LET OP bij deze oplossing!!quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:12 schreef A-mineur het volgende:
Ja, zoals ik al zei, dan moet je voor mijn oplossing gaan, en zo'n blok aanschaffen
die schakelaar zorgt er dus voor dat er vaak maar één apparaat tegelijk aan staat, omdat beide tegelijk teveel stroom vragen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:12 schreef A-mineur het volgende:
Ja, zoals ik al zei, dan moet je voor mijn oplossing gaan, en zo'n blok aanschaffen
Dit. Veel mensen maken daarmee een fout. Die dingen kunnen zelfs gevaarlijk zijn en met een beetje pech voor brand zorgen!quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:30 schreef exlurker het volgende:
[..]
LET OP bij deze oplossing!!
Deze combi-switch is niet geschikt in combinatie met een elektronische wasdroger !!!!
Een vriezer is geen grootverbruiker en kan dus gewoon op een normale groep
Een wasautomaat en droger vragen wel een aparte groep
Lees nou eens die link, dit staat er;quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
die schakelaar zorgt er dus voor dat er vaak maar één apparaat tegelijk aan staat, omdat beide tegelijk teveel stroom vragen.
Overigens hoef je ook niet persé deze te halen, maar daar kan de lokale elektro/witgoed boer wel over adviseren.quote:Deze combi beveiliging zorgt ervoor dat de wasautomaat en droger tegelijk op de 16A zekering kunnen draaien.
boeiend.. onze wasmachine en droger draaien al jaren op de zelfde groepquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:05 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Lees nou eens die link, dit staat er;
[..]
Overigens hoef je ook niet persé deze te halen, maar daar kan de lokale elektro/witgoed boer wel over adviseren.
Een zwaardere hoofdzekering nemen, of uit breiden naar een drie fasen groepenkast.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:05 schreef Stansfield het volgende:
Maar eigenlijk wil ik dus wel alles tegelijk aan kunnen zetten. Wat is dan het handigste?
Een extra groep bijgeplaatst? Ik neem aan dat je meterkast beneden zit? Of was er nog een loze leiding vrij?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 08:21 schreef Stansfield het volgende:
Het is al opgelost. We hebben iemand die gisteravond een extra groep heeft geplaatst boven. Dat was eerst niet gelukt maar nu dus wel. Dus we hebben nu 3 groepen boven. 1 voor de wasmachine, 1 voor de droger en 1 voor de vriezer, cv ketel, verdeler en ventilatie.
En we hebben een vrij grote zolder dus in de toekomst kunnen we er ook kamers maken enz dus dat komt helemaal goed dan.
Ja sorry dat bedoel ik. Beneden is een extra groep geplaatst en er ligt een loze leiding naar boven. Dat was jij het struikelpunt de loze leiding naar boven.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:24 schreef Moro het volgende:
[..]
Een extra groep bijgeplaatst? Ik neem aan dat je meterkast beneden zit? Of was er nog een loze leiding vrij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |