bij. ik stel enkel dat de houding die je zelf hebt van invloed is op de houding die je kind heeft. daarmee zeg ik niks over andere kinderen. die hebben namelijk ook ouders. met een houding. en kinderen kunnen er zelf ook wat van, ongeacht de ouders. desondanks: de houding die je zelf toont naar het kind toe, is van invloed op de houding die je kind zal ontwikkelen.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:00 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
oneens, kinderen maken met elkaar ook onderscheid, en zien dat iemand met een bril anders is dan de rest, zodra iemand anders is is het voor kinderen dus een makkelijke prooi om te pesten...
Ben ik met je eensquote:Op zondag 22 mei 2011 17:05 schreef simmu het volgende:
[..]
nu haal je er dingen bij. ik stel enkel dat de houding die je zelf hebt van invloed is op de houding die je kind heeft. daarmee zeg ik niks over andere kinderen. die hebben namelijk ook ouders. met een houding. en kinderen kunnen er zelf ook wat van, ongeacht de ouders. desondanks: de houding die je zelf toont naar het kind toe, is van invloed op de houding die je kind zal ontwikkelen.
maar dat komt doordat de ouders het onderscheid benoemen/bevestigen.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:00 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
oneens, kinderen maken met elkaar ook onderscheid
ik denk dat dit te kort door de bocht is hoor...quote:Op zondag 22 mei 2011 17:54 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
maar dat komt doordat de ouders het onderscheid benoemen/bevestigen.
als de ouders naar het kind een houding geven van: "bril of geen bril, dat maakt niks uit want je bent een lief kind, zo'n bril betekent/zegt helemaal niks" is de kans groter dat het kind zich er niks van zal aantrekken.
en dan is het pesten niet meer leuk, dus dat stopt dan vanzelf.
Het is natuurlijk vervelend voor de pester dat die onzeker en jaloers is en ongetwijfeld is diegene dan moreel inferieur aan degene die hij of zij pest.. Maar.. daar heeft de gepeste verder bijster weinig aan. Die zou liever hebben dat hij/zij een die ellende niet heeft. Een weerbare instelling helpt daar wel bij.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:09 schreef debuurvrouw het volgende:
ik vind de stemming in dit topic dat je er zelf invloed op hebt eigenlijk wel wat kort door de bocht. Dat klinkt bijna als: dat je gepest wordt is je eigen schuld of minstens de schuld van je ouders. Daarmee krijgen pestende kinderen wel onevenredig veel macht.
Niet de gepeste maar de pester is afwijkend. Díe doet dingen die niet normaal zijn. dat je een bril moet dragen of dat je sneller leert dan anderen zijn geen dingen waar je invloed op kunt hebben.
Ik pas er voor mijn kind weerbaar te maken tegen onopgevoedheid van anderen. Pesten geeft namelijk alleen maar een ziekelijke vorm van onzekerheid en jaloezie weer.
precies dezelfde manier. zolang mensen zelf de "pesthouding" hebben, nemen kinderen dat over.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:19 schreef debuurvrouw het volgende:
absoluut helpt een weerbare instelling. Maaaaar! het is niet zo dat als je maar weerbaar bent je dan niet gepest wordt. dat er een formule is die je als ouder kunt hanteren die er voor zorgt dat je kind niet gepest wordt.
maar goed, er zijn meer pesters dan gepesten denk ik dan. Hoe voorkom je dat je kind een pester wordt?
levenslessen, relativeren...quote:Op zondag 22 mei 2011 18:19 schreef debuurvrouw het volgende:
absoluut helpt een weerbare instelling. Maaaaar! het is niet zo dat als je maar weerbaar bent je dan niet gepest wordt. dat er een formule is die je als ouder kunt hanteren die er voor zorgt dat je kind niet gepest wordt.
maar goed, er zijn meer pesters dan gepesten denk ik dan. Hoe voorkom je dat je kind een pester wordt?
ook daar heb je gewoon niet zoveel invloed. bij een beetje onderkend onderpresteren zit je als 'slim" kind zomaar op het VMBO terwijl je humor op VWO niveau zit. Daar waar je ouders gaan wonen heb je ook niet zoveel invloed.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:27 schreef 08gnoT. het volgende:
Beste tip: Zorgen dat je kind geen buitenbeentje is in de omgeving waar hij of zij inkomt. Dus niet als enige blanke op een zwartenschool, niet als enige boerenkind op een kakkersgymnasium.
'Let them blend in', geef andere kinderen zo weinig mogelijk reden om hem te pesten op dingen waar hij zelf niks aan kan doen.
Ik sprak nochtans wel uit eigen ervaring. Ik ben een dorpeling, en op de basisschool hier was ik met iedereen bevriend en een van de populairste kinderen. Na de basisschool ging ik naar het gymnasium in de stad, waar ik vanaf dag één het pispaaltje was puur en alleen omdat ik de enige dorpeling in de klas was. De rest kwam allemaal uit de elitaire miljoenenwijken en waren opgevoed met een luxe die mij onbekend was.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:32 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ook daar heb je gewoon niet zoveel invloed. bij een beetje onderkend onderpresteren zit je als 'slim" kind zomaar op het VMBO terwijl je humor op VWO niveau zit. Daar waar je ouders gaan wonen heb je ook niet zoveel invloed.
Je weet als ouder vantevoren ook niet wat voor kind je krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |