Hahaha dat is een goeie..quote:Op vrijdag 2 september 2005 20:28 schreef -DailaLama- het volgende:
Maar is dat niet wat? Dat je een sociale fobie geen sociale fobie noemt, maar dat je verliefd bent op alle mensen in de wereld? En als je eenzaam voelt, dat je dan niet zegt dat je eenzaam voelt, maar dat je "contacthongerig" bent. Je zegt toch ook niet als je enorme trek hebt, "o, o, ik heb zo'n maagleegheid"?
Maar misschien klinkt dat wel wat te hippie-ig.
Zelfbewust of koppig?quote:Op donderdag 8 september 2005 01:33 schreef DevoiD het volgende:
Same here, die hartkloppingen herken ik ook wel, onzeker raken van iets.. 't is een soort gevoel wat je helemaal blokkeert.. maar ik ben dan ook weer zo zelfbewust dat ik niet wil toegeven dat ik hulp van anderen nodig heb.
Ik denk allebei, het voelt ook als een soort nederlaag als ik daaraan zou toegeven.. Maar het uit zich nu ook in lichamelijke klachten en ik heb er al 7 jaar last van, dus er zal binnenkort wel iets moeten veranderen.quote:
Alsof ik het zelf geschreven heb!quote:Op donderdag 8 september 2005 13:01 schreef Fleurtjebloem het volgende:
Dit jaar zou ik eigenlijk stage moeten lopen, maar ik voelde me daar absoluut (nog) niet sterk voor. Ik kom te onzeker over en dat is natuurlijk geen goed voorbeeld voor toekomstige clienten. Ik heb besloten een jaartje mijn studie te onderbreken, om erachter te komen wat voor mij het beste is. Nu ga ik een paar maandjes werken, maar dat is ook al een crime voor mij. Hebben meer mensen erg veel last van hun fobie, met name op de werkvloer? Heel wat baantjes zijn bij mij de mist in gegaan door mijn angst voor afwijzing....Ik ben net begonnen aan een nieuw baantje en wil zo graag dat het deze keer wel gaat lukken....
Er is niks mis mee om het toneelstukje te spelen wat je zelf wil en waar je jezelf gelukkig bij voelt. Het wordt dramatisch wanneer je toneel gaat spelen voor andere mensen, wat je eigenlijk niet wil.quote:Op donderdag 8 september 2005 16:37 schreef Fleurtjebloem het volgende:
Flibble, wat jij zegt gaat ook echt voor mij op en eigenlijk voelt dat wel goed. We zijn iig niet ''gek'' ofzoWat goed van je dat je mee gaat doen aan die toneelgroep!
Ik denk dat het je wel gaat helpen, rollenspelen kunnen een goede ''therapie'' zijn, omdat je dan in de huid van een ander kruipt. Natuurlijk is dat ook niet altijd okee, want dan leer je nog niet om jezelf te zijn;)
Nee idd, dat scheelt een hoop!quote:Op donderdag 8 september 2005 16:37 schreef Fleurtjebloem het volgende:
Flibble, wat jij zegt gaat ook echt voor mij op en eigenlijk voelt dat wel goed. We zijn iig niet ''gek'' ofzo![]()
quote:Ik ben ook zeer mensenschuw en ben op dit moment bezig mezelf daar overheen te zetten. Ik heb het probleem echt al jaaarenlang maar pas sinds een paar maanden probeer ik er actief wat aan te doen.
De aanleiding (dat ik eraan begon te werken) was eigenlijk dat iemand (mijn ex dus) mij heel erg veel pijn gedaan had. Op dat moment had ik eigenlijk iets van: ok, erger dan dit kan het niet worden. Toen ben ik een heleboel leuke dingen voor mezelf gaan plannen die ik anders nooit gedaan had, bijvoorbeeld in mijn eentje naar Lowlands. Tijdens dit soort dingen ben ik veel in contact geraakt met anderen, zonder dat ik daar zelf veel moeite voor hoefde te doen; mensen stappen vaak zomaar op je af als ze zien dat je alleen bent!
Door veel alleen te doen maak je makkelijker contacten heb ik gemerkt. Dit klinkt heel maf misschien maar t is echt zo. Eerder deed ik NOOIT dingen alleen, waardoor ik altijd overschaduwd werd door de mensen met wie ik was. Ik hing er altijd maar bij.
De stap is groot, maar probeer jezelf los te maken van anderen. Komt er eens een leuke band in je stad optreden, ga er dan toch heen als je vrienden eens niet mee willen. Je zult zien dat er altijd wel mensen praatjes met je aanknopen.
Dat deed ik dus ook altijd, totdat hij me dumpte voor z'n nieuwe vlam..quote:Op vrijdag 9 september 2005 08:23 schreef Fleurtjebloem het volgende:
@Flibble: Je hebt daar ook helemaal gelijk in, wat betreft het 'alleen' dingen doen. Meestal doe ik iets met mijn vriendje, gewoon omdat ik dat leuker vind. Maar naar een concert ofzo in m'n eentje zou ik nooit doen, ik zou me dan niet prettig voelen.
quote:Op vrijdag 9 september 2005 21:44 schreef DR878 het volgende:
Ik herken dit ook in mezelf:
Je durft niet op iemand af te stappen, bang voor afwijzing
Je bent dan eenzaam, je wil zelfvertrouwen
Zelfvertrouwen krijg je door op iemand af te stappen keer op keer , maar dat durf je weer niet.
Je blijft die cirkel steeds afgaan...
yep.quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:19 schreef DR878 het volgende:
Als ik op wil vallen , of zelfbewust ben van mezelf en naar elk meisje kijk of ze uberhaupt interesse in me heeft dan lijkt het niet alsof niemand me moet, er gebeurt nix, niemand ziet mij staan etc.
Soms heb ik het weer dat ik druk met andere dingen bezig ben, niet op mezelf let en iedereen om me heen koud laat, ik ben mezelf zeg maar dan. En dan stappen heel wat meisje op me af heel onverwachts , of wordt ik versierd oid. en omdat het onverwachts aankomt verpruts ik het altijd.
Als je wilt opvallen dan lukt het niet , en als je het druk hebt en je hebt nergens anders tijd voor dan lukt het weer wel.
Heeft iemand dit ook?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |