Zijn stem vind ik juist mooi bij de Sint passen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 11:56 schreef Ireth het volgende:
Qua looks lijkt het me dat ie een goeie geloofwaardige sint neer zal kunnen zetten.. qua stem totaal niet!
Inhoud van het bericht is goed gedaan. Die urltitel niet echt.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:02 schreef UltraR het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)interklaas-neer.html
Jongens, ga nou toch eens een beetje voorzichtig met deze kinder-illusie om. Stelletje idioten bij de pers!
En de ouders snappen dat niet wanneer ze in december zien dat er een andere Sint is? Of wanneer dit op een simpele manier in het journaal wordt aangekondigd? Het kenmerkende aan Sint spelen is juist dat dit 'ongemerkt' moet gaan. Het is nu eenmaal geen rol die je speelt om door kleuters herkend te worden.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 11:40 schreef Taurus het volgende:
Ligt er toch aan in welke vorm ze het doen? Als de nieuwe Sint - en zo komt dat bericht over - van der Vlugt bedankt voor jarenlang trouwen hulp (administratie e.d.) dan snappen de oudere kijkers dat er 'een moment van opvolging is' en de jongere kijkers zijn niet geschaad.
Ik snap wel dat al die jaren Bram van der Vlugt niet ongemerkt over mogen gaan.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:21 schreef Leandra het volgende:
En dan vanavond een mededeling dat we allemaal meegedaan hebben aan een onderzoek naar de snelheid van nieuws in de moderne media
quote:ZEGVELD - Bram van der Vlugt zal dit jaar niks te maken hebben met de viering van Sinterklaas. De in Zegveld woonzame acteur was sinds 1986 bij de intocht van de goedheiligman betrokken, maar doet dit jaar afstand van zijn rol.
Hij wordt opgevolgd door Stefan de Walle. Die speelde eerder de zoon Kees in de tv-serie Flodder. Publieke omroep NTR wilde het nieuws vanavond bekendmaken in een speciaal Sinterklaasjournaal maar lekte het nieuws per ongeluk op de eigen website.
De intocht van de kindervriend vindt dit jaar plaats in Dordrecht. Daar komt de stoomboot met pakjes op 12 november aan.
Ik vraag me af wat kinderen daarvan merken. In de tijd dat ik nog in Sinterklaas geloofde, is die rol ook overgenomen (in 1986, toen Bram van der Vlugt het overnam van Adrie van Oorschot) en daar heb ik als kleuter echt niets van gemerkt.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:15 schreef Kinga het volgende:
Hoe stom het ook klinkt, maar Bram blijft voor mij altijd de echte Sinterklaas![]()
Nou ze doen het redelijk discreet...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:13 schreef Arcee het volgende:
NOS-Journaal meldde het ook:
Tsja, hoe handig is dat?
Wel netjes dat ze niet letterlijk Sinterklaas noemen. Kleine kinderen (als die al het NOS journaal kijken) zullen zo echt niet weten waar het over gaat.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:13 schreef Arcee het volgende:
NOS-Journaal meldde het ook:
Tsja, hoe handig is dat?
Inderdaad netjes. Dusdanig netjes dat dit gewoon de manier was geweest om het te brengen. Sinterklaasjournaalquote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wel netjes dat ze niet letterlijk Sinterklaas noemen. Kleine kinderen (als die al het NOS journaal kijken) zullen zo echt niet weten waar het over gaat.
TIjd voor promotie.quote:
Inderdaad, het scheelt een stuk dat je als volwassene er naar kijkt en weet hoe het zit.quote:
bronquote:De NTR noemt het ,,zeer spijtig'' dat het nieuws uitlekte. ,,We hadden de spanning zorgvuldig opgebouwd'', aldus een woordvoerder. Het bericht stond 'onder water' op de site, lichtte hij toe, met een tijdklok zodat het pas om 20.00 uur, na het Sinterklaasjournaal, openbaar zou worden. ,,Maar iemand is actief gaan zoeken en is in staat geweest het te vinden.'' Daarna verschenen de eerste berichten op Twitter, met daarin een directe link naar de pagina op de NTR-site.
Ergens in deze aflevering denk ik?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:12 schreef Breekfast het volgende:
Is het geniale filmpje al voorbij gekomen waarbij Bram Maarten van Rossem helemaal belachelijk maakt tijdens een uitzending van Max?![]()
Kan het niet meer vinden.
Als je dus even logisch nadenkt kun je dus al concluderen dat ze het niet zo gaan brengen op een manier waarover jij je nu druk maakt.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:06 schreef kvd het volgende:
Ik vraag me af...weten de kinderen die geloven in Sinterklaas eigenlijk wel dat Bram uberhaupt iets met de de goedheiligman te doen heeft? Je ziet Bram de hele periode rond 5 december niet als zichzelf, alleen als Sinterklaas. De gelovige kinderen zien de man waarschijnlijk nooit als Bram, hebben hem alleen als Sinterklaas gezien. En dan gaan ze aankondigen dat een man die ze waarschijnlijk nog nooit hebben gezien, met een functie waarvan ik niet eens het bestaan weet (en die kinderen waarschijnlijk dus ook niet, want de pieten vertellen de sint of de kinderen braaf of stout zijn en dat schrijft Sint/Piet in het Grote Boek) ermee op gaat houden? Leuk voor de kinderen die al wat ouder zijn en op het randje zitten van het nog geloven.
Laat het dan voor de kinderen stilletjes voorbij gaan en laat Bram nog 1 keer als Sinterklaas bij bijvoorbeeld Paul de Leeuw langs gaan zodat hij daar uitgezwaaid kan worden door de volwassenen. Dan liggen de kinderen toch al op bed.
Ten eerste, ik maak me niet druk. Ik vraag me gewoon iets af (heb een neefje die in de twijfelfase zit, vandaar)quote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je dus even logisch nadenkt kun je dus al concluderen dat ze het niet zo gaan brengen op een manier waarover jij je nu druk maakt.
quote:Zaterdagavond werd in een ingelaste uitzending van Het Sinterklaasjournaal duidelijk dat Bram van der Vlugt zijn werkzaamheden met betrekking tot Sinterklaas heeft beëindigd. Hij ontving van Sinterklaas het Grote Boek dat in de afgelopen 25 jaar door hem werd volgeschreven.
De werkzaamheden zullen worden voortgezet door Stefan de Walle, die deze rol in de toekomst voor de Nederlandse Publieke Omroep op zich zal nemen.
Intocht 2011
In dezelfde uitzending werd bekend gemaakt dat de intocht van Sinterklaas zal plaatsvinden in Dordrecht. Op 12 november zal de stoomboot daar rond 12 uur aanmeren. De bewoners van Dordrecht zijn trots de Goedheiligman in hun stad te mogen ontvangen, en leven gezamenlijk toe naar een feestelijke dag.
Zie ook de website van Het Sinterklaasjournaal
Gezien zijn verleden zou dat best wel eens kunnen. Maar eens kijken hoe hij er vanavond uitziet...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:08 schreef Leandra het volgende:
Ik kan me eigenlijk vooral niet voorstellen waarom zo'n wisseling van de wacht in mei groots aangekondigd moet worden, dat zou prima onderdeel van de intocht in november kunnen zijn.
Tenzij de verwachting is dat BvdV dat niet meer zal meemaken...
We zullen het zien. Wacht het nou maar gewoon even af. Het zal heus niet zo zijn dat ze in het Sinterklaasjournaal de mythe van Sinterklaas gaan doorprikken voor diegenen die er nog in geloven. Als je een beetje logisch nadenkt, dan snap je dat toch zelf ook wel.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:01 schreef kvd het volgende:
[..]
Ten eerste, ik maak me niet druk. Ik vraag me gewoon iets af (heb een neefje die in de twijfelfase zit, vandaar)
En als jij de berichtgeving eens goed leest, zal je lezen dat het dus wel zo gaat gebeuren...
[..]
Daar ben ik stiekem best een beetje bang voorquote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:08 schreef Leandra het volgende:
Ik kan me eigenlijk vooral niet voorstellen waarom zo'n wisseling van de wacht in mei groots aangekondigd moet worden, dat zou prima onderdeel van de intocht in november kunnen zijn.
Tenzij de verwachting is dat BvdV dat niet meer zal meemaken...
Misschien is het inmiddels al lang doorprikt, met alle media aandacht die er nu is rondom Sinterklaas en een Bram van der Vlugt. Kijkende naar mijn neefje, die heeft nog nooit van hem gehoord, altijd gedacht dat alle zaken rondom Sinterklaas werd geregeld door Sint en de pieten zelf (en ik dacht dat ook altijd). En dan nu ineens een media-explosie over Sinterklaas en ene Bram van der Vlucht, het gewone journaal (waar je dus blijkbaar met kinderen vandaag niet naar kan kijken), de radio (neem aan dat het ook daar tijdens journaals is benoemd), internet enzovoort. De groep twijfelaars zijn denk ik wel slim genoeg om zoiets te gaan koppelen aan elkaar.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
We zullen het zien. Wacht het nou maar gewoon even af. Het zal heus niet zo zijn dat ze in het Sinterklaasjournaal de mythe van Sinterklaas gaan doorprikken voor diegenen die er nog in geloven. Als je een beetje logisch nadenkt, dan snap je dat toch zelf ook wel.
Nogmaals, wacht eerst de uitzending maar even af... Dan pas kun je oordelen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:31 schreef kvd het volgende:
Maar waar het mij om ging....ligt het aan mijn opvoeding (en die van mijn neefje), of is het bij kinderen algemeen bekend dat de Sint hulp heeft gehad van Bram van der Vlugt al die jaren?
volgens mij snap je mij niet...ik stel een doodnormale vraag die niks te maken heeft met de uitzending van vanavond...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nogmaals, wacht eerst de uitzending maar even af... Dan pas kun je oordelen.
Een doodnormale vraag? Als in een vraag die je bijna dagelijks aan mensen stelt?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 16:41 schreef kvd het volgende:
[..]
volgens mij snap je mij niet...ik stel een doodnormale vraag die niks te maken heeft met de uitzending van vanavond...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |