Na aanleiding van het Vader topic hier, even mijn verhaal kwijt.
Ik zag hele lieve reacties, wat mensen van hun vaders mee hebben gekregen..
Hierop wilde ik reageren, vertellen wat mijn vader mij heeft meegegeven.. ik begon aardig.. maar stopte... de realiteit is dat mijn relatie met mijn ouders is verstoord..
situatie:
3 jaar terug had ik een persoonlijk dieptepunt, een prive situatie waardoor ik gigantisch aan het rebellen was tegen mijn ouders, ik wilde niets met niemand te maken hebben.. na het eten naar boven zonder een woord te zeggen. Mijn moeder wilde kostte wat kost weten wat er aan de hand was. Meerdere malen deed ze een poging.. zonder succes. Op een avond waren we alleen thuis, ze kwam naast me zitten en zei: als ik je iets persoonlijks vertel, wil je dan alsjeblieft met me praten?
Mn moeder vertelde me daarop dat mijn vader was vreemdgegaan, na 24 jaar huwelijk was hij vreemdgegaan met de vrouw van een collega. Via internet hadden ze contact gekregen, beide vanwege de sleur met elkaar aan de praat geraakt, afgesproken en ze hebben sex gehad.
Ontzet, verdrietig. Het was volgens mijn moeder 4 maanden eerder gebeurd voordat ze het mij vertelde. Ze vertelde hierna ook nog doodleuk dat ze het mijn vader had vergeven, ze wilde er samen uitkomen.. WHAT? stel je voor: je vader gaat vreemd, hij mag niet weten dat jij dit weet en tevens mag je dus ook niet boos zijn.
Dit lukte niet, mn moeder heeft gelukkig tegen mijn vader verteld dat ik op de hoogte was... na een fikse huilsessie moest ik het hem vergeven... mn moeder wou met hem verder, en wilde dat ik hier achter stond.
Mijn broer mocht niks weten, maar is er zelf na 2 maanden achter gekomen. Hij is zo boos geworden dat hij mijn vader heeft geslagen.. ik was hier blij mee... gerechtigheid.
Maar hij vergeefde het mijn vader na zijn woede uitbarsting (terwijl ik op de trap zat te luisteren)
De weken daarna gebeurde er rare dingen, de man van de vrouw belde mijn vader op om te vragen wat er speelde tussen hem en zijn vrouw. Mijn vader speelde de onschuld... de man geloofde dit niet en heeft mijn moeder opgebeld... mijn moeder moest om de vrede te bewaren liegen voor mijn vader... zeggen dat er niks aan de hand was... anders zou mijn vader op het werk ook nog een behoorlijk moeilijke situatie krijgen. De vrouw was ook nog eens verliefd op mijn vader.. ze wilde een relatie, is zelfs 1 keer toen mijn broer en vader thuis waren bij ons geweest... mijn broer heeft moeten liegen voor mijn pa... omdat die het die dag af heeft gekapt maar niet wilde dat mijn moeder wist dat de vrouw hier was.
Ik ben toen weggelopen, mijn vader en moeder smeekte me om terug te komen: mijn vader zei ' doe het alsjeblieft voor je moeder, ze gaat hier aan onderdoor '
Huidige situatie:
Ik heb het mijn vader nooit vergeven, de relatie tussen mij en mijn moeder staat onder grote druk.. en ik wantrouw alles en iedereen.
Mijn moeder leeft volgens het principe: elk huisje heeft zijn kruisje. Niemand mag weten als er hommelus binnen het gezin is, als iemand ergens voor zakt, faalt of problemen heeft mag dit niet besproken worden. Alles moet goed en mooi zijn voor de buitenkant.
En ik... ik ben hopenloos zoekende naar geluk..
Zo, behoorlijk lang verhaal.. dit werkt therapeutisch..