abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97101691
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!

Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is het?
Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.

Hiker
Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nl

Privéchauffeur
Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.

In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nl

Waarom studenten?
Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.

Sollicitatieprocedure
In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je hier.

Kledingvoorschriften
Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!

OV tips 'n tricks
Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.

Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: rond de 1250
Salaris: (>23) ¤9,61 en meer
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs

Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
avatarpic-l.png About2Break1, hiker regio Rotterdam
noiconn.png Charlie511, hiker regio Rotterdam
noiconn.png CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
daft-punk(2).jpg Enpe, hiker regio Eindhoven
kuik.png Fireblast, hiker regio Leiden
Serious-Sam-Logo.jpg Hojdhopper,hiker regio Utrecht
avatar%20uncle%20sam.jpg guru033, hiker regio Utrecht
noiconn.png hawk07, hiker regio Haarlem
s5wbyq.gif irritatie100, hiker regio Rotterdam
luciano3.png joppie_saus, hiker regio Groningen
hEinEkEn.jpg Jorian29, hiker regio Apeldoorn
Archer02.jpg Keuzer, hiker regio Tilburg
nr1.jpg Lekiamh, hiker regio Den Haag
noiconn.png LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
noiconn.png MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
usericon.gif Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
mallet.jpg Mallet, hiker regio Doetinchem
noiconn.png mcnick1, hiker regio Apeldoorn
noiconn.png Misterx333, hiker regio Rotterdam
05_WALLS.jpg MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen
Nedvedkem.png Obama, hiker regio Amsterdam
noiconn.png RTS91, hikere regio Groningen
sporting_60x60.gif Sobajo, hiker regio Eindhoven
noiconn.png Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland
plankton.jpg Viezze, hiker regio Groningen
naughty.png Zuunigerd, hiker regio Zwolle

Voorgaande topics:
SPOILER
Deze OP is hier te vinden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Irritatie100 op 21-05-2011 09:01:55 ]
pi_97104284
Delen gaan snel!
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_97105896
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 00:21 schreef Sharpdressedman het volgende:
Delen gaan snel!
Zeker als we deel 33 overslaan.
pi_97106300
Vandaag ook een lange dag gehad. Als eerste een rit waarbij de rijtijd langer was dan het verschil tussen ophaaltijdstip en aflevertijdstip. Uiteindelijk nog op 2 minuten na gehaald. Vervolgens haasten naar de volgende locatie waar ik ook maar net op tijd was, al had ik ook een uur later kunnen komen volgens CP. Toen lekker veel in de file gestaan :)
pi_97109268
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 01:06 schreef Mallet het volgende:

[..]

Zeker als we deel 33 overslaan.
Ah, ik klikte op nieuw deel, toen stond er in de TT 33, maar ik dacht dat dat direct overgenomen was van de oude dus veranderd in 34 :@
pi_97110490
Ik heb gisteren 11,5 uur gemaakt. Tikt weer lekker aan.

Ik rijd altijd verkeerd als ik rond Eindhoven kom. Mijn navigatie slaat daar altijd op hol en ik ga altijd verkeerd. Was ook nog druk op de weg dus ik heb er 45min langer over gedaan dan ik in de eerste instantie dacht. Was met een Mini Cooper. Wel een geinig autootje, maar meer voor in de stad dan op de snelweg vind ik. In Meerkerk zei hij: "Je hebt in de file gestaan", dus ze kijken wel echt naar de tijden :P.

Edit: jammer dat die FAQ's er niet staan..

[ Bericht 2% gewijzigd door Mallet op 21-05-2011 10:40:52 ]
  zaterdag 21 mei 2011 @ 13:24:35 #7
340032 ajaxcruijff
Studentchauffeur
pi_97114960
Hehe, ik heb dat echt nog nooit gehoord in Meerkerk. Kennenlijk heb ik altijd dezelfde dwaas met dat petje, die gewoon voor zich uit kijkt. Papier aanpakken, tekenen, sleutels aanpakken, omzetten, beetje dingen doen, hierzo, wegwezen maar.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:53:02 #8
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_97118031
Ik had een keer niet de vertrektijd ingevuld op transportformulier. Kreeg ik gelijk een preek dat dat toch wel echt belangrijk was.
#26 || Luciano da Silva
pi_97123901
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:28 schreef MisterX333 het volgende:

[..]

Is toch helemaal niet belachelijk? Ze willen gewoon studenten met een week-ov. En tja, als je die niet hebt lijkt het me inderdaad niet interessant om je aan te nemen. :)
Ik heb ook een week-ov, zit op het MBO.

En als ik hierzo zie hoeveel mensen werken en hoelang, volgens mij krijg je dan amper les op het HBO ofniet.. :D
If not now, then when.
pi_97128091
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 17:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik heb ook een week-ov, zit op het MBO.

En als ik hierzo zie hoeveel mensen werken en hoelang, volgens mij krijg je dan amper les op het HBO ofniet.. :D
Sinds wanneer krijgen MBO'ers ook een ov-kaart? Nooit geweten.
Ik ben een student, dus geen HBO'er, maar ik heb inderdaad heel weinig college, 2 uur per week om precies te zijn. Ik ben ook bezig met m'n scriptie, maar dan heb ik alsnog wel een paar dagen per week over om te werken.
pi_97129339
Ik heb vandaag mijn loonstrookje zonder envelop gekregen ;) ook leuk.
pi_97130451
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:14 schreef Mallet het volgende:
Ik heb vandaag mijn loonstrookje zonder envelop gekregen ;) ook leuk.
wtf...nieuwsgierige postbode?
pi_97130954
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 20:48 schreef enpe het volgende:

[..]

wtf...nieuwsgierige postbode?
Beetje vaag inderdaad. Ze hebben over die 2 kolommen rechts met die info nog een keer mijn postcode gedrukt, wat normaal rechts onderaan een envelop staat.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 21:58:32 #14
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_97133190
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 19:45 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

.
Ik ben een student, dus geen HBO'er,
Alsof je geen student bent als je wel HBO doet :')
#26 || Luciano da Silva
pi_97135663
Ik voel wat HBO-WO gebash aankomen :P
pi_97136794
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 19:45 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Sinds wanneer krijgen MBO'ers ook een ov-kaart? Nooit geweten.
Ik ben een student, dus geen HBO'er, maar ik heb inderdaad heel weinig college, 2 uur per week om precies te zijn. Ik ben ook bezig met m'n scriptie, maar dan heb ik alsnog wel een paar dagen per week over om te werken.
Vanaf je 18e krijg je op het MBO ook een OV, op het HBO/WO is dat meteen aan het begin van jaar 1 (of in oktober als je nog geen 18 bent).
pi_97138529
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 21:58 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Alsof je geen student bent als je wel HBO doet :')
Haha HBO'ers happen altijd als je ze cursisten noemt. :')
  zondag 22 mei 2011 @ 20:32:27 #18
340032 ajaxcruijff
Studentchauffeur
pi_97170196
Hoog care gehalte over het niveau. Ieder zijn eigen ding.

Maar niemand morgen ochtend naar Almere?
pi_97170302
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:32 schreef ajaxcruijff het volgende:
Hoog care gehalte over het niveau. Ieder zijn eigen ding.

Maar niemand morgen ochtend naar Almere?
Ik wel, verwacht er rond half 11 te zijn.
  zondag 22 mei 2011 @ 20:34:59 #20
340032 ajaxcruijff
Studentchauffeur
pi_97170362
Hehe, ik ietsjes eerder. Moet rondom half 10 vertrekken, dus gok zelf kwart over.
Heb een grijze ibiza, jij?
pi_97171067
Morgen lekker veel rijden. Doetinchem - A'dam, dan weer naar van Amsterdam naar Nieuwegein :) Trouwens mijn loonstrookje nog niet binnen...
pi_97171186
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:45 schreef Chapelle het volgende:
Morgen lekker veel rijden. Doetinchem - A'dam, dan weer naar van Amsterdam naar Nieuwegein :) Trouwens mijn loonstrookje nog niet binnen...
Fijne rit! Wat voor auto?

Raar dat je hem nog niet hebt ontvangen, want ik heb hem zaterdag in de bus gevonden (zonder envelop dus).
pi_97171302
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:46 schreef Mallet het volgende:

[..]

Fijne rit! Wat voor auto?

Raar dat je hem nog niet hebt ontvangen, want ik heb hem zaterdag in de bus gevonden (zonder envelop dus).
Ja zeker fijn! De eerste in een passat 1.4 en de tweede in een i30 1.6... Niet heel denderend maar ook niet vervelend. Ja ik ben het weekend weg geweest dus ik verdenk de thuisblijvers dat ze hem kwijtgemaakt hebben :P
  zondag 22 mei 2011 @ 20:52:55 #24
340032 ajaxcruijff
Studentchauffeur
pi_97171585
Passat is lekker relaxed Chapelle, je hebt gewoon niet te klagen.
pi_97171650
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 20:52 schreef ajaxcruijff het volgende:
Passat is lekker relaxed Chapelle, je hebt gewoon niet te klagen.
Haha, ik klaag ook niet. Is inderdaad een fijne auto, maar zoals ik al zei niet heel denderend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')