abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97017579
Morgen ga ik hem betalen bij de Kia garage :) Heb de 1.6 met alle opties genomen zoals achteruitrij camera en navigatie aan boord :)

Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 01:18:00 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97017608
http://drimble.nl/bericht/1316574

In het eerste halfjaar van 2010 werden er in totaal 320.203 nieuwe personenwagens ingeschreven, 17,2 procent dan tijdens de eerste zes maanden van verleden jaar. Renault is het best verkochte automerk, terwijl Maybach geen enkele nieuwe klant mocht verwelkomen.

Inschrijvingen automerken januari tot en met juni 2010
1.Renault (34.156)
2.Peugeot (32.400)
3.Volkswagen (30.412)
4.Citroën (28.968)
5.Opel (24.037)
6.Ford (21.420)
7.Audi (17.846)
8.BMW (17.328)
9.Toyota (12.533)
10.Mercedes (11.537)
11.Volvo (10.143)
12.Fiat (9.469)
13.Nissan (9.072)
14.Skoda (8.676)
15.Seat (5.806)
16.Kia (5.743)

Ik zeg niet dat een Kia troep is. Ik zeg dat het niet het meest geweldige merk is dat je had kunnen kopen. Meer niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_97017635
Misschien omdat mensen de ''indruk'' hebben dat het slecht is? Verrassend dat Renault hoog staat (Franse auto's fail). Opa komt zo met een voorbeeldje waaruit blijkt dat inruil tussen VW en Kia geen fuck uitmaakt.
pi_97017636
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:36 schreef RiftNL het volgende:

Wil graag recente bronnen zien dat de inruil aanzienlijk lager is voor een auto met dezelfde aankoopwaarde.
Recente bronnen zijn geeneens nodig. Kijk eens om je heen naar 2dehands
prijzen van Sportage's en (bijvoorbeeld) Golfjes van 2.5 tot 3 jaar oud.. Het
scheelt tegenwoordig echt zoveel niet meer. De waardevastheid-hoogtijdagen
van (o.a.) Volkswagen zijn echt voorbij hoor. Van de meeste modellen tenminste.

Laten we 2 auto's nemen welke beide zo goed als hetzelfde kostten toen ze nieuw waren.
1. Kia Sportage 2.0 uit 2009 - 141pk - ca. ¤22k
2. VW Golf 1.4 TSi uit 2009 - 122pk - ca. ¤22k

Kijk nu eens wat de waardebepaling van zo'n auto nu is. 2.5 jaar later en met 50.000km op de teller..
1. Kia Sportage 2.0 uit 2009 - 141pk - ca. ¤13k
2. VW Golf 1.4 TSi uit 2009 - 122pk - ca. ¤14k

Scheelt op zich niet eens zo veel toch? Inkoopwaarde van de Golf is maar ¤1k meer.

Weet je wat? Het is natuurlijk geen vergelijk, zo'n SUV met een Golfje.
Laten we het eens doen met 2 dikke SUV's. De één van Kia, de ander VW.

1. Kia Sportage 2.7 V6 uit 2009 - 175pk - ca. ¤37k
2. VW Tiguan 2.0 TFSi uit 2009 - 170pk - ca. ¤37k

Ook nu weer eens kijken wat de inkoopprijzen zijn van deze 2 in na 2.5 jaar en 50.000km op de teller..

1. Kia Sportage 2.7 V6 uit 2009 - 175pk - ca. ¤20k
2. VW Tiguan 2.0 TFSi uit 2009 - 170pk - ca. ¤23k

Ook hier weer (imho) geen enorm verschil. Nu natuurlijk de hamvraag; Is het rijden in een Kia Sportage
je de meerprijs van ¤1000 (vergeleken met de golf) of ¤3000 (vergeleken met de Tiguan) waard? Tja.. :)
Nee.
pi_97017662
Opa is baas _O_
  donderdag 19 mei 2011 @ 01:21:35 #6
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_97017700
dit jaar zijn er al 2252 sportage's over de toonbank gegaan.

http://www.autoweek.nl/ve(...)&modelserie=Sportage
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 01:23:41 #7
16180 crew  CoolGuy
pi_97017742
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:19 schreef RiftNL het volgende:
Misschien omdat mensen de ''indruk'' hebben dat het slecht is? Verrassend dat Renault hoog staat (Franse auto's fail). Opa komt zo met een voorbeeldje waaruit blijkt dat inruil tussen VW en Kia geen fuck uitmaakt.
Dat kan zeer zeker kloppen. Daarom heeft Kia ook die 7 jaar garantie geintroduceerd. Dat straalt vertrouwen uit, zodat kopers overstag gaan. Het is nu nog te vroeg om iets te kunnen zeggen over die stap die ze genomen hebben, want als straks blijkt dat er toch binnen 7 jaar allerlei gebreken optreden en die moeten allemaal binnen de garantie opgelost worden dan is het zo dat
1. de praktijk uitwijst dat de autos kwalitatief toch niet zo goed zijn en
2. als dat allemaal binnen de garantie opgelost moet worden genereert dat geen omzet, wat niet goed is voor Kia.
pi_97017762
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat kan zeer zeker kloppen. Daarom heeft Kia ook die 7 jaar garantie geintroduceerd. Dat straalt vertrouwen uit, zodat kopers overstag gaan. Het is nu nog te vroeg om iets te kunnen zeggen over die stap die ze genomen hebben, want als straks blijkt dat er toch binnen 7 jaar allerlei gebreken optreden en die moeten allemaal binnen de garantie opgelost worden dan is het zo dat
1. de praktijk uitwijst dat de autos kwalitatief toch niet zo goed zijn en
2. als dat allemaal binnen de garantie opgelost moet worden genereert dat geen omzet, wat niet goed is voor Kia.
Denk je niet dat ze dat allang getest hebben etc? Je gaat toch niet eerst een garantie introduceren en dan afwachten etc... Zoiets test je vantevoren, zeker bij 2252 auto's die zoals hierboven staat al verkocht zijn x 30.000 gemiddeld per stuk.
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 01:27:20 #9
16180 crew  CoolGuy
pi_97017807
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:24 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Denk je niet dat ze dat allang getest hebben etc? Je gaat toch niet eerst een garantie introduceren en dan afwachten etc... Zoiets test je vantevoren, zeker bij 2252 auto's die zoals hierboven staat al verkocht zijn x 30.000 gemiddeld per stuk.
Jij bent echt een beetje naief is 't niet?

VW heeft van de Golf dit jaar al 5.703 auto's verkocht, dus ik weet niet zo goed wat je punt daarmee is.
pi_97017827
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:19 schreef RiftNL het volgende:
Verrassend dat Renault hoog staat (Franse auto's fail).
Kleine Franse auto's zijn probleemloos en goedkoop.
pi_97017842
Het is gewoon een kwestie van smaak, mensen. Ik ben zelf van mening dat er geen écht slechte
auto's meer zijn. Je kunt natuurlijk altijd een "maandagochtend" model treffen (zoals mijn neef
wiens versnellingsbak (automaat) van zijn 6 weken oude Bora 1.8T totaal naar de filistijnen ging
of mijn rampen-GTi van een jaar oud waar alles aan kapot ging wat maar kon. Maar over het
algemeen zijn de auto's wel goed, mits ook goed onderhouden natuurlijk. Wat overblijft is de
keuze. Wil ik in een model rijden wat ik zelf ontzettend mooi vind met als bijkomstigheid dat hij
bij inruil iets minder waard is of wil ik een auto rijden waar ik niets mee heb maar na 3 jaar een
kleine duizend euro hogere inruilwaarde mee haal. Het is allemaal de keuze van de koper zelf..
Nee.
pi_97017854
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij bent echt een beetje naief is 't niet?

VW heeft van de Golf dit jaar al 5.703 auto's verkocht, dus ik weet niet zo goed wat je punt daarmee is.
Je zegt dat het afwachten is wat de toekomst gaat brengen omtrend de garantie etc. Denk je niet dat ze de auto's jaren aan een stuk getest hebben alvorens ze dit hebben ingevoerd? Natuurlijk wel anders zouden ze zichzelf in de vingers snijden.

@Piet Totdat er iets in het dashboard kapot gaat of daaromheen (meegemaakt met een Megane) dan wordt je niet vrolijk van het kostenplaatje.
pi_97017881
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:28 schreef Opa_vertelt het volgende:
Het is gewoon een kwestie van smaak, mensen. Ik ben zelf van mening dat er geen écht slechte
auto's meer zijn. Je kunt natuurlijk altijd een "maandagochtend" model treffen (zoals mijn neef
wiens versnellingsbak (automaat) van zijn 6 weken oude Bora 1.8T totaal naar de filistijnen ging
of mijn rampen-GTi van een jaar oud waar alles aan kapot ging wat maar kon. Maar over het
algemeen zijn de auto's wel goed, mits ook goed onderhouden natuurlijk. Wat overblijft is de
keuze. Wil ik in een model rijden wat ik zelf ontzettend mooi vind met als bijkomstigheid dat hij
bij inruil iets minder waard is of wil ik een auto rijden waar ik niets mee heb maar na 3 jaar een
kleine duizend euro hogere inruilwaarde mee haal. Het is allemaal de keuze van de koper zelf..
100% waar alhoewel ik met de dealer heb afgesproken dat ik er binnen 3 jaar minimaal 20k voor terug krijg, dit wordt aankomende week ongeveer op papier vermeld :) Dus een waarde behoud van 70% ongeveer.
  donderdag 19 mei 2011 @ 01:31:50 #14
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_97017914
ik weet niet of de vraag al voorbij gekomen is maar waarom het besluit om voor een hagel nieuwe wagen te gaan?
pi_97017935
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:31 schreef flap_konijn het volgende:
ik weet niet of de vraag al voorbij gekomen is maar waarom het besluit om voor een hagel nieuwe wagen te gaan?
Omdat we het geld kunnen missen en hem binnen 3 jaar willen inruilen (voor dat geld koop je gewoon weer een splinternieuwe of je legt laten we zeggen 5k bij wat makkelijk haalbaar is) en ik genoeg had van al die malafide garagisten (ook BOVAG garages!) en de kosten van 2de hands auto's.
pi_97017938
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:30 schreef RiftNL het volgende:

[..]

100% waar alhoewel ik met de dealer heb afgesproken dat ik er binnen 3 jaar minimaal 20k voor terug krijg, dit wordt aankomende week ongeveer op papier vermeld :) Dus een waarde behoud van 70% ongeveer.
Zo, dat is best netjes. Ford doet volgens mij ook zoiets. Dacht dat ik dat ooit eens had gelezen.
Nee.
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 01:34:07 #17
16180 crew  CoolGuy
pi_97017954
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:30 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Dan zou ik de voorwaarden wel even heel goed in de gaten houden, want het is denk ik niet zo dat als jij die auto in die 3 jaar tot op de draad op rijdt, je vervolgens nog vrolijk minimaal 20k terug krijgt.

quote:
Tot zover lijken we niet erg te spreken over de Sportage, maar niets is minder waar. Ondanks het feit dat de auto in Duitsland is ontworpen en een paar landen verderop wordt gemaakt, is ie simpelweg niet zo verfijnd als andere Europese producten. Dat weet je van tevoren; je shopt immers bij de Kia-dealer omdat je een aardige auto wil voor een schappelijke prijs. Zocht je meer verfijning, dan kocht je wel een Volkswagen Tiguan of BMW X1, waarvoor je tevens een stukje dieper in de buidel zou moeten tasten.
Van: http://www.topgearmagazin(...)utomaat-test-drives/ maar wordt niet als vervelende auto gezien. :)
pi_97017955
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:33 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Zo, dat is best netjes. Ford doet volgens mij ook zoiets. Dacht dat ik dat ooit eens had gelezen.
Was een tip van mn pa die zei dat ik dat zeker moest aanhalen of anders de auto ergens anders moest kopen. Op papier kunnen ze je niks maken als je hem komt inruilen :)
pi_97017977
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan zou ik de voorwaarden wel even heel goed in de gaten houden, want het is denk ik niet zo dat als jij die auto in die 3 jaar tot op de draad op rijdt, je vervolgens nog vrolijk minimaal 20k terug krijgt.

[..]

Van: http://www.topgearmagazin(...)utomaat-test-drives/ maar wordt niet als vervelende auto gezien. :)
Voorwaarden? Heb gewoon een A4 papier waarop vermeld staat dat ze dat teruggeven easy as that :) Uiteraard moet je niet aankomen met een gare motor etc maar als je er gewoon normaal mee rijd (laten we zeggen 10-20k p jaar) geen probleem :)
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 01:38:12 #20
16180 crew  CoolGuy
pi_97018031
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:35 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Voorwaarden? Heb gewoon een A4 papier waarop vermeld staat dat ze dat teruggeven easy as that :) Uiteraard moet je niet aankomen met een gare motor etc maar als je er gewoon normaal mee rijd (laten we zeggen 10-20k p jaar) geen probleem :)
Nou het lijkt me dat dat verhaal van 'uiteraard moet je niet aankomen met een gare motor' wel wordt opgenomen als uitzondering, en ik denk dat er zo nog wel heel wat uitzonderingen zijn. Dat lijkt me logisch, want anders snijdt die verkoper zichzelf in de vingers. Rij jij in 2,5 jaar die auto finaal maar dan ook finaal op, en dan kom je terug bij de dealer en dan moet ie voor een bak die rijp is voor de sloop nog 20k terug geven.

Ik denk wel dat daar nog wat haakjes en oogjes aan zitten.
  donderdag 19 mei 2011 @ 01:39:15 #21
338174 flap_konijn
konijnen zijn lief!
pi_97018049
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou het lijkt me dat dat verhaal van 'uiteraard moet je niet aankomen met een gare motor' wel wordt opgenomen als uitzondering, en ik denk dat er zo nog wel heel wat uitzonderingen zijn. Dat lijkt me logisch, want anders snijdt die verkoper zichzelf in de vingers. Rij jij in 2,5 jaar die auto finaal maar dan ook finaal op, en dan kom je terug bij de dealer en dan moet ie voor een bak die rijp is voor de sloop nog 20k terug geven.

dus over 3 jaar weer een kia als ik het goed begrijp dat is nog eens klantenbinding :D
pi_97018052
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Gewoon dezelfde voorwaarden als op de garantie chef :)
pi_97018058
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:39 schreef flap_konijn het volgende:

[..]

[..]

dus over 3 jaar weer een kia als ik het goed begrijp dat is nog eens klantenbinding :D
Zien we dan wel weer :)
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 01:41:15 #24
16180 crew  CoolGuy
pi_97018094
Hier. Dit is wel een interessant artikeltje, vergelijking tussen de VW Tiguan en vergelijkbare auto's van andere merken:

http://www.topgearmagazin(...)end-fun-test-drives/

quote:
Jeep levert je een Patriot-instapper voor net onder de dertig mille. Daar krijg je een 170-pk sterke viercilinder voor die permanent alle vier de wielen aandrijft. Geen slechte aanbieding. Voor ruim dertig mille levert Jeep je ook een Compass met dezelfde specificaties, alleen heeft die z’n uiterlijk tegen. Bij Kia krijg je voor 33.995 euro een Sorento met 240-pk sterke V6 en inschakelbare vierwielaandrijving. Een zeer goede aanbieding, niet? Je kunt bij Kia ook een tree lager instappen, maar dan krijg je een Sportage. Dat wil je niet.
:P

Ik plaag je maar wat. Ik blijf erbij dat het een leuke auto is, maar ook niet meer dan dat. Maar ik ga wel m'n nest opzoeken. Het is laat genoeg inmiddels zie ik.
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 01:42:50 #25
16180 crew  CoolGuy
pi_97018125
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 01:39 schreef RiftNL het volgende:

[..]

Gewoon dezelfde voorwaarden als op de garantie chef :)
Dat zou ik dan toch maar even laten vastleggen. Leuk dat die meneer de verkoper heel aardig was en zo, maar voor je EIGEN gemoedsrust zou ik toch maar zorgen dat ze straks achteraf niet ineens met een verhaaltje aan kunnen komen waarmee ze zich daar onderuit wurmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')