abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 20 mei 2011 @ 13:20:53 #26
5428 crew  miss_sly
pi_97071812
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Weet je wat het jammere is? Dat in sommige delen van het land alles wat nu genoemd wordt er niet meer zo toe doet.

Hier in de grote stad zijn drie grote organisaties. Ik ben bij alle drie wezen kijken op de locatie het dichtst bij ons huis. Ik had wel zo mijn voorkeuren daarna maar toch bij alle drie ingeschreven. Eentje vond ik het hele gebouwtje en de speelruimte vrij klein maar je moest per organisatie drie voorkeurslocaties opgegeven en je hebt ook geen zin om elke dag naar de andere kant van de stad te moeten dus je geeft dan toch de drie dichtstbijzijnde locaties op.
Uiteindelijk als je bijna op springen staat en je hebt dan nog niks gehoord van welke organisatie dan ook dan knijp je 'm wel hoor en interesseert het je eigenlijk niet meer zo welke organisatie op welke locatie het wordt als er maar eentje plek heeft op tijd!

Wij kregen uiteindelijk gelukkig een plekje op de voorkeurslocatie bij onze voorkeursorganisatie maar ik geef direct toe dat ik elke andere locatie bij welke organisatie dan ook geaccepteerd had omdat je nou eenmaal toch weer aan het werk moet binnen afzienbare tijd.

Tevens is mijn ervaring nu we er naar toe gaan dat de zaken die ik uiteindelijk belangrijk vind, dingen zijn die erg lastig uit te vinden zijn tijdens een rondleiding. Is er een klik met de vaste leidsters van de groep? Nemen ze de tijd als je komt om je dingen over je kind te vertellen? Volgen zij jouw instructies op? Hoe gaan ze om met een kindje zoals mijn Puck die relatief veel huilt en lastig slaapt zonder inbakeren (wat zij niet mogen doen)? Vallen hen dezelfde dingen aan jouw kind op, als dat jou opvalt en besteden ze dus aandacht aan je kind en zijn ontwikkeling?
Heel herkenbare en goede post. Vooral ook je laatste alinea. Dat zijn de praktische dingen die wel het belangrijkste blijken. Dan kan hun pedagogische visie nog zo leuk klinken op papier, maar hoe wordt daar in de praktijk mee omgegaan? Dat merk je pas als je er zit en je kind er iedere keer haalt en brengt.

Wat ik zelf een heel belangrijk iets vindt, is het verloop onder de leid(st)ers. Het is zo fijn, zeker als je een baby'tje wegbrengt, dat ze dezelfde leiding hebben, een vertrouwd gezicht, iemand bij wie ze zich fijn voelen als ze toch afscheid van jou moeten nemen.

@gewoonmezelf, ik ben niet tegen mannen in de kinderopvang, hoor, maar die VOG is dus gebleken ook geen garantie te zijn voor goed gedrag. Dus het klinktl euk, maar zegt niet genoeg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_97073846
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heel herkenbare en goede post. Vooral ook je laatste alinea. Dat zijn de praktische dingen die wel het belangrijkste blijken. Dan kan hun pedagogische visie nog zo leuk klinken op papier, maar hoe wordt daar in de praktijk mee omgegaan? Dat merk je pas als je er zit en je kind er iedere keer haalt en brengt.

Wat ik zelf een heel belangrijk iets vindt, is het verloop onder de leid(st)ers. Het is zo fijn, zeker als je een baby'tje wegbrengt, dat ze dezelfde leiding hebben, een vertrouwd gezicht, iemand bij wie ze zich fijn voelen als ze toch afscheid van jou moeten nemen.

@gewoonmezelf, ik ben niet tegen mannen in de kinderopvang, hoor, maar die VOG is dus gebleken ook geen garantie te zijn voor goed gedrag. Dus het klinktl euk, maar zegt niet genoeg.
Nee dat ben ik direct met je eens:) Je levert 1x zo'n ding in en in feite kun je daarna doen en laten wat je wilt want je komt pas weer in de problemen als je hem ergens anders nodig hebt!
Het blijft lastig, en hoewel ik heel graag kinderen wil ben ik blij dat ik die keuze (nog) niet hoef te maken!
S. 2014
J. 2016
  Moderator vrijdag 20 mei 2011 @ 16:58:25 #28
45833 crew  Fogel
pi_97081241
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 08:04 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Er zijn daadwerkelijk ouders die daar problemen mee hebben, net als in zandbakken spelen e.d. :{

Maar een binnenruimte waar kinderen kunnen rennen en fietsen is sowieso heel fijn, dan kunnen ze ook hun energie kwijt bij slecht weer.

Hebben die ouders last van smetvrees?
Als het regent doe je een regenpak aan, zo moeilijk is dat toch niet?

Maargoed, daar gaat de discussie op zich niet over, maar voor mij toch wel degelijk een qualiteitskenmerk: veel buitenactiviteiten ongeacht het weer.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_97086472
Super handige tips!!!
Ik heb ook wat DML zegt...ik heb eigenlijk hier in dit stadsdeel alleen 1 of 2 kdv die flexibele opvang aanbieden en dat is ook van 2 organisaties, de keuze is niet zo groot. Via de telefoon werd mij vertel dat flexibele opvang bij hun betekend dat je elke 15 dagen je rooster doorgeeft. Handige vragen zijn het om te stellen over de contract duur enzo...pff ik ben echt een leek op dit gebied!
Ik wist meer van de helft van jullie suggesties niet eens!
De speelgoed keuze, dat de baby's inderdaad niet alleen in een box moeten liggen maar worden ook bij alles betrokken.

Ik zal in de zomer zeker minder opvang nodig hebben! hopelijk is daar geen verplichte uren opname. Ik vind dat je zeker hiervoor forse moet betalen, 7,03 per uur.

Ik moet zeggen ik heb ook liever dat ze vaak buiten zijn maar als het -5 is dan vind ik het net zo belangrijk dat ze ook binnen hun energie kwijt kunnen, er moet gewoon een goede balans zijn tussen even buiten spelen en zichzelf ook binnen kunnen vermaken.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97087282
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Weet je wat het jammere is? Dat in sommige delen van het land alles wat nu genoemd wordt er niet meer zo toe doet.
Dat. Leuk om te kijken, zeker voorkeuren bepaald, maar uiteindelijk krijg je wat je krijgt en dan ben je al lang blij dat je niet hoeft te gaan leuren met je kleintje.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_97088287
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat. Leuk om te kijken, zeker voorkeuren bepaald, maar uiteindelijk krijg je wat je krijgt en dan ben je al lang blij dat je niet hoeft te gaan leuren met je kleintje.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Vantevoren dacht ik dat ook, maar toen ik eenmaal voor de heel concrete keuze stond om mijn kind een week later te brengen naar een kinderdagverblijf waar ik geen goed gevoel bij had was de keuze heel makkelijk: dan maar niet. Ik besef dat wij geluk hadden dat we de opvang anders konden regelen, maar ik overdrijf niet als ik zeg dat ik nog liever zou stoppen met werken dan mijn kind ergens naartoe te brengen waar ik geen goed gevoel bij heb.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 20 mei 2011 @ 19:45:44 #32
5428 crew  miss_sly
pi_97088346
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Vantevoren dacht ik dat ook, maar toen ik eenmaal voor de heel concrete keuze stond om mijn kind een week later te brengen naar een kinderdagverblijf waar ik geen goed gevoel bij had was de keuze heel makkelijk: dan maar niet. Ik besef dat wij geluk hadden dat we de opvang anders konden regelen, maar ik overdrijf niet als ik zeg dat ik nog liever zou stoppen met werken dan mijn kind ergens naartoe te brengen waar ik geen goed gevoel bij heb.
Een week is te overzien, een half jaar of langer wordt al wat lastiger. En stoppen met werken is natuurlijk ook lang niet altijd een optie, meestal niet zelfs. Dus je bent inderdaad redelijk bevoorrecht als je zo kunt denken en handelen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 20 mei 2011 @ 19:59:08 #33
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_97089189
Wij rijden bewust naar een dorp hier in de buurt omdat wij graag opvang op de boerderij wilden hebben. Zodra er zonnestralen zijn zit iedereen buiten, ook Willem die vandaag te vies was om aan te vatten toen Martijn 'm ging halen O+ Als het geregend heeft mogen de kids in hun overalletjes en rubber laarsjes in de plassen gaan stampen...

Ze scheppen aan het begin van het seizoen kikkerdril en laten dat in een grote bak op de groep uitkomen tot de dikkopjes kikkervisjes zijn. Ze verzamelen rupsen en laten die vlinder worden, zaaien bloemetjes, tomaatjes en rapen eitjes bij de kippen. Er wordt regelmatig even in de stallen gekeken en lange wandelingen door de weilanden gemaakt. Ik ben tot nu toe eigenlijk alleen maar heel blij met m'n KDV, ondanks dat het duurder is en verder weg. En zoals iedereen hier al aangeeft, het gevoel is het allerbelangrijkst :Y

Oja, nu vergeet ik nog aan te geven waarom we eigenlijk hiervoor kozen. Ik was op zoek naar minder traditionele opvang en kwam toen op de site van deze opvangboerderij uit. Daar stond met grote letters: "bij ons mogen kindjes nog lekker vies worden" Dat sprak ons meteen aan eigenlijk.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_97091908
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:44 schreef Claudia_x het volgende:
maar ik overdrijf niet als ik zeg dat ik nog liever zou stoppen met werken dan mijn kind ergens naartoe te brengen waar ik geen goed gevoel bij heb.
Een slecht gevoel zou mij ook tegenhouden.
Toevallig hadden wij echt een goed gevoel bij waar we een plek kregen, dus hoe ik het had gevonden om haar naar de middelmatige te brengen weet ik niet, maar wij hadden geen andere opvangoptie, dus denk wel dat we het hadden gedaan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_97113109
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:59 schreef flugeltje het volgende:
Wij rijden bewust naar een dorp hier in de buurt omdat wij graag opvang op de boerderij wilden hebben. Zodra er zonnestralen zijn zit iedereen buiten, ook Willem die vandaag te vies was om aan te vatten toen Martijn 'm ging halen O+ Als het geregend heeft mogen de kids in hun overalletjes en rubber laarsjes in de plassen gaan stampen...

Ze scheppen aan het begin van het seizoen kikkerdril en laten dat in een grote bak op de groep uitkomen tot de dikkopjes kikkervisjes zijn. Ze verzamelen rupsen en laten die vlinder worden, zaaien bloemetjes, tomaatjes en rapen eitjes bij de kippen. Er wordt regelmatig even in de stallen gekeken en lange wandelingen door de weilanden gemaakt. Ik ben tot nu toe eigenlijk alleen maar heel blij met m'n KDV, ondanks dat het duurder is en verder weg. En zoals iedereen hier al aangeeft, het gevoel is het allerbelangrijkst :Y

Oja, nu vergeet ik nog aan te geven waarom we eigenlijk hiervoor kozen. Ik was op zoek naar minder traditionele opvang en kwam toen op de site van deze opvangboerderij uit. Daar stond met grote letters: "bij ons mogen kindjes nog lekker vies worden" Dat sprak ons meteen aan eigenlijk.
O+
Als het eindelijk raak is gaat dat het eerste kdv zijn waar ik ga kijken!
  zaterdag 21 mei 2011 @ 13:20:42 #36
100412 mefke79
komt goed!
pi_97114832
O flugel, dat klinkt echt heel ideaal. Ik vind het maar raar dat je die hier in de buurt dus nauwelijks hebt. Ik zou echt een half uur onderweg zijn (enkele reis) en dan heb ik het niet eens over de wachtlijst.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_97114944
Bij ons in de buurt zit ook zo'n kinderdagverblijf, maar daar hebben we dus juist niet voor gekozen vanwege het slechte gevoel. Het klonk allemaal heel ideaal, lekker rondscharrelen op de boerderij, maar omdat de fundamentelere zaken niet op orde leken te zijn (structurele onderbezetting, geen kindvriendelijk pand, chaos vanwege nieuwe groepen), was het voor ons geen optie.
pi_97115082
Ik wou ook hier in de buurt bij een kdv op een boerderij (nouja in de buurt...buiten de ring A10 dus maar toch redelijk dichtbij) maar ik las op het internet de inspectie rapport waar er stond dat ze bedden niet vaak genoeg verschoonden en ongediplomeerde personeel hebben en dus heb ik besloten daar maar niet te gaan kijken.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_97115133
bitterend, misschien hebben we het wel over hetzelfde kinderdagverblijf! In Amsterdam-Noord?
pi_97115198
Claudia: haha ik denk het! In noord idd!!
Koetje-boe ofzo was het denk ik!
pi_97115366
Ja! Oh, wat frappant, zeg. Ik heb dat inspectierapport helemaal niet gelezen. Weet je waar ik het kan vinden?

We hebben een rondleiding gehad toen ik hoogzwanger was en we hadden écht een plek nodig omdat we de opvang voor twee kinderen anders niet rond konden krijgen. Maar toen we er vandaan kwamen was mijn enthousiasme getemperd. Pff, wat ben ik daar nu blij om als ik jou zo hoor!
pi_97115449
Erg grappig dit ja!! Ik zal je zo de link hiervoor sturen! ik kreeg een slecht gevoel hierover toen ik het las en we hebben niet eens een rondleiding gehad! volgende week gaan we kijken bij een kdv van de Tinteltuin! grappig....wie weet zitten je ukkies daar ook :D
pi_97115481
Is er een bepaalde plek waar je een kinderdagverblijf zoekt? Die van ons gaan naar een kinderdagverblijf in de Watergraafsmeer en daar zijn we dus ontzettend blij mee. Binnen een jaar verhuizen we naar Noord, maar we overwegen om toch dit kinderdagverblijf te houden en ze er dan maar met de auto naartoe te brengen.
pi_97115582
Ohh okee nee wij zoeken in Noord! de buuf is erg te spreken over de Tinteltuin. Die hebben een paar vestigingen hier en we denken aan om die van ons ook daar te brengen. Ik vond ze erg lief aan de telefoon...nu nog de rondleiding!
Noord is trouwens helemaal niet gestoord hoor we wonnen hier lekker :9
  zaterdag 21 mei 2011 @ 14:32:09 #45
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_97117355
Het was hier inderdaad qua inspectierapport enzo ook heel erg goed. En we zijn er eerst een keer wezen kijken, het is een volledig nieuw gebouwd pand, dus alles is aangepast aan de huidige richtlijnen en kindvriendelijk. Er is hier trouwens ook bijna een overschot aan leiding en je kunt echt merken dat ze er met plezier werken...

Het is dan ook een zeer populair KDV, je moet zelfs betalen om op de wachtlijst te mogen :') (25 euro, maar toch)

Wij hebben onze vrije dagen verschoven om ervoor te zorgen dat er sneller plek was, daarnaast hadden we het geluk dat er een nieuwe groep startte. Hij kon vanaf dag 1 dan ook terecht daar.

Willem doet overigens 2 keer met z'n lakentjes, die zitten in een eigen vakje op de slaapkamer en na die 2 keer worden ze gewassen.

@Ophelia het is bij www.kinderopvangtierelier.nl

@mefke, hier is het 15 tot 20 minuten rijden, iets langer in de spits...

@Claudia zo zie je maar he dat je ook echt moet gaan kijken, zo'n website alleen zegt dan ook niet altijd iets...

Enige nadeel is dat het KDV toch nog vrij dicht bij een snelweg ligt... Maar aangezien we zelf hartje centrum wonen, aan een drukke weg hadden we niet het idee dat we hem daarmee meer zouden beschadigen dan bij het KDV hier in de straat...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 13 juli 2011 @ 08:56:23 #46
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99401588
Bitterend, hoe is het bij jou gegaan? Heb je inmiddels je opvang kunnen vinden?

Wij gaan vanmiddag 2 kdv's bekijken. Ik besef dat ik heel veel mazzel heb dat we in een kindvriendelijke wijk wonen. Deze 2 zitten op loopafstand. Daarnaast zitten er nog een stuk of 5 in de wijk (op fietsafstand). In principe keuze genoeg. Nu maar hopen dat ze plek hebben.
pi_99402013
Bij de eerste hebben wij helemaal geen kdv's bezocht van tevoren. Waar we toen woonden, waren de wachtlijsten zo lang (ruim anderhalf jaar), dat we allang blij waren dat we uiteindelijk ergens een plek konden krijgen. Naar later bleek, zaten we bij een van de populairste en best bekend staande kdv's in Amsterdam Oost ;)

Nu zijn we naar Noord verhuist (dat heerst een beetje in dit topic), en dat vonden we te ver weg (geen auto), dus hebben we hier een kdv gezocht, en daar zijn we ook ontzettend tevreden over. Nu wel van te voren langs geweest, en het kwam toen nogal rommelig over, maar in de praktijk is dat eigenlijk helemaal niet zo. En ze hebben een voorschoolprogramma. De taalontwikkeling van onze dochter gaat opeens een stuk harder! Haar broertje of zusje gaat er over een klein jaar dus ook lekker naar toe :)
pi_99403006
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 08:56 schreef Kyara het volgende:
Bitterend, hoe is het bij jou gegaan? Heb je inmiddels je opvang kunnen vinden?

Wij gaan vanmiddag 2 kdv's bekijken. Ik besef dat ik heel veel mazzel heb dat we in een kindvriendelijke wijk wonen. Deze 2 zitten op loopafstand. Daarnaast zitten er nog een stuk of 5 in de wijk (op fietsafstand). In principe keuze genoeg. Nu maar hopen dat ze plek hebben.
:Y
We hebben eigenlijk weinig keus omdat we met flexibele tijden/dagen zitten en dus past maar 1 opvang hier bij ons.
Het is niet echt dichtbij maar wel te doen (fietsen/auto).
Ik vond sommige dingen wel leuk aan onze bezoek...en sommige dingen minder.
Toen we in de verschillende kamers groepen kwamen gingen een paar leidsters ons begroeten terwijl we totaal genegeerd waren door anderen.
Ik vond ook een bepaalde groep chaotisch overkomen, de leidster zat een boek te lezen aan 1 kind terwijl 3 andere rond renden/schreeuwden..weet niet of het zo hoort...
was leuker geweest om voor alle kinderen te lezen denk ik? maar misschien hadden de rest geen zin in...
We gaan het gewoon doen en kijken hoe het bevalt! het zag er in ieder geval schoon uit, de speelplekken buiten zagen ook goed uit (omringt door hekken)
  woensdag 13 juli 2011 @ 10:24:24 #49
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99403443
Ja, ik heb een lijstje gemaakt van zaken waar ik op ga letten/naar wil vragen. Maar een groot deel zal ook onderbuikgevoel zijn. Voelt het goed, wil ik mijn kind hier achter laten? hoewel, als je het laatste zo stelt: nergens! :'(
pi_99403479
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 09:24 schreef Bleie het volgende:

Nu zijn we naar Noord verhuist (dat heerst een beetje in dit topic), en dat vonden we te ver weg (geen auto), dus hebben we hier een kdv gezocht, en daar zijn we ook ontzettend tevreden over. Nu wel van te voren langs geweest, en het kwam toen nogal rommelig over, maar in de praktijk is dat eigenlijk helemaal niet zo. En ze hebben een voorschoolprogramma. De taalontwikkeling van onze dochter gaat opeens een stuk harder! Haar broertje of zusje gaat er over een klein jaar dus ook lekker naar toe :)
fijn om te horen!
waar zitten jullie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')