abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97045915
Ik wil binnenkort met mijn klas eetbare plantjes planten. Op de vensterbank, dus niet op het schoolplein. Nu weet ik dat tuinkers daar uitermate geschikt voor is. Kan niks mis mee gaan en komt uit binnen een paar dagen. Je ziet het bijna groeien.

Weten jullie nog andere eetbare plantjes? Het is de bedoeling dat ze ze op hun boterham met kaas etc. kunnen gaan doen. Belangrijk is dat het plantje snel uitkomt en tegen het binnenklimaat kan en weinig tot geen direct zonlicht heeft.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 19 mei 2011 @ 20:59:00 #2
163650 Greys
pi_97048118
Ik zou zo gauw niets kunnen bedenken dat ze daarna dan op hun brood kunnen doen, maar een boon laten opkweken door kinderen in de klas lijkt me ook heel leuk. Gaat snel, goed zichtbaar (prop natte watten/keukenrol in glazen potje, boon aan de binnenkant tegen het glas klem zetten met het natte papier en na een paar dagen komt er een worteltje, daarna zie je het ook groeien, echt haast per paar uur). En itt tuinkers wordt het een 'echt' hoog plantje.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97051376
Leuk idee!!!!!!!!! Thanks, ik denk dat ik dit zeker zal gebruiken!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 19 mei 2011 @ 22:01:10 #4
163650 Greys
pi_97051822
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:53 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Leuk idee!!!!!!!!! Thanks, ik denk dat ik dit zeker zal gebruiken!
Leuk :Y
Hier nog wat meer info waar ik ook dat gifje vandaan heb:
http://www.thuisexperimen(...)/boonontkieiming.htm

En wellicht zonnebloempitten? Ah hoewel, nee, je had weinig direct zonlicht tot je beschikking he?

Zorg dat je voor de bonenplantjes voldoende stokjes hebt, die dingen groeien de panuit en dan hebben ze ondersteuning nodig ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97053459
Ik vind het echt een geweldig leuk idee, in alle eenvoud :D. Ik zal zeker aan dat stokje denken. Voor die kinderen is snel resultaat super, dus dit gaat vast goed in de smaak vallen. En die tuinkers kunnen ze dan wel lekker op hun brood doen.

Zonnebloempitten zouden we kunnen proberen, maar we hebben inderdaad weinig zon. Die staat aan de andere kant van het gebouw. Misschien kan ik nog wel kijken of er een klein stukje bij het schoolplein beschikbaar is. Thanks again :)
  donderdag 19 mei 2011 @ 23:00:24 #6
92409 Twinky
Little star.
pi_97055659
De tomatenplantjes bij de Albert Heijn (in kasjes) willen het ook nog wel doen. Liever met zon maar je kunt het proberen!
pi_97055793
Leuk idee :)
Zou wel even na checken of er geen mensen zijn die last van allergie hebben ;)
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  donderdag 19 mei 2011 @ 23:07:38 #8
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_97056054
Wij hadden erwtenplantjes in de brugklas bij biologie
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 juni 2011 @ 17:23:28 #10
163650 Greys
pi_97944689
Tof :D

Moest je ze op een gegeven moment niet in de grond gaan zetten? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_97944749
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:23 schreef Greys het volgende:
Tof :D

Moest je ze op een gegeven moment niet in de grond gaan zetten? :@
Haha, nou, ik was nogal verbaasd over het snelle resultaat... ik was i.v.m. schoolreis vorige week voor het laatst geweest en toen was het nog maar heel klein :D

Ik ga eens nadenken wat we er mee gaan doen, misschien gewoon even ontleden en dan weggooien. Op het schoolplein is niet echt een geschikte plek om het te planten. Heb wel een aantal kinderen droge bonen meegegeven, die zouden ze thuis gaan planten :)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 juni 2011 @ 17:28:17 #12
163650 Greys
pi_97944893
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:24 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

Haha, nou, ik was nogal verbaasd over het snelle resultaat... ik was i.v.m. schoolreis vorige week voor het laatst geweest en toen was het nog maar heel klein :D

Ik ga eens nadenken wat we er mee gaan doen, misschien gewoon even ontleden en dan weggooien. Op het schoolplein is niet echt een geschikte plek om het te planten. Heb wel een aantal kinderen droge bonen meegegeven, die zouden ze thuis gaan planten :)
Ja dat gaat echt zó snel ineens, je ziet het per uur haast groeien :D
Het is leuk voor de kids, want een makkie zo met die natte keukenrol/watten enzo.
Leuk dat sommigen het thuis gaan proberen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')