quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:33 schreef Twinky het volgende:
De bordjes zijn af! Voor elk bordje is een voor- en een achterkant, zodat je ze af en toe kan draaien en zowel Emma als jullie een afwisselend uitzicht heeft. Ik ga ze straks lamineren en zal ze morgen (mits adres) dan op de bus doen. Hebben jullie zelf paaltjes?
[ afbeelding ]
Nummer 1: links een dun getekend nestje met een eend. Onderaan is Emma mooi geschreven, staat er een smiley en dat is met een groene nogal overheersende achtergrond bedekt. Rechts een eend met haaientanden.
Nummer 2: Een eendvormige 2 met een hart eromheen. Duidelijk geschreven 'kom broeden' en alvast een uitkomend ei ter inspiratie.
Nummer 3: Met een hoop (mannetjes) eenden, en een nestje met eieren.
Nummer 4: 'Emma, hier moet je zijn', vooral versierd met vieren en woorden
[ afbeelding ]
Nummer 1: het huis (op het dak een eend) met een tuin met daarin een 1 (met daaronder eieren) en een eendje.
Nummer 2: Hier moet het nest komen. Het is Emma's broedplek maar belangrijker is dat daar het nest komt.
Nummer 3: een zeer creatief ingekleurd bordje.
Nummer 4: Twee nesten als voorbeeld voor Emma, met in elk nest drie eieren. Ik denk dat ze ook op twee plekken zou kunnen broeden, in totaal 6 eieren
Ja, en ze maakt geen schijn van kans!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 18:45 schreef Twinky het volgende:
Emma 2 (Elsa?) heeft een behoorlijk donkere kop!
Ik heb nog niets ontvangen, maar de post is hier regelmatig (te) laat...quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:18 schreef Twinky het volgende:
[..]
En ik had ze donderdag op de post gedaan, dus als het goed is zijn ze er al!
Ben zojuist thuis gekomen; er lag een mooie envelop met nog veel mooiere bordjes op de deurmat! Bedankt namens Emma en Elton!quote:Op maandag 2 april 2012 21:45 schreef Twinky het volgende:
Echt? hoe kan dat nou! Ik heb het donderdag op de bus gedaan en het kon gewoon door de brievenbus.
Pff.
Geen idee! Wel lijkt de toestroom van al die eenden (regelmatig wel 5 of 6 tegelijk!) Emma ernstig af te schrikken. Al drie dagen is ze alleen 's avonds bij ons, en ze lijkt weer van een paar tuinen verderop te komen...!quote:Op donderdag 5 april 2012 08:44 schreef Harajuku. het volgende:
Is de nieuwe Emma een kind van Emma? Of gewoon een wildvreemde.
Er staat een schaaltje eendenvoer en als Emma er is gooien we boterhammen in de tuin, dus dat valt wel mee. Daarnaast komen al die mannetjes ook echt voor een wip en vertrekken ze meteen na de daad. Dat Emma er helemaal klaar mee is bewijst onderstaand filmpje:quote:Op vrijdag 6 april 2012 23:09 schreef Prospera het volgende:
Is het een beetje te druk voor Emma geworden of ligt er teveel voer voor de eenden?
Balen als ze weer uitwijkt naar de buren.
quote:Op donderdag 12 april 2012 17:42 schreef Twinky het volgende:
Zo, de Emma-fanclub is weer ingelicht, ze vinden de bordjes erg mooi hangen en moesten lachen om het filmpje waarin Emma achter de mannetjeseend aanrent (ik kan ze geen verkrachtingsfilmpjes laten zien, helaas).
Ze vonden het wel tijd worden dat Emma een keuze zou maken, en hun mening was duidelijk: Emma moest in ieder geval één van de vier plekjes in jullie tuin nemen. Andermans tuin was geen optie voor ze eigenlijk.
Dus, TSE: zorg ervoor dat je deze 19 lieverdjes (en hun juf) niet teleurstelt
Ik ook. Geen baby-eendjes, maar wel aangevreten nieuwe planten, een ondergescheten tuin en een vijver gevuld met een ranzige, stinkende oersoep.quote:
Plekje 4quote:
quote:
De eerste keer voerden we ze ook al, omdat er in onze tuin natuurlijk niet zo veel voedsel als in de natuur te vinden is. Ook zorgden we toen al voor stro.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:10 schreef Barbaaf het volgende:
[..]![]()
Maar goed. En nu lekker laten zitten, niet te veel voeren en zo. De eerste keer kwam ze toch ook zonder allerlei fratsen?
Ik ook, en als Emma al een nestje had gehad zou ze daar ook tussen dobberen. Feit is dat ze nog steeds samen met Elton bij ons in de tuin ligt en een keer of drie per dag flink gepaald wordt door verschillende eenden...quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:00 schreef Schunckelstar het volgende:
zou het niet al te laat zijn?
ik zie overal al jonge eendjes rond dobberen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |