abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97026948
We willen op zolder een vriezer plaatsen als backup voor de kleine vriezer die we in de keuken hebben. Nu hebben we op zolder 2 groepen. 1 voor de wasmachine en 1 voor de Ketel, ventilatie systeem en verdeler van de vloerverwarming. En daar komt dus de droger bij.

Is het dan mogelijk de vriezer bij 1 van deze 2 groepen bij te voegen?

Dus dat we of krijgen op groep 1 de wasmachine en de vriezer
Op groep 2 de Ketel, ventilatie systeem en verdeler voor de vloerverwarming en de droger.

Of misschien de vriezer bij groep 2. Is het mogelijk en zo ja wat is het makkelijkste.

We hebben nog geen vriezer, droger en wasmachine. Dus qua verbruik zouden we daar nog rekening mee kunnen houden.
pi_97027815
gewoon op de groep bij de ketel proberen
mocht de zekering er een keer uitgaan...probeer je het op de groep van de wasmachine...
gaat op die groep ook de zekering uit dan zou je kunnen verwegen om een wasmachine/droger stekkerdoos te kopen, ipv de droger sluit je dan de vriezer aan
  donderdag 19 mei 2011 @ 12:56:31 #3
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_97027939
Ik denk dat het slimste is om de wasmachine en droger op één groep te zetten met een speciaal schakelblok (voor wasmachines en droger) en vervolgens de vriezer, ketel en vloerverwarming verdeler op een aparte groep.
To doom or not to doom
pi_97028217
Maar eigenlijk wil ik dus wel alles tegelijk aan kunnen zetten. Wat is dan het handigste?
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:12:28 #5
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_97028422
Ja, zoals ik al zei, dan moet je voor mijn oplossing gaan, en zo'n blok aanschaffen
To doom or not to doom
pi_97029002
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:12 schreef A-mineur het volgende:
Ja, zoals ik al zei, dan moet je voor mijn oplossing gaan, en zo'n blok aanschaffen
LET OP bij deze oplossing!!
Deze combi-switch is niet geschikt in combinatie met een elektronische wasdroger !!!!

Een vriezer is geen grootverbruiker en kan dus gewoon op een normale groep
Een wasautomaat en droger vragen wel een aparte groep
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 19 mei 2011 @ 13:39:26 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_97029332
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:12 schreef A-mineur het volgende:
die schakelaar zorgt er dus voor dat er vaak maar één apparaat tegelijk aan staat, omdat beide tegelijk teveel stroom vragen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_97029544
Persoonlijk zou ik even de documentatie van de apparaten erbij pakken, technisch gezien zou die op de algemene groep van de ketel moeten maar in de praktijk kan hij waarschijnlijk makelijk bij de wasmachine of droger erbij.

[ Bericht 4% gewijzigd door Moro op 19-05-2011 13:53:48 ]
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_97032626
We moeten alle spullen nog aanschaffen. Het enige wat we al hebben is een condens droger.
  donderdag 19 mei 2011 @ 16:29:52 #10
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_97036054
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:30 schreef exlurker het volgende:

[..]

LET OP bij deze oplossing!!
Deze combi-switch is niet geschikt in combinatie met een elektronische wasdroger !!!!

Een vriezer is geen grootverbruiker en kan dus gewoon op een normale groep
Een wasautomaat en droger vragen wel een aparte groep
Dit. Veel mensen maken daarmee een fout. Die dingen kunnen zelfs gevaarlijk zijn en met een beetje pech voor brand zorgen!
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  donderdag 19 mei 2011 @ 17:05:21 #11
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_97037462
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:39 schreef DJMO het volgende:

[..]

die schakelaar zorgt er dus voor dat er vaak maar één apparaat tegelijk aan staat, omdat beide tegelijk teveel stroom vragen.
Lees nou eens die link, dit staat er;

quote:
Deze combi beveiliging zorgt ervoor dat de wasautomaat en droger tegelijk op de 16A zekering kunnen draaien.
Overigens hoef je ook niet persé deze te halen, maar daar kan de lokale elektro/witgoed boer wel over adviseren.
To doom or not to doom
pi_97055929
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 17:05 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Lees nou eens die link, dit staat er;

[..]

Overigens hoef je ook niet persé deze te halen, maar daar kan de lokale elektro/witgoed boer wel over adviseren.
boeiend.. onze wasmachine en droger draaien al jaren op de zelfde groep :7 zonder zo`n dom ding..
maar de volgende droger.. gaat op aardgas denk ik :P
pi_97062923
Het is al opgelost. We hebben iemand die gisteravond een extra groep heeft geplaatst boven. Dat was eerst niet gelukt maar nu dus wel. Dus we hebben nu 3 groepen boven. 1 voor de wasmachine, 1 voor de droger en 1 voor de vriezer, cv ketel, verdeler en ventilatie.

En we hebben een vrij grote zolder dus in de toekomst kunnen we er ook kamers maken enz dus dat komt helemaal goed dan.
pi_97063296
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:05 schreef Stansfield het volgende:
Maar eigenlijk wil ik dus wel alles tegelijk aan kunnen zetten. Wat is dan het handigste?
Een zwaardere hoofdzekering nemen, of uit breiden naar een drie fasen groepenkast.

Op een hoofdzekering van 25A kun je maximaal 5750W tegelijk gebruiken, op 35A is dit 8050W tegelijk.

Dus als je apparatuur die je tegelijkertijd wilt gebruiken boven deze waarde komt dan maakt het niet uit hoeveel groepen je hebt, de hoofdzekering is de bottleneck.
pi_97065542
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 08:21 schreef Stansfield het volgende:
Het is al opgelost. We hebben iemand die gisteravond een extra groep heeft geplaatst boven. Dat was eerst niet gelukt maar nu dus wel. Dus we hebben nu 3 groepen boven. 1 voor de wasmachine, 1 voor de droger en 1 voor de vriezer, cv ketel, verdeler en ventilatie.

En we hebben een vrij grote zolder dus in de toekomst kunnen we er ook kamers maken enz dus dat komt helemaal goed dan.
Een extra groep bijgeplaatst? Ik neem aan dat je meterkast beneden zit? Of was er nog een loze leiding vrij?
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_97066964
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:24 schreef Moro het volgende:

[..]

Een extra groep bijgeplaatst? Ik neem aan dat je meterkast beneden zit? Of was er nog een loze leiding vrij?
Ja sorry dat bedoel ik. Beneden is een extra groep geplaatst en er ligt een loze leiding naar boven. Dat was jij het struikelpunt de loze leiding naar boven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')