abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Miss SHO donderdag 2 juni 2011 @ 18:49:47 #101
22592 crew  Ole
pi_97627895
Vind ik echt een naar idee dat iemand pas zo laat begraven/ gecremeerd wordt!
Volgens mij kan dat hier niet.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:17:00 #102
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97628965
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:33 schreef static het volgende:

"Er wordt nog bekeken wat voor dienst ze willen voor houden voor Jeff. De familie is overweldigd door allerlei zaken die moeten worden
geregeld."

Dat geldt toch voor de meeste nabestaanden?
En dan maar maanden wachten?

Naast dat het kei-ranzig is ook nog, inderdaad.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:32:52 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97629606
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:49 schreef Ole het volgende:
Vind ik echt een naar idee dat iemand pas zo laat begraven/ gecremeerd wordt!
Volgens mij kan dat hier niet.
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn, begraven gebeurt idd binnen de termijn die de wet op de lijkbezorging voorschrijft, maar tussen de crematieplechtigheid en de werkelijke crematie kan weken zitten.

Niet bij alle crematoria gaan ze gelijk de oven in, soms wordt de oven maar beperkt gestookt en doen ze er dan een paar tegelijk of achter elkaar.

Ondertussen worden ze gewoon koel opgeslagen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:38:03 #104
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_97629821
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar zou ik maar niet te zeker van zijn, begraven gebeurt idd binnen de termijn die de wet op de lijkbezorging voorschrijft, maar tussen de crematieplechtigheid en de werkelijke crematie kan weken zitten.

Niet bij alle crematoria gaan ze gelijk de oven in, soms wordt de oven maar beperkt gestookt en doen ze er dan een paar tegelijk of achter elkaar.

Ondertussen worden ze gewoon koel opgeslagen.
Voor Nederland klopt dit niet hoor. Hoe kom je hierbij?
quote:
Op 1 januari 2010 heeft een wetswijziging van de Wet op de Lijkbezorging plaatsgevonden. De uiterste termijn tot begraven/cremeren was voor 1 januari 2010 uiterlijk op de vijfde dag na die van het overlijden.

Na de wetswijziging van 1 januari 2010 geldt een nieuwe uiterste termijn tot begraven/cremeren.

In de Wet op de Lijkbezorging staat:

§ 3. Termijn

Artikel 16

Begraving of crematie geschiedt niet eerder dan 36 uren na het overlijden en uiterlijk op de zesde werkdag na het overlijden.

Artikel 17

Na een arts te hebben gehoord kan de burgemeester der gemeente, waar het lijk zich bevindt, voor de begraving of verbranding daarvan een andere termijn stellen. Begraving of verbranding binnen 36 uur na het overlijden staat hij echter niet toe dan in overeenstemming met de officier van justitie.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:42:25 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97629992
Ik weet dat de moeder van een vriendin van me enige tijd na de crematie-plechtigheid gecremeerd is, ze was zelf ook verbaasd toen ze op de hoogte werd gebracht dat het gebeurd was.

Dat is overigens wel al zo'n 15 jaar geleden.

Edit: ik lees op de diverse crematoria-sites dat het tegenwoordig vrijwel altijd direct gebeurd en dat wachten een uitzondering is. En dan nog alleen door drukte, niet tot een bepaald aantal aanwezigen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')