abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97048828
Hier is het juist andersom Claudia. Als Yaro uit logeren is, is Coen de eerste die de youtube filmpjes die hij met Yaro kijkt alsnog draait. Moet ik dan altijd zo hard om lachen.
Wel merk ik dat ik sneller de zorg op pak als we samen weg zijn m.b.t. voeden enz. Hij wil het wel doen, maar denkt er niet bij na.
Zo waren we met de hele familie op vakantie, en zat ik altijd naast de kinderstoel tegelijk Yaro eten te geven en zelf te eten. Op het moment dat ik het zeg, wisselt hij ook direct of als hij al klaar is met eten, maar het zit er niet automatisch in.
pi_97048934
KJ hier zijn de tussendoortjes die we aanbieden: koekjes/liga opgebouwd vanaf 6 maanden, nu op 8 maanden geloof ik, rijstewafel, ontbijtkoekjes, rozijntjes, soepstengel.
pi_97049169
Wij gaven soepstengel, nijnjekoekje, rijstwafel of liga
Andere dingen pas toen ze wat ouder was
pi_97049498
Barbabientje, we gebruiken de naam nergens online.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:25:46 #105
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_97049590
Vanyel, pm mag ook hoor :) ;)
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_97049659
quote:
17s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Claudia, ik heb wel een anekdote van daarnet dan voor je.
Mijn lief riep heel hard dat hij never nooit niet ging zingen totdat hij zag hoe leuk Puck sommige liedjes vindt en het een goede manier is om hem af te leiden als hij wil gaan huilen.
Daarnet klonk er dus heel zachtjes 'dikkertje dap klom op de trap' vanuit de slaapkamer.
:D!

Dat is echt zo herkenbaar. Mijn lief heeft maandenlang geweigerd om te zingen, maar ik hoor het hem nu ook doen! Ken jij trouwens ook alle coupletten van Dikkertje Dap? :7
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_97049730
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:08 schreef kaatjejannie het volgende:

Wat voor tussendoortjes gaan jullie geven barbabientje? Ik vind het zo moeilijk te bedenken wat ik extra moet geven. Ilse vind het hele rapley gebeuren helemaal niks. Alleen de broodkorst vond ze heerlijk O+
Rijstwafel? Soepstengel? Crackertje? Tweede fruitmoment?
pi_97049890
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:11 schreef As1981 het volgende:
Hier is het juist andersom Claudia. Als Yaro uit logeren is, is Coen de eerste die de youtube filmpjes die hij met Yaro kijkt alsnog draait. Moet ik dan altijd zo hard om lachen.
Wel merk ik dat ik sneller de zorg op pak als we samen weg zijn m.b.t. voeden enz. Hij wil het wel doen, maar denkt er niet bij na.
Zo waren we met de hele familie op vakantie, en zat ik altijd naast de kinderstoel tegelijk Yaro eten te geven en zelf te eten. Op het moment dat ik het zeg, wisselt hij ook direct of als hij al klaar is met eten, maar het zit er niet automatisch in.
Wat lief dat hij die filmpjes kijkt! O+ Leuke naam trouwens, Coen,

Ik weet eigenlijk niet meer wanneer de zorg voor Ivan bij ons gelijk is komen te liggen. Toen ik ging werken en stopte met de borstvoeding werd het anders, gelijkwaardiger. Sinds de zwangerschap van Lena zwaar werd voor me is mijn lief zich vaker over Ivan gaan ontfermen, en nu is het meer hij Ivan, ik Lena. Dat vind ik wel eens jammer, maar ik merk dat het alweer aan het veranderen is.
pi_97049938
Wat lief van dat zingen. Wij hebben in de kraamtijd een boekje met cd gekregen met kinderliedjes. Ze hadden zo het vermoeden dat wij daar niet zo goed in zouden zijn. O-)

En die tussendoortjes zijn inderdaad heel logisch. Eerst maar weer het fruit moment erin, Die hadden we even weggelaten omdat ze daarna zo slecht dronk. Maar aangezien ze er nu toch een extra krijgt maakt dat ook niet meer uit.
*poef* nu is het weg
pi_97050042
Ik gaf als tussendoortje een cracker of een (zoutloze) soepstengel met roomkaas
Ik vind een ontbijtkoek wel erg veel suiker voor een kleintje zeker als het ook een papje krijgt van bijvoorbeeld nutricia :) In rijstewafels zit heel veel zout trouwens.

En dan wat ik vooral leuk vind voor tussendoortjes is stukjes komkommer, wortel, snoeptomaatjes.
Dat soort dingen :)
pi_97050114
Denk ook wel dat het anders is omdat jij borstvoeding geeft Claudia, hier is dat natuurlijk niet zo.

En klopte het KJ van het zingen? Hier is Coen ook niet goed in ouderwetse kinderliedjes, maar zingt wel heel hard mee met alle moderne dingen die hij van internet pluk (elmo's ducks zijn favoriet).
Hij kan mij ook echt verbaasd aankijken dat ik alle kinderliedjes nog weet die ik of mijn moeder inzet. (mijn broer weet ze overigens niet, terwijl ze voor hem ook echt gezongen zijn)
pi_97050185
N weet ze niet, ik soms. Maar we maken er mooie eigen teksten op. *)
*poef* nu is het weg
pi_97050240
eigenlijk nooit over nagedacht wat betreft suikers in ontbijtkoek. Ik heb van die kinderdingen. Hij krijgt ze ontbijtkoek en rijstewafels hier wel het minst. Meestal zijn het de nijntjekoekjes, liga en rozijntjes.
pi_97050282
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:34 schreef kaatjejannie het volgende:
N weet ze niet, ik soms. Maar we maken er mooie eigen teksten op. *)
En daar gaat het toch om! Hier maken we er soms ook hele eigen, persoonlijke variaties van.
pi_97050341
quote:
2s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:32 schreef Pvoesss het volgende:
En dan wat ik vooral leuk vind voor tussendoortjes is stukjes komkommer, wortel, snoeptomaatjes.
Dat soort dingen :)
Dat is ook een goeie, groente om te snoepen! Ben ik alweer vergeten omdat Ivan geen groentes meer wil. Ik vond komkommer en tomaat nog wel te doen, maar ongekookte wortel heb ik nooit aangedurfd.
pi_97050510
Komkommer wordt hier inderdaad ook wel tussendoor gegeven, maar eigenlijk meestal als hij last heeft van zijn mond als vervanger voor de bijtring. Is inderdaad ook wel een goede tip, die groentes.

Hier heb ik trouwens een homeopathisch goedje (teetha) gekocht in Ierland nadat ik die tip had gelezen, dat werkt echt super. Binnen 5 min resultaat, waar andere dingen eerder niet hielpen.

Ik ga naar bed, morgen weer vroege dienst in mijn lange reeks.
pi_97050756
Je hebt ook zoutloze rijstwafels, die heb ik nu gekocht. Niet dat ze die al echt eet, maar je hebt ze dus wel:)
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:44:57 #118
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97050815
Wat is een roomkaas merk? Ik zocht laatst naar roomkaas, maar kon het bij de brie enzo niet vinden.. WEl met bieslook of kruidenkaas.. Maar niet naturel, of ligt dat bij de verse kaas?

Tussendoortje is hier een koekje of rijstwafel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_97050878
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:43 schreef Noa24 het volgende:
Je hebt ook zoutloze rijstwafels, die heb ik nu gekocht. Niet dat ze die al echt eet, maar je hebt ze dus wel:)
Maar er zit héééél weing zout in rijstwafels, en ze wegen al niks. In brood zit wel heel veel zout, dus tenzij je zoutarm brood koopt lijkt het me weinig zoden aan de dijk zetten om zoutloze rijtswafels te kopen.
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:46:38 #120
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97050923
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is ook een goeie, groente om te snoepen! Ben ik alweer vergeten omdat Ivan geen groentes meer wil. Ik vond komkommer en tomaat nog wel te doen, maar ongekookte wortel heb ik nooit aangedurfd.
Jen is dol op die snoep paprika. Ze eet zo een heel zakje op... En pakt het zo eigenwijs als ze is zelf uit de koelkast als ik nee zeg.
pi_97050963
Hoeveel en wat eten jullie kinderen eigenlijk?

Isabelle (8 maand) heeft het volgende schema:

07.00: Fles melk 180 ml
09.30: Fruit circa 125 tot 150
12.00: Fles melk 180 ml
15.00: Groente + aardappel circa 125 tot 200
17.00: Fles melk 180 ml
22.00: Fles melk 180 ml

Ze krijgt nog geen brood..Willen we wel mee gaan beginnen, het is alleen lastig omdat ze koemelkvrij moet eten.
pi_97051034
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar er zit héééél weing zout in rijstwafels, en ze wegen al niks. In brood zit wel heel veel zout, dus tenzij je zoutarm brood koopt lijkt het me weinig zoden aan de dijk zetten om zoutloze rijtswafels te kopen.
Pvoess zegt juist weer dat er veel zout in zit..hmm
pi_97051101
Pm'tje mag ook hoor vanyel ;)

Doe eens een paar meer voorbeelden van dagmenu's. J. Vindt rapleyen niet altijd even leuk. Bij een stoepstengel krijgen we al stervende zwaanscenes ;(
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:50:25 #124
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_97051156
oh de schema's!

7 uur staan we op.

7:00 Borst
9:00 fruit
Hier ergens tussen slaapje en dan dus drinken
11:30 Halve boterham en ook vaak een slok ofzo.
14:00 Fruit
Hier ergens slaap en drinken
15:00 koekje
17:30 Eerst borst dan Avond eten
19:00 bedtijd borst.
03:00 Borst.

Oh en dan Jen dr schema:
7:00 ontbijt
9:00 fruit
11:30 middag eten
15:00 snack tussendoor
18:00 avond eten.

Ja, het klopt dat de meisjes dus apart eten in de avond. Ik geef Leyla eerst en dan blijft Leyla aan tafel zitten terwijl wij eten.. Dan kan ze nog wat prutsen met rijst, of een aardappel..

[ Bericht 18% gewijzigd door Ticootje op 19-05-2011 21:56:51 ]
pi_97051189
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:44 schreef Ticootje het volgende:
Wat is een roomkaas merk? Ik zocht laatst naar roomkaas, maar kon het bij de brie enzo niet vinden.. WEl met bieslook of kruidenkaas.. Maar niet naturel, of ligt dat bij de verse kaas?

Tussendoortje is hier een koekje of rijstwafel.
philadelpia heeft zonder toevoegingen en mon chou ook. Ligt bij de Hoogvliet bij de smeerkazen enzo.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')