Cornald Maas wil terug naar Songfestival Cornald Maas staat open voor een terug- keer als Songfestival-commentator. Als de nieuwe producent
John de Mol hem vraagt, zegt hij gelijk ‘ja’, ondanks zijn conflict met de TROS. Dat vertelde Maas vrijdag in RTL Boulevard. Maas weet niet of de kans op een terugkeer reëel is. “John is oppermachtig, maar hij zegt zelf dat hij niet de messias is. Wat er ook gebeurt, het Songfestival blijft altijd mijn passie houden. Hoe moeilijk het soms ook te verdedigen is. Ik zeg altijd ‘ja’“, aldus de presentator.
Het AVRO-gezicht uitte afgelopen editie veel kritiek op het Songfestival. Hij hoopt dit jaar op grote veranderingen, nu de TROS John de Mol heeft gestrikt voor de productie. “John opereert namens de TROS. Ik denk, en ik hoop vooral ook, dat John de Mol er straks voor zorgt dat die acts er ná de nationale finale heel erg staan. In het verleden moest steeds het wiel nog worden uitgevonden.”
Maas werd vorig jaar ontslagen door de TROS, omdat hij op Twitter een grapje maakte over Songfestival-inzending
Sieneke Peeters.
Bron