Recente bronnen zijn geeneens nodig. Kijk eens om je heen naar 2dehandsquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:36 schreef RiftNL het volgende:
Wil graag recente bronnen zien dat de inruil aanzienlijk lager is voor een auto met dezelfde aankoopwaarde.
Dat kan zeer zeker kloppen. Daarom heeft Kia ook die 7 jaar garantie geintroduceerd. Dat straalt vertrouwen uit, zodat kopers overstag gaan. Het is nu nog te vroeg om iets te kunnen zeggen over die stap die ze genomen hebben, want als straks blijkt dat er toch binnen 7 jaar allerlei gebreken optreden en die moeten allemaal binnen de garantie opgelost worden dan is het zo datquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:19 schreef RiftNL het volgende:
Misschien omdat mensen de ''indruk'' hebben dat het slecht is? Verrassend dat Renault hoog staat (Franse auto's fail). Opa komt zo met een voorbeeldje waaruit blijkt dat inruil tussen VW en Kia geen fuck uitmaakt.
Denk je niet dat ze dat allang getest hebben etc? Je gaat toch niet eerst een garantie introduceren en dan afwachten etc... Zoiets test je vantevoren, zeker bij 2252 auto's die zoals hierboven staat al verkocht zijn x 30.000 gemiddeld per stuk.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat kan zeer zeker kloppen. Daarom heeft Kia ook die 7 jaar garantie geintroduceerd. Dat straalt vertrouwen uit, zodat kopers overstag gaan. Het is nu nog te vroeg om iets te kunnen zeggen over die stap die ze genomen hebben, want als straks blijkt dat er toch binnen 7 jaar allerlei gebreken optreden en die moeten allemaal binnen de garantie opgelost worden dan is het zo dat
1. de praktijk uitwijst dat de autos kwalitatief toch niet zo goed zijn en
2. als dat allemaal binnen de garantie opgelost moet worden genereert dat geen omzet, wat niet goed is voor Kia.
Jij bent echt een beetje naief is 't niet?quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:24 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Denk je niet dat ze dat allang getest hebben etc? Je gaat toch niet eerst een garantie introduceren en dan afwachten etc... Zoiets test je vantevoren, zeker bij 2252 auto's die zoals hierboven staat al verkocht zijn x 30.000 gemiddeld per stuk.
Kleine Franse auto's zijn probleemloos en goedkoop.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:19 schreef RiftNL het volgende:
Verrassend dat Renault hoog staat (Franse auto's fail).
Je zegt dat het afwachten is wat de toekomst gaat brengen omtrend de garantie etc. Denk je niet dat ze de auto's jaren aan een stuk getest hebben alvorens ze dit hebben ingevoerd? Natuurlijk wel anders zouden ze zichzelf in de vingers snijden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij bent echt een beetje naief is 't niet?
VW heeft van de Golf dit jaar al 5.703 auto's verkocht, dus ik weet niet zo goed wat je punt daarmee is.
100% waar alhoewel ik met de dealer heb afgesproken dat ik er binnen 3 jaar minimaal 20k voor terug krijg, dit wordt aankomende week ongeveer op papier vermeldquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:28 schreef Opa_vertelt het volgende:
Het is gewoon een kwestie van smaak, mensen. Ik ben zelf van mening dat er geen écht slechte
auto's meer zijn. Je kunt natuurlijk altijd een "maandagochtend" model treffen (zoals mijn neef
wiens versnellingsbak (automaat) van zijn 6 weken oude Bora 1.8T totaal naar de filistijnen ging
of mijn rampen-GTi van een jaar oud waar alles aan kapot ging wat maar kon. Maar over het
algemeen zijn de auto's wel goed, mits ook goed onderhouden natuurlijk. Wat overblijft is de
keuze. Wil ik in een model rijden wat ik zelf ontzettend mooi vind met als bijkomstigheid dat hij
bij inruil iets minder waard is of wil ik een auto rijden waar ik niets mee heb maar na 3 jaar een
kleine duizend euro hogere inruilwaarde mee haal. Het is allemaal de keuze van de koper zelf..
Omdat we het geld kunnen missen en hem binnen 3 jaar willen inruilen (voor dat geld koop je gewoon weer een splinternieuwe of je legt laten we zeggen 5k bij wat makkelijk haalbaar is) en ik genoeg had van al die malafide garagisten (ook BOVAG garages!) en de kosten van 2de hands auto's.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:31 schreef flap_konijn het volgende:
ik weet niet of de vraag al voorbij gekomen is maar waarom het besluit om voor een hagel nieuwe wagen te gaan?
Zo, dat is best netjes. Ford doet volgens mij ook zoiets. Dacht dat ik dat ooit eens had gelezen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:30 schreef RiftNL het volgende:
[..]
100% waar alhoewel ik met de dealer heb afgesproken dat ik er binnen 3 jaar minimaal 20k voor terug krijg, dit wordt aankomende week ongeveer op papier vermeldDus een waarde behoud van 70% ongeveer.
Dan zou ik de voorwaarden wel even heel goed in de gaten houden, want het is denk ik niet zo dat als jij die auto in die 3 jaar tot op de draad op rijdt, je vervolgens nog vrolijk minimaal 20k terug krijgt.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:30 schreef RiftNL het volgende:
[..]
100% waar alhoewel ik met de dealer heb afgesproken dat ik er binnen 3 jaar minimaal 20k voor terug krijg, dit wordt aankomende week ongeveer op papier vermeldDus een waarde behoud van 70% ongeveer.
Van: http://www.topgearmagazin(...)utomaat-test-drives/ maar wordt niet als vervelende auto gezien.quote:Tot zover lijken we niet erg te spreken over de Sportage, maar niets is minder waar. Ondanks het feit dat de auto in Duitsland is ontworpen en een paar landen verderop wordt gemaakt, is ie simpelweg niet zo verfijnd als andere Europese producten. Dat weet je van tevoren; je shopt immers bij de Kia-dealer omdat je een aardige auto wil voor een schappelijke prijs. Zocht je meer verfijning, dan kocht je wel een Volkswagen Tiguan of BMW X1, waarvoor je tevens een stukje dieper in de buidel zou moeten tasten.
Was een tip van mn pa die zei dat ik dat zeker moest aanhalen of anders de auto ergens anders moest kopen. Op papier kunnen ze je niks maken als je hem komt inruilenquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:33 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Zo, dat is best netjes. Ford doet volgens mij ook zoiets. Dacht dat ik dat ooit eens had gelezen.
Voorwaarden? Heb gewoon een A4 papier waarop vermeld staat dat ze dat teruggeven easy as thatquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan zou ik de voorwaarden wel even heel goed in de gaten houden, want het is denk ik niet zo dat als jij die auto in die 3 jaar tot op de draad op rijdt, je vervolgens nog vrolijk minimaal 20k terug krijgt.
[..]
Van: http://www.topgearmagazin(...)utomaat-test-drives/ maar wordt niet als vervelende auto gezien.
Nou het lijkt me dat dat verhaal van 'uiteraard moet je niet aankomen met een gare motor' wel wordt opgenomen als uitzondering, en ik denk dat er zo nog wel heel wat uitzonderingen zijn. Dat lijkt me logisch, want anders snijdt die verkoper zichzelf in de vingers. Rij jij in 2,5 jaar die auto finaal maar dan ook finaal op, en dan kom je terug bij de dealer en dan moet ie voor een bak die rijp is voor de sloop nog 20k terug geven.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:35 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Voorwaarden? Heb gewoon een A4 papier waarop vermeld staat dat ze dat teruggeven easy as thatUiteraard moet je niet aankomen met een gare motor etc maar als je er gewoon normaal mee rijd (laten we zeggen 10-20k p jaar) geen probleem
dus over 3 jaar weer een kia als ik het goed begrijp dat is nog eens klantenbindingquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou het lijkt me dat dat verhaal van 'uiteraard moet je niet aankomen met een gare motor' wel wordt opgenomen als uitzondering, en ik denk dat er zo nog wel heel wat uitzonderingen zijn. Dat lijkt me logisch, want anders snijdt die verkoper zichzelf in de vingers. Rij jij in 2,5 jaar die auto finaal maar dan ook finaal op, en dan kom je terug bij de dealer en dan moet ie voor een bak die rijp is voor de sloop nog 20k terug geven.
Ik denk wel dat daar nog wat haakjes en oogjes aan zitten.
Gewoon dezelfde voorwaarden als op de garantie chefquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou het lijkt me dat dat verhaal van 'uiteraard moet je niet aankomen met een gare motor' wel wordt opgenomen als uitzondering, en ik denk dat er zo nog wel heel wat uitzonderingen zijn. Dat lijkt me logisch, want anders snijdt die verkoper zichzelf in de vingers. Rij jij in 2,5 jaar die auto finaal maar dan ook finaal op, en dan kom je terug bij de dealer en dan moet ie voor een bak die rijp is voor de sloop nog 20k terug geven.
Ik denk wel dat daar nog wat haakjes en oogjes aan zitten.
Zien we dan wel weerquote:Op donderdag 19 mei 2011 01:39 schreef flap_konijn het volgende:
[..]
[..]
dus over 3 jaar weer een kia als ik het goed begrijp dat is nog eens klantenbinding
quote:Jeep levert je een Patriot-instapper voor net onder de dertig mille. Daar krijg je een 170-pk sterke viercilinder voor die permanent alle vier de wielen aandrijft. Geen slechte aanbieding. Voor ruim dertig mille levert Jeep je ook een Compass met dezelfde specificaties, alleen heeft die z’n uiterlijk tegen. Bij Kia krijg je voor 33.995 euro een Sorento met 240-pk sterke V6 en inschakelbare vierwielaandrijving. Een zeer goede aanbieding, niet? Je kunt bij Kia ook een tree lager instappen, maar dan krijg je een Sportage. Dat wil je niet.
Dat zou ik dan toch maar even laten vastleggen. Leuk dat die meneer de verkoper heel aardig was en zo, maar voor je EIGEN gemoedsrust zou ik toch maar zorgen dat ze straks achteraf niet ineens met een verhaaltje aan kunnen komen waarmee ze zich daar onderuit wurmen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 01:39 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Gewoon dezelfde voorwaarden als op de garantie chef
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |