abonnement Unibet Coolblue
pi_97117312
Waar ik me over verbaas is de prijzen die schadeherstel bedrijven rekenen voor het opnieuw laten spuiten van een deel van een auto. Ik herinner mij dat toen ik een kras in m'n deur had en via all risk wilde laten herstellen het 1000 euro zou gaan kostten. Dit was alleen voor schuren en overspuiten van een deur en het zijpaneel van de auto.

Wanneer je zelf de hele zijkant opschuurt en afgeplakt ben je binnen 3 uur klaar en heb je alleen een spuitcabine nodig waarbij je binnen een half uur de kras hebt opgevuld en de hele zijkant gespoten. Ik hoor vandaag de dag dat schadeherstel bedrijven nog steeds absurde prijzen rekenen voor een halve dag werk. Prijzen voor de lak en opvulmiddel kunnen nooit in de honderden euro's lopen dus in principe betaal je zo'n 700-800 euro voor een halve dag arbeidsuur loon en de spuitcabine.

Is hier iemand die bekend is in het wereldje en meer informatie hierover kan geven? Want ik vind het persoonlijk nogal uit verhouding staan: hoeveelheid werk, materiaal kosten en prijzen.
pi_97117467
Ik zie een gat in de markt: Begin je eigen schadeherstelbedrijf. Als het inderdaad zo lucratief is, moet dat dus makkelijk kunnen. ;)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:37:53 #3
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_97117544
Damn,... TS heeft mijn businessplan verklapt. :(
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_97117562
Goede spuiters zijn duur en schaars.
pi_97117578
Je ziet een aantal zaken over t hoofd mijn inziens.

Arbeidskosten kracht, vaste kosten pand, belastingen etc.

Bij ons wordt 70 euro per uur gerekend.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:39:20 #6
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_97117593
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:38 schreef machtpen het volgende:
Goede spuiters zijn duur en schaars.
Ik zeg even niks,... :X
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_97117598
Ik voorzie een nieuwe RouteMobiel of Tango onder de schadeherstelbedrijven ontstaan :P
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_97117616
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:39 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Ik zeg even niks,... :X
Puber :')
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_97117647
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:30 schreef Noisiv het volgende:
Wanneer je zelf de hele zijkant opschuurt en afgeplakt ben je binnen 3 uur klaar en heb je alleen een spuitcabine nodig waarbij je binnen een half uur de kras hebt opgevuld en de hele zijkant gespoten.
Ik lees dat jij eigenlijk al een heel goede plaatwerker en spuiter bent?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:43:04 #10
180174 Diemux
People vs Me
pi_97117701
Schadebedrijven zijn enkel zo duur omdat ze gewoon de verzekeraars naaien. Bij ons op de zaak moest een autodeur van een bus worden uitgedeukt en opnieuw gespoten worden. Kosten via de officiele manier (verzekering en schadebedrijf) kwamen op ruim 2500 euro.

Daarna contact opgenomen met een oude klant van ons die ook een schadebedrijf heeft en die heeft het gedaan voor 800. Tevens had die gelijk de hele zijde van de auto voorzien van een nieuwe laag en de velgen gezandstraald + gespoten.

Het kan dus allemaal makkelijk, maar door de machtspositie die de bedrijven hebben wordt de prijs flink opgeschroefd.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:45:10 #11
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_97117771
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:39 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Puber :')
Je bent jong en wild. ;)
(Ouwe taart. :P )
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_97117773
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:43 schreef Diemux het volgende:
Daarna contact opgenomen met een oude klant van ons die ook een schadebedrijf heeft en die heeft het gedaan voor 800.
En die heeft ook bevestigd dat hij de verzekeraars 'naait'?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_97117786
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:43 schreef Diemux het volgende:
Schadebedrijven zijn enkel zo duur omdat ze gewoon de verzekeraars naaien. Bij ons op de zaak moest een autodeur van een bus worden uitgedeukt en opnieuw gespoten worden. Kosten via de officiele manier (verzekering en schadebedrijf) kwamen op ruim 2500 euro.

Daarna contact opgenomen met een oude klant van ons die ook een schadebedrijf heeft en die heeft het gedaan voor 800. Tevens had die gelijk de hele zijde van de auto voorzien van een nieuwe laag en de velgen gezandstraald + gespoten.

Het kan dus allemaal makkelijk, maar door de machtspositie die de bedrijven hebben wordt de prijs flink opgeschroefd.
Dat dus. Diezelfde ervaring heb ik ook. Het is echt niet zo duur als dat het nu in vele gevallen is. :Y
Nee.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:46:52 #14
180174 Diemux
People vs Me
pi_97117815
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:45 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

En die heeft ook bevestigd dat hij de verzekeraars 'naait'?
Min of meer ja. (Niet direct, hij is niet gek ;) )
pi_97117913
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:46 schreef Diemux het volgende:

[..]

Min of meer ja. (Niet direct, hij is niet gek ;) )
Nou, klaar. Dan is het dus wachten op iemand die geen zakkenvuller is en normale lage bedragen gaat rekenen. TS, iets voor jou? Jij kan tenslotte al uitdeuken, plamuren en spuiten. Echt een gat in de markt, die alle schadeherstelbedrijven zal doen schudden op hun grondvesten.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:50:37 #16
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_97117952
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:49 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Nou, klaar. Dan is het dus wachten op iemand die geen zakkenvuller is en normale lage bedragen gaat rekenen. TS, iets voor jou? Jij kan tenslotte al uitdeuken, plamuren en spuiten. Echt een gat in de markt, die alle schadeherstelbedrijven zal doen schudden op hun grondvesten.
En goed voor de autobezitters van de verzekeringspremie kan dan ook gelijk omlaag. :)
Ik zeg: doen!
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:50:46 #17
87694 Robin__
letitredno
pi_97117956
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:43 schreef Diemux het volgende:
Schadebedrijven zijn enkel zo duur omdat ze gewoon de verzekeraars naaien. Bij ons op de zaak moest een autodeur van een bus worden uitgedeukt en opnieuw gespoten worden. Kosten via de officiele manier (verzekering en schadebedrijf) kwamen op ruim 2500 euro.

Daarna contact opgenomen met een oude klant van ons die ook een schadebedrijf heeft en die heeft het gedaan voor 800. Tevens had die gelijk de hele zijde van de auto voorzien van een nieuwe laag.

Het kan dus allemaal makkelijk, maar door de machtspositie die de bedrijven hebben wordt de prijs flink opgeschroefd.
Moet je eens zonder glas verzekering naar carglass bellen :') is ook lachen. Die willen ook alleen maar via de verzekering werken.

Ik denk dat TS de extra kosten (en de spuitkabine zelf) + de hoeveelheid werk wat niet via de standaard verzekeringspaden gaat een beetje verkeerd inschat
pi_97118004
Het riekt naar kartelvorming. Hebben we daar niet een instantie voor waar TS dat kan melden?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_97118044
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:43 schreef Diemux het volgende:
Schadebedrijven zijn enkel zo duur omdat ze gewoon de verzekeraars naaien.
Je bedoelt eigenlijk:

Schadebedrijven zijn enkel zo duur omdat ze met verzekeraars onder één hoedje spelen. En de overheid doet daar zonder problemen aan mee. De politie is tegenwoordig het loket van de verzekeraars geworden. Opsporing is er niet meer bij. Je wordt gewoon doorgestuurd naar de verzekering als er iets van je gestolen is. Het proces verbaal is niet meer dan het bewijs dat je een intake-gesprek hebt gehad.

Willen we het geld beter verdelen, dan zullen we dit proces moeten onderbreken.

Als burger ben je goedkoper uit en sneller klaar als je geen verzekering neemt en eventuele diefstal niet door een verzekering laat vergoeden. Van het geld dat je bespaart op je verzekering kun je dan een nieuw apparaat kopen.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:53:45 #20
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_97118064
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:52 schreef JumpingJacky het volgende:
Het riekt naar kartelvorming. Hebben we daar niet een instantie voor waar TS dat kan melden?
EnEmAh?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_97118146
Vriend van mij had schade aan zijn auto. Was achterop de auto van iemand anders gereden. In plaats van uit te keren wilde de verzekering zijn auto total loss verklaren. Het schadebedrijf kwam meteen met een bod op de auto, iets van 500 euro ofzo.

Vriend heeft zijn middelvinger opgestoken naar de verzekering en het schadebedrijf, de auto zelf gerepareerd, er nog 3 of 4 jaar zonder problemen mee rond gereden, en de auto daarna voor 1500 euro doorverkocht. Gewoon al die jaren APK gekregen, niks aan het handje, alleen kleurverschil van de bumper.

Les 1: ga NIET op dit soort aanbiedingen van schadebedrijven in. Je bent medeplichtig aan fraude als je dat doet.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 15:13:39 #22
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97118615
Mijn schade laatst voor-paneel en motorkap; 800 euro

Wat denk je TS?
Eerst moet alles gedemonteerd worden. Daarna gezandtsraalt worden/ geschuurd. zodat alle oude verf er af is. dan meot het goed glad getrokken worden zodat je geen oneffenheden krijgt.
Daarna (grondverf?) en verven, daarna nog meerdere malen lakken.
Daarna moet alles er weer opgezet worden.
Tevens kost een liter verf ook makkelijk 100 euro
-->tel uit de som

Als jij denkt dat je dit in je stoffige schuur goedkoper kan, moet je het zeker proberen :P
  zaterdag 21 mei 2011 @ 15:15:35 #23
180174 Diemux
People vs Me
pi_97118657
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:53 schreef RetepV het volgende:

[..]

Je bedoelt eigenlijk:

Schadebedrijven zijn enkel zo duur omdat ze met verzekeraars onder één hoedje spelen. En de overheid doet daar zonder problemen aan mee. De politie is tegenwoordig het loket van de verzekeraars geworden. Opsporing is er niet meer bij. Je wordt gewoon doorgestuurd naar de verzekering als er iets van je gestolen is. Het proces verbaal is niet meer dan het bewijs dat je een intake-gesprek hebt gehad.

Willen we het geld beter verdelen, dan zullen we dit proces moeten onderbreken.

Als burger ben je goedkoper uit en sneller klaar als je geen verzekering neemt en eventuele diefstal niet door een verzekering laat vergoeden. Van het geld dat je bespaart op je verzekering kun je dan een nieuw apparaat kopen.
Ja, dat zei ik toch :P
  zaterdag 21 mei 2011 @ 15:16:55 #24
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97118691
Ik ben ooit eens 2 jaar lang professioneel spuiter geweest.
Heel veel succes.

Oja en lak niet duur? Guess again.
pi_97121370
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 15:13 schreef ukga het volgende:
Mijn schade laatst voor-paneel en motorkap; 800 euro

Wat denk je TS?
Eerst moet alles gedemonteerd worden. Daarna gezandtsraalt worden/ geschuurd. zodat alle oude verf er af is. dan meot het goed glad getrokken worden zodat je geen oneffenheden krijgt.
Daarna (grondverf?) en verven, daarna nog meerdere malen lakken.
Daarna moet alles er weer opgezet worden.
Tevens kost een liter verf ook makkelijk 100 euro
-->tel uit de som

Als jij denkt dat je dit in je stoffige schuur goedkoper kan, moet je het zeker proberen :P
Hoe kom je erbij dat alle onderdelen gedemonteerd moeten worden? Ik heb het niet over uitdeuken maar een "kras" met een schroevendraaier of sleutel. Dus de makkelijkste en goedkoopste schadeherstel klus vragen ze al bedragen met 3 nullen voor.

Ze schuren alleen de zijkant op plakken de ramen en overgangsdelen af zover ik weet. Dat zijn klussen die bijna iedereen wel kan doen. De moeilijkheid zit hem in een goede spuitcabine vinden waar geen stof bij kan komen en de luchtvochtigheid goed is. Ik denk dat het te maken heeft met kartelvorming want verzekeraars betalen toch wel uit.

Ik heb het uiteindelijk zelf opgeschuurd en bij een Turkse schadeherstel laten doen in Den Haag voor 160 euro in totaal voor metallic lak en arbeidsuur. Het is allemaal mooi geworden maar het is gewoon diep triest dat de schadeherstelbedrijven waar de verzekeraar je naartoe stuurt (om je eigen risico te behouden) allemaal van die veel te dure kut bedrijven zijn. Uiteindelijk daal je wel een aantal trede op de bonus malus ladder waardoor je het zelf betaald.
pi_97121601
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:56 schreef RetepV het volgende:
Vriend van mij had schade aan zijn auto. Was achterop de auto van iemand anders gereden. In plaats van uit te keren wilde de verzekering zijn auto total loss verklaren. Het schadebedrijf kwam meteen met een bod op de auto, iets van 500 euro ofzo.

Vriend heeft zijn middelvinger opgestoken naar de verzekering en het schadebedrijf, de auto zelf gerepareerd, er nog 3 of 4 jaar zonder problemen mee rond gereden, en de auto daarna voor 1500 euro doorverkocht. Gewoon al die jaren APK gekregen, niks aan het handje, alleen kleurverschil van de bumper.

Les 1: ga NIET op dit soort aanbiedingen van schadebedrijven in. Je bent medeplichtig aan fraude als je dat doet.
Zo'n verhaal ken ik ook: auto was door rood gereden zo in de zijkant van de auto van een vriend. Auto was all risk verzekerd dus weggesleept naar een erkend schadeherstelbedrijf. Toen hij later die week naar z'n auto toe ging waren de autoradio, navigatie, en speakers eruit gehaald.

Ze wisten van niks bij dat bedrijf maar toen ze merken dat hij niet weg zou gaan en de politie ging bellen kwamen de spullen opeens uit de meterkast vandaan. Het probleem voor nieuwelingen op de markt is dat ze eerst goede connecties met verzekeraars moeten sluiten zodat er voldoende opdrachten binnen komen. En je moet ook aan kunnen tonen dat je kwaliteit levert. Maar het zou goed zijn als er wat meer concurrentie op de markt komt.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:47:52 #27
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97121713
Waarom vraag je niet gewoon eens aan zo een plaatwerker hoe de bon is opgebouwd?
  zaterdag 21 mei 2011 @ 16:53:21 #28
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_97121860
Dirk Scheringa weer bezig :+
pi_97121917
Het is nu alweer een jaar geleden maar toen der tijd reed ik met mijn auto langs de aangesloten schadeherstelbedrijven bij mijn verzekering.

Nam ik zo'n medewerkers mee naar buiten liet ik de kras zien waarbij ik aangaf dat de kras weggewerkt moest worden. Op het moment dat je aangeeft dat ik all risk verzekerd ben dan gaan ze even overleggen en komt later een andere collega terug die dan aangeeft dat het wsl meer dan 1000 euro gaat kosten. Dan weet je al genoeg als er bij van die beunhaas bedrijven niet eens 1/10e van de prijs gerekend wordt. Maar dan is het wel de vraag hoe goed de kwaliteit gaat worden.
pi_97122035
hahahah lol spuiten
  zaterdag 21 mei 2011 @ 17:54:15 #31
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97124157
Reken maar uit, ongeveer ¤60,- per uur bruto. Daarbij gaat er enorm veel werk zitten in het schuren, strakmaken en nog meer schuren. En na het spuiten is men nog niet klaar: controle, polijsten e.d.

Maar het is wel zo, als je zelf veel kan doen (zoals schuren) kun je wel flink de kosten drukken.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_97124641
Vergeet niet dat dit een vak is he. Maar vaak is het al zo dat als je naar een bekende gaat of een bekende van een vriend van je dat je dan meestal wel dikke korting krijgt hoor.
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_97428695
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 14:30 schreef Noisiv het volgende:

Wanneer je zelf de hele zijkant opschuurt en afgeplakt ben je binnen 3 uur klaar en heb je alleen een spuitcabine nodig waarbij je binnen een half uur de kras hebt opgevuld en de hele zijkant gespoten.
je schuurt niet de gehele zijkant op
je vult de kras niet op in de cabine
...en je spuit hem uit in de oude kleur

ik mis ontvetten,ik mis demontage ,ik mis montage
Wat denk je van de energierekening,je naverbrander en je vergunningen
...en elk jaar worden de regels weer strakker getrokken in NL.
en wat kost een litertje base ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')