Dat geldt toch voor de meeste nabestaanden?quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:33 schreef static het volgende:
"Er wordt nog bekeken wat voor dienst ze willen voor houden voor Jeff. De familie is overweldigd door allerlei zaken die moeten worden
geregeld."
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn, begraven gebeurt idd binnen de termijn die de wet op de lijkbezorging voorschrijft, maar tussen de crematieplechtigheid en de werkelijke crematie kan weken zitten.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:49 schreef Ole het volgende:
Vind ik echt een naar idee dat iemand pas zo laat begraven/ gecremeerd wordt!
Volgens mij kan dat hier niet.
Voor Nederland klopt dit niet hoor. Hoe kom je hierbij?quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn, begraven gebeurt idd binnen de termijn die de wet op de lijkbezorging voorschrijft, maar tussen de crematieplechtigheid en de werkelijke crematie kan weken zitten.
Niet bij alle crematoria gaan ze gelijk de oven in, soms wordt de oven maar beperkt gestookt en doen ze er dan een paar tegelijk of achter elkaar.
Ondertussen worden ze gewoon koel opgeslagen.
quote:Op 1 januari 2010 heeft een wetswijziging van de Wet op de Lijkbezorging plaatsgevonden. De uiterste termijn tot begraven/cremeren was voor 1 januari 2010 uiterlijk op de vijfde dag na die van het overlijden.
Na de wetswijziging van 1 januari 2010 geldt een nieuwe uiterste termijn tot begraven/cremeren.
In de Wet op de Lijkbezorging staat:
§ 3. Termijn
Artikel 16
Begraving of crematie geschiedt niet eerder dan 36 uren na het overlijden en uiterlijk op de zesde werkdag na het overlijden.
Artikel 17
Na een arts te hebben gehoord kan de burgemeester der gemeente, waar het lijk zich bevindt, voor de begraving of verbranding daarvan een andere termijn stellen. Begraving of verbranding binnen 36 uur na het overlijden staat hij echter niet toe dan in overeenstemming met de officier van justitie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |