abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 juni 2005 @ 17:02:22 #51
31240 Sacrem
Like Nothing Else
pi_27836541
Nou... Toronto heeft nog veel meer dan alleen dat hoor
  woensdag 15 juni 2005 @ 09:33:11 #52
122880 Studentplus.nl
Alles voor de student!
pi_27942109
1 dag geweest en leuke dingen gezien waaronder de CN tower en die is zeker de moeite waard
Studenten gezocht! Ga naar http://www.studentplus.nl
pi_28050508
6 maanden stage.
toptijd.
gave stad veel plezier!!

niet geschoten is ook niet verkeerd.
  maandag 20 juni 2005 @ 04:03:40 #54
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28079657
Toronto is een blok beton.
Montreal is veeeeeeeeeeeeel leuker
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 20 juni 2005 @ 11:07:07 #55
37305 BushRanger
in Wellington
pi_28083183
quote:
Op maandag 20 juni 2005 04:03 schreef Nembrionic het volgende:
Toronto is een blok beton.
Montreal is veeeeeeeeeeeeel leuker
Vertel eens wat over de verschillen dan? Ik vlieg 20 september op Montreal en blijf daar waarschijnlijk tot het volgende voorjaar, als ik werk kan vinden tenminste...
  maandag 20 juni 2005 @ 14:18:23 #56
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28088888
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:07 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Vertel eens wat over de verschillen dan? Ik vlieg 20 september op Montreal en blijf daar waarschijnlijk tot het volgende voorjaar, als ik werk kan vinden tenminste...
Enorm brede straten met hoge betonnen gebouwen. Eigenlijk net als New York.
Montreal is ietwat lager gebouwd, "knussere" gebouwen.

Montreal lijkt qua bouwstijl veel op Europa eigenlijk (vind ik dan)(niet zo heel gek, het is een schotse, engelse en franse nederzetting). Het is dus niet zo "koud"

Voor de rest is het een echte multi-culti stad met een hoop studenten, muziekanten en kunstenaars, bars, restaurantjes. Het is ook niet voor niets dat alles en iedereen uit de weide omtrek het weekend naar Montreal gaat.
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:54:46 #57
31240 Sacrem
Like Nothing Else
pi_28605809
Het is maar waar je van houdt... ik ga liever voor de strakke architectuur en de vele activiteiten qua muziek/sport e.d.

Over 40 uur vlieg ik weer naar Toronto
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:21:48 #58
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29358402
Vraagje: Hoe ver is het van Toronto naar New York en hoe organiseer je dit? Ik bedoel: gaat er een bus? Of is vliegen heel goedkoop?

Vriendin van mij woont in Toronto en het lijkt me leuk een bezoek aan haar te combineren met een bezoek aan NY. Is het dan logisch een open jaw AMS-Toronto-NY-AMS te nemen en tussen Toronto en NY te bussen (of treinen?) of is een retourtje NY slimmer met een vluchtje Toronto-NY erbij?!

Wie o wie?!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_29358488
Toronto-NYC is een dag met de trein, en je komt langs de Niagara Falls. Vorig jaar nog gedaan, erg leuke ervaring....
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:28:18 #60
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29358642
"Een dag" wil in dit geval zeggen 8 uur?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_29358714
Ehm nee, Niagara Falls-NYC was volgens mij 11:30-22:15, dus Toronto-NYC zal ongerveer 9.00-22.15 zijn, echt wel de hele dag dus....

Kijk anders op www.amtrak.com (Amerikaanse Spoorwegen)
pi_29358736
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:21 schreef Hik het volgende:
Vraagje: Hoe ver is het van Toronto naar New York en hoe organiseer je dit? Ik bedoel: gaat er een bus? Of is vliegen heel goedkoop?

Vriendin van mij woont in Toronto en het lijkt me leuk een bezoek aan haar te combineren met een bezoek aan NY. Is het dan logisch een open jaw AMS-Toronto-NY-AMS te nemen en tussen Toronto en NY te bussen (of treinen?) of is een retourtje NY slimmer met een vluchtje Toronto-NY erbij?!

Wie o wie?!
Greyhound is mogelijk, maar kost je wel een hele dag (of nacht). Ik meen dat het 80 dollar kost enkel. Vliegen is duurder, daar kom je voor een retourtje 200 a 250 uit. Moet je een beetje geluk mee hebben..

Aangezien je maar een bezoekje gaat plegen lijkt vliegen me handiger. Dan kom je niet zo brak aan. Dat wordt dus zoeken op de cheaptickets sites .
pi_29358751
Vliegen kan trouwens ook hoor, Air Canada bijvoorbeeld, da's een stuk sneller!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:52:46 #64
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29359451
Ok, maar stel dat ik even wil stoppen bij de Falls, kan ik dan 's ochtends vertrekken uit NY, daar stoppen en dan doorreizen? (Of vise versa)

Die vriendin van mij wordt helemaal gék van al die mensen waarmee ze naar de Falls moet, dus die zal het niet zo erg vinden als ik dat alleen doe waarschijnlijk . Zelf hoef ik die dingen niet erg diepgaand te zien, maar even rondkijken lijkt me wel leuk.
pi_29359531
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:52 schreef Hik het volgende:
Ok, maar stel dat ik even wil stoppen bij de Falls, kan ik dan 's ochtends vertrekken uit NY, daar stoppen en dan doorreizen? (Of vise versa)

Die vriendin van mij wordt helemaal gék van al die mensen waarmee ze naar de Falls moet, dus die zal het niet zo erg vinden als ik dat alleen doe waarschijnlijk . Zelf hoef ik die dingen niet erg diepgaand te zien, maar even rondkijken lijkt me wel leuk.
Dat wordt sowieso krap, en er rijdt op de route Niagara-NYC maar 1 trein per dag in elke richting. Is een overnachting in Niagara Falls geen optie?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:59:27 #66
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29359686
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:55 schreef Harmen1984 het volgende:
Dat wordt sowieso krap, en er rijdt op de route Niagara-NYC maar 1 trein per dag in elke richting. Is een overnachting in Niagara Falls geen optie?
Mwa... wat ik er tot nu toe van gezien heb op plaatjes hoeft dat niet zo van mij. Misschien toch maar gewoon vanuit Toronto op en neer dan (met die vriendin).

Zie je vanuit de trein ook nog iets?
pi_29359703
Hier is trouwens de timetable van de betreffende trein: Maple Leaf
pi_29359908
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:59 schreef Hik het volgende:

[..]

Mwa... wat ik er tot nu toe van gezien heb op plaatjes hoeft dat niet zo van mij. Misschien toch maar gewoon vanuit Toronto op en neer dan (met die vriendin).

Zoals ik in het Niagara Falls-topic schreef:
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 22:51 schreef Harmen1984 het volgende:
Met de trein van Niagara Falls naar New York City was voor mij een van de hoogtepunten van mijn vakantie vorig jaar. De zon zien ondergaan achter de heuvels van New York State, en tegen middernacht New York binnenrijden voor het eerst in je leven is en onvergetelijk...

Als je foto's wilt vanuit de trein moet je het even zeggen, dan doe ik dat vanavond even (zit nu op m'n werk )

Kijk ook hier eens: Niagara Falls
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 15:10:02 #69
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_29360019
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:59 schreef Hik het volgende:

[..]

Met de auto vanuit TO is ongeveer een uurtje...dus zeker te doen. Zelfs in een taxi
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 15:22:06 #70
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_29360435
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:21 schreef Hik het volgende:

Wie o wie?!
Ik ga hetzelfde doen, naar NYC en ga dan een lang weekend naar Toronto. Ik heb ook voor de keuze gestaan wat te doen met het ticket. Continental Airlines is wel makkelijk met het uitzoeken hiervan. Ik heb gekozen voor AMS-NYC

Er zijn goedkope vluchten naar Toronto ongeveer 200 euro ( Canjet) als je op tijd boekt. duur ongeveer 1, 5 uur. Greyhound doe je een halve dag erover en met de trein ook bijna.

Ik huur zelf een auto ( duur 7,5 uur) voor 4 dagen en ben daarvoor 166 euro kwijt. en dan op de heen en/of terug ff bij de Niagra Falls langs.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 15:36:09 #71
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_29360857
Ik zou als je tijd hebt de Maple Leaf nemen. Het achterland van New York is bergachtiger en leuker dan je verwacht. Je komt onderweg door allerlei historische plaatsjes uit de am. geschiedenis. Met veel plaatsen met een Nederlandse achtergrond: Amsterdam, Yonkers etc.

Ik weet niet wanneer je gaat, maar ik ben zelf in de winter van New York naar Niagara Falls gegaan, maar in de lente/zomer schijnt het nog veel mooier te zijn, dan staat nl. alles in bloei.

[ Bericht 4% gewijzigd door Litman op 02-08-2005 15:43:26 ]
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_29867959
Me prefers de auto. Kost geen kont en je kan overal langs waar je langs wilt rijden. Ben zelf een aantal keer van Toronto naar Detroit en vanuit Detroit naar Chicago, New York en nog wat steden gereden. Mijn broer woont in Detroit, vandaar. Echt verreweg het gaafste wat mij betreft. Echte good old diners in the middle of nowhere....heerlijk.

Bij de grens heb ik nooit problemen gehad, je krijgt daar gewoon een waiver en daarna mocht je doorrijden. Laatste keer dat ik er was was in november, dus ik weet niet of het nu al moeilijker is.

Toronto lijkt vrij weinig op New York, alleen de hoogbouw een beetje. Daarbuiten is het net of je in een Europese stad bent.....buiten de auto's en de blocks dan. Allemaal Engelse stijl huizen en de mensen zijn al helemaal anders dan in NY. Lekker relaxed en laidback. Toronto is echt mijn favo stad en hoop er binnenkort te wonen!
If fashion is your trade,
then when you're naked,
I guess you must be unemployed yeah.
pi_29868344
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 10:49 schreef Cee het volgende:
Toronto is leuk! Ben er in 2001 geweest. Sam the recordman, daar hadden ze superveel cd's en films.
Yeah.....Sam the Recordman

CN

Toronto

And again op weg naar het eiland
If fashion is your trade,
then when you're naked,
I guess you must be unemployed yeah.
  zaterdag 26 november 2005 @ 13:47:59 #74
31240 Sacrem
Like Nothing Else
pi_32593713
over 3 weken weer